Onpas naapurissa kova meno

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu
lej sanoi:
Ja täällä, kun kaupasta ostat sinä valkoihoinen banaania tai jotain muuta kehitysmaantuotetta, niin muista, että EU ym. pitävät yllä systeemiä, joka tekee kehitysmaiden hallituksille tuottavammaksi viljellä "turhaa" tavaraa vientiin, kuin viljaa oman kansan ruokkimiseksi.

No mutta, eikös tässä sitten jäisi kaikki voitolle? Kehitysmaa viljelee "turhaa" tavaraa(banaanit??) vientiin ja jää voitolle suhteessa viljan viljelyyn? Vientituotoilla ensin ostetaan tietenkin viljaa ja sillä ylijäävällä rahalla maksellaan velkoja tai ostetaan vaikka koulukirjoja lapsukaisille?

Ehramannista sen verran, että tajutkaa jo jätkä trollaa teitä ihan 100-0.. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni maahanmuuttokysymys on hyvin tärkeä asia ja siitä kannattaa keskustella. Jostain syystä asiallinen keskustelu aiheesta on vain lähes mahdotonta. Parin asiallisen viestin jälkeen keskustelu siirtyy itse asiasta muiden haukkumiseen.

Jokainen joka on toista mieltä kuin itse on sitten nazi/luuseri/skini/yms.
Sitten tulee joku jokaa omaa Totuuden (TM). Hänen mielestään asia on selvä, siitä ei kannata enää edes puhua, kaikki on jo todistettu ja se siitä.

Olisiko mitenkään mahdollista, että haukkumisen sijasta keskusteltaisiin?

Koipireisi sanoi:
Typeryys on motiivina ihan yhtä kestämätön mutta vielä yleisempi.

Ja oletkö nyt täysin varma siitä, että sinä olet se fiksu ja muunlaisia mielipiteitä omaavat ovat tyhmiä?

Kröhöm, kaipasin juuri keskustelua enkä haukkumista mutta pakko tuollaiseen on kommentoida samalla tavalla.

Okei Cthulhu, aloitetaan ihan alusta. Yritetään olla provosoitumatta.

Minua ärsyttää se, että sinä, muuten suht fiksujen kommenttien ohella, puhut suihkuista, mutiaisista jne. Se saa sinut näyttämään vihamieliseltä.

Ei kai maahanmuuttopolitiikka saisi johtaa kuitenkaan rasismiin? Vastaa oletko rasisti? Pitäisikö afrikkalaiset suihkuttaa?

Onko kaikki muutkin ulkomaalaiset huono juttu? Vain mustat? Vain mustat afrikkalaiset? Täsmennä!

Mikä tekee kaikista mustista huonoja, jos vain osa ei osaa käyttäytyä? Vai ovatko kaikki ei tervetulleita tänne? Onko joku musta ihmistyyppi tervetullut suomeen?

Pitääkö rajat sulkea? Kuka tänne saa tulla ja kuka ei?

En ole oikein saanut selvää mitä ajat takaa. Voihan olla, että olen käsittänyt väärin...

lej sanoi:
Mihin ne ne paskat sieltä veisi, valtio/kunta ei ole rakentanut sinne viemärijärjestelmää kuten omaan lähiöösi. Ne joutuisi viemään ne roskat kilometrien päähän, eikä niillä olisi varaa ostaa sillä 6 € kuukausipalkalla edes roskapussia. Miksi Suomessakin tehdään helvetisti abortteja, eikö ihmiset saatana osaa ehkäisyä käyttää, vaikka koulussa ja muualla opetetaan.

Kyllä uskonto vaikuttaa siellä vähintään yhtä paljon kuin Euroopan katolisissa maissa, eli helvetin paljon. Slummista voit saada töitä josta saat edes sen 6 €. Siellä kaupungin ulkopuolella ei ole mitään. Miksi Ihmiset muuttavat Suomessakin pääkaupunkiseudulle vaikka työllistyminen ei ole aina 100% varmaa?

Ja sun naapurikin voi ihan hyvin uskoa 2000 vuotta vanhoihin satuihin. Ja huonoissa oloissa niihin satuihin uskotaan sivistyneissökin maissa helposti.

Ja tuollaisissa oloissa kun riittävän kauan elää, niin varmaan joku päivä ei enää jaksa miettiä, että veisi roskat jonkin muualle.

Nehän voisi viedä ne paskansa vaikka siinä pussissa mihin ovat paskoneet ja jonka ovat sillä 6€ palkalla ostaneet tahi jostain saaneet. Ja vievät sen sitten vaikka sinne kaupunkiin roskikseen mihin menevät töitä päivittäin etsimään. Heittäisitkö itse paskasi jalkakäytävälle samassa tilanteessa? Laiskuutta ja täyttä välinpitämättömyyttä.

Sehän on vaan hyvä että niitä abortteja täällä tehdään! Kun vain saisi edes saman tilanteen sinne slummiin niin se paskapommi ei joku päivä räjähtäisi käsiin. Maailma on täynnä näitä vatip'itä, ei tämä ongelma ole pelkästään ko. slummissa.

On se vaan käsittämätöntä että ihmiset menee siihen tilaan että ne voi elää paskan keskellä tekemättä sille mitään. Aina vedotaan siihen että jonkun muun, kuten kunta tai valtio, pitäisi asiat tehdä. Voi hyvää päivää!!

Mun puolesta mun naapuri saa uskoa vaikka menninkäisiin niin kauan kun asiat toimii kuten tänä päivänä toimii. Ihan turha vedota siihen että koska uskon ukko ylijumalaan niin mun ei tartte tehä ite mitään ja ootan vain että se ukko ylijumala muuttaisi mun elämän.

Ainoat, jotka voi vedota etteivät muusta tiedä ja eivät ehkä siksi tee mitään asian eteen on ne lapset jotka sinne slummin syntyy. Luulis silti että jotain halua muutokseen olisi. Ja jos ei töitä ole niin sittehän sitä ois aikaa kuskata aina se paskapussi kauemmas kuin ovesta ulos kadulle. Laiskuutta, laiskuutta.

Kai Nalo sanoi:
Minua ärsyttää se, että sinä, muuten suht fiksujen kommenttien ohella, puhut suihkuista, mutiaisista jne. Se saa sinut näyttämään vihamieliseltä.
Köh, joo helposti tulee kaytettyä poliittisesti epäkorrektia kieltä. Joskus ärsyttämisen takia, joskus tulee vain ilmaistua itsensä huonosti ja joskus vituttaa vastapuolen asenne niin paljon, että sappi tihkuu myös tekstille. Jos joku kehottaa minua lukemaan joskus edes yhden kirjan niin se on aika helppo keino suututtaa minut

Ei kai maahanmuuttopolitiikka saisi johtaa kuitenkaan rasismiin? Vastaa oletko rasisti? Pitäisikö afrikkalaiset suihkuttaa?

Ei tietenkään afrikkalaisia tai ketään muutakaan saisi kaasuttaa. Jos rasistilla tarkoitetaan ihmistä joka kannattaa rotusortoa niin en ole rasisti. Jos rasistilla tarkoitetaan ihmistä jonka mielestä monikulttuurisuus ei näytä toimivan niin olen rasisti.

Onko kaikki muutkin ulkomaalaiset huono juttu? Vain mustat? Vain mustat afrikkalaiset? Täsmennä!

Kaikki ulkomaalaiset (siis Suomessa) jotka kuluttavat enemmän kuin tuottavat tälle yhteiskunnalle ovat huono juttu Suomelle.

Mikä tekee kaikista mustista huonoja, jos vain osa ei osaa käyttäytyä? Vai ovatko kaikki ei tervetulleita tänne? Onko joku musta ihmistyyppi tervetullut suomeen?

En pidä kaikkia mustia huonoina, olen vain ollut huomaavinani, että heidän joukossaan kusipäisyys% on suurempi kuin suomalaisilla (joilla se taas on isompi kuin vaikka japseilla)

Pitääkö rajat sulkea? Kuka tänne saa tulla ja kuka ei?

Ei tietenkkän pidä ja tänne saa tulla turistit yms. ja ne maahanmuuttajat jotka elävät lakien mukaan ja jotka tuottavat yhteiskunnallemme enemmän kuin mitä kuluttavat.

En jaksanut lukea koko trediä, mutta kommentoin kuitenkin.

En ole rasisti, olen roturealisti. Näen työssäni päivittäin sen, miltä kukkahattutädit haluavat sulkea silmänsä, eli pakolaisnuorten (=somanoidit) täydellisen kyvyttömyyden edes yrittää elää meidän yhteiskuntamme normien mukaan. Ja voin kuulkaa kertoa että se ei johdu siitä ettei heitä yritettäisi yhteiskunnan taholta tukea ja ymmärtää. Normaali somalinuori nyt vaan sattuu suoraan sanoen olemaan täydellisen luontainen kusipää apina. Ei, en provoa, mutten hyvällä tahdollakaan voi sanoa niistä mitään positiivisempaa...Jopa afrikassa somaleita pidetään "afrikan mustalaisina".

Onhan näitä "häirikkönuoria" sekä muuta yhteiskunnan pohjasakkaa muissakin kansallisuuksissa, mutta somaleilla selvä enemmistö edustaa ensin mainitsemaani ryhmää. Kun on yhteiskunnan elätettäviä jo omastakin takaa, niin ei kyllä kauheasti enää ulkomailta tarvitsisi lisää...

Turha alkaa haukkua minua lapselliseksi rasistiksi, sillä tiedän etten sitä ole. Eikä myöskään tarvitse vetää tätä ymmärryksen puute- litaniaa tähän väliin (kotimaassa ongelmia, vieras kieli ja kultuuri etc.). Aika moni somalinuorista on asunut Suomessa jo niin pitkän aikaa, että kieli taipuu jotenkuten ja sopeutuminenkin pitäisi jo olla hanskassa. Kuinka monta mahdollisuutta niille pitää antaa? Kierre on jo valmis...

Olipas katkeraa tilitystä, mutta juurikin sen takia että olen katkera. Katkera ja vihainen niitä pakolaisia kohtaan jotka käyttävät maatamme törkeästi hyväksi eivätkä anna mitään hyvää takaisin. Odotan innolla kesää kun steissin lisäksi vielä Kaisaniemen puisto täyttyy talviunilta heräävistä somaleista. Sitten saa taas juosta pää kolmantena jalkana ja selvittää kuka sen kännykän nyt veikään, Ahmed Ahmed, Ahmed Hassan vai Ahmed Ben Ahmed...

Cthulhu sanoi:
Köh, joo helposti tulee kaytettyä poliittisesti epäkorrektia kieltä. Joskus ärsyttämisen takia, joskus tulee vain ilmaistua itsensä huonosti ja joskus vituttaa vastapuolen asenne niin paljon, että sappi tihkuu myös tekstille. Jos joku kehottaa minua lukemaan joskus edes yhden kirjan niin se on aika helppo keino suututtaa minut

Ei tietenkään afrikkalaisia tai ketään muutakaan saisi kaasuttaa. Jos rasistilla tarkoitetaan ihmistä joka kannattaa rotusortoa niin en ole rasisti. Jos rasistilla tarkoitetaan ihmistä jonka mielestä monikulttuurisuus ei näytä toimivan niin olen rasisti.

Kaikki ulkomaalaiset (siis Suomessa) jotka kuluttavat enemmän kuin tuottavat tälle yhteiskunnalle ovat huono juttu Suomelle.

En pidä kaikkia mustia huonoina, olen vain ollut huomaavinani, että heidän joukossaan kusipäisyys% on suurempi kuin suomalaisilla (joilla se taas on isompi kuin vaikka japseilla)

Ei tietenkkän pidä ja tänne saa tulla turistit yms. ja ne maahanmuuttajat jotka elävät lakien mukaan ja jotka tuottavat yhteiskunnallemme enemmän kuin mitä kuluttavat.

Eli ajattelet ihan niinkuin minä, ja varmaan niinkuin moni muukin. Olen miltei samaa mieltä. Olen toisaalta myös sitä mieltä, että myös mitään tekemättömien suomalaishampparien tukemistä pitäisi rajoittaa.

Mutta edelleen pitäisi kehittää meidän systeemiä, eikä surutta heittää ulkomaalaisia heti pihalle. Ihan oikeasti uskon, että monista ulkomaalaisista voisi olla hyötyä Suomelle, ja että moni haluaisi olla hyödyksi meille. Ainakin enemmän kuin useimmat näistä elämäntapasosiaalipummeista.

Calle sanoi:
No mutta, eikös tässä sitten jäisi kaikki voitolle? Kehitysmaa viljelee "turhaa" tavaraa(banaanit??) vientiin ja jää voitolle suhteessa viljan viljelyyn? Vientituotoilla ensin ostetaan tietenkin viljaa ja sillä ylijäävällä rahalla maksellaan velkoja tai ostetaan vaikka koulukirjoja lapsukaisille?

Ehramannista sen verran, että tajutkaa jo jätkä trollaa teitä ihan 100-0.. :rolleyes:
Periaatteessa täydellisessä maailmassa kaikki jää voitolle. Ainakin jos ajatellaan kansataloustieteen kannalta. Mutta jos ei maan johdossa aina täälläkään tehdä asioita kansan edun mukaisesti, niin ei sitten Mobutu Sese SEkon vallankaan alla.

Ja kumpi on tehokkaampaa ja fiksumpaa. Saada oman maan väestö viljelemään itselleen ruokaa, kuin ostamalla sitä jostain helvetin kaukaa. Ja jos se ruoka tulee itselle, niin hommiakin tehdään yleensä kovemmin, kun hyöty on nähtävissä omassa mahassa eikä ministerin mersussa. En sinänsy syytä EU:ta tai muita tästä suoraan.

jos Arto sitä ohjelmaa katsoit, niin sillä kuuden euron palkalla ei saanut ruokaa riittävästi edes kahdelle ihmiselle, saati sitten, kun on lapsia, ei silloin roskapusseja ostella. Ja jos slummiin tulee yksi vesijohto, johon joku slummikeisari ostaa oikeuden, ja myy siitä kiskurihintaan liittymismahdollisuuksia muille, niin ei paljon vessoja rakenneta.

Ja onko sulla käsitystä minkäkokoisia ne slummit ovat niiden suurkaupunkien kupeessa. Parhaimmillaan saatana Tampereen keskustan kokoisia, siis pinta-alaltaan, ihmisiä on vielä enemmän. Ei siellä ole kuin katuja johon ne heittää. Ei ole roskiksia. Vaikka olisi, niin kukaan ei niitä tyhjentäisi. Korkeintaan joku muuttaisi niihin asumaan, kun materiaali olisi sata kertaa parempaa, kuin se mistä ne nyt niitä taloja tekee.

Ja tarkoitin niillä suomalaisten aborteilla sitä, että täällä ollaan olevinaan niin fiksuja ja sivistyneitä, mutta silti normaalijärkiset ihmiset saavat vahinkolapsia, tai keskeyttävät raskauden. Slummissa abortin voi tehdä vain ruosteisella henkarilla tai monottamalla mahaan, niin moni ei sitä aborttia voi tehdä edes.

Suomessa ajatellaankin liikaa, että valtion pitää kaikki maksaa ja hoitaa, mutta tuolla ei yksittäinen ihminen voi tehdä mitään. Niistä on 90% toivonsa menettäneitä. Se äijä ketä siinä kuvattiin, koitti hankkia töitä niin hyvin kuin pystyi. Ja vaikka saikin niitä ja teki vielä hyvin ja ahkerasti, niin mitä sai palkkioksi. Vittu 6 € kuukaudessa. Sillähän se muuttaa koko slummin paratiisiksi. :david:

Cthulhu sanoi:
Ja oletkö nyt täysin varma siitä, että sinä olet se fiksu ja muunlaisia mielipiteitä omaavat ovat tyhmiä?

Kröhöm, kaipasin juuri keskustelua enkä haukkumista mutta pakko tuollaiseen on kommentoida samalla tavalla.

Ei se mitään.

Usein kun peräänkuulutetaan paskanheittelyn sijasta asiallista keskustelua, tarkoitetaan että halutaan toisten kuuntelevan kiltisti ja kommentoivan asiallisesti omaa epätieteellistä, tunnepohjaista huuhaata ja uskomatonta bullshittiä kuten ns. rotuoppeja, veren ja kulttuurin puhtautta ja sensellaista. Newsflash: sellaiselle keskustelulle ei ole kasvualustaa muualla kuin näihin oppeihin kajahtaneiden harhaisten hörhöjen omilla areenoilla. Tervemenoa vain sinne saarnaamaan pohjoisen rodun ja suomalaisen kulttuurin puhtaudesta. Tai aloita oma verijakunnia-thread ja katso ketä kiinnostaa. He elävät.

Eli rautalangasta: tämä keskustelu on lunastuskunnossa. Viittaan aiempaan viestiini.

Dragon sanoi:
En osaa sanoa, että teetkö itsesi noin helvetin tyhmäksi vai oletko sä todella ihan puhdas idiootti. No huomiota voi hakea monella tapaa...

Palatakseni tuohon sinun taksonomiseen väitteeseesi, että muurahaiset ovat vain yksi laji, niin tässä linkissä on mainittu pelkästään Suomen muurahaisLAJIT.

Jos sun mielestä kallon rakenne on täysin erilainen sillä perusteella, että kasvojen piirteet ovat erilaiset, niin oletko sä koskaan kävellyt ovesta ulos? Montako samannäköistä Ehrmannia on tullut vastaan? Oletko sä samannäköinen kuin isä tai äitisi? Et taida olla.

Kai sä jätkäparka tiedät, että sulla ja sun isälläkin on erilaiset geenit. Ja voisit myös kertoa mulle miten geenitutkimusta on tehty satoja vuosia, kun DNA:n rakennekin selvitettiin vasta 1953 ja käsite geeni on vuodelta 1909.

Ei se mitään. Hyvin monella teini-ikäisellä on seksuaalisuuteen liittyvää epävarmuutta ja pelkotiloja, kyllä se ohi menee...

Otetaan perus pekka ja perus mohammed. Eroavaisuus ulkonäköön on mittava.

Ihminen on yksi laji, mutta ihmisrotuja on se muutama (keltainen, valkoinen ja musta) vaikka kuinka kiertelisit. Se esimerkki kallonrakenteista olikin esimerkki, kuten mainitsinkin. Samoin koko luusto on erirakenteinen valkoisilla ja mustilla.
Mitä me pidämme esim. (huom, esim) miehillä perusgeeninä, sitä ei ole mustilla miehillä ja taas toisinpäin.

Satoja vuosia näitä ihmisero tutkimuksia on tehty, mutta sillä piirettymäisellä tyylillä, eli leikattiin ruumiit poikki, puhkastiin silmät, keitettiin korvat... mitä liekin, sillä kovemmalla tyylillä. Näistä tehdyt kirjat ovat bannattu lukuisissa eri maissa. Nazit esimerkiksi halkaisivat afrikkalaisen kallon ja totesivat, että sen kallo ei eroa simpanssin kallosta yhtään. Tiedän mitä sanot. Että ihminen olisi kehittynyt apinasta, right? Noh, kun se nyt on vaan niin, että valkoihoisen kallonrakenne eroaa selvästi simpanssin kallosta.
Afrikkalaiset siis apinoita? Ei, kunhan sanon näistä eroavaisuuksista.

Pidät siis minun kommenttia rotusekoituksesta teinin seksuaalisena epävarmuutena, mikä menee ohi ajan mukana. No, kun kyse ei nyt ole epävarmuudesta, herra paranoidi. Kyse on silkasta rotupuhtaudesta, ei mistään muusta. Tämä saattaa kuuolostaa epäluotettavalta, mutta se on totta, että mun ISÄPUOLI, siis ei biologinen isä on IHAN joku muu kuin suomalainen, siitä asti kuin minun biologinen, suomalainen isäni kuoli autotapaturmassa kun olin 8kk. Siitä ei sitten sen enempää. Hei, olin 8kk. Sinänsä aika tiedoton mistään, eli älä heittele tätä juttua johonkin mielenturmellus kategoriaan.

Koipireisi sanoi:
Ei se mitään.

Usein kun peräänkuulutetaan paskanheittelyn sijasta asiallista keskustelua, tarkoitetaan että halutaan toisten kuuntelevan kiltisti ja kommentoivan asiallisesti omaa epätieteellistä, tunnepohjaista huuhaata ja uskomatonta bullshittiä kuten ns. rotuoppeja, veren ja kulttuurin puhtautta ja sensellaista. Newsflash: sellaiselle keskustelulle ei ole kasvualustaa muualla kuin näihin oppeihin kajahtaneiden harhaisten hörhöjen omilla areenoilla. Tervemenoa vain sinne saarnaamaan pohjoisen rodun ja suomalaisen kulttuurin puhtaudesta. Tai aloita oma verijakunnia-thread ja katso ketä kiinnostaa. He elävät.

Eli rautalangasta: tämä keskustelu on lunastuskunnossa. Viittaan aiempaan viestiini.

Mielestäni Cthulhu korjasi näkemystään, tai ei ehkä korjannut vaan selvensi sitä paljon. Minäkin ilmeisesti tulkitsin väärin Cthulhun ajatuksia, mutta tuolla edellä olleet kommentit korjasivat sitä.

Siis Cthulhulla ei ole mitään eri rotuja vastaan tai siihen, että niitä tulee suomeen, kunhan hoitavat asiansa kuten kaikki muutkin normi-ihmiset? Olenko oikeassa?

Siihen ajatukseen minä ja varmaan moni muukin voi yhtyä...

"jos Arto sitä ohjelmaa katsoit, niin sillä kuuden euron palkalla ei saanut ruokaa riittävästi edes kahdelle ihmiselle, saati sitten, kun on lapsia, ei silloin roskapusseja ostella. Ja jos slummiin tulee yksi vesijohto, johon joku slummikeisari ostaa oikeuden, ja myy siitä kiskurihintaan liittymismahdollisuuksia muille, niin ei paljon vessoja rakenneta."

Jos katsoit ohjelman niin sehän tienasi jo yhtenä päivänä 200 schillinkiä eli huimat 2€!! eli mistä tuo 6€/kk? Nojoo, summat on naurettavia eli alle ns. köyhyysrajan. Joo kyllä se pelkän vesijohdon varaan voi vessan rakentaminen olla hankalaa, tarvittaisiin myös silt'ä slummikeisarilta se viemärikin. Miksi siis jäädä sinne?

"Ja onko sulla käsitystä minkäkokoisia ne slummit ovat niiden suurkaupunkien kupeessa. Parhaimmillaan saatana Tampereen keskustan kokoisia, siis pinta-alaltaan, ihmisiä on vielä enemmän. Ei siellä ole kuin katuja johon ne heittää. Ei ole roskiksia. Vaikka olisi, niin kukaan ei niitä tyhjentäisi. Korkeintaan joku muuttaisi niihin asumaan, kun materiaali olisi sata kertaa parempaa, kuin se mistä ne nyt niitä taloja tekee."

Kyllä mulla on käsitys siitä paikan koosta. Mulla on jonkunlainen käsitys kaatopaikan koosta jossa asuu > 700000 ihmistä kuin rotat. Hyviä pointteja esität, ei siellä ole mitään, miksi siis jäädä sinne paskan keskelle asumaan? Juuri sitä en käsitä! Voiko olla se paikka, josta kaikki ovat tulleet, vielä kauheampi paikka ettei sinne voisi palata jos ei arpa onni suosinut esim. töiden suhteen tällä kertaa? Varmaan voi, mutta epäilen että ei kaikilla.

"Ja tarkoitin niillä suomalaisten aborteilla sitä, että täällä ollaan olevinaan niin fiksuja ja sivistyneitä, mutta silti normaalijärkiset ihmiset saavat vahinkolapsia, tai keskeyttävät raskauden. Slummissa abortin voi tehdä vain ruosteisella henkarilla tai monottamalla mahaan, niin moni ei sitä aborttia voi tehdä edes."

Edelleenkään ei ole pakkoa laskea sisään jos ei resurssit riitä lapsien hoitamiseen. Aivan sama ollaanko Suomessa tai Kiberassa ja oli kyseessä tyhmä tai keskiverto henkilö.

"Suomessa ajatellaankin liikaa, että valtion pitää kaikki maksaa ja hoitaa, mutta tuolla ei yksittäinen ihminen voi tehdä mitään. Niistä on 90% toivonsa menettäneitä. Se äijä ketä siinä kuvattiin, koitti hankkia töitä niin hyvin kuin pystyi. Ja vaikka saikin niitä ja teki vielä hyvin ja ahkerasti, niin mitä sai palkkioksi. Vittu 6 € kuukaudessa. Sillähän se muuttaa koko slummin paratiisiksi. :david:"

Kyllä yksilö voi tehdä paljonkin asioiden eteen. Esim. ko äijä teki minkä pystyi. Ongelma vaan on siinä että siellä on 90% näitä toivonsa menettäneitä jotka paskoo kadulle. Miksi jäädä asumaan niiden joukkoon jos kerran riittää virtaa edes yrittää? On ihmiset ennenkin muuttaneet.

Dragon sanoi:
Kahden eri lajin jälkeläiset eivät saa lisääntymiskykyisiä jälkeiäisiä.
:offtopic:
Oletko tästä 100% varma? Noinhan tuo peruskoulun biologian tunneilla opetetaan, mutta käsittääkseni esimerkiksi susi ja koira voivat saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, vaikka kyseessä on kaksi eri lajia...

Mä nyt vuorostani lievennän Arto kantaani, niin sitten ollaan jo kohta samaa mieltä. Se kuusi euroa tuli siitä, kun se äijä sai yrityksistä huolimatta harvoin töitä. Eihän sitä moni varmaan luotettavana pidä, kun slummista tulee. Ja jos tuolla tahdilla rahaa tulee, niin enemmistö lyö varmaan joka paikassa hanskat jossain vaiheessa naulaan.

Mutta noilla ei myöskään yleensä pennin pyörylää ole, kun ne kaupunkiin tulee, joten ne ei voi mennä muualle. Eikä niitä todennäköisesti edes päästetä muualle. Eli ennakkoluuloja varmaan löytyy siellä omienkin parista. Ja ehkä se mistä ne tulee on vielä kauheampi paikka, jossa ei ole edes toivon hitusta. En jaksa uskoa, että olisi niin tyhmiä, etteivät lähtisi takaisin jos ei onnistu.

stranger sanoi:
:offtopic:
Oletko tästä 100% varma? Noinhan tuo peruskoulun biologian tunneilla opetetaan, mutta käsittääkseni esimerkiksi susi ja koira voivat saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, vaikka kyseessä on kaksi eri lajia...

Tuo suden ja koiran suhde ja polveutuminen on hiukan ristiriitainen, kun ei tiedetä onko koira sudesta polveutunut alalaji vaiko rotu vai miksi sitä pitäisi oikein nimetä. Erillisiä lajeja ne eivät käsittääkseni vielä ole.

Dragon sanoi:
Erillisiä lajeja ne eivät käsittääkseni vielä ole.
Entäs sitten vaikka kojootti? Käsittääkseni esimerkisi kojootti ja susi/koira voivat (joissakin tapauksissa) saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, vaikka näiden nyt ainakin pitäisi olla eri lajeja... :)

stranger sanoi:
Entäs sitten vaikka kojootti? Käsittääkseni esimerkisi kojootti ja susi/koira voivat (joissakin tapauksissa) saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, vaikka näiden nyt ainakin pitäisi olla eri lajeja... :)

"Lajin" käsitteelle löytyy kai kolme eri määritelmää: typologinen, morfologinen ja biologinen (yleisin lisääntymiskykyisiin jälkeläisiin perustuva määritelmä). Lajin käsite on kuitenkin vain ihmisen luokituksessa käyttämä apuväline, eikä sitä voida tarkasti määrittää silloin kun eri rodut ovat eriytymässä eri lajeiksi. Luonto kun ei tunne käsitteellisiä rajoja, vaan muuntuminen tapahtuu yleensä asteittain. Ihmiset ovat kuitenkin kaikki yksiselitteisesti samaa lajia, rodusta riippumatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom