Päätä särkee kun rasitan itseäni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Muutama viikko on ollut silleen, että yhtäkkiä tuntuu kova kipu vasemmassa osassa niskaa (ihan rasittamattomassa tilassa). Sitten kun painaa sormella kupukohtaa niin kuuluu *naps* ja kipu on hävinnyt. Nyt kerran kun olin bodypumpissa (tiedän tiedän mut piti testaa) niin kun siinä tehtiin kyykkyjä niin tämä sama kohta niskassa ja koko pää rupes särkee niin perkeleesti. Rupes heikottaa ja luulin että kohta sanoo päässä POKS ja meen kanveesiin. Noh näin ei käynyt. Siellä tyttöjen keskellä en tietenkään kehdannut lopettaa treeniä kesken joten jatkoin hampaat irvessä loppuun saakka. Tämän jälkeen on pää ollut kipee pari päivää. Nyt tunti sitten kävin salilla testaamassa (pää oli vähän kipee) ja kun vedin leukoja niin voi perkele että taas tuli pää kipeeks. Onko muilla vastaavaa? Siistii kun ei voi rasittaa itseään ennenkuin pää ja niska on taas kondiksessa. Hierojalle pitäis varmaan mennä useita kertoja ja sinnehän koko kuukauden kesätyöpalkka menee... nyt masentaa ja vituttaa aika rajusti :wall:

Vääntäjä sanoi:
Lääkäriin mars! :whip: Tutulla oli samanlaisia oireita ja syynä oli joku puristuksiin jäävä laskimo tai hermo, en muista kumpi.

Höpöhöpö. Oireet kuulostavat nk. ponnistuspäänsäryltä ja ne menevät itsestään ohi, tietääkseni.

Omskakas sanoi:
Höpöhöpö. Oireet kuulostavat nk. ponnistuspäänsäryltä ja ne menevät itsestään ohi, tietääkseni.

Siis jos olis jostain sellasesta kyse että päätä särkee muutama sekuntti kun kyykkää niin eihän se paha olis. Mutta kun mulla on ollu muutama viikko aina välillä päänsärky ja nyt kaks päivää kova päänsärky, ja treenistä ei nyt tuu mitään koska tuntuu että pää halkee kun rupee nostelee jotai...

Jos lääkäri ei keksi mitään konstia niin voisit kokeilla ainakin näitä: lihaksien vahvistaminen niskan ja hartian alueella, venyttely, työasentojen läpikäyminen niin että vältetään kumarassa työskentelyä.

Carbon sanoi:
Siis jos olis jostain sellasesta kyse että päätä särkee muutama sekuntti kun kyykkää niin eihän se paha olis. Mutta kun mulla on ollu muutama viikko aina välillä päänsärky ja nyt kaks päivää kova päänsärky, ja treenistä ei nyt tuu mitään koska tuntuu että pää halkee kun rupee nostelee jotai...

Sain itse viime syksynä ponnistuspäänsäryn. Se esti minua tekemästä mitään raskaampaa liikettä (penkki, kyykky yms.), koska seurauksena oli erittäin kova jyskyttävä päänsärky, joka kohdistui juuri niskaan. Vaiva meni vähitellen ohi parissa viikossa eikä ole sen jälkeen toistunut.

Jos asia huolettaa, voit tietysti käydä kysäisemässä lääkäriltä.

minulla oli vähän samantyylisiä ongelmia se oli helppoaa lääkäri kokeili niskoja ja tokas:mars mars fysioterapiaan.
oli niskat niin jumissa että joku jäi puristuksiin tai jts.

Itellä toimi että venytin niskaa about 30-60sec venytyksiä+korjasin hapen oton treenatessa. Mulla oli aina ku aloin vähänki kovempaa tekee niin päähän koski niin että sarja jäi välillä kesken.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Carbon sanoi:
Muutama viikko on ollut silleen, että yhtäkkiä tuntuu kova kipu vasemmassa osassa niskaa ... Onko muilla vastaavaa? Siistii kun ei voi rasittaa itseään ennenkuin pää ja niska on taas kondiksessa. Hierojalle pitäis varmaan mennä useita kertoja ja sinnehän koko kuukauden kesätyöpalkka menee... nyt masentaa ja vituttaa aika rajusti :wall:

Kyllä tuo on tuttu tunne minullekin. Minulla syynä ponnistuspäänsärkyyn oli epäedullinen treenijako. Olin tehnyt maanantaisin olkapää/ojentaja -treenin ennen tiistain jalkapäivää. Jalkapäivänä painot niskassa, varsinkin hackissa, saivat aikaan todella pahan päänsäryn, juuri takaraivoon. Jos aiemmin viikolla sain tämän säryn, se tuli vielä torstain selkäpäivänäkin ja myös perjantain rintatreenissä. Särkyyn liittyi lihaksen jännitys oikean lavan alla.

Tämän korjasin vaihtamalla jalka- ja olkatreenien paikkaa keskenään ja ottamalla keskiviikon kokonaan välipäiväksi. Palautumisesta, tai siis sen puutteesta, oli kiinni omalla kohdallani.

Carbon sanoi:
Muutama viikko on ollut silleen, että yhtäkkiä tuntuu kova kipu vasemmassa osassa niskaa (ihan rasittamattomassa tilassa). Sitten kun painaa sormella kupukohtaa niin kuuluu *naps* ja kipu on hävinnyt. Nyt kerran kun olin bodypumpissa (tiedän tiedän mut piti testaa) niin kun siinä tehtiin kyykkyjä niin tämä sama kohta niskassa ja koko pää rupes särkee niin perkeleesti. Rupes heikottaa ja luulin että kohta sanoo päässä POKS ja meen kanveesiin. Noh näin ei käynyt. Siellä tyttöjen keskellä en tietenkään kehdannut lopettaa treeniä kesken joten jatkoin hampaat irvessä loppuun saakka. Tämän jälkeen on pää ollut kipee pari päivää. Nyt tunti sitten kävin salilla testaamassa (pää oli vähän kipee) ja kun vedin leukoja niin voi perkele että taas tuli pää kipeeks. Onko muilla vastaavaa? Siistii kun ei voi rasittaa itseään ennenkuin pää ja niska on taas kondiksessa. Hierojalle pitäis varmaan mennä useita kertoja ja sinnehän koko kuukauden kesätyöpalkka menee... nyt masentaa ja vituttaa aika rajusti :wall:

Mulla on samantapaista päänsärkyä,esimerkiks tänään kävi niin et tein kyykkyä,kunnon lämmittelyjen jälkeen 3x4x112,tuntu ihan sopivan kevyeltä ja laitoin tankoon 137,piti tehdä ohjelman mukaan 4x2x137 mutta ekassa toistossa iski niin hirvee päänsärky takaraivoon ja pyörrytti että siihen jäi,tuli vielä kevyen oloisesti ylös mutta perskele siihen jäi ku taju meinas lähtee.Mulla on kerran aiemminki käyny noin,silloin otsaan rupes särkee.Mulla on taipumusta migreeniin.Kyllä harmittaa...

make998 sanoi:
Mulla on samantapaista päänsärkyä,esimerkiks tänään kävi niin et tein kyykkyä,kunnon lämmittelyjen jälkeen 3x4x112,tuntu ihan sopivan kevyeltä ja laitoin tankoon 137,piti tehdä ohjelman mukaan 4x2x137 mutta ekassa toistossa iski niin hirvee päänsärky takaraivoon ja pyörrytti että siihen jäi,tuli vielä kevyen oloisesti ylös mutta perskele siihen jäi ku taju meinas lähtee.Mulla on kerran aiemminki käyny noin,silloin otsaan rupes särkee.Mulla on taipumusta migreeniin.Kyllä harmittaa...
sen tangon ku iskee väärään paikkaan sinne niskaan ni monella varmaa käykin näin!

Frodo sanoi:
sen tangon ku iskee väärään paikkaan sinne niskaan ni monella varmaa käykin näin!

Jep ja ton lisäksi tällä palstalla on ollut monesti myös puhetta siitä että niskaa jännitetään huomaamatta kyykätessä ja ei hengitetä tarpeeksi hyvin.

Frodo sanoi:
Nyt en usko että siitä oli kyse,ennen pidin kyllä liian ylhäällä mutta sain neuvon että tankoa alas ja niin tein.Ei ollut pitkään aikaan päänsärkyä mutta nyt tuli.Saattoi johtua liiasta treenamisesta kun jalat ei ollut loppuviikon mavesta palautunu.Johtu mistä johtu,toivon ettei toistu.

hola,

mulla on ollut noita niskajumeja & ponnistuspäänsärkyjä n kpl.
Mars-mars lääkäriin.
Se määrää sulle varmaankin perus tulehduskipulääkettä + relaxanttia (sirdalud, dolan jne.).
Mulla ainakin noi dropit auttaa jo parissa päivässä.
siis niskat pirun jumissa --> niskassa tulehdus jne.. --> kipiä.

Mulla tuli pahimmat tuskat prässissä..ai s**tana, kammottavaa, jyskyttävää kipua.

eikä mihinkään hierojalle ennen ku oot käynyt lääkärissä. Mars-mars.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom