päänsärystä suuri pelon aihe...neuvoja,tietoa tai kokemuksia??????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukkram
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
olin salilla perinteiseen tapaan ähertämässä (ranskalaista punnerrusta tehdessä) kun yhtäkkiä päässä poksahti.aivan järkyttävä kipu jonka seurauksena alkoi näkö kenttä heilua ja olo oli miltei kauhea.ja saman tien iski armoton väsymys ja sekainen olotila.tapaus tapahtui aivan yhtäkkiä kesken painonnosto sarjan mutta EI siten että jokin olisi kolahtanut päähän.kävin sairaalassa ja kun kaikki testit(selkäydinnäyte,kallonviipalekuvaus) oli tehty ei lääkärit nähneet tuloksissa mitään pahaa (mikä voi johtua lääkärien taidoista) ja kehoitti piettämään muutaman päivän taukoa nyrkkeilystä ja punttisali reenistä.sairaalasta lähdettyä en enää pystynyt nousemaan sängystä ettei päätä olisi alkanut särkemään aivan tajuttomasti.kun menin takaisin sairaalaan tehtiin minulle selkäydintestin paikkaamis operaatio ja pään kivut loppuivat suurimmilta osin.mutta sen jälkeen ovat pään säryt jatkuneet lyhyinä pistoina aina välillä ja olen huomannut olevani tosi väsynyt miltei koko ajan ja välillä tulevan heikotus kohtauksia jolloin meinaan oksentaa.reenaamaan en ole uskaltanut vielä mennä.jos joku tietää asiasta tai ees on tietoa vastaavanlaisista tapahtumista niin olisi kiva kuulla. ?????

Sale sanoi:
Eiköhän Suomen lääkärit kuitenkin osaa hommansa :jahas:

Kyllä noista lääkäreistä löytyy aikamoisia jurpoja ja kun tietää tenttien läpipääsyvaatimukset lääkiksessä, niin en yhtään ihmettele....

Mulla tuli joskus muinoin samankaltaisia pääkipuja jalkatreenissä. Kesken sarjan napsahti päässä ja tuli aivan järkyttävä pääkipu. Se meni nopeesti ohi ja aloitin toisen sarjan, ja kipu uusiutui heti paljon kovempana. Oli pakko pitää pariviikkoo taukoo kaikesta urheilusta, ja kipu tuli heti kun pulssi nousi vähänkin. Se tuntu siltä, että ainakun sydän löi, niin samalla ois lyöty lekalla päähän. Pikkuveljellä ja parilla muulla treenikaverilla on ollu sama juttu. En tiedä onko vakavaa, mutta nyt ei oo enään ollu vastaavaa.

mulla monesti jos on ollut kuumetta tai jotain muuta vastaavaa,niin sillonkun nousee ylös sängystä tai penkistä ni tuntuu että pääräjähtää joka sydämmen lyönnillä ja huimaa ihan helvetisti,sitten se helpottaa.

Tätä samaista ongelmaa on pohdittu jo aiemmin muutamassa threadissa. Itse epäilen edelleenkin, että vika on niskan seudulla olevan jänteen revähdyksestä.
Eli syy lienee lihasjäykkyys niskassa/yläselässä.
Perusteellinen venyttely sekä niskan liiallinen jännittäminen pois ja kannattaa vähäksi aikaa jättää raskaat urotyöt vähemmälle.

tuossa linkki aiempaan keskusteluun:

http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...ge=1&pp=20&highlight=p%E4%E4ns%E4rky+hackissa

ps. en oo varma että kyse on tästä mutta samanlaiset reaktiot oli itelläkin.

Kilkenny sanoi:
Kyllä noista lääkäreistä löytyy aikamoisia jurpoja ja kun tietää tenttien läpipääsyvaatimukset lääkiksessä, niin en yhtään ihmettele....
Ja muilta aloilta niitä ei toki löydy? :david:

edit: sorry offtopic

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mullakin vuosi sitten tuli treenin jälkeen järkyttävä päänsärky. Tuntui että halkeaa koko kallo. Särky muuttuin niin, että se iski joka aamu parin viikon ajan muutamia minuutteja kestävänä särkynä. Neurologi epäili migreeniä ja hortonin päänsärkyä, mutta ei saanut aikaiseksi valmista diagnoosia. Sen verran tuo kuitenkin säikäytti, että nykyään tajuaa kuinka herkkä tuo ihmisen pääkoppa voi olla. Voihan olla että se vain aika ajoin ilmoittaa kun rasituksen suhteen alkaa kiintiö olla täynnä.

milkboy sanoi:
Tätä samaista ongelmaa on pohdittu jo aiemmin muutamassa threadissa. Itse epäilen edelleenkin, että vika on niskan seudulla olevan jänteen revähdyksestä.
Eli syy lienee lihasjäykkyys niskassa/yläselässä.
Perusteellinen venyttely sekä niskan liiallinen jännittäminen pois ja kannattaa vähäksi aikaa jättää raskaat urotyöt vähemmälle.

Kirjoitinkin tästä jo erääseen toiseen threadiin, mutta menköön uusintana.

Eli omakohtainen kokemus tästä takaraivokivusta...

Tein joskus aikoinaan penkkiä hölmöyksissäni ilman kunnollista lämmittelyä, tekniikkakin oli varmaan mitä sattuu. Ja yhtäkkiä kesken toistojen iskee jumalaton kuumotus takaraivoon. Luulin aluksi, että kyse on jostain verenpurkaumasta ja tottakai säikähdin. No, treeni jäi siihen, mutta kipu hävisi vähän ajan päästä. Kun sitten muutaman päivän päästä menin tekemään uutta treeniä, ei hommasta tullut mitään, koska takaraivoa alkoi heti liikkeitä tehdessä pakottaa. Siinä sitten miettimään, että mikä vaivaa...

Koska reenailusta ei tullut mitään, oli pakko lähteä lekurille. Ja diagnoosi? Kalloon kiinnittyvien niskalihasten kiinnityskohdassa oli todennäköisesti pieni repeämä... Siis penkkiä tehdessä, huom! Ei kuulemma kovinkaan harvinaista tämän harrastuksen parissa. No, olin aika aloittelija silloin salihommissa, joten tein monta asiaa väärin. Saattoihan olla niinkin, että niska oli jo valmiiksi niin pahasti jumissa, että kävi noin.

Tämä vain yleisesti tiedoksi niille, jotka potevat äkkinäisiä päänsärkyoireita etenkin takaraivon alueella... Vastaavanlaisia kokemuksia lienee muillakin...

Kyllä tuo migreeniltä vaikuttaa, kaikki oireet ainakin täsmäävät.
Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa että tässä maassa ei migreeniä osata hoitaa terveyskeskustasolla. Jos haluat turvautua järeämpään tietämykseen, niin ainakin Helsingissä päänsärkykeskuksesta löytyy apua (ja tietysti google löytää muitakin paikkoja...)

Mike sanoi:
Tuo salamana iskenyt kipu tosin on vähän omituista.
Kyllä migreenikohtaus voi alkaa niin. Tuntuu kuin saisi naulapistoolista päähän...

IMHO migreenistä ei todellakaan kannata kärsiä, siihen on lääkkeet jotka oikeasti auttavat. :)

hola,

tästä päänsärky-jutskasta löytyy siis juttua vaikka kuinka. Taitaa siis olla aika yleistä??
Itselläni on ollut tuollaista ponnistuspäänsäryn tyylistä kipua varmaan 4-5 kertaa ja aina on ollut niskat niin p*skana, että kipu sinkoilee sitten aina ohimoille saakka (jotkut niskalihakset kiinnittyvät tuohon ohimon seutuville?).
No kuitenkin kivut ovat hävinneet AINA perus tulehduskipulääkkeillä + relaxanteilla.
Outua tuossa on siis se, että vaikka niskat ovat jumissa ja tulehtuneet, niin itse kipu tulee todella kivuliaana siis päähän. Niskat tuntuvat sinänsä ihan Ok:lta.

Itselläni on ollut kaksi kertaa migreenikohtaus (tai näin diagnosoitiin) ja kipu on hyvin samankaltaista, eli sellaista, että tuntuu kuin pää räjähtäisi. Ei kivaa.

joo tosiaanki oon joskus käyny sen ns. kansanparantajalla mutta en muista enää syytä...n. vuosi sitten ja se sanoikin että niskassa oli jotain jännityksiä tai jotain.migreeniä mulla ei ikinä ollu.ja se salamana tuleva päänkipu kipu tuntui siltä että oisin voinu vaikka vannoa että siellä joku poksahti.
muutaman päivän ajattelin vielä levätä ja sen jälkeen jatkaa reenausta.nyrkkeily reeniä aion kuitenkin jatkaa aluksi vähän iisimmin.

kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista

Voi olla migreeniä, tosin itellä ei kyllä koskaan noin rajust ole alkanut. Kunnon lekurilla vaan käymään jos toistuu tai pidempään vaivaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom