Osatoistot ja hermosto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peqino
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Valistakaahan viisaat minua osatoistojen järkevyydestä tai järjettömyydestä.

Minulla on ongelma mm. penkki- ja pystypunnerruksessa: sarjan loppupuolella toisto lähtee hyvin rinnalta tai olkapäiltä, mutta jämähtää matkan varrelle. Uskoakseni kyse on siitä, että ojentajat eivät enää jaksa.

Onko tällaisessa tilanteessa järkevää tehdä lopuksi pari osatoistoa, eli viedä liike niin pitkälle kuin se menee? Mietin lähinnä sitä, onko tuo liian raskasta touhua hermostolle ja ylipäätään kropalle. Pakkotoistojen liiallisesta käytöstähän varoitellaan usein, ja eivätkös tuollaiset osatoistot ole tavallaan yksin tehtyjä pakkotoiston korvikkeita?

Käyttääkö täällä kukaan osatoistoja?

Peqino sanoi:
Valistakaahan viisaat minua osatoistojen järkevyydestä tai järjettömyydestä.

Minulla on ongelma mm. penkki- ja pystypunnerruksessa: sarjan loppupuolella toisto lähtee hyvin rinnalta tai olkapäiltä, mutta jämähtää matkan varrelle. Uskoakseni kyse on siitä, että ojentajat eivät enää jaksa.

Onko tällaisessa tilanteessa järkevää tehdä lopuksi pari osatoistoa, eli viedä liike niin pitkälle kuin se menee? Mietin lähinnä sitä, onko tuo liian raskasta touhua hermostolle ja ylipäätään kropalle. Pakkotoistojen liiallisesta käytöstähän varoitellaan usein, ja eivätkös tuollaiset osatoistot ole tavallaan yksin tehtyjä pakkotoiston korvikkeita?

Käyttääkö täällä kukaan osatoistoja?
Jaloille olen prässissä turvallisuus syistä (ei kaveria varmistamassa) tehnyt osa- tai paremminkin puolitoistoja lyömällä lankun prässin kiskoille. Näin voi rutistaa loppuun asti ilman, että jäisi kelkan alle rutistuksiin.

Penkissä en ole kokeillut. Itselläni lähinnä on ollut ongelma rinnalta lähtö, jonka paransin nopeustreenillä.

Tulis mieleen lankkupenkki. Sen pitäisi parantaa puolivälissä jumittavaa nostoa.

osatoistot on hermostolle kovempia kuin pidempi liike JOS käytetään suuria ylirautoja. jos tehdään liike pitkällä liikeradalla ja sitten jatketaan osatoistoilla, mennään jälleen kiusaamaan palautumissysteemiä aikalailla.

jos haluat ojentajiin voimaa (mikä tapauksessasi on se ratkaisu), tee ojentajille apuliike. esim. kapea penkki, kapea lankkupenkki, dippi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom