Opera muuttui ilmaiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr. man
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmmm... Onkos tuo Opera parempi kuin Firefox? Elikkäs kannattaako hankkia?

Mielipiteitä on monia. Moni kaveri haukkuu Operan ja käyttää Firfoxia, mutta ei ne missään muussakaan asiassa oikeessa. Operaa oon oikeestaan aina käyttäny, enkä tykänny Firefoxistä läheskään yhtäpaljon ku Operasta.

Operassa ja Firefoxissa on lähdetty tavallaan täysin vastakkaisista lähtökohdista liikkeelle. Operassa on kaikki lisäominaisuudet ja härpättimet valmiina, kun taas perus-Firefoxissa ei ole juuri mitään, mutta siihen on suuri määrä plugineja, joita käyttäjä voi oman mielensä mukaan asentaa. Molempiin on siis saatavissa lähes samat ominaisuudet eli kumpi on parempi, on ihan omista mieltymyksistä kiinni. Ite olen tykänny Firefoxista vähän enemmän.

hamuk sanoi:
Operassa on kaikki lisäominaisuudet ja härpättimet valmiina, kun taas perus-Firefoxissa ei ole juuri mitään, mutta siihen on suuri määrä plugineja, joita käyttäjä voi oman mielensä mukaan asentaa.

Jep, aivan. Minulla ei ole niinkään suurta mielenkiintoa käyttää aikaani selaimen tuunaamiseen, joten Opera tuntuu miellyttävältä. Operalla tässä muutama vuosi surffattu, eikä nyt löydy sen kummempaa valittamista.

Sellanen bugi tässäkin versiossa on että bookmarkkien iconit ei edelleenkään asetu oikein. Vähän turhauttavaa kun ikoni ei vastaa tekstiä niin tulee väärinpainalluksia :david:

keijo s sanoi:
Sellanen bugi tässäkin versiossa on että bookmarkkien iconi...

Sama.

Joo aika makuasia toi firefox vs. opera. Itse siirryin operasta firefoxiin juuri näiden pluginien takia ja videoiden katselu netistä on nyt helpompaa. Ja tykkään tossa osotepalkin alapuolella pitää listaa sivuista joita eniten käytän niin voi napsutella siitä nappia eikä tarvitse monen mutkan takaa etsiä bookmarks listan takaa. Saa kuulemma sellaiseksi operallakin mutta en jaksanut (osannut) säätää

Mulla on nyt pitkän aikaa ollut Firefox käytössä, mutta tuli ladattua nyt Operakin. Vasta totuttelen käyttöön, joten vielä ei osaa sen paremmin kommentoida.
Ihan lupaavalta vaikuttaa kuitenkin :)

edit: onko tässä joku Firefoxin Adblock:ia vastaava toiminto? jos ei niin sitten en tätä kyllä käytä :)

Onkos tässä kasiversiossa jossain sellaista ominaisuutta, että saisi ikkunan pienennettyä alas (siis selaimen sisällä olevan ikkunan)?

dfg sanoi:
Onkos tässä kasiversiossa jossain sellaista ominaisuutta, että saisi ikkunan pienennettyä alas (siis selaimen sisällä olevan ikkunan)?
Joo, Tools - Preferences - General ja täppä pois "Show close button on each tab"

dfg sanoi:

EDIT: ok, ai tuota meinasit

training_day sanoi:
Mulla on nyt pitkän aikaa ollut Firefox käytössä, mutta tuli ladattua nyt Operakin. Vasta totuttelen käyttöön, joten vielä ei osaa sen paremmin kommentoida.
Ihan lupaavalta vaikuttaa kuitenkin :)

edit: onko tässä joku Firefoxin Adblock:ia vastaava toiminto? jos ei niin sitten en tätä kyllä käytä :)

Onhan siinä ainakin tuommoinen:

http://www.operaadfilter.com/

Onko kellään Normanin muuria ja Operaa, miten ne pelittää yhteen? Mulla on tuon tuliketun kanssa jatkuvat ongelmat kun Normanin muuri kysyy aina hyväksynnän kaikkii sivulla oleviin linkkeihin vaikka niitä ei käyttäisi. En ole keksinyt miten tuon saisi pois jos meinaa yleensä edes jonkinlaista suojaustasoa pitää yllä.

Eli jos Operan kanssa ei vastaavaa ole, niin voisin sitä kokeilla, tähän asti en ole kyseistä selainta omalla koneellani käyttänyt.

Opera ei ole kovin stabiili. Itselläni kävi niin, että Opera romahti kerran ja tuhosi samalla kaikki kirjanmerkit, salasanat yms. tallennetun tiedon. Kaksi kuukautta myöhemmin sama homma uudestaan => siirryin Firefoxin käyttöön, enkä ole katunut. Firefoxiin saa mielettömästi ilmaisia laajennuksia aiheesta kuin aiheesta.

2 vuoden kokemuksella opera on kaatunut muutaman kerran, mitään ei ole koskaan hävinnyt. Ja selaaminen jatkuu uudelleenkäynnistyksen jälkeen samasta kohtaa johon jäätiin viimeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom