Aiheena on treenauksella saatava orgastinen tunne lihaksessa. Ei siis liity seksuaalinen kiihottuminen tai itsensä koskettelu. Itse olen näitä tuntenut pariin eri kertaan. Toinen treeniuran alkuaikoina takareisikoneessa ja toinen viime aikoina, kun siirryin tekemään takareisiä puolapuissa (hamraise?). Tuntemus oli takareisissä sarjan lopussa ja jonkin aikaa sen jälkeen. Mitään muuta kiihottumista siihen ei liittynyt. Muistelisin, että itse Arnold kertoili vastaavasta aikanaan. Onko aiempaa keskustelua aiheesta, omia kokemuksia tai linkkiä?
Oma arveluni on, että liikkeen uutuus vaikuttaa asiaan. Joko itsessään tai siitä johtuen tekee jotain, joka saa aikaan tuntemuksen. Tässä olisi mahdollisuuksia saada treenistä miellyttävämpää. Ainakin kompensoida niitä tuskaisia liikkeitä, joita joillain on. Kyykky ei olisi niin pelottava (niillä joilla on), kun siihen liittyisi miellyttäviäkin tuntemuksia.
Oma arveluni on, että liikkeen uutuus vaikuttaa asiaan. Joko itsessään tai siitä johtuen tekee jotain, joka saa aikaan tuntemuksen. Tässä olisi mahdollisuuksia saada treenistä miellyttävämpää. Ainakin kompensoida niitä tuskaisia liikkeitä, joita joillain on. Kyykky ei olisi niin pelottava (niillä joilla on), kun siihen liittyisi miellyttäviäkin tuntemuksia.