Päihdepolitiikka

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
WHeikki, miksi sinun on niin vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, että päihteiden haitat kasvavat täyskieltojen myötä?
Miksi haluat tieten tahtoen kasvattaa päihdeongelmaa, josta kärsivät niin käyttäjät kuin täysiin asiaan liittymättömätkin?
Miksi tahdot turvata järjestäytyneen rikollisuuden rahavirrat?

Ihmettelen suuresti, miten kaiken maailman valistajat, päihdetyöntekijät ja muut kiihkoilijat ovat niin satavarmoja siitä, että päihdehaitat kasvavat liberaalin politiikan myötä. Säännöllisesti yksi toisensa jälkeen putkahtelee esiin raportteja, tutkimuksia ja asiantuntijalausuntoja, jotka päätyvät johtopäätökseen, että nollatoleranssi on huono ratkaisu. Kieltolain kannattajat ohittavat nämä täysin. Miten voidaan käydä asiasta rationaalista keskustelua, jos näin painavia faktoja ohitetaan täysin?
Välillä olen miettinyt, onko näillä kovaäänisimmillä kieltolain kannattajilla taloudellisia intressejä kieltolain suhteen. Ehkä, ehkä ei.
Täytyy myöntää, että jos minulla olisi tupakkatehdas, vastustaisin jyrkästi nuuskan vapauttamista. Tai jos olisin huumekauppias, vastustaisin jyrkästi huumeiden laillistamista.

Niinhän se Junnu Vainiokin lauloi "Aika entinen ei koskaan enää palaa, enää kannata nyt kuljettaa ei salaa"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011070514009075_ul.shtml Miksi ei meillä toimis niinkuin heillä? Rikollisuus vähenis ja rahaa säästyis, mutta vissii ollaan niin erilaista kansaa ettei toimi ;D

Koska lentäjät lentelisivät LSD päissään ja brankkarit olisivat koko ajan pilvessä.
No ei vais.
Päihdepoliittinen päätöksenteko ei perustu tilastollisiin todennäköisyyksiin, tieteellisiin tutkimuksiin, saati muista maista saatuihin näyttöihin, vaan tiettyjen tahojen poliittiseen agendaan.

Suomen Kuvalehdessä oli Kanjabiksesta lähemmäs kymmenen sivuinen juttu. Oliskohan ollut Jussin alusviikon numerossa. Oma läpyskä lähti jo kiertoon, mutta varmaan tuon voi vielä jostain löytää. Hyvä juttu noinkin "arvostetussa" lehdessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tulipahan sit vietettyä viikonloppu Dameissa. Loistava mesta!

Muutaman kerran tuumin, että mitähän haittaa kaiken maailman bajauttajista siellä oli muille ihmisille? Olen aivan varma, että ne kaupungin pikkukujat olisivat paljon vaarallisempia paikkoja jos kannabis olisi siellä laitonta.

Taidat olla vieläkin pikku pöpperössä.

Ja sinä et ilmeisesti ikinä ole käynyt Amsterdamissa :) Enemmän mä Suomen pikkukujilla känniläisiä pelkään kuin Damin pikkukujilla pössyttelijöitä. Ja kummankin maan kujia on sentään tullut tallottua aika paljon.

Edit.
Peeveli, harvemmin niistä diilereistä mitään harmia on. Kulkevat kaduilla ja kuiskuttelevat "ecstasy? cocaine?" ja jos ne jättää huomiotta tai pudistaa päätään, eivät varmasti jaksa alkaa vaivata saati haastaa riitaa. Ns. oikeat diilerit taas eivät hillu missään pikkukujilla.
Ei niitä oikeasti kiinnosta haastaa riitaa tms., koska se saattaisi vaarantaa omat bisnekset. Ellei itse ala mitään huutelemaan tai olemaan muuten vaan pölvästi, saa kulkea rauhassa.

Kyllä! Kun kannabis on laitonta olisi tietenkin vähempi huumeturisteja. Eli vähempi kysyntää kovemmille aineille. Eli Vähempi diilereitä pikkukujilla.. Eli..

Eiku hetkinen?

Kyllä! Kun kannabis on laitonta olisi tietenkin vähempi huumeturisteja. Eli vähempi kysyntää kovemmille aineille. Eli Vähempi diilereitä pikkukujilla.. Eli..

Eiku hetkinen?

Let me correct: Kyllä! Kun kannabis on laitonta olisi tietenkin vähempi huumeturisteja. Eli vähempi kysyntää ganjalle. Eli kovempi kysyntä kovemmille aineille. Eli enemmän diilereitä pikkukujilla.. Eli.. Joko leikit typerää tai ei ole käynyt Damissa..

Amsterdamissa pelottavin asia on turistien sateenvarjot. Voisivat vähän katsoa miten huitovat kapeilla kujilla ja katsoa myös eteensä eikä vaan ikkunoita. Miksei poliisi puutu asiaan? Pari kujaa on niin kapeita että yksisuuntaisuuskin olisi turvallisuuden kannalta olennaista.

Kun kannabis on laitonta olisi tietenkin vähempi huumeturisteja. Eli vähempi kysyntää ganjalle. Eli kovempi kysyntä kovemmille aineille.

Siis mitä hittoa? Mitenkä kannabiksen vähäinen kysyntä kasvattaa kovien aineiden kysyntää. Tarkoitatko sitä, että kun damissa ei käy turisteja ostamassa "laillista pilveä", paikallisten alkaa tekee mieli enempi herskaa? Whatte...

Jos en oo ihan väärässä, niin kannabis on maailman käytetyin huume.. Huume-statuksesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta nykyluokituksilla asia on näin. Sä kuitenkin pokalla väität, että kun kannabis on huonommin saatavaa (ja vähemmän kysyttyä, kun ei ole kannabisturisteja) paikaliset alkaa ostamaan enemmän kovia aineita, (vaikka saisivat kuitenkin kannabista ihan samalla tavalla miten sitä saavat hamputtelijat esim suomessa) joten diilerien määrä lisääntyy?

Mietitkö sä tota ihan loppuun?

edit. Joo Alyssa näin mäkin olen kuullut että suht omissa oloissaan diilerit on eikä kauheesti "käy päälle." Kohan nyt vaan ajattelin laittaa kovien aineiden kysynnän vähäisyyden vaarallisuuden vähennukseksi. Mietin vaan, että millä periaatteella laittomuus tekisi kaduista vaarallisempia.. Känniläisten määrän lisääntyminen vai?

edit2. Mitä mä oon hollantilaisten kanssa jutellut, niin paikalliset ei polta niin paljoa pilveä, kun yleinen käsitys on.. Ja se "aika" ajoittuisi enempi teini-iälle. Vai miten on Alyssa, kun sä oot sielä tilannetta omatoimisesti seurannut? Tarkoitettiinko tällä nyt sitä, että turistit pakotettaisiin vetämään kännejä kun ei "laillista pilveä saa?" Veikkaisin, ettei Dami olisi enää ihan niin haluttu turistikohde, kun ei kannabista vapaasti saa.

Me nähdään Peeveli tää asia kahdelta ihan eri kannalta. Mä perustan mielipiteeni siihen mitä olen useiden käyntieni aikana nähnyt ja voin sanoa, että ne coffee shopit ja pössyttelijät (ja turistit) vaan tuovat (ainakin mulle) sellaisen turvallisen ilmapiirin niille pienille kujille. Jos näitä ei taas olisi, jäisi jäljelle prosituoidut ja huumekauppiaat. Ja koska marihuana olisi siinä vaiheessa laitonta, siirtyisi se budikauppa rikollisille (jotka luultavasti myyvät myös sitä herskaa). Kyllä mä koen turvallisemmaksi ostaa kukat joltain asiantuntevalta myyjältä laillisesti kuin joltain rikolliselta. Tämän takia yhdyn flasforwardin mielipiteeseen.

Ne on ne känniläiset jotka muuten riehuu, uhkailee ja tappelee Dameissa eniten. Hyvä et niillekin löytyy helposti sitä rauhottavaa :)

edit. Joo Alyssa näin mäkin olen kuullut että suht omissa oloissaan diilerit on eikä kauheesti "käy päälle." Kohan nyt vaan ajattelin laittaa kovien aineiden kysynnän vähäisyyden vaarallisuuden vähennukseksi. Mietin vaan, että millä periaatteella laittomuus tekisi kaduista vaarallisempia.. Känniläisten määrän lisääntyminen vai?

En mä tiedä tekisikö laittomuus kaduista välttämättä vaarallisia. Veikkaisin, että muutosta ei välttämätä tapahtuisi mihinkään suuntaan vaarallisuuden suhteen... Pimeä kauppa tosin varmasti lisääntyisi vielä entisestään ja siitä tulisi vieläkin näkyvämpää. Pimeässä kaupassa on aina omat riskinsä, ts. myydään paskaa kamaa ja tulee tappeluita, hinnasta tapellaan jne. Eli ei tämäkään houkuttelevalta kuulosta. Nykyään sentään ihmiset voivat ostaa ruohonsa laillisesti ja turvallisesti

edit2. Mitä mä oon hollantilaisten kanssa jutellut, niin paikalliset ei polta niin paljoa pilveä, kun yleinen käsitys on.. Ja se "aika" ajoittuisi enempi teini-iälle. Vai miten on Alyssa, kun sä oot sielä tilannetta omatoimisesti seurannut? Tarkoitettiinko tällä nyt sitä, että turistit pakotettaisiin vetämään kännejä kun ei "laillista pilveä saa?" Veikkaisin, ettei Dami olisi enää ihan niin haluttu turistikohde, kun ei kannabista vapaasti saa.

Olet ihan oikeassa. Turistit ovat niitä, jotka lilluvat aina ihan pilvessä ympäriinsä. Paikalliset polttavat silloin tällöin, jotkut enemmän ja jotkut eivät lainkaan. Tämä mielestäni puhuu laillistamisen puolesta enemmän kuin sitä vastaan. Damin asukkaista ei ole tullut hulluja narkkareita eikä kulutus ole karannut käsistä, kuten monissa muissa maissa pelätään tapahtuvan.

Jos Amsterdamissa kiellettäisiin kannabis, veikkaan laajoja protesteja, pimeän kaupan rajua lisääntymistä ja turismin kuolemaa. Mikään näistä ei kuulosta hyvältä, joten tuskin ovat ihan heti kieltämässä... Onneksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom