Osakyykyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannibal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeiletteko koskaan puoli- tai 1/4-kyykkyjä yliraskailla painoilla? Onko tullut lisää Massaa! Voimaa! :david: ? Tuli tässä eilen tehtyä voimaräkissä kahden normaalin kyykkysarjan (kasi ja kutonen) jälkeen kymppi aivan yliraskailla painoilla tuommoisia jotain puoli- ja 1/4-kyykyn välimuototoistoja (5 min tauko edellisen sarjan jälkeen).

Siis voi *ittu että voi rauta painaa paljon selässä! Täysi työ oli pitää keskivartalo tiukkana ja rintakehä sellaisessa tilassa, että pystyy hengittämään.. Antoi jotain makua siitä, mitä nuo äijät voimanostokisoissa tekevät. On se vaan aika kova homma ottaa 400 tai 500 kiloa painava tanko niskaan (mitä minä en siis todellakaan tehnyt :) ), oli varusteet mitä hyvänsä. Puhumattakaan siitä, että pitäisi vielä ottaa taka-askelia se tanko niskassa ja käydä syvällä kyykyssäkin.

Täytyypä pitää ohjelmassa nuo osakyykyt silloin tällöin. Jos vaikka tottuisi vähän isompiin rautoihin ja laittaisi ensi kerralla turvaraudat pykälän alemmas..

Nuo osatoistot ovat varma tapa rikkoa itsensä,jos ei ole kiloa jäitä hatussa.Nim.merkki kokemusta. Varmasti järkevästi käytettynä oiva tehostekeino,mutta ei joka treeniin. Ja offtopiccia: Eihän niiden ukkojen tarvitse ottaa niitä taka-askeleita.Saisi monolift tulla ipf-kisoihinkin.Tarkoitushan on nostaa jalkakyykystä mahdollisimman paljon,ei kävellä mahdollisimman suuren romumäärän kanssa.

Originally posted by Olbe
Eihän niiden ukkojen tarvitse ottaa niitä taka-askeleita.

No, tuolla 400 kilon tangolla viittasin tietenkin niihin IPF-äijiin. 500-kiloista tankoa kannattelevat harteillaan ne ammattilaisliittojen haarniskapukuiset äijät..

Ei ihan mutta melkein,
itse tein kerran sellaisen staattisen overloadin joka oli noin 130% mun silloisesta maksimista kyykyssä, eli seisoskelin sillä painolla vaan hetken, ja sen jälkeen otin tavallisesti 100% maksimista mikä menikin helposti...

Muistaakseni maksimini parani 10 kilolla silloin... En ole tehnyt sen jälkeen... Säästän sitä keinoa myöhempiä koitoksia varten... :evil:

En pysty sitä ilmiötä nimeämään kylmiltään.. Joku acute neural hyper stimulation....:david: ???

Silllä pystyy takuulla ylireenaamaan jos tekee väärin...

Nuo osatoistot ovat varma tapa rikkoa itsensä,jos ei ole kiloa jäitä hatussa.Nim.merkki kokemusta. Varmasti järkevästi käytettynä oiva tehostekeino,mutta ei joka treeniin. Ja offtopiccia: Eihän niiden ukkojen tarvitse ottaa niitä taka-askeleita.Saisi monolift tulla ipf-kisoihinkin.Tarkoitushan on nostaa jalkakyykystä mahdollisimman paljon,ei kävellä mahdollisimman suuren romumäärän kanssa.

Itse olen tosta eri mieltä. Omasta mielestä on hieman naurettavaa jos ei pysty yhtä askelta tekemään ,mutta pääsee kyykystä ylös samaisen romun kanssa. Perus JK teline kunniaan.

Kuinka syviä kyykkyjä täällä porukka tekee normaalisti?
Ite kyykkään niin, että reidet on samansuuntaiset lattian kanssa. Oon miettiny, että kannattaako tehdä syvempiä, vai kärsiikö polvet, tuleeko tyrä...

Originally posted by o_virta
Oon miettiny, että kannattaako tehdä syvempiä, vai kärsiikö polvet, tuleeko tyrä...

Muistelisin, että täällä on joskus väännetty kättä siitä, kumpi on pahempi polville; jonkin verran vajaat vai (yli)syvät kyykyt. Mielipiteitä kummankin puolesta ja vastaan taisi esiintyä. Itselläni on ainakin kolotellut polvia normaalia enemmän eilisen kokeilun jälkeen, joten taisipa sitä kuormitusta polville tulla normaalia kyykkytreeniä enemmän (olihan painoakin tosin 30% yli normaalien sarjapainojen).

Originally posted by fullpower
Itse olen tosta eri mieltä. Omasta mielestä on hieman naurettavaa jos ei pysty yhtä askelta tekemään ,mutta pääsee kyykystä ylös samaisen romun kanssa. Perus JK teline kunniaan.

Jos liikkeen nimi on jalkakyykky on mielestäni liikkeen kannalta epäoleellista,että kyseisellä painolla täytyy pystyä kävelemään ja ottamaan tukeva asento romut selässä. esim. 300kg painaa tismalleen saman verran niin monoliftistä,kun tavallisestakin telineestä otettuna ja vaatii saman voiman tullakseen ylös.Mielestäni monolift on täysin terve tapa kehittää lajia,kuten yleensä muutkin lajit kehittyvät. Monolift on rinnastettu ammattilaisten muihin "lisää rautaa keinoista välittämättä"- varusteisiin ihan turhaan.BTW Deepsquatterissa oli juuri thread kaverista,joka oli kokeillut Metallin briefsejä ja päällelaittamiseen oli mennyt tunti,jalat olivat siniset treenin aikana ja kaverien piti auttaa pystyyn,että yleensä pääsi.Treenin jälkeen yrittivät ottaa pois ja puolentoista tunnin yrittämisen jälkeen oli pakko ottaa sakset avuksi,todella tervettä....Mutta "kehitystä" oli tullut eli 10kg lisää enkkoihin...Älytöntä.

Ite kyykkään niin, että reidet on samansuuntaiset lattian kanssa. Oon miettiny, että kannattaako tehdä syvempiä, vai kärsiikö polvet, tuleeko tyrä...

jos olet lihamielessä liikenteessä ja tarkoituksena on treenata jalkoja ei "ass to the grass" kyykyissä ole paljoakaan pointtia,koska mitä syvemmälle kyykkyyn menet sen enemmän vastus siirtyy takapuolelle ja selälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suunnilleen vaakatasoon tai hieman alemmaksi.

Yleisesti voi sanoa, kun menee oikein syvään, niin että selkä pyöristyy, tulee vaara että selkä menee paskaksi isoimmilla raudoilla.

Kasvaako kyykyn tekemisessä paljon maastavetoon tarvittavat voimat? Aattelin vaan, kun en oo nyt maastavetoa tehnyt, että oisko se silti voinut vaikka vähän kehittyä? Aika aloittelija olen kyykky/mavehommissa. Kyykkyyn on tullut lisää painoa.

Originally posted by andor
Kasvaako kyykyn tekemisessä paljon maastavetoon tarvittavat voimat? Aattelin vaan, kun en oo nyt maastavetoa tehnyt, että oisko se silti voinut vaikka vähän kehittyä? Aika aloittelija olen kyykky/mavehommissa. Kyykkyyn on tullut lisää painoa.

Kasvaa.Melkolailla on molemmissa liikkeissä samat lihakset käytössä. esim. maailmankuululla westside barbell salilla treenaavat viikossa vain yhden maksimivoimatreenin,joka auttaa molempiin liikkeisiin. Box-kyykky on hyvä esimerkki liikkeestä,joka kehittää molempia liikkeitä,koska paino nostetaan alhaalta staattisesta tilasta kuten myös tanko maasta.

Originally posted by Hannibal
Kokeiletteko koskaan puoli- tai 1/4-kyykkyjä yliraskailla painoilla? Onko tullut lisää Massaa! Voimaa! :david: ? Tuli tässä eilen tehtyä voimaräkissä kahden normaalin kyykkysarjan (kasi ja kutonen) jälkeen kymppi aivan yliraskailla painoilla tuommoisia jotain puoli- ja 1/4-kyykyn välimuototoistoja (5 min tauko edellisen sarjan jälkeen).

Massasta ja voimasta en tiedä, mutta minusta osakyykky tekee joskus tehtynä ihan hyvää tukilihaksistolle. Osakyykkyjen jälkeen vaikkapa seuraavissa jalkatreeneissä tuntuu normaali kyykyn teko paljon mukavemmalta.

Olen kokeillut sellaista, että teen prässissä ensin jalkoja, jonka jälkeen osakyykkyjä reiluilla painoilla siten, että jalkoja ei suoristeta suoraksi asti lukkoon, vaan jätetään niihin pieni jännitys ja lasketaan takaisin alas. Tuntuu hyvälle.

Jos liikkeen nimi on jalkakyykky on mielestäni liikkeen kannalta epäoleellista,että kyseisellä painolla täytyy pystyä kävelemään ja ottamaan tukeva asento romut selässä. esim. 300kg painaa tismalleen saman verran niin monoliftistä,kun tavallisestakin telineestä otettuna ja vaatii saman voiman tullakseen ylös.Mielestäni monolift on täysin terve tapa kehittää lajia,kuten yleensä muutkin lajit kehittyvät.

Kyllä se varmasti saman verran niskassa painaa ,mutta on huomattavasti helpompi saada optimaalinen asento kyykyn suorittamiseen.

Tavan telineestä otettuna näkyy lähes joka kisassa maksimi raudoissa pystyssä pysymis ongelmia/rauhattomuutta. Ja luulis nyt yks askel per jalka pystyvän kukin maksimi romuilla ottamaan. On myös hieman mielekkäämpi katsoakkin kisoja tavan telineestä kyykättynä tuo jo katsojalle enempi miettimisen aihetta ,kun näkee ettei nostaja kunnolla pääse painoilla edes telineestä ja silti suorittaa noston kunnialla. Tavan telineessä ei voi "väliin" kyykkäämällä myöskään samalla tavalla tukea jalkateriä telinettä vasten kuten monissa kuvissakin näkyy.

Toivon itse suuresti voimanosto fanina ,että laji ei mene tämän naurettavammaksi IPF:ssä sen enempää kuin se nyt on niin vielä mielekkyys säilyy. Tietysti penapaitojen kielto vois tehdä terää. Itse vaihdan painonostoon sitten jos samat varusteet vielä sallitaan ,kun ammattilaisissa. Ei varmaan monessa muussa lajissa ole tälläistä liitto pelleilyä niin kuin nyt on ympäri mailmaa ties miten monta liittoa ja eri varustevalikoimaa.

Originally posted by fullpower

Kyllä se varmasti saman verran niskassa painaa ,mutta on huomattavasti helpompi saada optimaalinen asento kyykyn suorittamiseen.

Tavan telineestä otettuna näkyy lähes joka kisassa maksimi raudoissa pystyssä pysymis ongelmia/rauhattomuutta. Ja luulis nyt yks askel per jalka pystyvän kukin maksimi romuilla ottamaan. On myös hieman mielekkäämpi katsoakkin kisoja tavan telineestä kyykättynä tuo jo katsojalle enempi miettimisen aihetta ,kun näkee ettei nostaja kunnolla pääse painoilla edes telineestä ja silti suorittaa noston kunnialla. Tavan telineessä ei voi "väliin" kyykkäämällä myöskään samalla tavalla tukea jalkateriä telinettä vasten kuten monissa kuvissakin näkyy.

Toivon itse suuresti voimanosto fanina ,että laji ei mene tämän naurettavammaksi IPF:ssä sen enempää kuin se nyt on niin vielä mielekkyys säilyy. Tietysti penapaitojen kielto vois tehdä terää. Itse vaihdan painonostoon sitten jos samat varusteet vielä sallitaan ,kun ammattilaisissa. Ei varmaan monessa muussa lajissa ole tälläistä liitto pelleilyä niin kuin nyt on ympäri mailmaa ties miten monta liittoa ja eri varustevalikoimaa. [/B]

Olen täysin samaa mieltä nykyisestä pro-meinigistä(varsinkin amerikkalaiset),että romua lisää voimista viis!Kaikki keinot sallittuja. Mielestäni monolift ei silti liity tuohon varustekikkailuun millään tavalla. Tuo penkkipaitakin on niin kaksipiippuinen juttu... Mielestäni ihan ok,mutta raja olisi vedettävä johonkin.Ei ole mitään järkeä,että jokaisen sarjan penkkiennätyksen menevät uusiksi aina,kun saadaan parempi paita markkinoille. Itsellä on vanha Inzer ja tuo tuo sen 10kg lisää maksimiin ja suojaa kyllä rintaa ja olkapäitä hyvin,kuten penkkipaidan oli alunperin tarkoitus toimiakkin. Hieno laji menee nykymeiningillä lopullisesti(jos se nyt voi mennä enempää) harakoille.

Olen täysin samaa mieltä nykyisestä pro-meinigistä(varsinkin amerikkalaiset),että romua lisää voimista viis!Kaikki keinot sallittuja. Mielestäni monolift ei silti liity tuohon varustekikkailuun millään tavalla. Tuo penkkipaitakin on niin kaksipiippuinen juttu... Mielestäni ihan ok,mutta raja olisi vedettävä johonkin.Ei ole mitään järkeä,että jokaisen sarjan penkkiennätyksen menevät uusiksi aina,kun saadaan parempi paita markkinoille. Itsellä on vanha Inzer ja tuo tuo sen 10kg lisää maksimiin ja suojaa kyllä rintaa ja olkapäitä hyvin,kuten penkkipaidan oli alunperin tarkoitus toimiakkin. Hieno laji menee nykymeiningillä lopullisesti(jos se nyt voi mennä enempää) harakoille.

Joo itelläkin oli viimeviikolla vielä EHPD. Möin pois. Nyt ois tarkotus tämän jakson lopussa kattoa toimiiko Titani sen paremmin. helpompi pukea ainakin jos ei muuta. En kyllä usko ,että sen paremmin toimii. Toisilla kyllä se potkii ihan eri malliin kun esimerkiksi.EHPD.

Joo tälläsen ihme pelleilyn takia ei kyllä voimanostosta tule ikinä olympia lajia. Uskoisin ,että seuraajia olisi televisiosta jos vain joskus näyttäsivät. Enää kun ei syyksi kelpaa liialliset douping kärytkään.

jos olet lihamielessä liikenteessä ja tarkoituksena on treenata jalkoja ei "ass to the grass" kyykyissä ole paljoakaan pointtia,koska mitä syvemmälle kyykkyyn menet sen enemmän vastus siirtyy takapuolelle ja selälle.
Onko tämä nyt ihan kylmä fakta?

Olen nimittäin kovasti pohtinut olisiko perseeni abnormaalilla kasvun (suhteessa reisiin) ja käyttämäni syväkyykyn välillä jotan korrelaatiota.

En ole edes viitsinyt kokeilla vajaita kyykkyjä kun tuntuu koko ajatuskin fuskaamiselta. Kyllähän salit on täynnä tyyppejä jotka ottavat vajaata kyykkyä mutta joiden jalat on silti biljardikepit.

Originally posted by Hulkki

Olen nimittäin kovasti pohtinut olisiko perseeni abnormaalilla kasvun (suhteessa reisiin) ja käyttämäni syväkyykyn välillä jotan korrelaatiota.

En ole edes viitsinyt kokeilla vajaita kyykkyjä kun tuntuu koko ajatuskin fuskaamiselta. Kyllähän salit on täynnä tyyppejä jotka ottavat vajaata kyykkyä mutta joiden jalat on silti biljardikepit.

En nyt tarkoittanut mitään pesäpalloilijoiden kyykkyjä vaan sitä,että jos reiden yläosa on 2-8 astetta lattian kanssa on kyykky periaatteessa "vajaa".Tosin lihallisessa merkityksessä en usko tästä olevan haittaa pitkässä juoksussa.Itsellä ass to the grass-kyykyt jumittavat takapuolen ja varsinkin alaselän, reisistä takareidet menevät myös jumiin,mutta etureiteen en leveää kyykkyäni saa oikein millään tuntumaan ilman smithiä.

Originally posted by Hulkki
Ainakin sen tänne tällä viikolla postatun erinomaisen kyykkyspeciaali-PDF:n mukaan on. Siellä sattui silmään tutkimus, jossa oli MRI:ssä mitattu gluteuksen osallisuutta nostoon syvyyden funktiona ja mitä syvempi kyykky, sitä isompi prosentti.

Suosittelen etukyykkyä, voi mennä perse maahan ja silti tulee reisiin tavaraa. Ootko koskaan vilkaissut painonnostajien reisiosastoa?

Suositut

Back
Ylös Bottom