JuhazOne sanoi:
Tässä mitä kirjoitin tänään eräälle toiselle postipalstalle Operan ja Mozillan eroista. Mozillasta sanomani asiat eivät päde kokonaan Firebirdiin.
"Mozilla on raskas, Opera on kevyt. Operassa on parempi tuki popup-ikkunoiden estolle (voi avata vain pyydetyt ikkunat), Operassa on hiirieleet (tosin jossakin Mozillan kevytversiossa oli myös... Galeonissa?). Operassa saa lisättyä omia hakukenttiä selaimen yläosaan, ja voin esimerkiksi hakea tietoa PHP-ohjelmointikielen manuaalista kirjoittamalla osoiteriville "p date", missä date on funktion nimi. Operassa voi myös painaa F2, kirjoittaa muutama kirjain aukeavaan tekstikenttään, ja selain suunnistaa automaattisesti kirjanmerkeissä noilla kirjaimilla alkavan nimimerkin osoittamaan osoitteseen: voin siis kirjoittaa tekstikenttään 61 ja selain hakee minulle bussi numero 61 aikataulutiedot). Operassa voi tarkistaa sivun html-oikeellisuuden (oikeaoppisuuden) painamalla ctrl+alt+v. Parempia puolia saattaa olla muitakin, mutten nyt juuri muista.
Se minun täytyy kyllä myöntää, että Linuxissa Java toimii Mozillassa jotenkuten kun taas Operassa ei juuri ollenkaan."
FireFox on Mozillan kevennetty versio.
FireFoxissa saa laittaa sivut, joiden haluaa avaavan pop-uppeja.
FireFoxiin saa Mouse-Gestures-All-In-One extensionin alle minuutissa.
FireFoxiin saa esim googlen hakukentän ja osoiterivillekin kirjoitettaessa esim hintaseuranta, tekee FireFox googlen kokeilen onneani haun, ja heittää sinut
www.mbnet.fi/hintaseuranta sivulle. Kokeilen onneani -jutun saa vaihdettua esim listattuun etsintätulokseen.
Tuosta bookmarkista etsimisestä en tiedä, mutta nettisivuilla voi extensionin avulla FireFoxissa etsiä mitä vaan tekstiä pelkästään kirjoittamalla. FireFoxissa saa kyllä Bookmarkkejakin säädettyä vaikka kuinka, itse en vain ole tarvinnut suurempaa perehtymistä.
FireFoxiin saa adblockin, jolla kaikenmaailman kuvia ja flasheja saa blokattua pysyvästi, ja sivusto saa lisää tilaa.
FireFoxiin saa myös ominaisuuden, jonka avulla sivut voi näyttää IE:n tapaisena.
Tuosta PHP-jutusta ja html oikeallisuudesta en ole varma, koska en ole extensioita niiden osalta tarkemmin tutkinut. Ja tällä hetkellä tuo extension sivu on täysin jumissa, kun kaikki yrittävät ladata. Niihin on myös toinen sivu, mutta sieltä näytti puuttuvan osa extensioneista.
FireFoxilla pystyy näkemään sivun sourcen jne.
FireFoxissa ei tartte myöskään katsella mainoksia, tai rekisteröityä välttääkseen mainokset.
Ja lisää tähän miljoona muuta ominaisuutta, jotka saat itse päättää, että haluatko vaiko etkö.