Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Leeco sanoi:valtio maksaa vuokran KOKONAAN??? viimeksi ku tarkastin se oli 80% 250€ asti.
Kait sulla on sitten vähän paremmat tuet kuin muilla:jahas:
Tuomas H. sanoi:Nyt selvis siis miksei miehet saa vuokrakämppiä..
Kostaja X sanoi:vähemmän tukikuukausia -kovempi motivaatiio valmistua ennen kuin opinnot käyvät liian kalliiksi -nopeampi valmistuminen
Mulla oli pari opiskelijakaveria, jotka dokaili pari kertaa viikossa ja rahaa siihen oli, koska heidän vanhemmat maksoivat vuokran ja antoivat ruokarahaa. Tottahan minäkin kävin baarissa kerran pari kuussa ja erityisesti viikolla kun ei tarvinnut maksaa sisäänpääsymaksua, bisse oli tietyissä paikoissa halvempaa ja opiskelukaverit oli myös baanalla.SIC- sanoi:Jos opiskelijat ovat nälkäkuoleman partaalla niin mitenkäs on baarit aina täynnä opiskelijoita keskellä viikkoa???
Ai missä? Jossain Kittilässä ehkä jos kodassa asuu. Pääkaupunkiseudulla ei kyllä sillä n. 440 eurolla mitä sieltä kokonaisuudessa tulee kovin helposti vuokria maksa. Itselläkin on vuokra tällä hetkell 456 e ja se on aivan vitun halpa, koska on osakunnan kämppä.Eemeli sanoi:Monella on sellainen tilanne, että niillä rahoilla, mitä valtiolta irtoaa, oli niiden nimet mitä hyvänsä (en tarkoita mitään sossutukia) saa vuokran kokonaan maksettua, ja rahaa vielä hieman jääkin.
Jos muuttaisin pois himasta saisin 415e/kk. (Opintoraha+Asumislisä)Eemeli sanoi:Monella on sellainen tilanne, että niillä rahoilla, mitä valtiolta irtoaa, oli niiden nimet mitä hyvänsä (en tarkoita mitään sossutukia) saa vuokran kokonaan maksettua, ja rahaa vielä hieman jääkin.
:D En ihmettele yhtään että jotkut opiskelijatytöt tähän lähtee vaikka tuntuuhan se aika kamalalta vaihtoehdolta..Belmondo sanoi:Mitä, politiikkaako tästäkin piti tehdä. Puhutaan ennemmin jakavista opiskelijatyttösistä!
SIC- sanoi:Jos opiskelijat ovat nälkäkuoleman partaalla niin mitenkäs on baarit aina täynnä opiskelijoita keskellä viikkoa??? :kippis1:
Olen itsekkin opiskelija ja välistä vituttaa kun on näitä kavereita jotka itkevät kun opintotuki on niin pieni ja dokaavat sen 3 kertaa viikossa
Eemeli sanoi:Kyllä, vanhempani ovat elossa ja ovat minua monesti auttaneet, niinkuin useimpien muidenkin vanhemmat lapsiaan auttelevat.
Kertakaikkisen kuvottavaa jos tilanne Suomessa on oikeasti tämä! En oikein pysty uskomaan että nykyajan opiskelijatyttöjen moraali olisi näin höllässä. Entäpä jos nämä tytöt olivatkin jotain oikeita "ammattilaisia" jotka etsivät liikehuoneistoa bisneksilleen, ja vain väittivät olevansa opiskelijoita? Aika harva nimittäin varmaan vuokraisi kämppäänsä huoraamistarkoitukseen, plus onhan tuo "opiskelijatyttö" jonkinlainen fetissi vanhoille irstaille papoille. Silti karmea stoori... Itse olen köyhäillyt suurimman osan elämääni, eikä tuollainen kävisi edes mielessä. Kaikenlaista paskaduunia vaan tullut tehtyä opiskelujen ohessa.kas-vain sanoi:Ihmetystä aiheutti se, että kaksi naispuolista henkilöä (10% hakijoista) yritti tarjota seksiä maksuna vuokrasta.