Helvetin hyvää tekstiä. Jotenkin tuntuu, että mitä enemmän mennään ajassa eteenpäin, sitä enemmän ihmisten näkemys on menossa tuohon suuntaan.
Tuossa siis FF viittasi "Nyt kun huumeet laillistetaan"-juttuun. Itsekin ajattelen ajoittain noin, kuin sanot, mutta sitten toisaalta vaikka NÄKEMYS ois menossa mihin suuntaan, käytäntö tuntuu menevän tähän suuntaan:
http://www.tusky.fi/index.php?optio...ttelemista-huumeeksi&catid=1:uutiset&Itemid=5
Sosiaali- ja terveysministeriössä valmistellaan nikotiinin luokittelemista huumeeksi
Suunnitelman taustalla on kasvanut huoli erityisesti naisten lisääntyneistä keuhkosyöpätapauksista ja toisaalta huumevalvonnasta saadut positiiviset kokemukset. Kuusniemen mukaan huumausaineiden täyskiellolla on onnistuttu rajoittamaan tehokkaasti niiden saatavuutta ja estämään suurin osa huumekokeiluista. Nikotiinin lisääminen huumausainelistaan on loogista, sillä tupakka aiheuttaa vuosittain moninkertaisesti enemmän kuolemantapauksia kuin laittomat huumeet.
Pelkona tupakan salakuljetus
Kuusniemi toppuuttelee kriitikoiden pelkoja tupakan salakuljetuksen ja rikollisuuden lisääntymisestä: ”Suomella on kansainvälisestikin arvioiden yksi kehittyneimmistä rajavalvonta- ja poliisiorganisaatioista, joilla on kymmenien vuosien kokemus laittomien huumeiden maahantuonnin paljastamisessa”. Nykyisiä rajavalvontaresursseja ei tarvitsisi juuri lisätä, mutta ministeriön mietinnössä on otettu esiin mahdollisuus tupakkakoirien kouluttamisesta ja eräistä tarkkaan rajatuista, poliisille ja tullille annettavista, lisävaltuuksista.
Pistää kyllä niin vihaks.. niin vihaks. Itse tupakoin about askin vuodessa, mutta se on mulle silti helvetin tärkeää. Sitäkin tärkeämpää on vapaus tupakoida silloin, kun itse päätän.