Päihdepolitiikka

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ja sinä et ilmeisesti ikinä ole käynyt Amsterdamissa :) Enemmän mä Suomen pikkukujilla känniläisiä pelkään kuin Damin pikkukujilla pössyttelijöitä. Ja kummankin maan kujia on sentään tullut tallottua aika paljon.

Rotterdamissa oon käynyt muutaman kerran.Meinasin mennä shokki kun ajattelin pistäytyä kahvilla sellasessa kivan olosessa kuppilassa.Menin sinne sisään ja se ol täynnä neekereitä jotka poltti pilveä!Vittu mä säikähin!Tilasin sitten kahvin ja yritin olla mahd coolisti vaikka musta tuntu siltä et saan jonkun kohtauksen.Ei siinä sit mitään pääsin hengissä ulos siitä luukusta!

Elikkä oli tuolla zyzz ketjussa paljon puhetta, mielipiteenne esim kannabiksen laillistamisesta jne
Oma mielipiteeni on että rikollisuus vähenis ja loppuelopuks kynnys siirtyä kannabiksesta mihkää muuhu olis pienempi kun sitä sais esim alkosta alkoholin lisäks.

Se ottaa kaaliin kattella viikoloppusi täysin kännissä olevia ihmisiä jotka uhooo että HUUMEISIIN EN KOSKE IKINÄ ENKÄ OO KOSKENU JA TURPAAN KAIKKIA SELLASIA, vaikka ovat itse juuri kovassa huumaantuneessa tilassa . Suomessa kun tuo alkoholi on kovasti syöpynyt kulttuuriin, ehkä hiukan liikaakin.. tuntuu jopa monen mielestä jopa oudolta jos et vedä kännejä kokoajan.

Kyllä mä itse kaipaisin parempia huumeita ton alkoholin sijaan. Alkoholi ei vaan sovi mulle, täyteen päihteettömyyteen en pysty. Kannabista pari kertaa kokeillut (Damissa tietty lol) ja siitä tuli mukava, rauhallinen olo ja nukuin hyvin. Ei morkkista, ei huonoa oloa (henkisesti tai fyysisesti) eikä lähtenyt käsistä. Eikä tullut mitään himoa saada lisää, kuten alkoholin kanssa mulla tulee aina sellainen noidankehä varsinkin morkkiksessa.

Mulla vaan lähtee toi alkoholi käsistä, kuten suurimmalla osalla suomalaisista. Kävelkää stadin läpi joskus perjantai-iltana ja menkää yödösällä himaan, selvinpäin. Se näky on aika kauhea, ei sitä kännissä edes tajua.

En varmasti ole yksin tämän ongelmani kanssa.

Kyllä mä itse kaipaisin parempia huumeita ton alkoholin sijaan.

Oishan se hienoa, mutta harmillisen kaukaiselta tuntuu tuo ajatus. Koko maailman huumekulttuuri ja -politiikka on mennyt yli sata vuotta aivan hakoteillä. Moralistit, joita tämäkin ketju on pullollaan, ja muut urpot ovat ajaneet tilanteen omaa tyhmyyttään ja tietämättömyyttään sellaiseen umpikujaan, että paluu on vaikeaa. Toivottavasti ei kuitenkaan mahdotonta.

Nykyäänkin tiettyjen valtioiden "tutkimuslaitokset" syytävät täysin valheellisia "tutkimuksia" ulos, joilla perustellaan sotaa tuulimyllyjä vastaan (=huumeiden vastaista sotaa). Nämä uppoaa kansaan kuin häkä ja tilanne vaan pahenee vuosi vuodelta.

Ja sinä et ilmeisesti ikinä ole käynyt Amsterdamissa :) Enemmän mä Suomen pikkukujilla känniläisiä pelkään kuin Damin pikkukujilla pössyttelijöitä. Ja kummankin maan kujia on sentään tullut tallottua aika paljon.

Edit.
Peeveli, harvemmin niistä diilereistä mitään harmia on. Kulkevat kaduilla ja kuiskuttelevat "ecstasy? cocaine?" ja jos ne jättää huomiotta tai pudistaa päätään, eivät varmasti jaksa alkaa vaivata saati haastaa riitaa. Ns. oikeat diilerit taas eivät hillu missään pikkukujilla.
Ei niitä oikeasti kiinnosta haastaa riitaa tms., koska se saattaisi vaarantaa omat bisnekset. Ellei itse ala mitään huutelemaan tai olemaan muuten vaan pölvästi, saa kulkea rauhassa.

Damissa pari kertaa käyneenä allekirjoitan tämän.

Kannabis pitäisi tosiaan luokitella Suomessakin miedoksi huumeeksi. Mielestäni sellainen pienimuotoinen kotikasvatus omaan käyttöön olisi sallittava, jos on täysi-ikäinen. Suurimuotoinen kasvatus myyntimielessä pitäisi olla rangaistavaa niinkuin se nytkin on. Polttaminen julkisilla paikoilla olisi kiellettyä, mutta kotona voisi sauhutella. Tällaisia coffee-shoppeja Amsterdamin tapaan ei tarvittaisi täällä Suomessa. Suhtaudun positiivisesti kannabikseen, mutta täydellistä vapauttamista en haluaisi. En haluaisi, että teini-ikäiset polttelisivat kannabista, mutta sitten täysi-ikäisenä voisi sauhutella vapaasti.

Kannabis pitäisi tosiaan luokitella Suomessakin miedoksi huumeeksi. Mielestäni sellainen pienimuotoinen kotikasvatus omaan käyttöön olisi sallittava, jos on täysi-ikäinen. Suurimuotoinen kasvatus myyntimielessä pitäisi olla rangaistavaa niinkuin se nytkin on. Polttaminen julkisilla paikoilla olisi kiellettyä, mutta kotona voisi sauhutella. Tällaisia coffee-shoppeja Amsterdamin tapaan ei tarvittaisi täällä Suomessa. Suhtaudun positiivisesti kannabikseen, mutta täydellistä vapauttamista en haluaisi. En haluaisi, että teini-ikäiset polttelisivat kannabista, mutta sitten täysi-ikäisenä voisi sauhutella vapaasti.

Oletko noin sinisilmäinen että ajattelet että teinit ei nyt kokeilisi/pössyttelisi. Sitten onkin kohta vahvempaa tarjolla ja kummasti pilvi just sinä viikonloppuna diileriltä loppu.

Oletko noin sinisilmäinen että ajattelet että teinit ei nyt kokeilisi/pössyttelisi. Sitten onkin kohta vahvempaa tarjolla ja kummasti pilvi just sinä viikonloppuna diileriltä loppu.

Toi "diileri" schaisse mitä kuulee molemmilta puolilta on aivan hölynpölyä. Ihan kun se kukka Suomessa nyt heattaisiin joltain kadunkulmassa päivystävältä hämärätyypiltä. Luulis sun SEAGRAM olevan edes sen verran perillä näistä asioista?? Kyllä se vain niin on että ihan kavereiden kautta hommataan sitä möyhöä, kun kuitenkin suurin osa kannabiksesta tänä päivänä on ihan kotikasvatettua.

Toi "diileri" schaisse mitä kuulee molemmilta puolilta on aivan hölynpölyä. Ihan kun se kukka Suomessa nyt heattaisiin joltain kadunkulmassa päivystävältä hämärätyypiltä. Luulis sun SEAGRAM olevan edes sen verran perillä näistä asioista?? Kyllä se vain niin on että ihan kavereiden kautta hommataan sitä möyhöä, kun kuitenkin suurin osa kannabiksesta tänä päivänä on ihan kotikasvatettua.

Ai-niin kun oli tää helvetin enkeleiden kotikasvatus. Ja diileri paska ei ole suomessakaan täyttä paskaa. Jotkut ihmiset vain tekevät rahaa myymällä huumeita.

edit. Siinä oot kyllä oikeessa että Suomessa kama haetaan luukuissa olevilta hämärätyypeiltä, ei kadunkulmalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Suomessa on tuo alkoholipolitiikkakin jotenkin niin helvetin kieroutunutta. Festareillakin kaljaa saa vaan keskitysleirimäisestä rakennelmasta josta ei vahingossakaan näe lavaa, ihme kun ei raippaa anneta vielä ostaessa ja syljetä päälle. Pakkohan siinä on sitten kiskoa kun vituttaa, mitä muuta voi tehdä? Siinä sitten suomalainen kiskoo mahdollisimman monta tuoppia ennen kun Kotiteollisuus alkaa soittaa. Ruokakojutkin on jossain ihan muualla, eihän se nyt täydellä vatsalla nouse päähän yhtä nopeasti.

Sellainen mukava nautiskelu on ihan mahdotonta tapahtumissa. Minkä helvetin takia ei saa vaikka viiniä jota voisi sitten juoda alueella? Kaikissa muissa maissa homma toimii, miksi ei suomessa muka toimisi? Tietty mentaliteetti on se että pää täytyy vetää täyteen ja heti, mutta tuollaiset paskat säännöstelyt nimenomaan vaan kannustaa siihen tinttaamiseen.

Elikkä oli tuolla zyzz ketjussa paljon puhetta, mielipiteenne esim kannabiksen laillistamisesta jne
Oma mielipiteeni on että rikollisuus vähenis ja loppuelopuks kynnys siirtyä kannabiksesta mihkää muuhu olis pienempi kun sitä sais esim alkosta alkoholin lisäks.

Ei hyvää päivää. Kannabiksen laillistaminen ei yhtään rikollisuutta vähentäis... Samat tyypit ne muidenkin huumeiden kanssa touhuaa jotka kannabistakin maahan tuo. Korkeintaan rikesakkojen määrää vähentäisi marginaalisesti kun tyhjäpäiset ganjanpössyttelijät ja harmittomat kotikasvattajat eivät saisi enää sakkoja touhuistaan jos sattuvat lainvalvojille narahtamaan. Mutta järjestäytyny rikollisuus ei tästä maasta katoa kannabiksen laillistamisella.

Kuten jo toisaalla sanoin, miksi ihmeessä jo nykyisten päihteiden rinnalle pitäisi ottaa vielä uusi laillinen päihde? Mitä väliä vaikka kannabis olisi 10 kertaa terveellisempää kuin alkoholi, ei kannabiskaan täysin riskitöntä ole. Lisää ongelmia se vaan tuo jos siitäkin tehdään laillinen päihde... Ja kun niitä ongelmia kun on jo ihan tarpeeksi nykyistenkin laillisten päihteiden kanssa.

Mikä helkkarin hinku kaikilla pössypäillä on saada sitä pilveä sinne alepan hyllyyn? Eikö esim. Portugalin malli kelpaisi? Mitään aineita ei laillisteta, mutta kaikki huumausaineet dekriminalisoitaisiin, mutta myymisestä rapsahtaa edelleen kova tuomio. Eikö se olisi riittävää, että saat kasvattaa kotona puskaa ilman pelkoa et poliisit tulee ja vie kasvit pois ja lätkäsee vielä sakon kouraan. Pössyttelystäkään julkisella paikalla et saisi sakkoja. Samalla kun muut aineet myös dekriminalisoitaisiin niin huumeiden käyttäjät eivät olisi enää rikollisia, ainoastaan riippuvaisia joiden on helpompi hakeutua hoitoon ilman pelkoa leimaantumisesta rikolliseksi.

Portugalissahan huumeidenkäyttäjien tekemät rikokset vähenivät ja uudet HIV-tartunnat kovien huumeiden käyttäjien keskuudessa laskivat huomattavasti. Miksi kukaan pilvipää ei huutele ton dekriminalisoinnin puolesta? Sehän kuitenkin olisi aivan se ja sama sille paria kasvia kotonaan kasvattavalle ja sillon tällön polttelevalle. Musta tuntuu et tässä on silti kyseessä oma etu, vaikka kovasti kannabiksen käyttäjät yrittävät perustella omaa näkemystään yhteisellä hyvällä.

Se ottaa kaaliin kattella viikoloppusi täysin kännissä olevia ihmisiä jotka uhooo että HUUMEISIIN EN KOSKE IKINÄ ENKÄ OO KOSKENU JA TURPAAN KAIKKIA SELLASIA, vaikka ovat itse juuri kovassa huumaantuneessa tilassa . Suomessa kun tuo alkoholi on kovasti syöpynyt kulttuuriin, ehkä hiukan liikaakin.. tuntuu jopa monen mielestä jopa oudolta jos et vedä kännejä kokoajan.

Varmaan jos kaverit on jotain teini-ikäisiä tai juuri teini-iän ohittaneita, monen mielestä voi tuntua oudolta ettet vedä kännejä kokoajan. Taas jos olet aikuinen ja ystäväpiirisi koostuu pääasiassa suurinpiirtein omanikäisistä ihmisistä niin jos kokoajan vetelet kännejä, voi ne kaverit jopa huomauttaa, että onkohan tuo sun alkoholinkäyttös ihan hanskassa. Tommonen päihteiden käytön sosiaalinen paine ei kuulu aikuisen ihmisen elämään :D

PS. Turpaan en huumeidenkäyttäjiä ala vetämään, kun en siinä näe mitään miksi se auttaisi asiaa mitenkään. Muutenkin vastusta väkivaltaa yli kaiken.

Ihmiset käyttää päihteitä, ovat aina käyttäneet ja tulevat aina käyttämään. Kannabis ei ole vaaraton, mutta on se esim. alkoholiin verrattuna niin kevyttä kamaa että ainakin käyttäjien jahtaaminen on ihan älytöntä, täysin turhaa rahan ja resurssien hukkaamista. Olisi se nyt kiva, että olisi edes vaihtoehtoja, miksi ei? "Ennenkään ei ole ollut" ei sinänsä ole perustelu mihinkään asiaan.

Ei kai kukaan nyt Alepaan ole kannabista vaatimassa.

Kuten jo toisaalla sanoin, miksi ihmeessä jo nykyisten päihteiden rinnalle pitäisi ottaa vielä uusi laillinen päihde? Mitä väliä vaikka kannabis olisi 10 kertaa terveellisempää kuin alkoholi, ei kannabiskaan täysin riskitöntä ole. Lisää ongelmia se vaan tuo jos siitäkin tehdään laillinen päihde... Ja kun niitä ongelmia kun on jo ihan tarpeeksi nykyistenkin laillisten päihteiden kanssa.

Joopa joo. Aiemmin samassa ketjussa on sama asia jauhettu jo varmaan moneen kertaan. Mainitsemillesi lisäongelmille olisi kiva saada lähteitä tai vaikkapa esimerkkejä muista maista. Mutuilut voi jättää..

Mikä helkkarin hinku kaikilla pössypäillä on saada sitä pilveä sinne alepan hyllyyn? Eikö esim. Portugalin malli kelpaisi? Mitään aineita ei laillisteta, mutta kaikki huumausaineet dekriminalisoitaisiin, mutta myymisestä rapsahtaa edelleen kova tuomio. Eikö se olisi riittävää, että saat kasvattaa kotona puskaa ilman pelkoa et poliisit tulee ja vie kasvit pois ja lätkäsee vielä sakon kouraan. Pössyttelystäkään julkisella paikalla et saisi sakkoja. Samalla kun muut aineet myös dekriminalisoitaisiin niin huumeiden käyttäjät eivät olisi enää rikollisia, ainoastaan riippuvaisia joiden on helpompi hakeutua hoitoon ilman pelkoa leimaantumisesta rikolliseksi.

Portugalissahan huumeidenkäyttäjien tekemät rikokset vähenivät ja uudet HIV-tartunnat kovien huumeiden käyttäjien keskuudessa laskivat huomattavasti. Miksi kukaan pilvipää ei huutele ton dekriminalisoinnin puolesta? Sehän kuitenkin olisi aivan se ja sama sille paria kasvia kotonaan kasvattavalle ja sillon tällön polttelevalle. Musta tuntuu et tässä on silti kyseessä oma etu, vaikka kovasti kannabiksen käyttäjät yrittävät perustella omaa näkemystään yhteisellä hyvällä.

"Pilvipäistä" en tiedä, mutta moni on ollut tässäkin keskustelussa dekriminalisoinnin kannalla. Niin olen miekin. Jos vähääkään lukee päihteiden historiaa, niin alamäki alkoi siitä, kun alettiin rajoittamaan päihdyttävien aineiden käyttöä. Päihteet ovat kuuluneet kaikkien kansojen, paitsi eskimoiden, elämään aina. Millään lainsäädännöllä sitä viettiä ei saada taltutettua.

Kyllä mä uskon, että jos asiasta vaikka äänestettäisiin ja jätettäisiin meuhkaaminen ja populismi pois, suurin osa olisi dekriminalisoinnin kannalla. Aiheesta näkemäni gallupit tukevat tätä.

Valitettavasti vaan ääripäät tässäkin asiassa pitävät eniten ääntä ja kuka valtavirtapolitiikko uskaltaisi puhua asian puolesta? Moralisointi ja jeesustelu on paljon helpompaa vaikka itse vetäisikin kokkelia kulissien takana, onhan näitä.

Joopa joo. Aiemmin samassa ketjussa on sama asia jauhettu jo varmaan moneen kertaan. Mainitsemillesi lisäongelmille olisi kiva saada lähteitä tai vaikkapa esimerkkejä muista maista. Mutuilut voi jättää..

"Pilvipäistä" en tiedä, mutta moni on ollut tässäkin keskustelussa dekriminalisoinnin kannalla. Niin olen miekin. Jos vähääkään lukee päihteiden historiaa, niin alamäki alkoi siitä, kun alettiin rajoittamaan päihdyttävien aineiden käyttöä. Päihteet ovat kuuluneet kaikkien kansojen, paitsi eskimoiden, elämään aina. Millään lainsäädännöllä sitä viettiä ei saada taltutettua.

No olisko ihan ensimäinen ongelma se, että käyttäjämäärät kasvaisi ja sen mukana olemassaolevat ongelmat moninkertaistuu, ihan perusmatikkaa, ei mitään mutuilua. Tää ei oo mitään kukkahattuilua siitä kuinka "kannabiksen piikittäjät tuolla ryöstää, raiskaa ja tappaa jos se laillistetaan"... Mikään päihde ei ole täysin ongelmaton, ei edes se kannabis, vaikka aiheiuttaisikin vähemmän ongelmia yhteiskunnalle kuin alkoholi.

Dekriminalisoinnin kannalla minäkin olen. Se kun ihan todistetusti vähentää ongelmia, jopa kovien huumeiden kanssa.

Joo, ihmiset on päihdyttänyt itseään jos jonkinäköisillä luonnontuotteilla ja sammakoita nuolemalla kautta historian, mutta miksi kokoajan pitää tehdä voimakkaampia ja vaarallisempia synteettisiä aineita, sitten vetää niitä ja sanoo et tää on ihan OK? Ne nyt ei oo kuulunut minkään kansan elämään, koskaan.

Itseasiassa inuiitit ainakin tätä nykyä osaa ottaa häppää aika rankasti ;)

Kyllä mä uskon, että jos asiasta vaikka äänestettäisiin ja jätettäisiin meuhkaaminen ja populismi pois, suurin osa olisi dekriminalisoinnin kannalla. Aiheesta näkemäni gallupit tukevat tätä.

Valitettavasti vaan ääripäät tässäkin asiassa pitävät eniten ääntä ja kuka valtavirtapolitiikko uskaltaisi puhua asian puolesta? Moralisointi ja jeesustelu on paljon helpompaa vaikka itse vetäisikin kokkelia kulissien takana, onhan näitä.

Itseasiassa Osmo Soininvaarahan tuosta asiasta joskus tänä vuonna huuteli jossain mediassa, mieshän oli ennen laillistamisen kannalla, mutta tilastojen valossa huomasikin, että dekriminalisointi olisi paras ratkaisu kaikkien kannalta.

Yllättävän fiksu kommentti vihreältä, tosin Osmo on ollut tossa touhussa mukana jo niin kauan et sillä on varmaan semmonen ideologinen kukoistusvaihe jäänyt taakse ja on oikeasti aikaa keskittyä olennaiseen pilvilinnojen rakentelun sijaan.

Joo, ihmiset on päihdyttänyt itseään jos jonkinäköisillä luonnontuotteilla ja sammakoita nuolemalla kautta historian, mutta miksi kokoajan pitää tehdä voimakkaampia ja vaarallisempia synteettisiä aineita, sitten vetää niitä ja sanoo et tää on ihan OK? Ne nyt ei oo kuulunut minkään kansan elämään, koskaan.

Jaa-a, en minä ainakaan tämmöistä halua. Tiedä sitten kenelle kirjoituksen suuntasit.

No olisko ihan ensimäinen ongelma se, että käyttäjämäärät kasvaisi ja sen mukana olemassaolevat ongelmat moninkertaistuu, ihan perusmatikkaa, ei mitään mutuilua. Tää ei oo mitään kukkahattuilua siitä kuinka "kannabiksen piikittäjät tuolla ryöstää, raiskaa ja tappaa jos se laillistetaan"... Mikään päihde ei ole täysin ongelmaton, ei edes se kannabis, vaikka aiheiuttaisikin vähemmän ongelmia yhteiskunnalle kuin alkoholi.

Mutta eikö tuolla logiikalla sama pätisi dekriminalisointiin, jota siekin kannatat?

No, oli miten oli, niin tuo on nimenomaan sitä mutuilua, jos siulla ei ole kuin omia päätelmiä väitteesi tueksi. Ei millään pahalla.

Vastaan kuitenkin mutuilulla väitteeseesi ongelmien kasvamisesta. Kannabiksen käyttö olisi osin pois viinan käytöstä. Näin ollen kokonaistilanne saattaisi jäädä plussalle kansanterveyden kannalta. Saatika kansantalouden.

Dekriminalisoinnin kannalla minäkin olen. Se kun ihan todistetusti vähentää ongelmia, jopa kovien huumeiden kanssa.

Jep, samaa mieltä.

Tämähän lähti nimenomaan kieltopolitiikasta. Esimerkiksi vielä reilut sata vuotta sitten, kun opittiin eristämään huumekasvien psykoaktiiviset ainesosat, sai ostaa lukemattomia tuotteita, jotka sisälsivät esimerkiksi kokaiinia, mutta varsin kohtuudella. Roimiminen ei ollut kummoista, mutta hyödyt ja terveysvaikutuksetkin ihan eri luokkaa kuin vaikkapa kofeiinilla. Kun nämä tuotteet kiellettiin raittiusliikkeiden ja muiden tietämättömien moralistien toimesta, homma räjähti käsiin. Kokalehtien pureskelun ja mietojen "terveystuotteiden" asemesta jalostettiin sitä tiivistä; puhtainta tavaraa. Sama oopiumin kanssa.

Ei tuohon aikaan "huumeiden" käyttö ollut pakoa todellisuudesta tai mikään yhteiskunnallinen ongelma. Paitsi viina. Kyllähän vieläkin Andien alueella pureskelee kokaa miljoonat ihmiset, mutta ei se ole mikään ongelma siellä.

Tyhmät ihmiset sössineet tämänkin homman ja niiden takia kaikki kärsivät... :wall:

Itseasiassa inuiitit ainakin tätä nykyä osaa ottaa häppää aika rankasti

Niihän ne tekee. Sama kävi inkkareille. Viina on ihan vitun paha huume.

En mä usko, että kannabiksen dekriminalisointi sinänsä olisi ratkaisu suomalaisten alkoholiongelmaan, se tulee jostain syvemmältä. Päihdepolitiikkaa pitäisi miettiä kokonaisuutena, kaikenmaailman varoitustarrat ja keinotekoiset älyttömät rajoitukset eivät oikeasti toimi, tuntuu että vaikutus on vaan päinvastainen. Jengi juo ihan vitusti ja tuntuu että käyttö vaan kasvaa sitä mukaa kun noita rajoituksia tehtaillaan.

Kesällä just kun olin Saksassa niin joka helvetin paikasta sai kaljaa, litran tuopeissa eikä maksanut mitään. Silti en nähnyt yhtään sellaista suomalaista agressiivista kännistä. Mikä ihme siinä? Kulttuurierot vaikuttaa varmasti, mutta pakko olla jotain muutakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom