Mä vähän ku petän lupaukseni kun mä palaan tänne ketjuun, vaikka asia on loppuunkäsitelty.
Mulla oisi pari pointtia jotka koskee kannabista ja henkisiä ongelmia:
1. Kausaliteetin suunta, masentuuko ihmiset ja sairastuu henkisesti siksi että ne polttelee, vai poltteleeko ne nyt siksi kun ne on masentuneita ja henkisesti sairastuneita?
2.Miten tutkimuksessa on huomioitu muut vaikuttavat tekijät, kuten aikaisempi sairaushistoria, sukutausta, alkoholin käyttö?
3.Havainnoit ja kommentit käsittelee pitkälti väärinkäyttäjien pienen vähemmistön asioita, valtaenemmistö ei koe tarpeekseen olla joka päivä sekaisin? Kannabiksen pariin valikoituu laillisuustilanteen vuoksi keskimääräisesti enemmin sosiaalisesti ongelmaisia ihmisiä, joka vaikuttaa tähän
4. Missäs kunnossa ihmiset jotka ovat olleet kännissä 3 vuotta putkeen joka päivä ovat henkisesti ja fyysisesti, silti alkoholi on sallittu
5.Minkä vaan päihteen väärinkäyttö on potentiaalisesti ongelmia aiheuttavaa. Miten kieltolaki mukamas ehkäisee väärinkäyttöä? Se ehkäisee lähinnä normaalikäyttöä sekä korostaa ongelmia koska käyttäjät valikoituu alunperin ongelmaryhmistä sekä avun saanti sekä loppuelämän seuraukset kiinnijäännistä pahentaa tilannetta kahdella mekanismilla. Ensiksi jos laittomuuksia on tullut harrastettua ongelmaksi asti, on todella kova kynnys hakea apua, koska se johtaa rikosseuraamuksiin, sekä H-merkintä ajaa yhteiskunnan marginaaliin, joka helposti johtaa pahenevaan päihdeongelmaan, ja taas tilastot rumentuvat ja kannabiksen vastustajat saa lisää vettä myllyyn.
e: Kuinka moni teistä vannoutuneista huumevastustajista juo alkoholia ollenkaan? Jos juotte, haluatte kai tietää että on huomattavasti suurempi todennäköisyys sairastua henkisesti jos juo kun jos vain käyttää kannabista.