Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuosta se lähtisi. Markkinavoimat, jos jollain ruvetaan tekemään rahaa niin eiköhän laitkin muutu, lobbaajiahan ne politiikot ovat.

Olen itse ehdottomasti sitä mieltä että kaikki huumeet laillisiksi ja k18.

Perustelujani:

- Verotulot
- Verojen tulo markkinoille lisää hintaa, jolloin kysyntä vähenee
- Ihmiset käyttävät huumeita joka tapauksessa, laillisia tai ei
- Yli 18-vuotias osaa jo päättää mitä tekee itsenäisesti
- Poliisilta säästyy paljon voimavaroja
- Poliisi saa tätä kautta oikeita rikollisia kuten murhaajia kiinni
- Poliisi myös säästäisi miljoonia
- Tupakka ja alkoholi ovat laillisia, nämä kattavat yli 5% valtion verotuloista
- Tupakka on vaarallisempaa kuin kannabis, joten kieltoa ei voida perustella
- Huumeiden laatua voitaisiin tarkkailla
- Kieltolait eivät toimi, kuten alkoholin kieltolaki Suomessa osoitti
- Käyttäjät eivät kärsisi mm. likaisista huumeneuloista
- K18 siksi, että alle 18v ei voi tehdä päätöksiään itse
- Myynti siirtyisi rikollisilta ja jengeiltä yrityksille
- Yrityksiä ja työllisyyttä saataisiin huumeiden myynnistä ja viljelystä
- Huumeita saataisiin tehokkaammin tutkittua lääkekäyttöön
- Huumeiden vaaroja saataisiin pois teknologialla
- Huumekasveja voitaisiin käyttää mm. vaatteiden tekemiseen
- Ns. muotihuumet saataisiin tutkittua ennen käyttöä

Perustelujani:

- Verotulot

Olen itsekin laillistamisen kannalla ja samaa mieltä useimmista pointeista. Ykkösargumentti itselleni kuitenkin on, että yksityisautonomiaa tulee kunnioittaa, eikä huumeiden käytöstä rankaiseminen yksinkertaisesti ole oikeutettua. Kyllä oikeustoimikelpoisen ihmisen pitää saada tehdä itselleen mitä haluaa. Tästä poikkeamiselle pitäisi tarjota aika painavat perustelut.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin tuo laillistaminen+verotus ei kyllä nostaisi hintaa, ellei verotus olisi sitten todella rajua. Tällä hetkellä huumeiden hinnoissa on todella paljon ilmaa juuri sen takia, että toiminta on rikollista. Ja aineet ovat jatkettuja.

Lisäisin vielä plussaksi sen, että laillistamisen myötä ei olisi enää samanlaista kynnystä hoitoon hakeutumiselle, jos käytöstä tulee ongelma. Mutta olisin siis laillistamisen kannalla, vaikka arvioisinkin, että nettovaikutukset olisivat negatiiviset.

Perustelujani:

- Verotulot
Kyllä, olen myös itse sitä mieltä että yksilö on vapaa päättämään omista asioistaan, kuten esimerkiksi päihteiden käytöstään. Ei siitä ole yhtää sen enempää harmia yhteiskunnalle. Kyllähän tämä on toiminut muissakin valtioissa, kuten Portugali.

.

https://secure.avaaz.org/en/end_the_war_on_drugs/
YK:lle kohdistettu vetoomus huumesodan lopettamiseksi. Kampanjaa vetävä Avaaz ei oo mikään ihan pieni lafka, toi tulee oletettavasti saamaan *paljon* näkyvyyttä. Rustatkaahan nimenne alle ja levittäkää!

Tätä postattaessa kyseinen, ymmärtääkseni eilen käynnistetty kampanja on kerännyt jo 180,000 allekirjoitusta. Vauhti on ällistyttävä.

Itse ainakin olen kaikkia päihteitä vastaan, mitä nyt kaljaa, siideriä tai viinaa tulee n. kerran 3-6kk otettua...mielestäni kannabis on lievin/vaarattomin päihde yhteiskunnassa. Kai tuon laillistaminen jotain ongelmia toisi, mutta kukin katsoo miten parhaaksi näkee!

Itse ainakin olen kaikkia päihteitä vastaan, mitä nyt kaljaa, siideriä tai viinaa tulee n. kerran 3-6kk otettua...mielestäni kannabis on lievin/vaarattomin päihde yhteiskunnassa. Kai tuon laillistaminen jotain ongelmia toisi, mutta kukin katsoo miten parhaaksi näkee!

Niin katsoo!!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaisikohan kaikki laillistaa, koska käyttäjien rankaisemisen ja huumekaupan jättämisen järjestäytyneen rikollisuuden käsiin ei ole todettu auttavan päihteiden aiheuttamien ongelmien korjaamisessa/ehkäisyssä?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...a+ja+140+kasvin+kotikasvattamon/1135266530085

Taas on käytetty rahoja oikeen tehokkaaseen työhön, jes.

"Ratsioiden pääpaino oli huumeiden katukaupan ja kannabiksen kotikasvatuksen kitkemisessä. Tyypillisessä kotiviljelmässä oli alle 10 kasvia."

Eli kotikasvattajia jahdattu, kuka on ollut tämän rikoksen uhri? Paljonkohan moinen operaatio maksaa? Selvästi poliisilla on enemmän kun tarpeeksi resursseja kun kotikasvattajien jahtaamiseen on aikaa.

"Tulokset kertovat osaltaan, millainen todellisuus Suomessa vallitsee"

Mikäköhän se todellisuus nyt sitten on? Rappio, anarkia vai se, että ihan normaalit veroja maksavat ihmiset haluavat joskus polttaa pilveä.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...a+ja+140+kasvin+kotikasvattamon/1135266530085

Taas on käytetty rahoja oikeen tehokkaaseen työhön, jes.

"Ratsioiden pääpaino oli huumeiden katukaupan ja kannabiksen kotikasvatuksen kitkemisessä. Tyypillisessä kotiviljelmässä oli alle 10 kasvia."

Eli kotikasvattajia jahdattu, kuka on ollut tämän rikoksen uhri? Paljonkohan moinen operaatio maksaa? Selvästi poliisilla on enemmän kun tarpeeksi resursseja kun kotikasvattajien jahtaamiseen on aikaa.

"Tulokset kertovat osaltaan, millainen todellisuus Suomessa vallitsee"

Mikäköhän se todellisuus nyt sitten on? Rappio, anarkia vai se, että ihan normaalit veroja maksavat ihmiset haluavat joskus polttaa pilveä.

Nimenomaan. Vastaus tuohon kysymykseen "kuka on ollut tämän rikoksen uhri?" on ainakin minun mielestä: Ei kukaan. Jos joku haluaa pössytellä ja kasvattaa itse, ettei tarvitse mennä kadulta ostamaan, niin eikö sen pitäisi olla ihan jokaisen perusoikeus?? Mun mielestä perusoikeuksiin kuuluu se, että jos joku haluaa tehdä hallaa itselleen (jos pössyttelyssä on edes mitään hallaa) niin se on ok, jos siitä ei kärsi kukaan muu.

Ihmisiä pitää suojella niiden omalta tyhmyydeltä.

Siitä ei hyödy kukaan että rankataan kaikki laittomat päihteet samaan lokeroon "huumeiden" alle, mukaanlukien pilvi ja sitten myös oikeat kovat huumeet, samalla alkoholia ihannoiden. Ja käyttäjistä puhutaan sitten narkkareina joita jahdataan ja rangaistaan. Järkevä huumepolitiikka on jotain ihan muuta kun parin gramman takia kotikasvattajien vainoaminen, tuo on jotain niin älytöntä resurssien tuhlaamista että oikeen pistää vihaksi.

950 huumekasvia (hitto mikä nimitys) ja näistä saatu kolme kiloa hasista/marihuonaa. Suorastaan tukkukauppiaista siis kyse!

En ymmärrä miksi Suomessa ei laillisteta marihuanaa ja prostituutiota, perkele mitkä verotulot tulis valtiolle vuodessa!

En mä oikeasti tiedä miksi ei, paitsi sen takia että kukaan politiikko ei näitä asioita aja koska ei halua leimautua. Jotain vanhoillisia arvoja sun muuta diipadaapaa, kai suomi on vielä niin takapajula näissä asioissa.

Olisihan se nyt parempi hyväksyä, että nämä asiat ovat olemassa (maailman vanhin ammatti anyone?) ja tulevat aina olemaan ja ottaa homma vastuullisten viranomaisten hoidettavaksi, sekä sitten kerätä niitä verotuloja. Sen sijaan että annetaan näiden asioiden olla rikollisjengien ja nuorten käsissä ja leimataan käyttäjiä?

Siitä ei hyödy kukaan että rankataan kaikki laittomat päihteet samaan lokeroon "huumeiden" alle, mukaanlukien pilvi ja sitten myös oikeat kovat huumeet, samalla alkoholia ihannoiden. Ja käyttäjistä puhutaan sitten narkkareina joita jahdataan ja rangaistaan. Järkevä huumepolitiikka on jotain ihan muuta kun parin gramman takia kotikasvattajien vainoaminen, tuo on jotain niin älytöntä resurssien tuhlaamista että oikeen pistää vihaksi.

950 huumekasvia (hitto mikä nimitys) ja näistä saatu kolme kiloa hasista/marihuonaa. Suorastaan tukkukauppiaista siis kyse!

Ei se pilvi sen miedompaa ole.Ihan samallalailla sekin passivoi ja irrottaa todellisuudesta kuin muutkin huumeet.

Prostituutiota ei laillista, koska meillä on enemmän feministejä, jotka haluavat ylläpitää omaa seksuaalista arvoaan polkemalla muiden oikeuksia, kuin on kunnollisia ihmisiä sanomaan vastaan.

Ei se pilvi sen miedompaa ole.Ihan samallalailla sekin passivoi ja irrottaa todellisuudesta kuin muutkin huumeet.

Päihteet päihdyttää, mutta ei päihteitä nyt voi suoraan laittaa samalle viivalle, varsinkaan vaan laittomat/lailliset asettelulla. Tai jollain "ennenkin on ollut näin" ajatusmallilla ainakaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom