Opiskelijoiden köyhä elämä..

Köyhät opiskelijat voisivat mieluummin harkita pokerin pelaamista netissä. Helpompi tulonlähde, joustavammat työajat, olet oma pomosi (kukaan ei siis pompota sua), tienaamasi rahat saat kaikki itsellesi, ei tarvii aiheuttaa kanssaihmisille vitutusta, siistit (tai epäsiistissä, riippuen omasta siivoushalusta) tilat . Alkuvaikeuksia varmaan on mutta nopeasti ton homman handlaa. Kaiken lisäksi sun ei tarvii mielistellä kaiken maailman idiootteja puhelimessa ja kysellä vointia/säätilaa/ viime aikojen tapahtumia.

500 alkukassa ja nettiin hakkaamaan NL25/NL10. Siellä saa grindaamalla varmasti kasaan sen 10 euroa per tunti ja enemmänkin, jos ei nyt aivan tampio ole.


:D :D :D :D
10 euroa tunti on aika hemmetin vähän verrattuna siihen, mitä tienasin tolla ihmisille soittelulla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hesassa opiskelija-asuminen on halvempaa kun täällä. Ei meillä ole mitään osakuntakämppiä. :(
Missä sää oikein asut? Tampereeltakin saa soluasunnon reippahasti alta 200e, jos menee vaikka Mikontaloon. Sisältää myös netin, veden, sähkön...
 
Monessa oppilaitoksessa on käytössä ihan ilmainen sali kyseisen oppilaitoksen opiskeiljoille. Ainakin yliopistoilla käsittääkseni tällainen palvelu.

Näin juuri, tai jos YO:n sali ei tarjoa riittäviä treenimahkuja, löytynee ainakin kaikista yliopistokaupungeista kaupungin ylläpitämiä, puoli-ilmaisia saleja. Kun se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa ;)
 
Jees, omassa kaveriporukassa tämä yksi KELAN-mukaan-avopari herätti vaan niin kovasti hilpeyttä, kun toinen on oikea stereotyyppisen seksuaalivähemmistönedustajan huipentuma. En sitten tiedä, puuttuuko niiltä KELAssa järjen lisäksi silmät.


Kelalla ei käytetä järkeä eikä silmiä. Byrokratia jyllää... :jahas: Silloin laitetaan aivot narikkaan, kun mennään töihin ja katsotaan papereista konemaisesti mitä lukee. Sitä paitsi jos rupee ihan fiiliksen mukaan etuuksia antamaan, niin aivan varmasti tulee kamalat valitukset joka puolelta, että pitää tasapuolisesti kohdella. Itse olen kyllä myös sitä mieltä että kaikille tasapuolinen kohtalo, mutta kyllä tuota pottia vois hieman eri periaatteilla jakaa.
 
Missä sää oikein asut? Tampereeltakin saa soluasunnon reippahasti alta 200e, jos menee vaikka Mikontaloon. Sisältää myös netin, veden, sähkön...

Mikontalo taitaa olla ainoa. En tiedä, onko siellä pahemmin tyttösoluja.

Tosiasia on, että useimmat solut eivät kuitenkaan nykyään enää ole noin halpoja.

EDIT: Jos kaikille asuntoa haluavilla löytyisikin asunto alle 200e/kk, se olisi hyvä juttu. Kaikille ei kuitenkaan löydy.
 
Kyllä siellä Mikontalossakin on tyttösoluja. Tai ainakin oli vielä tuossa muutama vuosi sitten, kun siellä olen viimeksi käynyt. Moni niistä tyttösoluista on jopa yllättävän kodikkaan oloinen. Ainakin verrattuna Mikontalon muuhun yleisilmeeseen, mutta toisaalta se ei nyt niin hirveästi vaadi :D .

Ja mun ymmärtääkseni ne Mikkiksen solut on niitä, mistä todennäköisimmin saa ensimmäisenä asunnon. Eli käytännössä kaikki halukkaat pääsevät kyllä sinne asumaan. Taitaapi vain olla niin, että kovin monella on kuitenkin varaa ja halua asua vähän paremmin, mielummin vaikka sitten ottavat lainaa ja tekevät duunia opiskelun ohella.

Feikkiedit: En kyllä ole ihan tämän hetken tilanteesta selvillä tuon Mikkiksen jonojen suhteen. Ennen oli Hervannassakin enemmän noita halpoja soluja, kun oli Wäinölätkin vielä peruskuosissaan. Mutta sielläkin oli yleensä aina tilaa, paitsi juuri fuksien tulon aikaan, jolloin jouduttiin järjestämään jopa hätämajoitusta vaikka mihin paikkoihin.
 
Opiskelijoiden ateriatuki nousemassa sittenkin

Näyttäisi nousevan tuo ateriatuki aavistuksen. Paljonkohan oikeasti laskee safkojen hintaa vai laittaako ravintolat vaan rahat omaan taskuun ja pitää hinnat entisellään? Tällä hetkellä hinta-laatusuhde noissa opiskelijaravintoloissa on kyllä sen verran huono ettei tule kovin usein käytyä. IMO olisivat saaneet ennemmin korottaa niitä tulorajoja samalla rahalla....
 
Tällä hetkellä hinta-laatusuhde noissa opiskelijaravintoloissa on kyllä sen verran huono ettei tule kovin usein käytyä
Vai niin. Mun mielestä hinta-laatusuhde noissa ravintoloissa on kyllä todella hyvä. Tai en tiedä missä olet käynyt syömässä, mutta itse olen käynyt useassa yliopistossa noita sapuskoja mättämässä ja hyvää on ollut. Terveellistä perusruokaa (usein vielä monia vaihtoehtoja), jota ei kovin helpolla itse valmista sillä hinnalla jonka maksavat. Sisäfilettäkö pitäisi tuolla kahdella eurolla saada?
 
max opintolaina ulkomailla opiskelevalle, kokemuksia?

Ei ole kokemusta nuista lainoista niin ajattelin kysellä Pakkiksen väeltä, eli olin lukevinani, että max laina olisi 440€ kk tilanteessani. Onko mahdollista nostaa kokovuoden (9kk?) potti kerralla (3940€)? Oletteko sitonut opintolainanne (Nordean)Primeen vai euriboriin, jos jollain on vaikka omankäden kokemusta kumpi on tullut halvemmaksi viime vuosina?

Kiitän avuliaita
 
Sopii tää kait tänne..

Eli kehtaako hakea toimeentulo-tukea? 18v, ei töitä löydy oikein ja yksinhuoltaja äiti elättää 4 lasta niin ei paljon viikkorahoja tule. Mun ruokailut kyl maksaa ja son jo jotain.:D

Mutta kuiteski, miten tuo käytännössä menee? Meen kelaan ja selitän ettei ole omaa rahaa mihinkään? Ja paljohan sieltä sitten mahdollisesti tulisi (tietty äidin tulot vaikuttaa)?

Vähän avuttomalta joo kuulostaa.:P

//Opintotukea tuli kevääseen asti 63e kuussa, nyt en oo hakenu viellä uudestaan senkään takia että sitten ei saisi tuota toista tukea
 
Jos onnistuu että mudes kirjottaa lapun ettei se tue sun elämää rahallisesti niin sit sulla on helpommat mahikset saada pätäkkää sossusta. Preseestähän se on joutua meneen sossuun, mutta millä muullakaan elät ja kyl sä ne maksat veroina takasin.
 
Mulle ei oo tullu enään. Koulumatkatuen päättymisestä tuli paperit ja siinnä samassa olis tullu sitten opintotuestakin jos sitä olisi viellä tullut.
 
Mulle ei oo tullu enään. Koulumatkatuen päättymisestä tuli paperit ja siinnä samassa olis tullu sitten opintotuestakin jos sitä olisi viellä tullut.

Höpönlöpöä, opintotuki ja koulumatkatuki käsitellään erikseen. Luultavasti olet alunperinkin hakenut tukea vaan kevääseen asti. Jos se olisi lakkautettu, niin siitä kyllä olisi tullut ilmoitus.

Ei kelalta saa toimeentulotukea vaan sossusta. Opintotukeen oikeutettu opiskelija tuskin sieltäkään saa, vaikka olisi opintotuen jättänyt hakemattakin.
 
Jaha, ja näitä kun lueskelee niin ei voi muuta sanoa kun että
VITTU nyt loppu se kitinä. Tehkää töitä samalla niin ei tarvitse itkeä ja tapella niinkin paskamaisen lafkan kun kelan kanssa, näin rupesin itse tekemään tänä vuonna ja hyvin on mennyt. Teen viikonloput yötä-päivää töitä + yleensä yhden päivän viikolla, en ole nostanut tukea koko vuonna enkä sellaisia olisi enää pitkään aikaan saanutkaan. Naurettavia nuo rajat jos ei pysty tekemään kahta kuuden tunnin mittaista vuoroa viikossa niin että ottaisi tukea ilman että rajat paukkuisivat!? Maksan vuokraa 320e kuussa ja autolainaa 160e, nöy problem. Ja ei, en todellakaan ole missään koulutusta vaativassa työssä, ihan tavallisissa hommissa ja vielä veronikin maksan kiltisti. Ainoa ongelmahan tässä on se kun koulu & työt tulee väkisinkin välillä salin tielle ;)
.. itse olen siis sitä mieltä, että laskekaa vaikka niitä tukia, kunhan tulorajat nousisivat ..
 
Hei, hankitko mullekin sen työpaikan!? Mielelläni tekisin osa-aikaduunia, nyt voisin jopa kokopäiväisesti tehdä, mutta kun ei täältä mistään saa työtä! Kyllä, olen kysellyt ja hakenut töitä vaikka mistä. Ja kyllä, voisin vaikka siivota vessoja, mutta kun ei näköjään meikäläisen työpanos kelpaa. Ei sitä täällä peräkylillä ainakaan jokaiselle opiskelijalle duunipaikkaa irtoa, varsinkaan jos ei ole niitä suhteita :rolleyes:
 
Jaha, ja näitä kun lueskelee niin ei voi muuta sanoa kun että
VITTU nyt loppu se kitinä. Tehkää töitä samalla niin ei tarvitse itkeä ja tapella niinkin paskamaisen lafkan kun kelan kanssa,

Kuka ottaa töihin opiskelijan, jolla pakollisen läsnäolon luentoja on 8-18 tavallisina päivinä ja illat ja viikonloput menee kirjallisten tehtävien vääntämiseen ja tenttilukuun? Kyllä se voi jossakin AMK:ssa toimiakin, että tekee täyspäiväduunia ja opiskelee kun ehtii, muttei kaikkialla ole näin.

Ja hiukanko ketuttaa kun on tehnyt 5 vuotta 16h päiviä ilman elämää ja havahtuu siihen, että on liian loppu aloittamaan työelämää? Kannattiko?
 
Kuka ottaa töihin opiskelijan, jolla pakollisen läsnäolon luentoja on 8-18 tavallisina päivinä ja illat ja viikonloput menee kirjallisten tehtävien vääntämiseen ja tenttilukuun? Kyllä se voi jossakin AMK:ssa toimiakin, että tekee täyspäiväduunia ja opiskelee kun ehtii, muttei kaikkialla ole näin.

Ja hiukanko ketuttaa kun on tehnyt 5 vuotta 16h päiviä ilman elämää ja havahtuu siihen, että on liian loppu aloittamaan työelämää? Kannattiko?

8-18 pakollisia joka päivä? Outoa tuo opiskelu teilläpäin.. Portsari/narikka-hommat jees, hyvä vaihtoehto myös RAY. Pe & la yöt töitä, se on sillä selvä.

e: enkä todellakaan nyt meinaa että pitäisi olla niin urpo että vetää 16h joka päivä..
 
Back
Ylös Bottom