Opiskelijoiden köyhä elämä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lopetettais spurguille, somaleille(HUOM! vain 99%somaleista) ja yms. valtion eläteille sosiaalituen maksaminen, niin saataisiin helposti nostettua ahkerien opiskelijoiden opintotukea huomattavasti. Kuitenkin suurin osa opiskelijoista tulee maksamaan valtiolta saamansa tuen moninkertaisena takaisin, mutta suurin osa valtion eläteistä ei tuu tuomaan senttiäkään valtion kassaan.

Ei muuta!

Totta. Juuri somaleille maksetut sosiaalituethan rapauttaa koko Suomen valtiontalouden. :david:
Näen tämän keskustelun kohta saavuttavan määränpään. Päivän se pystyssä pysyikin.
 
Viimeksi muokattu:
Asumislisäongelmaan voisi auttaa, jos panette avopuolison tai itsesi maistraatissa kirjoille toiseen asuntoon. Esim. jos miehen vanhemmat asuvat lähellä, niin panee miehen kirjat vanhempien kämpille. Postithan voi sitten hoitaa oikeaan osoitteeseen postin lisäpaveluilla, joka maksaa jonkin verran, mutta maksaa kyllä vaivan.

Entäs, jos tuosta jää sit kiinni? Menettääkö sit ne viimeiset ja vähäisetkin tuet? Tuota vaihtoehtoakin on tullut mietittyä, mut aika pikaiseen se päätettiin unohtaa, kun joku käräyttäisi siitä kuitenkin.. Ja väärinhän se olisi tehdä noin..

Ja niille, jotka kyselee, että miksi ei muuteta koulun lähellä, niin siksi ei, kun ei haluta. Tästä asuinpaikasta ei noin vaan luovuta. Hyvällä paikalla, hyvät naapurit, kaikki palvelut lähellä, työpaikat lähellä, kämppä on suht edullinen ja hyvässä kunnossa. Ei tästä viitsi luopua ennen kuin on pakko. Ja avo tekee välillä yli kymmenen tunnin työpäiviä, niin ei se ajaminen sillekään mitään herkkua olisi. Me nyt aluksi kokeillaan tätä hommaa näin. Jos tulee ongelmia, niin katsotaan, et pitääkö muuttaa tai jotain.

Jos muuten ottaa opintolainaa, niin missä vaiheessa sitä pitää alkaa maksaa pois? Mikään kun ei takaa sitä, että valmistumisen jälkeen saisi heti töitä..
Mä olen aina viimeiseen asti tuota lainaa vastaan.. Itselläni ei koskaan ole ollut lainaa eikä avollakaan ole pitkään aikaan ollut. Asuntolaina on ainut, minkä olen kuvitellut voivani ottaa. Saa nyt sit nähdä, et joutuuko joskus opintolainaa kuitenkin ottamaan..:jahas:
 
Jos muuten ottaa opintolainaa, niin missä vaiheessa sitä pitää alkaa maksaa pois? Mikään kun ei takaa sitä, että valmistumisen jälkeen saisi heti töitä..
Mä olen aina viimeiseen asti tuota lainaa vastaan..
Vuoden tai kahden päästä valmistumisesta pitää alkaa maksaa takaisin, riippuu vähän pankista. Itse makselen jo pikku hiljaa lainaa pois, vaikka en ole vielä valmistunut. Olin myös pitkään sitä mieltä, että en ota lainaa, mutta loppujen lopuksi olen ottanut sitä ihan vaan elintasoni kohottamiseksi. Ei oikeastaan kaduta yhtään, monta kivaa reissua olisi jäänyt tekemättä ja uusi pyörä ja silmälasit hankkimatta, jos en olisi lainaa ottanut.
 
Entäs, jos tuosta jää sit kiinni? Menettääkö sit ne viimeiset ja vähäisetkin tuet? Tuota vaihtoehtoakin on tullut mietittyä, mut aika pikaiseen se päätettiin unohtaa, kun joku käräyttäisi siitä kuitenkin.. Ja väärinhän se olisi tehdä noin..

Mitäs laitonta tuossa tapahtuu? Kieltääkö joku pykälä asumasta paikassa A jos olet kirjoilla paikassa B? Moraalisesta laittomuudesta voidaan sitten olla montaa mieltä.

Ja joku käräyttäisi? Edes tässä kateeellisessa maassa en usko että jotain voisi moinen kiinnostaa.
 
Mitäs laitonta tuossa tapahtuu? Kieltääkö joku pykälä asumasta paikassa A jos olet kirjoilla paikassa B? Moraalisesta laittomuudesta voidaan sitten olla montaa mieltä.

Ja joku käräyttäisi? Edes tässä kateeellisessa maassa en usko että jotain voisi moinen kiinnostaa.

Hmm.. Tätä pitää oikeasti alkaa miettiä.. Eli ensin ilmoitus maistraattiin ja sitten postiin pitää ilmoittaa se, että postit pitää kääntää. Entäs, kun postin väki on mulle kaikki "tuttuja"? Nehän tajuaa tuon homman heti. :rolleyes: :jahas:
 
Vuoden tai kahden päästä valmistumisesta pitää alkaa maksaa takaisin, riippuu vähän pankista. Itse makselen jo pikku hiljaa lainaa pois, vaikka en ole vielä valmistunut. Olin myös pitkään sitä mieltä, että en ota lainaa, mutta loppujen lopuksi olen ottanut sitä ihan vaan elintasoni kohottamiseksi. Ei oikeastaan kaduta yhtään, monta kivaa reissua olisi jäänyt tekemättä ja uusi pyörä ja silmälasit hankkimatta, jos en olisi lainaa ottanut.

Sama vika ja kannattaa muistaa että joku opintolaina on kuitenkin yks hyttysen pieru verrattuna siihen tulevaan asuntolainaan ja auton maksuihin.
 
Entäs, kun postin väki on mulle kaikki "tuttuja"? Nehän tajuaa tuon homman heti. :rolleyes: :jahas:

Kivoja tuttuja sit sulla, jos ne ilmottais KELAn tädeille tuosta :rolleyes: Sitä paitsi Postin työntekijöillä on kyllä vaitiolovelvollisuus, vaikka olisivat miten tuttuja.
 
Hmm.. Tätä pitää oikeasti alkaa miettiä.. Eli ensin ilmoitus maistraattiin ja sitten postiin pitää ilmoittaa se, että postit pitää kääntää. Entäs, kun postin väki on mulle kaikki "tuttuja"? Nehän tajuaa tuon homman heti. :rolleyes: :jahas:

Sä (tai sun miehesi) voit hoitaa osoitteenmuutoksen netissä http://www.posti.fi/muuttoilmoitus/
Ensin maistraattiin ilmoitus osoitteen muuttumisesta, ja sitten postiin rinnakkaisosoitteen ilmoitus (maksuton). Jäin vaan miettimään että jos ilmoittaa muutosta vain maistraattiin, jolloin viranomaiset saa tietää uuden osoitteen eikä ilmoita ollenkaan postille niin silloinhan postilla osoitetiedot säilyy ennallaan ja kukaan postin "tädeistä" tai "sedistä" ei tiedä mitään... Olikohan siinä lomakkeessa mahdollisuus valita "vain maistraatti" vaihtoehto? Kannattaa tarkistaa. Huomioikaa myös että maistraatti ja posti ilmoittaa uuden osoitteen automaattisesti erinäisille yrityksille ellei sitä erikseen kiellä kirjallisesti.

edit: niin toi rinnakkaisosoitehan on:
Posti sanoi:
Jos haluat postia muuhunkin kuin kotiosoitteeseesi, voit ilmoittaa osoitteen Postiin. Näin saat postia molempiin osoitteisiisi. Lähetys jaetaan lähettäjän merkitsemän osoitteen mukaan. Palvelu on maksuton.

edit2: kattelin tuota lomaketta ja vaikuttais siltä että pystyy rastimaan pelkän muuttoilmoituksen maistraattiin, jolloin posti ei tiedä asiasta mitään.
 
Entäs, kun postin väki on mulle kaikki "tuttuja"? Nehän tajuaa tuon homman heti. :rolleyes: :jahas:
Edelleen, mitä laitonta tuossa hommassa on? Miksei tilanne voisi oikeasti olla se, että poikaystäväsi asustelee vanhempien nurkissa mutta viettää aikaa naisensa luona?

Ihme jännittämistä, vaikka oiskin laitonta niin postin väki on varmaan ensimmäisenä soittamassa kelalle vähän "totuuksia" :jahas:
 
Entäs, kun vuokrasopimus on molempien nimissä? Vaikuttaako se jotenkin asiaan?

edit.
Integrandi sanoi:
Muuttaako se käytännössä jotakin?

Samaa mietin minä.
Avoparihan me ollaan niin pitkään, kun sormukset on sormessa.
 
Muuttaako se käytännössä jotakin?

Ymmärrykseni mukaan ei, sillä avoliitolla ei ole samanlaisia juridisia vaikutuksia kuin avioliitolla. Avopari, jolla on yhteinen lapsi, kylläkin rinnastetaan jossain kohtaa aviopariin, mutta näinhän ei tässä kohtaa ole asianlaita.

EDIT:

Avoparihan me ollaan niin pitkään, kun sormukset on sormessa.

Väärin. Sormuksilla ei ole mitään tekemistä avoliiton kanssa. Eikä itse asiassa kihlauksenkaan - kihlaus = lupaus avioliitosta, ja sormukset ovat vain "ylimääräistä rekvisiittaa" (EDIT: ja perinteinen, muttei millään lailla pakollinen merkki kihlauksesta). Avoliitto tarkoittaa nimenomaan sitä, että pariskunta asuu yhdessä, muttei ole naimisissa.
 
Mulla on yhteinen vuokrasopimus tyttöystävän kanssa, vaikka hän opiskelee ja asuu muualla, eikä ole opiskelupaikkakunnallaan kirjoilla. Posti kuitenkin tulee sinne, eikä postille tarvinnu maksaa mitään suojelurahaa, ihan laillinen järjestely tuo on. Alunperin hän oli vanhempiensa luona kirjoilla, ja sittemmin täällä. Kela ei ole ihmetellyt mitään, toisaalta meidän ei ole tarvinnut miettiä tulojen vaikutusta tukiin... En tiedä oliko tästä apua tuohon Eleonooran tilanteeseen?
 
Entäs, kun vuokrasopimus on molempien nimissä? Vaikuttaako se jotenkin asiaan?
Sitten teidän täytyy tehdä uusi vuokrasopimus, joka on vain sinun nimissä. Ja kelalle joutuu toimittamaan kopion vuokrasopimuksesta ja pankkisiirrosta josta käy ilmi vuokran suuruus ja se että olet oikeasti maksanut sen vuokran etkä vaan huijaa ;) Ja tämän jälkeen on sama vaikka joulupukki maksaisi sen vuokran. Sitten kahden vuoden kuluttua kela lähettää selvityspyynnön asumismenoista mutta eipä muuten kysele enää perään.

Ja jos pelkäät että joku vasikoisi teidän järjestelystä niin älkää kertoko siitä kenellekään. Kerrot että saat vaan opintorahaa etkä asumislisää koska asut avopuolisosi kanssa.
 
Totta. Juuri somaleille maksetut sosiaalituethan rapauttaa koko Suomen valtiontalouden. :david:
Näen tämän keskustelun kohta saavuttavan määränpään. Päivän se pystyssä pysyikin.

Miksi mielestäsi opiskelijat ovat ansainneet n. puolet pienemmän perustoimeentulon, kuin soskun asiakkaat?
 
Back
Ylös Bottom