Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Enpä minä tästä tapauksesta puhunutkaan vaan siitä, että sakkotulojen ei ole tarkoitus korvata virkakoneiston kuluja vaan toimia rangaistuksena rikolliselle.
Olkoon hän sitten vaikka kannabiksen piikittäjä tai murtovaras.

Ehkä muut rötökset poislukien noin mutta liikennepuolella kyllä lasketaan mikä kassavirta pitää olla. Niiden rangaistuksethan on täysin oma taiteenlajinsa, joka perustuu nimenomaan suureen asiakasvoluumiin ja ennakoitaviin tuloihin. Potentiaalisesti haitallisempia ja vaarallisempia abstrakteja yksittäisiä häiriöitä liikenteessä sakotetaan sitten taas lievemmin, koska niihin ei kannata panostaa niin paljoa kun se ei kuitenkaan kassavirrassa näy.

Kyllä jotkut ihmiset on vaan aivan sekaisin. "Luopuisin kaikista oikeuksistani jos vaan hampunkasvattajat saataisiin kiinni".

Täällä on ihmisillä ihme pelkoja poliisin suhteen, mitä ongelmia teille aiheutuu jos poliisit käyvät teidän luona jos ette ole mitään rikollista tehneet?
No, olkoonkin että koen olevani varsin utelias ihminen, niin ei minusta silti ole miellyttävä ajatus, että joku tulee kysymättä väkisin kotiini etsimään todisteita rikoksista joiden kriminalisoinnille ei edes ole juurikaan järkiperusteluita. Minusta on kyllä ymmärrettävää, että poliisit toimivat näin, ja ongelmana onkin typerä, epäkäytännöllinen ja epäoikeudenmukainen lainsäädäntömme, joka vaikuttaa lähinnä kasvattavan päihdeongelmia.

Katso mm. Huumeiden dekriminalisaatio kannattaa

Mitä haittaa siitä on, että poliisit tulisivat kotiini? Pitääkö tuota nyt jotenkin perustella? "Ei mitään salattavaa niin ei voi haitata", huhhuh...

Olkoon kornia, mutta IMO tämä pätee hyvin.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."

Kyllä jotkut ihmiset on vaan aivan sekaisin.

onneksi en ole näköjään ainoa joka näin ajattelee.. :)

en nähnyt muuten 5 päivään amsterdamissa yhtään kännistä ihmistä! suomessa 10 minuuttia hkivantaan lentokentällä ja meinasin joutua tappeluun kun 2 about 35 vuotiasta herrasmiestä pikku konjakkipäissään halusivat ehdottomasti tappaa minut, puhuivat mm. vieressäni minun tappamisesta. vain siksi että seisoin laukkuhihnan "wait here" viivan väärällä puolella. kutsuivat minua mm. vitun idiootiksi ja pelleksi joka ei tajua mistään mitään, siksi kun seisoin siinä.. no kohteliaasti astuin sitten viivan "oikealle" puolelle ja kysyin että onko nyt fiksu olo miehillä? tämän jälkeen sain ehkä fiksuimman vastareaktion koskaan: "vittu katotaan kohta onko fiksua jos vielä auot tuota päätäs"

ja ei, kyseiset miehet eivät olleet mitään "deekuja" vaan aivan perus suomalaisia miehiä mustissa kangastalvitakeissaan. he olivat _kännissä_

coffeeshopit suomeen. aivan mahtavaa oli käydä kuuntelemassa hyvää musiikkia rauhallisessa kuppilassa ja poltella laadukasta pilveä. helvettiin kaikki onnelat ja grand virtaset, 420 coffarit tilalle!

Ei näkyny peakzia damissa. Meidän seurue vähän kutistui kun vässykät hyytyivät hankeen ja palasivat maitojunalla kotiin. Mutta se ei haitannut menoa, pikemminkin päinvastoin.

Damissa näkee miten hommat toimii hienosti kun järkeä käytetään yhteiskuntaa hyödyttävällä tavalla. Turvallisemman oloista paikkaa saa hakea, kännisiäkään ei kovinkaan paljoa vastaan tule. Olisikin kovin avartavaa aika monelle käydä tarkastamassa tämä pahuuden ja rikosten tyyssija ja päivittää sen jälkeen vähän näkemyksiään aiheen tiimoilta.

Eipä ole tullut juuri käytyä paikoissa joissa enemmän näkyisi alkoholia katukuvassa kun Suomessa. Ehkä jossain lomakohteessa johon jengi vaan lähtee ryyppäämään, no ei välttis sielläkään. Onhan se meno nyt ihan älytöntä, kävelkääpä vaikka selvinpäin ympäri Helsingin keskustaa perjantai-iltana, ei järjen hiventäkään siinä ördäämisessä. Eipä juuri nistejä tarvitse pelätä, lähinnä agressiivisia humalaisia ja niitä kohtaa päivittäin.

En nyt sano että coffee shopit asiaa mitenkään muuttaisivat, kunhan ihmettelen, että mikä saa suomalaiset vetämäään pään täyteen joka viikonloppu. Onhan se nyt aika surullista seurattavaa.

Katselin eilen pitkästä aikaa Bigger Stronger Fasterin. Tuossa haastateltiin tuota isää, jonka poika oli tehnyt itsemurhan. Isä oli sittemmin perustanut steroidien vastaisen järjestön. Tuon pätkän alussa hän kertoo, ja väistämättä tuli mieleen eräs henkilö suomalaisen päihdedebatin tiimoilta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ehkä typerin kommentti huumeiden vastustajilta on se perinteinen: "kyllä viinalla saa pään tarpeeksi sekaisin". Itse olen kokeillut kaheksaa eri huumausainetta alkoholi mukaanlukien, eikä mistään ole vielä mennyt lanttu niin sekasin kuin viinasta. Niin että eikö olis parempi vaan vapauttaa kaikki huumausaineet niin että jokanen voisi valita repertuaarista sen sopivimman? Se, että ihminen joka joka viikonloppu vetää nuppinsa sekasin alkoholilla arvostelee esimerkiksi pilvenpolttajia on niin tekopyhää kuin olla ja voi. Se että yksi aine on laillinen ei tee toisesta automaattisesti haitallisempaa.

Ehkä typerin kommentti huumeiden vastustajilta on se perinteinen: "kyllä viinalla saa pään tarpeeksi sekaisin". Itse olen kokeillut kaheksaa eri huumausainetta alkoholi mukaanlukien, eikä mistään ole vielä mennyt lanttu niin sekasin kuin viinasta. Niin että eikö olis parempi vaan vapauttaa kaikki huumausaineet niin että jokanen voisi valita repertuaarista sen sopivimman? Se, että ihminen joka joka viikonloppu vetää nuppinsa sekasin alkoholilla arvostelee esimerkiksi pilvenpolttajia on niin tekopyhää kuin olla ja voi. Se että yksi aine on laillinen ei tee toisesta automaattisesti haitallisempaa.

Mutta ku huumeet... Drugs are bad mkay :)

Tänään JIM klo 21:00

JIM D: Marihuanan tarina
Marihuanaa on kuvattu nuoruuden tappajaksi ja pidetty syypäänä väkivaltaiseen, mielipuoliseen käytökseen. Vaikka sen kasvatus, myynti, hallussapito ja käyttö ovatkin useimmissa maissa laittomia, se ei ole ikinä ollut yhtä suosittua eikä sitä ole jalostettu yhtä voimakkaaksi. Dokumentissa kerrotaankin Yhdysvaltojen lainvalvojien taistelusta marihuanaviljelmiä vastaan, sillä muun muassa Floridassa kotikasvatus on lisääntynyt niin paljon, että siitä on tullut maan suurin marihuanan tuottaja. Nämä kasvattajat ovat pystyneet korvaamaan luontoemon, jolloin säällä ja sijainnilla ei ole merkitystä. Nykypäivän marihuanalla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä entisaikojen kasvin kanssa, sillä sen ominaisuuksia on paranneltu ja päihdyttävää vaikutusta lisätty. Vastapainoksi dokumentissa kuullaan myös marihuanan puolestapuhujia, jotka taistelevat kaikin keinoin sen laillistamisen puolesta sekä sitä lääkkeenään käyttäviä, joille mistään muusta ei ole ollut apua.

Ei näkyny peakzia damissa. Meidän seurue vähän kutistui kun vässykät hyytyivät hankeen ja palasivat maitojunalla kotiin. Mutta se ei haitannut menoa, pikemminkin päinvastoin.

Damissa näkee miten hommat toimii hienosti kun järkeä käytetään yhteiskuntaa hyödyttävällä tavalla. Turvallisemman oloista paikkaa saa hakea, kännisiäkään ei kovinkaan paljoa vastaan tule. Olisikin kovin avartavaa aika monelle käydä tarkastamassa tämä pahuuden ja rikosten tyyssija ja päivittää sen jälkeen vähän näkemyksiään aiheen tiimoilta.
Mekin kotiuduttiin tuossa joulukuun puolessä välissä. Täytyy kyllä myöntää, että odotin ihan toista kaupungilta... Meno oli paljon rauhallisempaa kuin suomessa, myös ns. "kerjäläiset" tekivät taikatemppuja ym. saadakseen rahaa. Mahtava reissu.
Kun suomeen saavuttiin takasi, koira tietenki merkkas, mutta mitään ei löytynyt. Vittuilu oli äärimmäisen kovaa tullin puolelta, meinasivat ihan rautoihin laittaa, koska olinhan minä heidän mukaansa rikollinen :hyvä:.

Kiinnostais kanssa. Mä en voi käsittää mitä ihmettä tollasella mulkulla liikkuu päässä. Jos se koira merkkaa niin toki kaikki releet pitää kattoa, mutta ei sitä nyt vittuilemaan tartte ruveta.

On se varmaan hienoa päästä vallankahvassa pätemään.

Onhan se vähän arveluttavaa jos tulli syyllistää damista tulijaa hajun perusteella. Luulisi kuitenkin että 99% sieltä tulevista normihenkilöistä kantaa mukanaan tuoksua jostain coffeshopista, oli sitä tuprutellut tai ei. Halvasta hotellihuoneestakin voi hajut irrota mukaan. Täytyy olla kohtuullisen rajoittunut henkilö joka ei asiaa tiedostaisi jos on tuolla alalla.

Onhan se vähän arveluttavaa jos tulli syyllistää damista tulijaa hajun perusteella. Luulisi kuitenkin että 99% sieltä tulevista normihenkilöistä kantaa mukanaan tuoksua jostain coffeshopista, oli sitä tuprutellut tai ei. Halvasta hotellihuoneestakin voi hajut irrota mukaan. Täytyy olla kohtuullisen rajoittunut henkilö joka ei asiaa tiedostaisi jos on tuolla alalla.
Mun pipo tuoksahtaa edelleen, joten ei tuolla perusteella nyt pitäisi alkaa ketään syyttämään.

En minäkään sitä humalaista kotiini päästäisi enkä jehovia, kuitenkin virantoimituksessa oleva poliisi on täysin eri asia. Täällä on ihmisillä ihme pelkoja poliisin suhteen, mitä ongelmia teille aiheutuu jos poliisit käyvät teidän luona jos ette ole mitään rikollista tehneet?

Tätä olen kyllä itsekkin ihmetellyt, ei ainakaan minulla ole henk.kohtaisesti mitään kotietsintöjä vastaan. Mun kämppään on tehty kotietsintä klo6 aamulla poliisin toimesta (joskun silloin nuoruusvuosina). Ei siinä ollut mitään ongelmaa kun tiesin että ei ole piiloteltavaa/salattavaa, tarjosin vielä sumpit niille ja oikein asiallisia olivat. Viranomaiseen kuten poliisiin ainakin itse luotan täysin.

edit. en kyllä minäkään jumalia kotiin päästäis :D (jehova =jumala, jehovan todistaja = uskovainen)

Kun suomeen saavuttiin takasi, koira tietenki merkkas, mutta mitään ei löytynyt. Vittuilu oli äärimmäisen kovaa tullin puolelta, meinasivat ihan rautoihin laittaa, koska olinhan minä heidän mukaansa rikollinen :hyvä:.

Miten niin tietenkin merkkasi? Kun itse tulin Suomeen Damista, mulla oli samat vaatteet, mitkä päällä olin polttanut budia koko yön sisätiloissa ja muutenkin haisin aivan varmasti kannabikselle. Laukussa oli grinderi (tyhjä, mutta aina siellä jotain hippusia on) ja piippu (palanutta budia jonkun verran jäänyt kiinni siihen). Koira ei sanonut mitään, vaikka nuuhki kun kuljin ohi.

En sit tiedä et oliko koiralla nuha vai mikä oli, mutta musta olisi muutenkin hassua, jos ne jonkun vaatteiden hajun perusteella jo hälyttäisivät.

Tiedänpä sellaisenkin tapauksen, joka kuljetti vahingossa gramman hasista laukussaan ja kulki koiran ohi muina miehinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom