Asumislisäongelmaan voisi auttaa, jos panette avopuolison tai itsesi maistraatissa kirjoille toiseen asuntoon. Esim. jos miehen vanhemmat asuvat lähellä, niin panee miehen kirjat vanhempien kämpille. Postithan voi sitten hoitaa oikeaan osoitteeseen postin lisäpaveluilla, joka maksaa jonkin verran, mutta maksaa kyllä vaivan.
Entäs, jos tuosta jää sit kiinni? Menettääkö sit ne viimeiset ja vähäisetkin tuet? Tuota vaihtoehtoakin on tullut mietittyä, mut aika pikaiseen se päätettiin unohtaa, kun joku käräyttäisi siitä kuitenkin.. Ja väärinhän se olisi tehdä noin..
Ja niille, jotka kyselee, että miksi ei muuteta koulun lähellä, niin siksi ei, kun ei haluta. Tästä asuinpaikasta ei noin vaan luovuta. Hyvällä paikalla, hyvät naapurit, kaikki palvelut lähellä, työpaikat lähellä, kämppä on suht edullinen ja hyvässä kunnossa. Ei tästä viitsi luopua ennen kuin on pakko. Ja avo tekee välillä yli kymmenen tunnin työpäiviä, niin ei se ajaminen sillekään mitään herkkua olisi. Me nyt aluksi kokeillaan tätä hommaa näin. Jos tulee ongelmia, niin katsotaan, et pitääkö muuttaa tai jotain.
Jos muuten ottaa opintolainaa, niin missä vaiheessa sitä pitää alkaa maksaa pois? Mikään kun ei takaa sitä, että valmistumisen jälkeen saisi heti töitä..
Mä olen aina viimeiseen asti tuota lainaa vastaan.. Itselläni ei koskaan ole ollut lainaa eikä avollakaan ole pitkään aikaan ollut. Asuntolaina on ainut, minkä olen kuvitellut voivani ottaa. Saa nyt sit nähdä, et joutuuko joskus opintolainaa kuitenkin ottamaan..:jahas: