Eduskuntavaaliehdokkaan päihdepoliittinen kannanotto: Nyt kun huumeet laillistetaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eduskuntavaaliehdokkaan päihdepoliittinen kannanotto: Nyt kun huumeet laillistetaan
Epinephrine, sun mielestä on varmaan helvetin kiva nussia pilkkua, koska ymmärsit varmasti mitä ajoin tuolla takaa. Kuten itse sanoit lähes kaikki aineet ovat toksisia annosriippuvaisesti. Sanotaan nyt vaikka sitten että kannabis itsessään ei ole sen myrkyllisempi, kuin vaikkapa vesi. Kannabista ei täten voida kutsua myrkyksi, vaikka dinosaurus niin tossa sanookin. Jopa päihdelinkin sivuilla todetaan että kannabis ei ole myrkyllistä ja mun koko viestin pointti oli, että se vanha mies puhuu täyttä paskaa.Tämän varmasti tajusit itsekkin, mutta sun oli ilmeisesti pakko vaan päästä pätemään internetin keskustelupalstalla. Lopeta toi typerä saivartelu.
Okei, noihin sun sairaalahoitoepisodeihin on yhdistetty kannabis, mitä sitten? Yhtä moniin voidaan yhdistää vaikkapa mehu, ei toi kerro mitään syy- ja seuraus suhteesta, saatika sitten aineen myrkyllisyydestä.
Mä en alun perinkään halunnut puhua edes mistään muusta kannabikseen liittyvästä, kuin vain ja ainoastaan siitä onko se myrkyllistä. Halusin korjata papan selkeän asiavirheen, kunnes sinä rupesit pasteemaan tänne tietoa, jotka mä olen lukenut 100 kertaa aikaisemminkin.Vai väitätkö sinä että kannabis tosiaan on myrkyllistä?
Mikään noista ei siis ollut mulle uutta tietoa, eikä mulla ollut mitään harhakäsityksiä yhtään mistään. Sulla taas tuntuu olevan, koska et osaa tulkita tutkimustuloksia.
Ja tohon sun EDIT:tiin, jätit mainitsematta monia tärkeitä seikkoja, a) teit sen joko tahallasi, tai b) et osaa käyttää päätäsi. Ensinnäkin kannabiksen karsinogeenisyys liittyy vain sen käyttämiseen polttamalla, sitä kun on monia muitakin tapoja käyttää.
Toiseksi kognition lasku taas liittyy vain akuuttiin päihtymystilaan, tämä on minusta päivänselvää.
Psykologiset sivuoireet, tarkentaisitko, ovatko nämä edes negatiivisia?
Psykoosin ja skitsofrenian laukaisu, vain niitä piilevänä sairastavilla ihmisillä. Ei siis ihmisillä, jotka eivät ole tähän alttiita. Huom. osalla mielenterveyspotilaista kannabiksen käyttö lievittää oireita.
Ja mä sanoin, että kannabis on yhtä myrkyllinen aine, kuin vesikin ja pysyn kannassani. Itseasiassa LSD:kään ei juuri ole myrkyllinen, sillä millaiset psyykkiset vaikutukset aineella on ei näet yleensä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka myrkyllinen aine on. Oikeastaan veden yliannostukseen on paljon helpompi kuolla, kuin kannabiksen.
edit. Noi sun tutkimustuloksetkaan eivät olleet kovin uusia. Jos tollasilla lähtee pätemään, olis edes kohtuullista, että laittaa kohtuu uusia tutkimustuloksia, muuten historiasta voi vaan valkkailla ne omaa mieltä miellyttävät tutkimustulokset.
Berliinin osavaltion senaatti on päättänyt laillistaa marihuanan ja hasiksen käytön. Uuden lain mukaan jokaisella berliiniläisellä ja Berliinissä vierailevalla on oikeus ostaa ja pitää hallussaan maksimissaan 10 grammaa kannabista.
Tulevaisuudessa hasista ja marihuanaa saa päätöksen mukaan sauhutella varsin avoimesti julkisilla paikoilla. Lakiuudistuksessa on kyse kannabiksen yksityisen käytön liberalisoimisesta, mitä kannattivat kaikki puolueet konservatiivipuoluetta lukuun ottamatta.
Kannabiksen käyttö on Saksassa selvästi yleisempää kuin Suomessa, missä nuoria ja vanhoja houkuttelee pikemminkin alkoholi. Erään tutkimuksen mukaan jopa 37 prosenttia Berliinin yhdeksäsluokkalaisista on kokeillut kannabista ainakin kerran.
Uudistuksen myötä Berliini on kannabiksen suhteen Saksan kaikista osavaltioista toiseksi liberaalein. Kaikkein vapaamielisimmin hamppuun suhtaudutaan pohjoissaksalaisessa Schleswig-Holsteinin osavaltiossa, jossa kannabista saa yksityiseen käyttöön hankkia kerrallaan jopa 30 grammaa.
Epinephrine: En jaksa ruveta nyt vastaamaan jokaiseen kysymykseen erikseen, koska tässä menee ikä ja terveys ja sulle vielä pitää joka ikinen asia vääntää rautalangasta.
Mutta vastaan tuohon myrkyllisyys asiaan, koska se nyt on asian ydin. "Kuten on jo todettu myrkyllisyyden käsite on suhteellinen ja annosriippuvainen määritelmä. Kannabiksen terveyshaitat ovat joka tapauksessa kiistattomat, olisiko näitä haittoja olemassa, jollei kannabis jollain määritelmällä täyttäisi myrkyllisyyden kriteerejä?" Vastaus: Kyllä. En ymmärrä miten voit edelleenkin väittää kannabiksen olevan myrkyllistä, vaikka tutkimuksissa tämä kiistetään. Kuten sanoin jopa päihdelinkin sivuilla kielletään kannabiksen olevan myrkyllistä. Suurin virheesi tulee tässä: olet tehnyt oman päätelmän, että kannabiksen terveyshaittojen perusteella sitä voidaan pitää myrkyllisenä, missään tutkimuksessa näin ei kuitenkaan todeta. Tämä päätelmä on täysin väärä. Pidätkö rasvaakin myrkyllisenä, koska sillä on terveyshaittoja? Lisäksi voisin vielä mainita, että kannabiksen terveyshyödyistä saadaan huomattavasti pidempi lista, kuin sen haitoista.
Jotkut noista mainitsemistasi haitoista on sitäpaitsi järjettömiä, esim. konginition lasku akuutissa päihtymystilassa, öö ylläri? En näe tätä kuitenkaan edes haittana. Ja sinä vielä pidät tätä ja muitakin mainitsemiasi "haittoja" korrelaationa aineen myrkyllisyydelle. Huomaatko nyt että logiikkasi ei oikein pelaa? Toisekseen en väittänyt että kannabis on yhtä TURVALLINEN aine, kuin vesi vaan yhtä MYRKYLLINEN aine kuin vesi. Siinä on vissi ero. Enempää en nyt jaksa sulle vastata, tentit puskee päälle.
Kyllä valtio tietää mikä on kansalaisille hyväksi. Sen takia me ollaan äänestetty oikeat ihmiset eduskuntaan, koska ne on fiksumpia kuin me ja ajattelee meidän puolesta. Lait on olemassa sitä varten että niitä noudatetaan. Jos kaikki ihmiset vain eläisi niinkuin itse haluaisi, niin tuloksena olisi anarkia. Meitä viisaammat on luoneet nämä säännöt joille yhteiskunta rakentuu, ja meidän on hyvinä kansalaisina toteltava näitä sääntöjä.
Miksi lakeja toisinaan muutetaan?Kyllä valtio tietää mikä on kansalaisille hyväksi. Sen takia me ollaan äänestetty oikeat ihmiset eduskuntaan, koska ne on fiksumpia kuin me ja ajattelee meidän puolesta. Lait on olemassa sitä varten että niitä noudatetaan. Jos kaikki ihmiset vain eläisi niinkuin itse haluaisi, niin tuloksena olisi anarkia. Meitä viisaammat on luoneet nämä säännöt joille yhteiskunta rakentuu, ja meidän on hyvinä kansalaisina toteltava näitä sääntöjä.