Opiskelijoiden vuokranmaksu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kas-vain
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Jos nostaa itsensä tuolla lailla jalustalle ja syyttää muita laiskuudesta tai ties mistä, niin saa kyllä myös vastata mielipiteistään. Ihan shittiä tommonen. On niin helppoo arvostella muita, kun itsellä on asiat hyvin, vai mitä?

Opiskeluajoista ja luonnossa maksamisesta tuli mieleen.

Ajelin opintojen ohella taksia pysyäkseni paremmin riisissä ja tonnikalassa. Eräs viikonloppuaamuyön kyyti H:gin keskustasta Espooseen maksoi 77 mk. Perille päästyä matkustaja, 40-kymppinen humaltunut naisihminen, ehdotti maksun kuittaamista vanhalla kunnon in-out -tempulla.
Suuttui niin maan perkeleellisesti kun totesin että sehän sopii, kunhan suorittaa 70 mk maksusta käteisellä.

Kostaja X sanoi:
Sitten jotkut opiskelijat, jotka eivät olleet aktiivisia ilotytsyjä saattoivat vastata johonkin seuranhakuilmoitukseen kerran parissa vuodessa rahoittaakseen jonkun yllättävän pakollisen ostoksen esim. silmälasit tai pesukoneen korjauksen.
Ou mai fakin gaad. Enää ei uskalla ees treffipalstoilta hakea rehtiä seuraa. "Oot tosi fantsu, oikea löytö! Kuule, mun autosta on pakoputki haljennu.... saat pimpparallaa koko loppuviikon, jos sen mulle korjaisit, kultsumussukka....:haart: "

Rowena sanoi:
Entäpä jos nämä tytöt olivatkin jotain oikeita "ammattilaisia" jotka etsivät liikehuoneistoa bisneksilleen, ja vain väittivät olevansa opiskelijoita? Aika harva nimittäin varmaan vuokraisi kämppäänsä huoraamistarkoitukseen, plus onhan tuo "opiskelijatyttö" jonkinlainen fetissi vanhoille irstaille papoille.
Kävi ihan sama mielessä. Vuokraisäntä ei välttämättä oikein lämpene, jos asian esittää muodossa "Niin, otetaan kerran viikossa vähän "vuokranmaksua" ja kerran kuussa käyt poliisilaitokselle vähän juttelemassa olitko tietoinen vuokrakämpässäsi pyöritettävästä bordellista. Mihin numeroon ohjaan naapureiden valitukset?" Onhan se kivempi ajatus että reipas tunnollinen opiskelijatyttönen nyt vähän ylimääräistä tienailee korkeintaan kolmesti päivässä auttaakseen osingoilla hyvää ystäväänsä Sergeitä.

En muuten kovin kärkkäästi lähtisi 20 ihmisen otannalla leimaamaan 10% opiskelijatyttösistä, mutta enpähän minä mistään mitään tiedä. Aika huono sijoitus on vuokranantajalle nykyisillä kämppähinnoilla kyllä.

ihan sale jos olisin muija jakaisin persettä siihen malliin että autotkin maksaisin ei pelkästään vuokraa+muita asumismenoja..Noilla tuilla ei tosiaan makseta ku vuokra ja max. puhelinlasku.

Ja kuka vittu jaksaa päivästä toiseen syödä tunariisiä!!??

No oh hoh, kylläpä on tytöt löytäneet bisneksen, vuokranmaksu luonnossa... Ei sitä silloin kun minä olin nuori... :rolleyes:

Joo, kyllä mäkin olen aika ylpeä ja onnellinen siitä että olen Suomeen syntynyt ja saanut etuoikeuden opiskella ilmaiseksi hyvissä kouluissa. Siihen päälle vielä saan rahaa opiskelemiseen ja asumiseen, vau! Ja jos rahat ei riitä, voi ottaa opintotukea superpienellä korolla, joka pitää maksaa takaisin vasta pari vuotta opiskelujen jälkeen. Ja jos rahat ei sittenkään riitä, saa 505 euron edestä tehdä töitä, joka kuukausi, ajattele! Tämän kun kertoo esimerkiksi jenkille, ne eivät voi uskoa tätä todeksi... Itse kuuluin ennen valittajien joukkoon, mutta Espanjan vaihdon jälkeen kyllä mielikuva muuttui. On se lottovoitto syntyä Suomeen!

Ja sitten jos ei rahat vielä sittenkään riitä, voihan sitä vaikka myydä itseään, oli sitten mies tai nainen... :david:

Lumi sanoi:
Onhan se kivempi ajatus että reipas tunnollinen opiskelijatyttönen nyt vähän ylimääräistä tienailee korkeintaan kolmesti päivässä auttaakseen osingoilla hyvää ystäväänsä Sergeitä.
Tämänsuuntaista juuri ajoin takaa. Tai saattaahan tämä "hyväntahtoinen" papparainen jopa kuvitella olevansa ainoa joka auttaa neitokaista hädässä eikä edes tajua (tai halua tajuta) että kämpässä ravaa miljoona muutakin ukkoa.

Onhan tosta luonnossa maksamisesta juttua kuullut. En kyllä silti mitenkään usko, että 10% opiskelijatytöistä sitä tekisi. Jos se on totta ni voi :itku:

Toinen juttu mitä epäilen on se, että tota huoraamista harrastaisi ne, jotka ei meinaa tulla opintotuilla jne toimeen. Lehtijuttujen perusteella (ei siis kovin vankkaa tietoa kyllä) on jäänyt kuva, että huoraamista harrastaa ne, joille köyhä elämä ei riitä vaan halutaan, että on varaa siihen luksukseenkin opiskelijana. Eli kaurapuuro ei riitä vaan pitää olla hyvää ruokaa ja merkkivaatteet jne. Sanoisin, että aikalailla oma valinta toi luonnossa maksaminen, enkä siis jaksa näitä tyttösiä sääliä.

Yhdessä naisten lehdessä oli joskus kans haastateltu usassa opiskelijatyttöjä, jotka tota harrasti (ja muutakin huoraamista). Osan vanhemmilla ois ollu varaa maksaa tytöille vaikka mitä, mutta ylpeys ei riittäny ottaan vanhemmilta rahaa. Se piti ansaita itse, myymällä itseään. Nää tytöt siis oli tottunu penskasta lähtien luksus elämään eikä suostuneet elintasoa opiskelujen takia laskemaan. Oma valinta.

Edit. Oon miettiny myös sitä, että eikö nää tytöt pelkää, että maine leviää ja hyvän työpaikan saanti yms voi heikentyä? Tai muuten vaan pilata elämää? Suomi on niin pieni maa, että täällä kun huoraamaan urakalla alat niin ei se voi pysyä salassa, vai pysyykö?! Helppoa rahaa niin sanotusti, mut se voi kääntyä vastaan joskus...

hash pipe sanoi:
Juurikin tämä. Mulla keittää yli heti, kun lkurssikaverit alkaa jauhaan tästä. Ei oo rahaa byhyy. Miksi ihmeessä ne rahat pitää juoda?

Totta on, että opintotuki ei ole maailman suurin, mutta jos pikkasen laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, niin kyllä sillä mun mielestä tulee toimeen vallan mainiosti.

Tuo nyt on täyttä kuraa. Jos omassa kämpässä asuu ja vuokraa maksaa ei kenenkään opintotuki riitä jatkuvaan ryyppäämiseen. Opintorahasta ja asumislisästä jää vuokran jälkeen käteen juuri sen verran että sillä syö kerran päivässä kouluruokailussa.

Kaikki matkustus, vaatteet, lääkkeet, mahdolliset ryyppäilyt, opintomatsku, ruuat jääkaappiin jne. elikkä ELÄMÄ pitää maksaa omista rahoista eli käytännössä pakertaa koko kesäloma töissä ja säästää joka sentti.

Jos jotain muuttaisin niin itse sallisin huomamattavasti lisää tuloja per tukikuukausi. Kyllä opiskelijallakin pitää olla oikeus edes "lähes" normaalin keskivertokansalaisen elämään, jos hän sen itse selkänahastaan repii käymällä koulussa ja töissä yhtäaikaa.

Onhan tää vähän heikkoa elämää pelkillä tuilla, mutta onneksi olen hyvässä asemassa ja voin tehdä viikonloppuisin duunia ja katsoa muita opiskelijoita kun he laittavat tukensa tai omat rahansa sileäksi baarissa.

kuten angelica sanoikin, niin miten vaikuttaa tollanen itsensä myyminen työpaikan suuntaan, voin vaan kuvitella keskustelun työhaastattelussa:

pomo: Terve. ollaanko tavattu ennenkin
tyttö: en usko, en ainakaan muista...
Pomo: Ai nii, ostin silloin 5v sitten sulta persettä
tyttö: iiik...
pomo: kiva kun kävit haastattelussa, voit lähteä

:hyper:

Naispuolinen ystäväni etsi taannoin asuntoa Tampereelta ja soittelikin sitten useammasta kämpästä joita lehti-ilmoituksista löysi. Eräs vuokraisäntä ehdotti vuokrasumman alentamista mikäli tyttö lupautuisi kerran kuukaudessa saapumaan miehen asunnolle kuvattavaksi. Eli osa vuokranantajistakin näköjään jonkinnäköisiä palveluita haluaa vuokralaisiltaan.

Vinkki köyhille ryypiskelijöille: bisseä saa vitun halvalla kun vain tekee itse.

välineet: 25-35e
uute + erikois hiiva: 10e
rypälesokeri: ei juuri mitään
korkkeja: ei juuri mitään
lopputulos: 10-15l IV olutta.

Vielä noista köyhistä kämpän etsijöistä: luulen, että he olivat huomanneet ilmoituksen mukavasta kämpästä halvalla vuokralla ja halusivat erottua muista vuokran maksajista pienellä kertaluontoisella boonuksella.

Inska sanoi:
Pääkaupunkiseudulla on noita soluja ihan mukavasti joissa se vuokrataso taitaa olla max jotain 200€/kk sis. sähkö, vesi ja nettiyhteys. Mä asuin vielä 28 vuotiaana solussa joten asenteesta se taitaa olla kiinni jos haluaa rahaa säästää asumiskustannuksissa, eikä halua persettä jakaa tai vinettää. Eihän se herkkua ollut kuten moni on täälläkin saanut kuulla :D
Vähän vaan kävi korvaan kun joku 18 vuotias sanoo ettei 415 € riitä vielä vuokraan :) Riippuu tietenkin missä päin suomea asuu. Kivempihan se on tietenkin omassa kämpässä asua. Tuet+laina riittää kyllä rimaa hipoen asumiseen ja elämiseen jos vuokrataso on tuollaista solutasoa.

Juu itekin oon kohta asunut 5 vuotta solussa. Ei tosiaan mitään herkkua, mutta ei olisi ollut mitään toivoa maksella yksiön vuokria tänä aikana. Opintolainaa ei ole tarvinnut ottaa, eikä vanhemmat ole pahemmin avustaneet.
Kostaja X sanoi:
Vinkki köyhille ryypiskelijöille: bisseä saa vitun halvalla kun vain tekee itse.

Vielä noista köyhistä kämpän etsijöistä: luulen, että he olivat huomanneet ilmoituksen mukavasta kämpästä halvalla vuokralla ja halusivat erottua muista vuokran maksajista pienellä kertaluontoisella boonuksella.

Lisäks monissa baareissa on euron/tuoppi ennen kahtatoista.

Kostaja X sanoi:

Juu ja jos en ihan väärin muista niin kotiviini sai tehtyä vielä halvemalla. Tosin aina piti vetää pitkää tikkua, että kenen yksiö uhrataan sillä kun 4kpl 25l sammiota pulputtaa vaatehuoneessa niin ei se hajua kovin miellyttävä ollut. Halpaa kyllä oli mutta sivareina aivan jumalaton darra ja pakki kuralla.

Pulla sanoi:
Halpaa kyllä oli mutta sivareina aivan jumalaton darra ja pakki kuralla.
Joo kauhulla muistelen niitä armaita opiskelujen alkuaikoja... Se päänsärky mikä kotiviinikänneistä seurasi oli kyllä jotain käsittämätöntä! Intensiivinen, moukaroiva kivistys joka tuntui siltä että seuraavaksi pää räjähtää. Eikä valoa yhtään simmuihin kiitoos...
Nimim. Ei enää IKINÄ kotiviiniä!:lol2:

Pulla sanoi:
Juu ja jos en ihan väärin muista niin kotiviini sai tehtyä vielä halvemalla. Tosin aina piti vetää pitkää tikkua, että kenen yksiö uhrataan sillä kun 4kpl 25l sammiota pulputtaa vaatehuoneessa niin ei se hajua kovin miellyttävä ollut. Halpaa kyllä oli mutta sivareina aivan jumalaton darra ja pakki kuralla.
Lisäksi muistan tuon tuoneen säästöjä myös siinä mielessä, että parillakin kerralla juopottelu jäi ihan etko-asteelle, kun kotiviinipullon jälkeen oli siinä kunnossa, että baariin tai bileisiin siirtymisen sai unohtaa... :rolleyes:

Itse en kyllä kehtaisi rahan niukkuudesta valittaa jos on täysin ilmainen koulutus ja tämän lisäksi valtio vielä tukee yli 400e/kk. Lisäksi saa vielä käydä töissäkin jos tahtoo elää leveämmin..itsekin aikaisemmin elin luulossa että tuo opintotuki olisi joku valtion elätysraha mutta tosiaan tuestahan siinä vain on kyse:) Eli ihan oikein ettei tuolla saa ostettua niitä ah niin ihkuja trendifarkkuja tai dokattua.

Itse aiheesta: oon muuallakin törmännyt vastaavaan jossain jenkkilehtien artikkeleissa että ei tahdota tosiaan laskea sitä jo saavutettua elintasoa kun mennään opiskelemaan niin rahoitetaan homma pempan myynnillä..ainakaan sen jutun mukaan ei ollut lainkaan harvinaista toimintaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom