Oudot olkapääkivut

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässä on nyt Serialille tullut outo ongelma: ei niinkään se että olkapäät kipuilevat, vaan se, että kivut ilmestyivät sen jälkeen, kun pidin pahan flunssan vuoksi noin 3 viikon tauon punttaamisesta.

Eli olkapäät olivat ok ennen 3 viikon pakkolepoa, ja mainitun pakkolevon jälkeen ne itkevät ja valittavat koko ajan.

Normaalisti yrittäisin korjata asiaa levolla, mutta kun tällä kertaa tuntui että se on kaiken pahan alku ja juuri...

En keksi oikein muuta kuin erään nimimerkin antaman kikan:

Itse olen aina penkkaillut pikkurillit merkeissä, ja viime aikoina olen ottanut ohjelmistoon tuota leveämpää (normileveää varmaan monille muille) versiota. Ilmeisesti tekniikassa on hieman hakemista sillä muutaman viikon jälkeen sain olkapäät aika kipeiksi, siten että jostain sisältä tuntui vihlovan ihan lepopäivinäkin. Jätin hetkeksi tuon leveämmän otteen kokonaan pois ja aloitin uudestaan kiinnittämällä enemmän huomiota siihen, että kyynärpäät pysyisivät lähempänä kylkiä ja toistaiseksi kivut eivät ole palanneet.

Lisäksi pyytäisin vinkkiä siitä, miten saan lavat pysymään takana ja yhdessä.
Lavat nääs meinaavat irrota toisistaan heti, kun alan lykätä tankoa ylös, niin penassa kuin vinopenassa.

Ja vielä yksi kysymys:
pitääkö penkkiasentoa hakiessa vetää lavat alas ja mahdollisimman yhteen, vai voivatko olkapäät nousta hivenen korvia kohti?
Nimittäin kun niin tehden saan yläselän kaikkein tiukimpaan pakettiin.

Tyhmiä kysmiä, mutta olen huomannut että olkapäät pyrkivät seilaamaan vähän miten sattuu niin penassa kuin vinopenassa.

Tässä on nyt Serialille tullut outo ongelma: ei niinkään se että olkapäät kipuilevat, vaan se, että kivut ilmestyivät sen jälkeen, kun pidin pahan flunssan vuoksi noin 3 viikon tauon punttaamisesta.

Eli olkapäät olivat ok ennen 3 viikon pakkolepoa, ja mainitun pakkolevon jälkeen ne itkevät ja valittavat koko ajan.

Normaalisti yrittäisin korjata asiaa levolla, mutta kun tällä kertaa tuntui että se on kaiken pahan alku ja juuri...

Mulla on ollut jalkojen kanssa jotain tuon tyylistä ongelmaa joskus. Jos on joutunut olemaan pitkään niin ettei ole päässyt liikkumaan niin takareisiä rupeaa vihlomaan ihan homona. Sen jälkeen kun taas aloittaa vaikka kyykkäyksen niin ensimmäiset pari treeniä takareisiä ja persettää vihloo.

En tiedä mistä toi sitten johtui, mutta lähes aina jos on joutunut reilun viikonkaan olemaan rasittamatta jalkoja niin tuli tuo lepovihlonta joka on sitten pelkästään treenaamalla lähtenyt pois.
Vihlonta ei ole ollut mitään pientä vaan oikeasti sellaista, että ruvennut jo vituttamaan.

Mulla oli aikoinaan samanlaista ongelmaa jalkojen kanssa, kun lopettelin aktiivista futisuraani. Eli aikaisemmin sellaset 5 kertaa viikossa urheilua (treeni+pelit) ja sit ku en tehny mitään niin vittu että rupes nilkkoja, polvia tai oikeastaan koko jalkaa tai siis molempia vihlomaan niin perkeleesti. Syy ei oo vieläkään selvinny.

Mulla oli aikoinaan samanlaista ongelmaa jalkojen kanssa, kun lopettelin aktiivista futisuraani. Eli aikaisemmin sellaset 5 kertaa viikossa urheilua (treeni+pelit) ja sit ku en tehny mitään niin vittu että rupes nilkkoja, polvia tai oikeastaan koko jalkaa tai siis molempia vihlomaan niin perkeleesti. Syy ei oo vieläkään selvinny.

No mullakin noi vihlomiset tuli just sen jälkeen kun lopetin aktiivisen jaliksen ja jääkiekon peluun.... Oli pakko käydä jotain tekemässä kun jalat ei antanut vaan olla. Nykyään ei enää jalat käy pelkästä viikon levosta kipeeksi, toki joskus jos on ollut pitempiä taukoja on vihlomista taas esiintynyt.

Huh, no, sää onneksi löysit toisen harrastuksen...
siinä sulla ei tulle viikon taukoja, niin että alkais ranteet kipuileen? :D:D
Hyvää uutta vuotta!

saman tyyppistä vikaa täälläkin. oli parin kolmen viikon huili flunssan takia. niin sellaista vihlovaa kipua alkoi olemaan toisessa rinnassa vaikken juuri mitään puuhastellu. ja nyt se melkeenpä on hävinny kun treenit alko.

Täällä kanssa. Tuntuu että kipu on tuolla ihan "sisällä", vihloo luun liittymä kohdasta. Tai niin ainakin luulen :jahas:.. Kuitenkin todella vittumaisen tuntuista. Oon huomannut että varsinkin jos kannan pitempään (yli tunnin) vaikka painavampaa laukkua (esim, salikassi) niin rupeaa vihlomaan. Olen myös yhdistänyt tätä pakkaseen. Koirapuistossa seistessä (hehheh) kylmällä ilmalla on tullut sama ilmiö, ilman minkäänlaista painoa. Oikea olkapää myös "lumpsuu" joitakin liikkeitä tehdessä, vasemmassa lähinnä tuo vihlova kipu joka joskus nousee pahaksikin. Myös polvissa ollut saman tyyppistä, kerran en pystynyt yksin kertasesti treenaaa ollenkaa toista jalkaa kun polvee sattu niin perkeleesti. Olkapään kipuilu on kyllä vieläkin vähän mysteeri, mistä johtuu.

Mulla on vasen olkapää jumisempi ku oikee reenatessa. Vasen kyynärpää taas loksuu haukkareita tehdessä. Olkapään ja tietty muunkin kropan vuoksi voisi olla ihan fiksua käydä joskus (kalliilla :() hierojalla :D

Itellä tuli kans olkapäät kipeeksi, kun oli taukoa. Nukkuessa ei esim. voinu laittaa käsiä eteenpäin ts. osoittamaan sängyn suuntaisesti. Parin treenikerran jälkeen meni ohi.

Oon myös huomannut, että jos nukkuu mökillä useamman yön (vanha paska sänky), tulee herkästi olkapäät kipeiksi. Paranee, kun tulee kotiin kunnon sänkyyn ja pääsee treenaan. :)

Melkein kaks viikkoa olin flunssassa ja salilla sattu ihan sairaasti olkapäähän kun tein penkkiä. Tyypillistä mun tuuria, ihan hilkulla etten ois saanu viimeistä toistoa ylös asti. Sarjahan siinä jäi vajaaks:curs:, enkä uskalla tehdä olkapäätreeniä pariin päivään.:(

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom