Kiihdyt nyt nollasta sataan vähän turhankin nopeasti. Mieti nyt hetki mitä minä kirjoitin. Ei kaikkea voi valtiollekkaan laskea tuloksi, on myös niitä menoja. Menoja on myös muusta rikollisuudesta, kun huumeista. Itse nyt en tuota niin paljon edes glorifioisi, että kutsuisin sitä sodaksi.
Yhtä lailla voisimme miettiä prostituution valtiollistamista ja niistä saatavia vero rahoja, mutta kun me emmä näin tee. Syy siihen lienee yhteiskunnallinen moraali. Tietyt asiat vaan pysyvät kiellettyinä ja niistä tulee kustannuksia.
Tästähän me varmaan sitten päästää kätevästi niihin kannabiksen haittavaikutuksiin. Alat argumentoimaan, että kun viina on jo niin vaarallista ja X kertaa vaarallisempaa, johon minä toki vastaan, että toisen aineen haitallisuus ei tee toista paremmaksi.
Edelleenkin näillä asioille emme tule ratkaisemaan näitä ongelmia.
HAuska kun mainitsit muuten tuon karkin ja läskit, niiden verotustahan jo kiristettiin. En huuda tosiaan alkoholin kieltämisen suhteen koska tämä on tehtävä mahdoton. Kansa ei halua luopua saavutetuista eduista. Tällä hetkellä alkoholin kieltäminen on täysin mahdotonta, niin ikävää kuin se onkin. Hyvä esimerkki tästä saavutettujen etujen menettämisestä kertoo esimerkiksi Kreikan taloudellinen tilanne, jossa meistä ihan normaaleilta tuntuviin kiristyksiin vastataan mellakoimalla.
En halua samaa tilannetta kannabiksen suhteen, että 50v päästä voimme todeta, että tätä on enää mahdotonta kieltää, kun se on saavutettu etu.
Päihdeongelmaan voimme keskittyä ihan täysin ilman dekriminalisointiakin. Olen niistä useampaan täällä jo maininnut.