Re: No kato vaan
Originally posted by AG+
Salillamme ei kyllä painonnostajia käy kun siellä ei ole edes alustaa nostoja varten, mutta lähes kaikki kovimmat nostajat pitävät sitä tankoa parhaana.
Useimmat sanovat syyksi sen etä tämä tanko taipuu vähiten, vaikka en kyllä ymmärrä mitä väliä loppujen lopuksi tangon taipumisella on. Luonnollisesti jäykempi tanko voi auttaa tekemään maastanostoa "pompulla" eli ilman nollausta mitä useat kovistakin nostajista tuntuvat haluavan tehdä.
No kukaan ei vielä ole kertonut miksi voimannostajat haluavat
käyttää sitä jäykempää voimannostajien tankoa?
oma vastaus on :
Olen itse vaihtanut kanssa siihen jäykempään tankoon, tässä tulee perustelut.
Kun teen mavea sillä löysemmällä tangolla, noston alkuvaiheessa
kaikki painot eivät irtoa maasta samaan aikaan kun tanko taipuu päitä koti( olen myös seurannut 260 kg maastanostoa salilla ja
siinä oli kiekkojen välinen korkeus ero 10cm eli toiset kiekot vielä maassa ja toiset jo 10cm ilmassa, siis löysemmällä tangolla)
Eli mitä siitä, no todennäköisesti vedon alkuvaiheessa ei tarvita tuota 260kg nostamiseen tarvittavaa voimaa koska kiekot ovat osaksi vielä lattiassa vaan vähempikin kelpaa.
No entäs sitten, eikös se ole hyvä asia:D.
Ei ole, voimannostajan kannalta kun kisoissa käytetään jäykempää tankoa niin vedon alkuvaiheessa on saatava tuotetuksi tarpeeksi voimaa kaikkien kiekkojen, noin yhtäaikaiseen irrottamiseen maasta(kyllähän se jäykempikin tanko taipuu mutta huomattavasti vähemmän).
Perustuu myös omakohtaiseen kokemukseen, taipuisalla tangolla
vetää enemmmän maasta.
Voi sitä vitutuksen määrää kun sen tajusin, ennätyspainot tippuivat samantien:curs: (mutta eihän sitä tarvi kertoa kellekään millä tangolla salilla on nostettu,niin voi kehuskella suurilla tuloksilla:D).