Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ja Rankkuri voi varmaan nyt jo jättää tuon "ei sun itsemääräämisoikeutta kukaan rajoita" -jutun.

Ei mun sitä enää tarvitse toistaa. Uskon tuon sun erään postauksen perusteella, että ymmärsit asian. Ja onhan se ikävä asia, kun siihen ei voi muuta sanoa ku että rankkuri on tyhmä ja onpas vanha juttu. fakta vaan on että sä saat sille sun ruumiilles tehdä mitä haluat, kenenkään estämättä. (kerta kiellon päälle ;))

kuinka monta kertaa kaverin pitää ne toistaa?

Peakz on varmaan poltellut niin paljon jo että tarkkaavaisuus kärsii, Kahlaajalintu on toistellut niitä nyt tässä noin 50 sivun verran samoja asioita, ovat menneet Peakziltä ohi joka kerta. Joka ikinen.

Näin Riossa.
20101124__LTBrazilRioViolence~1_GALLERY.jpg

Military tanks were sent into a slum in northern Rio de Janeiro on Thursday, as suspected gang members attempting to reclaim lost turf clashed with heavily armed police for a fifth straight day, leaving as many as 23 people dead. AFP - Military tanks rolled into the Vila Cruzeiro slum in northern Rio de Janeiro on Thursday supporting a police crackdown on drug gangs, an AFP journalist on the scene reported.

At least 23 people have been killed in five days of clashes as Brazilian security forces seek to crush the gangs and impose the law in the violent slums, known here as favelas.

Police have deployed armored vehicles, helicopters and thousands of heavily armed agents for the widespread crackdown. However the first time since 2007, when the government focused on improving security in the favelas, that tanks have been deployed for such operations. Six tanks entered the Vila Cruzeiro favela, where police say the drug gangs have taken refuge after they were forced out of 13 other slums, the AFP journalist said. The gangs are fighting back by opening fire on police stations and setting cars and busses ablaze, police said.

http://www.france24.com/en/20101125...-gang-drugs-turf-war-world-cup-2014-fifth-day

samoissa piireissä varmaan liikkuu molempia, etkä selkeästi nähnyt mun pointtia tuossa molemmat on laittomia asioita mutta kannabista romantisoidaan kovasti ja on jotenkin muka väärin että poliisi ratsaa niitä joilla sitä on. sinunkin kommentista välittyy kuva ettei poliisin kuuluisi kannabiksen takia kotietsintöjä suorittaa, mutta esim viinan kotipolttoon et edes puuttunut, eli sen ratsaaminen on ihan okei?

No itseasiassa n10vuoden ajan sitä maailmaa (valitettavasti) seuranneena voin todeta että ei ne pelkän pilven pössyttelijät ole todellakaan niitä jotka tuolla pyssyjen kanssa heiluu.aseet,väkivalta ja muu rikollisuus astuu kuvaan vasta siinä vaiheessa kun siirrytään koviin huumeisiin.Joo,kyllä mun mielestä poliisin olisi syytä keskittyä ennemmin vaikka noiden laittomien aseiden etsintään kuin pilven ratsaamiseen...ton viina-asian unohdin mutta ihan yhtälailla mun mielestä on turhaa ratsata jotain kotipolttajia,joka taitaa muutenkin olla katoava luonnonvara...ainoa syy miksi sitä ylipäätään tehdään on se että valtio menettää verotuloja kotipolttoisen takia...

No itseasiassa n10vuoden ajan sitä maailmaa (valitettavasti) seuranneena voin todeta että ei ne pelkän pilven pössyttelijät ole todellakaan niitä jotka tuolla pyssyjen kanssa heiluu.aseet,väkivalta ja muu rikollisuus astuu kuvaan vasta siinä vaiheessa kun siirrytään koviin huumeisiin.Joo,kyllä mun mielestä poliisin olisi syytä keskittyä ennemmin vaikka noiden laittomien aseiden etsintään kuin pilven ratsaamiseen...ton viina-asian unohdin mutta ihan yhtälailla mun mielestä on turhaa ratsata jotain kotipolttajia,joka taitaa muutenkin olla katoava luonnonvara...ainoa syy miksi sitä ylipäätään tehdään on se että valtio menettää verotuloja kotipolttoisen takia...

Toi on jännä asenne, mulla kun ei ole tapana muuta lakia rikkoa kuin nopeusrajoituksia niin joka kerta kun olen pikavoiton saanut olen kysellyt niiltä poliiseilta että eikö teillä ole tärkeämpääkin tekemistä kuin täällä urkkia mitä vauhtia ajelen. Ja osaan kuvitella että samaa sanovat ne jotka jäävät warettamisesta kiinni tai kortitta ajosta, tai mistä nyt vain jäädäänkin kiinni, eihän ne meidän omat jutut niin vakavia ole, on tuolla muitakin jotka rikkoo lakia.

Toi on jännä asenne, mulla kun ei ole tapana muuta lakia rikkoa kuin nopeusrajoituksia niin joka kerta kun olen pikavoiton saanut olen kysellyt niiltä poliiseilta että eikö teillä ole tärkeämpääkin tekemistä kuin täällä urkkia mitä vauhtia ajelen. Ja osaan kuvitella että samaa sanovat ne jotka jäävät warettamisesta kiinni tai kortitta ajosta, tai mistä nyt vain jäädäänkin kiinni, eihän ne meidän omat jutut niin vakavia ole, on tuolla muitakin jotka rikkoo lakia.

Totta kieltämättä,itse en tosin käytä enkä kasvata kannabista,enkä luultavasti tekisi niin vaikka se olisi lallistakin...tosin kyllä mä ymmärrän sen että poliisin tehtävä on valvoa ja puuttua asioihin jotka on laittomia,vaikkei ne niin suuria rikoksia olisikaan...mutta ymmärrän kyllä paremmin esim.ton liikennevalvonnan(vaikka ne sakot yhtälailla vituttaa joka kerta),siinä on kuitenkin aina potentiaalisena vaarana ihmishenkien menettäminen tai loukkaantuminen,kannabiksenkäytössä tai warettamisessa sen sijaan ei.

Suomessahan on lähes ainoana maana budjetoitu sakkotulotkin. Eli niitä sakkoja oikein "kerätään" ja tuo turvallisuus nyt on vain se selitys sille oikeasti. Aikamoista huuhaa hommaa kyllä. Enempi ajovirheet, keskitttyminen muuhun kuin ajamiseen, humala ja taitamattomuus johtaa noihin onnettomuuksiin. Toki jos ajellaan vanhalla paskakotterolla paria sataa, niin se on jo epäturvallista, mutta uusilla autoilla 120km/h on kyllä aika turvallista mun mielestä vielä. Ja kun ajatellaan, että nää nopeus rajoituksethan on laitettu joskus kauan aikaa sitten, ja tehty juurikin niitä vanhoja autoja koskien, niin on tässä jotain mätää kyllä.

Anyways, meni hieman off-topiciksi, mutta eikait siinä. Itse olen kannabiksen dekriminalisoinnin/laillistamisen puolella. Kun kyseessä on faktojen ja tutkimuksien mukaan vaarattomampi aine, kuin tupakka. Niin miksei henkilöt, jotka haluavat käyttää ko. ainetta voisi itse kasvattaa itselleen.

Mä en ymmärrä miten joku voi kuvitella että jos kannabis laillistetaan että se kasvatus laillistettaisiin samalla, onhan viinakin laillista mutta kotipoltto on kiellettyä, samalla naurattaa aina kun jotkut kitisevät siitä kun poliisi ratsasi kotona viljelmiä, kitisettekö samalla tavalla jos poliisi ratsaa laittomia aseita tai sitä viinan polttamistakin?

Kotipoltto on toki laitonta mutta viiniä ja olutta saa valmistaa niin paljon kuin napa ja ämpäri vetää. Meinasin saivarrella siitä tuossa aikaisemma postissa mutta ajattelin ajan säästämiseksi karsia sen pois. Kyllä niitäkin kitisiöitä varmaan piisaa aivan samaan tapaan kuin ylinopeudesta sakotettuja...no varmaankin pienemmissä määrin. Kitinä aiheutuu varmaan siitä että tulee tuomituksi rikoksesta josta on erimieltä, saahan sitä pössytellä kotonaan mitä haluaa ja suoralla tiellä päästellä satasta.

peakz,sulla on ihan hyviä pointteja tohon laillistamiseen ja huumevalistukseen liittyen,mutta tää pisti silmään:"että jos KAIKILLA ihmisillä olisi sama suhtautuminen huumausaineisiin kuin minulla, olisi maassamme aika vähän alkoholisteja/nistejä. minun suhtautuminen huumausaineisiin juontaa varmasti siitä että olen ottanut selvää asioista, ja olen myös sisäistänyt nämä asiat. yhdistettynä eheään ja rakastavaan perheeseen."
Myös minä olen rakastavasta perheestä ja mulla oli hyvä lapsuus ja hyvät lähtökohdat elämään,otin asioista selvää kuten säkin ja käynyt jonkun verran koulujakin muutakin kuin peruskoulun jne,mutta silti musta tuli kovien huumeiden käyttäjä,vain ja ainoastaan siitä syystä että mulla on sairaus jota kutsutaan addiktioksi.

niin.. olen kuitenkin niin nuori vielä että kerkeäähän sitä vielä minullekkin tapahtua vaikka mitä, ei mitään voi oikein ennustaa, edes sitä tuleeko käyttämään joskus kovia huumeita. itseasiassa voin rehellisesti myöntää että minua kiehtoo psykedeeliset huumeet eli LSD ja Psilosybiini. olen erittäin kiinnostunut niiden vaikutuksista ja mahdollisista lääkinnällisistä mahdollisuuksista. toisaalta amfetamiini ja heroiini ällöttävät minua ja en koskaan missään helvetin tapauksessa tule niitä kokeilemaan. mielestäni ihmisten tulisi opetella jättämään huume luokittelu kokonaan ja tarkastella aineita yksityiskohtaisesti, ekstaasi ja heroiini ovat kovia huumeita, silti niiden niiden addiktio ja vaarallisuus on ihan toisissa ääripäissä. näin esimerkkinä.

tuo addiktio on kieltämättä aika pirullinen ilmiö. itse olen tänä 4kk yliopistoaikana jäänyt koukkuun kofeiiniin, olen huomannut tämän addiktion yllättävän häiritseväksi tekijäksi elämässäni, vaikka kahvi ei nyt niin suuri tekijä olekkaan. oikeastaan se ärsyttävä tekijä on siinä että minun ajatus/järki/mielivalta ei välttämättä ohjaa 100% toimintaani, vaan on jokin ulkoinen voima, joka pystyy häiritsemään tuota järkeä ja pakottaa aistien ja himon kautta juomaan taas se kahvikupin. itseasiassa tämän saman filosofian takia alkoholin vaikutukset ovat mielestäni erittäin epämielyttäviä. eli en ole täysin "vastuussa" teoistani, tai täysissä sielunvoimissani tekemään mahdollisimman järkeviä ratkaisuja, sen aspektin menettäminen saa minussa erittäin epämielyttäviä olotiloja.

Myös minä olen rakastavasta perheestä ja mulla oli hyvä lapsuus ja hyvät lähtökohdat elämään,otin asioista selvää kuten säkin ja käynyt jonkun verran koulujakin muutakin kuin peruskoulun jne,mutta silti musta tuli kovien huumeiden käyttäjä,vain ja ainoastaan siitä syystä että mulla on sairaus jota kutsutaan addiktioksi.Eli mä en pysty käyttämään mitään päihdettä ns.kohtuudella...sinä ilmeisesti pystyt ja hyvä niin mutta ota huomioon myös se aspekti että useimmiten se tuleeko jostain ihmisestä narkki vai ei,ei riipu aina ulkoisista tekijöistä,kasvatuksesta,kotioloista jne.vaan siitä onko luonteeltaan taipuvainen riippuvuuksiin eli sairastaako addiktiosairautta,jonka taas päihteiden käyttö yleensä aktivoi...

No voi huhhuh. Siis sinä et ole vastuussa omista teoistasi, koska lekuri sanoi että olet riippuvainen?
Nykyään luetaan diagnooseja kuin piru raamattua.
En siis vähättele vaikeuksiasi hallita itseäsi, koska kärsin itsekkin ja varsinkin olen aiemmin kärsinyt addiktoituvasta persoonasta eli juurikin kaikki mikä tuntuu hyvältä tuppaa menemään överiksi. Ihan liikunnasta lähtien...
Mutta kun ensimmäisen kerran keksii sen että tässä päättää itse omista teoistaan ja opettelee kestämään pahoja oloja(kuten vieroitusoireita) niin kas kummaa voi vetää vaikka piriä jäämättä koukkuun jos siltä tuntuu kun muistaa vaan että itse on ne vittumaiset viekkarit aiheuttanut + se että jos sen korjaa "sillä millä se on tullutkin" niin tietää mitä siitä seuraa.
Ja usko huviksesi tiedän miltä tuntuu kun "mikään ei tunnu miltään" ihan vuosien mittakaavassa, onhan se vaikeaa olla silloin ilman lohtua, mutta pitää itse miettiä mitä haluaa tehdä itselleen eikä syyttää diagnoosia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Suomessahan on lähes ainoana maana budjetoitu sakkotulotkin. Eli niitä sakkoja oikein "kerätään" ja tuo turvallisuus nyt on vain se selitys sille oikeasti. Aikamoista huuhaa hommaa kyllä. Enempi ajovirheet, keskitttyminen muuhun kuin ajamiseen, humala ja taitamattomuus johtaa noihin onnettomuuksiin. Toki jos ajellaan vanhalla paskakotterolla paria sataa, niin se on jo epäturvallista, mutta uusilla autoilla 120km/h on kyllä aika turvallista mun mielestä vielä. Ja kun ajatellaan, että nää nopeus rajoituksethan on laitettu joskus kauan aikaa sitten, ja tehty juurikin niitä vanhoja autoja koskien, niin on tässä jotain mätää kyllä.

On se joo melko holhousta kun ei saa ajaa niin kovaa kun ITSE haluaa.Autot on uudempia mutta kuskit vanhempia.

Kannabis toimii nuorille porttina kovempiin huumeisiin.

Kannabis toimii nuorille porttina kovempiin huumeisiin.

Porttiteoriasta ollaan montaa mieltä, muistaakseni se on aika pitkälti kuitenkin kumottu huuhaana aikoja sitten.

Mulla on tylsää, kaivelin vähän tutkimuksia. Löysin puolesta ja vastaan, mutta suurin osa oli epäileväisiä.

These results suggest the “gateway” pattern at least partially reflects unmeasured common causes rather than causal effects of specific drugs on subsequent use of others. This implies that successful efforts to prevent use of specific “gateway” drugs may not in themselves lead to major reductions in the use of later drugs.

http://www.medicalimageanalysisjournal.com/article/S0376-8716(09)00421-9/abstract

Two recent tests of the hypothesis report that the gateway effect of cannabis is greatly reduced after taking unobserved heterogeneity into account, even to the point of not being statistically significant (Beenstock and Rahav 2002; Pudney 2003). Other recent studies claim, on the other hand, that although the gateway effect is reduced when unobserved heterogeneity is taken account of, there is still a significant association
(van Ours 2003; Fergusson et al. 2006; Bretteville-Jensen et al. 2008). Hence, the core question of whether the observed sequential pattern of drug initiation is due to correlation or causality remains unresolved

http://www.springerlink.com/content/3715701449445131/fulltext.pdf

Toisin sanoen porttiteoriasta kinastellaan yhä.

Saman tutkimuksen lopputulos:

the conclusion from the empirical findings is that the gateway effect of cannabis is
statistically significant for a sub-group of “troubled youths”. Within this group the
risk of taking up hard drugs doubles after the initiation of cannabis. For most youths,
however, the gateway coefficient was only statistical significant at a 10% level, and
the marginal effect was relatively small.

Mielenkiintoinen artikkeli: What can we learn from the Dutch?

En tiedä pääseekö kaikkiin käsiksi, koska olen itse yliopiston verkossa ja näin ollen on ostetut oikeudet tiettyihin journaaleihin...

Mutta miten tästä sun mielestäsi harmittomasta aineesta sitten siirrytään vahvempiin?

Esimerkiksi siten ja siksi, että on kiinnostusta kaikelle "extremelle" ja uusille kokemuksille - ja samoilta kavereilta, joilta hasistakin saa hankittua, löytyy yleensä myös muutakin. Tämähän se yleisin porttikäytäntö taitaa olla.

Edit: hoono soomi.

Koska tietynlainen kynnys ylittyy kun vetää savut?

Tästä olen samaa mieltä. Tämäkin on yksi tekijä. Se on yllättävän suuri juttu kannabiksen polttelijoille ja erityisesti sen kasvattajille. Joissain tapauksissa kun "käry" tietäisi elämän menemistä raiteiltaan ainakin työvoimapoliittisessa mielessä. Kun kerran on menty rajan yli, on se jatkossa helpompaa.

Mutta mites on alkoholi? Monasti porukka ottaakin juurikin ne savut kännipäissään. Itse en usko kyllä mitään porttiteorioita tms. Kyllä se on pitkälti ihmisestä/elämän tilanteesta kiinni.

E: Kannabiksen laittomuushan oli ihan arpapeliä. Yhdestä äänestä / kolikon heitosta kiinni koko homma. EU:n omienkin tutkimuksien mukaan haitattomampi, kuin tupakka. Alkoholi on laillista Valtion oman monopolin ja bisneksen takia. Alkoholihan se on yksi vaarallisimpia aineita mitä on, väärin ja liika-käytettynä.

Suositut

Back
Ylös Bottom