Oteleveys penkkipunnerruksessa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Normaalisti oli pikkurillit merkeissä ja nyt kokeilin laittaa keskisormet, niin johan sai kunnolla rinnassa tuntumaan!

Eihän tässä ole kuin viisi vuotta tullut tehty penkkiä turhan kapeella otteella, ei ihme kun rinta on vähän jäljessä :(

ite oon täs jokusen ajan jo miettiny et miten.. ite oon aina tehny etusormet merkeissä enkä nyt kehuis itteäni miksikään ladon oveks.. mut se kyl myös tuntuu.. tosin sen on huomannu et kapeella on kyl vähän jälessä... pitäs panostaa enempi.

Merkit pitää peittyä. Eli etusormet merkeissä on suurin sallittu oteleveys kisoissa.

Mulle neuvottiin aikoinaan penkkipunnerruksen pyhä kolmijalka:

1. Perse penkissä
2. Lavat penkissä
3. Jalat maassa

Jos tohon vielä lisää että merkit pitää peittyä niin rupeaako nosto olemaan likimainkaan virallinen?
Stoppi vielä mukaan.

Mulle neuvottiin aikoinaan penkkipunnerruksen pyhä kolmijalka:

1. Perse penkissä
2. Lavat penkissä
3. Jalat maassa

Jos tohon vielä lisää että merkit pitää peittyä niin rupeaako nosto olemaan likimainkaan virallinen?
Stoppi vielä mukaan.
Kyllähän toi rupee jo aika hyvältä kuulostamaan. Jaloista vielä, niin tarkotat varmaan että koko jalkapohja maassa?

Monet penkkaa päkiöillä, niin myös minä. tuntuu että saa paremman kaaren ja on enemmän voimaa nostossa.
Tolta se mustakin tuntu ennen kuin opin penkkaamaan koko jalkapohja maassa. Nyt tuntuu, että sillä saa eniten voimaa nostoon ja jaloilla paras mahdollinen apu. Tietenkin tossa siirtymävaiheessa piti jalkojen asentoa muuttaa, mutta nykyään ne on aika takana ja penkin alla jolloin pystyy jaloilla puristamaan penkkiä todella hyvin. Nyt tuntuu todella kuinka nosto lähtee jalkojenkin voimalla.

Kauan en oo nostellu, mutta huomasin heti eron kun alussa oli pari kk pikkurillit merkin sisäpuolella. Nyt kun on kämmenen keskikohta noin suurinpiirtein siinä merkin päällä niin heti tuntu vähän kevyemmältä painot ja käy paremmin rintaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pikkurillit merkeillä välillä tosin nimettömät

Tolta se mustakin tuntu ennen kuin opin penkkaamaan koko jalkapohja maassa. Nyt tuntuu, että sillä saa eniten voimaa nostoon ja jaloilla paras mahdollinen apu. Tietenkin tossa siirtymävaiheessa piti jalkojen asentoa muuttaa, mutta nykyään ne on aika takana ja penkin alla jolloin pystyy jaloilla puristamaan penkkiä todella hyvin. Nyt tuntuu todella kuinka nosto lähtee jalkojenkin voimalla.

Miksi mä oon aina luullut että penkkipunnerrusta suorittaessa pitää maata penkillä lahnana ja et jalat ei liiku lainkaan. Eivät jännity. Koko nosto lähtee pelkästään rinnoista, etuolkapäistä ja ojentajista. Oonko mä tehnyt penkin ihan päin persettä vai onko toi vaan joku voimanostajien erikoistekniikka?

Siis penkkiä jaloilla vai ei?

E. otteesta vielä, käsivarret sojottaa ala-asennossa suoraan ylöspäin. (perse penkissä, jalat maassa (ellei penkillä tai ilmassa niinkuin joskus) ja lavat kiinni. Mukava kaari)

Itsellä penkatessa kädet noin peukun mitan päässä sileän osan jälkeisestä karhennuksen alusta.

Miksi mä oon aina luullut että penkkipunnerrusta suorittaessa pitää maata penkillä lahnana ja et jalat ei liiku lainkaan. Eivät jännity. Koko nosto lähtee pelkästään rinnoista, etuolkapäistä ja ojentajista. Oonko mä tehnyt penkin ihan päin persettä vai onko toi vaan joku voimanostajien erikoistekniikka?

Siis penkkiä jaloilla vai ei?
Olet tehnyt penkkiä väärin. Voi sitä tietenkin lahnana tai vaikka jalat ilmassa sotilaspenkkityyliin tehdä, mutta noilla tavoilla et penkistä nosta niin paljoa kun jalat maassa pystyisit. Jalkojen tuki on oleellinen osa nostoa ja sen takia usein sanotaankin, että se "nosto lähee jaloista". Ei niillä jaloilla tosin mitään kummallista siinä tehdä, painetaan vaan tiukasti lattiaan ja reisillä puristetaan myös sitä penkkiä jalkojen välissä. Samalla tietenkin perse pysyy tiukasti penkissä kiinni. Ei ne jalat siinä liiku, mutta jännittyy kyllä aika voimakkaasti. Voimanostajat yleensä osaa penkata kunnolla, ei se mikään erikoistekniikka ole. Vähän vaikea näin netin välityksellä neuvoa. Sun pitäisi saada joku kattomaan sitä penkkitekniikkaa.

Olisko ihan senttilukemia peukaloiden välissä. Itellä on kotona sellanen et pitää kapealla tai sitten aika leveällä. Mikä on penkkipunnerrustangon pituus teillä:D?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom