Optimaalisin treeniohjelma kaksi vuotta treenanneelle

Olen 18-vuotias ja olen treenannut progressiivisesti kaksi vuotta, suurin aika siitä kului kotona treenatessa säädettävien kässärien arsenaalin avulla. Salille on taas päästy ja lihasta on kohtuullisen hyvinja voimaa myös. Tullut treenattua 2+1 jakoisella nyt salille palattua. Tekniikat ja sarjapainot ovat suhteellisen hyvät. Mikä olisi paras treeniohjelma tässä vaiheessa, tyylilajina boauds ja voimabodaus. Paras genetiikka itsellä selkeästi jaloissa, selässä ja hanskoissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko joku erityinen syy vaihtaa? Treenijaolla on muutenkin suhteellisen pieni merkitys, lähinnä makuasia tai jos joku lihasryhmä(t) vaatii oman päivänsä.

Mun mielestä taas ohjelmaa kannattaa vaihtaa ainakin joskus. Säilyy hommassa mielenkiinto. Hyvin tärkeää sekin jatkuvuuden kannalta. Noin vähän treenivuosia takana niin kaikki ohjelmat toimivat. On vain voitettavaa kun testailee eri systeemejä. Suurin loukkuhan se on kun jämähtää kaavoihin ja hommasta katoaa ilo. Mikään ei ole paras tai optimaalisin. Riippuu yksilöstä, kuinka paljon on mahdollista ja halua käydä salilla ja tavoitteista. Tärkeämpää on uskoa ja luottaa ohjelmaan mitä tekee. Kehitystä tulee varmasti kun systeemi on mieluisa. Jos taas ohjelma tuntuu aina ihan perseeltä ja sen tekeminen kyrsii, syö taatusti kehitystä.

Eihän tossa ohjelmasta mainittu mitään? 2+1 varmaan ihan hyvä jako jos se on mieluisa toteuttaa, etsi joku valmis ohjelma ja noudata sitä, tai maksa jollekin ammattilaiselle, joka suunnittelee jos meinaat, että on tarvetta jo painottaa tiettyjä lihasryhmiä enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom