Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten pelaatte aloituskädet 77-99 kymmenen pelaajan pöydässä? Noi oppikirjan mukaan taitaa olla korotuskäsiä. Aika riskipeliä korottaa niin paljon että saa porukkaa foldaamaan ja pieni korotus ei pudota niitä joilla on kuvaa ja ässää kädessä. Flopilla yleensä tulee kortti joka on omaa paria isompi, eikä helposti viitsi lähteä pelaamaan sitä vastaan. Mulle noi aloituskortit ei ole tuonut kuin harmia pääsääntöisesti. Ne menee melkein samaan kategoriaan kuin 22-66, eli ainoa realistinen voittokäsi on kolmosten saaminen flopilla.

Intervivos sanoi:
Miten pelaatte aloituskädet 77-99 kymmenen pelaajan pöydässä? Noi oppikirjan mukaan taitaa olla korotuskäsiä.
En ole kyllä itse lukenut yhtään kirjaa jossa neuvottaisiin keskipareilla reissaamaan normaalissa 10 pelaajan rahapöydässä.
Turnauksissa on toki tilanteita että niillä voi tehdä vaikka mitä, mutta se on sitten aivan eri asia.

Kannattaa muistaa että mahdollisuus saada flopissa kolmas kortti pocket pairille on vain 12%. Käsi paranee turnilla tai riverillä kolmosiksi todennäköisyydellä 8,4%.
Tässä on taulukko josta käy hyvin ilmi todennäköisyydet outsien määrän mukaan.

Mikä helvetti minun tuuria vaivaa? :curs:

Hirveä tappiokierre ollut jo toista viikkoa, mikää ei vain onnistu. Eikä tarvitse puhua mistään downswingistä, tämä on jotain ihan ainutlaatuista. Hävisin äsken samalle kaverille 2 jakoa peräkkäin, kaveri veti riveriltä ensin suoran, sitten full housen, minulla oli kolmoset ja väri. Molemmilla kerroilla meni huomattava summa rahaa. Kaveri veti all-init (reilu 40$) 4th streetillä, minulla oli AA7A, kaverilla A324 :david: Tottakai lähdin ässäkolmosilla mukaan, riveriltä pamahti sitten se vitonen. :wall: Toisella kerralla oli väri valmis 6th streetillä, kaverilla 2 parit. Riveriltä J -> full house.

Vaihdoin pöytää head to head tyyppiseksi. 2. jakokierroksella tuli As2s3s, vastapelurilla Q näkyvissä. 4th streetillä tuli kaverille Q ja minulle 5s. Kaveri panosti maltillisesti, reissasin kohtuu maltilla. Kaveri katsoi. 5th streetillä minulle Ks, kaverille kakkonen. Panostin jo kohtuu rankasti, kaveri heitti all-init (~60$). Maksoin. Piilossa oli toinen kakkonen, joten tässä vaiheessa kaverin käsi oli QQ22, minulla AK -väri (ja yhtä vajaa värisuora). 6th streetillä ei kummankaan käsi parantunut, mutta arvatkaahan mitä riveri toi tullessaan? :urjo:

Oli lähellä, ettei langattomat näppikset lennelleen ympäri seiniä kun näin sen kakkosen vilahtavan pakasta. Ei vituttaisi yhtään (no ehkä vähän), jos joku parempi pelaaja kynisi. Siitä voisi ottaa jopa opikseen, ja pelata viisaammin seuraavalla kerralla. Mutta kun vastapelurit tuntuvat tekevän toinen toistaan järjettömämpiä vetoja (all-init neljän suoralla ym..) ja silti voittavat. Pitkässä juoksussa "oikea" pelitapa kannattaa, tiedetään. Mutta milloin se "pitkä juoksu" oikein mahtaa alkaa? :rolleyes:

Saatanan perkele

:wall: :wall: :wall:

Lord sanoi:
En ole kyllä itse lukenut yhtään kirjaa jossa neuvottaisiin keskipareilla reissaamaan normaalissa 10 pelaajan rahapöydässä.
Turnauksissa on toki tilanteita että niillä voi tehdä vaikka mitä, mutta se on sitten aivan eri asia.

Kannattaa muistaa että mahdollisuus saada flopissa kolmas kortti pocket pairille on vain 12%. Käsi paranee turnilla tai riverillä kolmosiksi todennäköisyydellä 8,4%.
Tässä on taulukko josta käy hyvin ilmi todennäköisyydet outsien määrän mukaan.
Jos viitsit niin selitätko tuon "outs" sanan merkitykset ratakiskosta. :nolo: Eli onko outs ikäänkuin kortti joka parantaa kättäni vai mitä häh? :) Eli mikä on erona tilanteeseen kun outsien määrä on yksi eikä vaikkapa viisi?

"outs - kortti jolla pelaajan käsi saavuttaa jonkin
arvon eli vaikka suoran, värin, kolmoset jne."

Edit: ja se vielä että miten tuo outsien määrä lasketaan?

Pulla sanoi:
Jos viitsit niin selitätko tuon "outs" sanan merkitykset ratakiskosta. :nolo: Eli onko outs ikäänkuin kortti joka parantaa kättäni vai mitä häh? :) Eli mikä on erona tilanteeseen kun outsien määrä on yksi eikä vaikkapa viisi?
Ok, tässä selitys.
Jos sulla on esim. 88 kädessä, sulla on kaksi outsia saavuttaa kolmoset, koska pakassa on jäljellä enää kaksi kasia.
Jos sulla on värin veto esim. niin että kädessäsi on kaksi herttaa ja pöydässä kaksi, niin silloin jäljellä on 9 herttaa. Näin ollen outseja saavuttaa tuo väri on 9.

Suoran veto molempiin päihin, eli kädessäsi on esim. 67 ja pöydässä on 89.
Nyt sulla on 8 outsia, eli 4 kpl viitosia ja 4 kpl kymppejä.

Eli pointti on se että mitä suurempi osuus korteista takaa sulle todennäköisen voittokäden, niin sen parempi. Jos outseja on vähän niin käsi kannattaa heittää suosiolla mäkeen. Suurella outsimäärällä voi taas pelata jo ihan reippaasti.

Pulla sanoi:

"outs - kortti jolla pelaajan käsi saavuttaa jonkin
arvon eli vaikka suoran, värin, kolmoset jne."
No eikös se tuossa lopussa ole sanottu? Outseja ovat kaikki sellaiset kortit, jotka parantavat kätesi arvoa, pl. ilmeisesti korkeimmat kortit? Jos sinulla on kädessäsi 4 pataa, "outseja" ovat kaikki jäljellä olevat padat (9kpl).

Mitä enemmän outseja, sen paremmat mahdollisuudet kädellä on parantua. Ts. jos pre-riverillä on kädessä neljän värisuora ja väri, ei välttämättä kannata hirveästi laskea sen riverin varaan (siis kättä parantavassa mielessä), koska outseja on tällöin tasan 1 kappale.

Edit: Puoliksi mutua. (Loordi korjatkoo, jos on väärin) ;)
Edit2: Loordi kerkesikin ensin :D

No niin, sieltahan se vastaus sitten tulikin. Entä voiko tuohon Lordin kehittämään taulukkoon vetää jotain viivaa millä lähteä riehumaan ja millä ei, hiukan kuten Hucthinsonin menetelmässä on mahdollista? Ja vielä se, että edustaako tuossa taulukossa olevat värit jotain?

Mitenkä yleensä nettipokereissa tulkitaan tilanne kun kaksi pelaajaa saa värin?

Pelasin toissapäivänä paffilla, kädessä kaksi herttaa ja flopin jälkeen pöydässä myös herttaässä + toinen hertta. Turnilla taas hertta ja mulla siis väri. Korottelen tietyti minkä kerkiän, yksi tulee mukaan ja vika kortti on jälleen hertta. Arvasin että kaveri sai varmaan kanssa värin ja se korottaakin. No en ole huolissani koska mielestäni kummallakin on yhtä hyvä käsi, koska vain värin suurimmalla kortilla on merkitystä. Expektillä pelatessani potti on mennyt jakoon näissä tilanteissa. MUTTA.. kortit näytetään, kaverilla kädessä herttakunkku ja joku musta kortti ja potti menee sille koska sen värin toiseksi suurin hertta on parempi kuin mulla? :curs: WTF

Voi helvetti, voiko tällaisia eroja olla eri pokeripaikoissa vai tuliko mulle vaan joku kämmi jota en huomannut?

Pulla sanoi:
No niin, sieltahan se vastaus sitten tulikin. Entä voiko tuohon Lordin kehittämään taulukkoon vetää jotain viivaa millä lähteä riehumaan ja millä ei.
Nyt tulee aika ottaa puheeksi ns. pottikertoimet (pot odds)
Eli kuvittele tilanne että sulla on turnilla 8 outsia korkeimpaan mahdolliseen suoraan, eli voitat potin jos saat sen kiinni. Todennäköisyys sen saamiseen on nyt 17,4%. Sun kannattaa tässä tilanteessa maksaa kaikki korotukset joilla joudut maksamaan alle 17,4% potista. Toisaalta voit maksaa myös jonkin verran isompia reissuja, koska vedon osuessa saat todennäköisesti lypsettyä lehmää vähän lisää. Pokeri perustuu juuri pottikertoimiin ja siihen että pelaat sinulle otollisia kertoimia vastaan.

Toki voit yrittää esimerkkini tapauksessa myös semi-bluffia, eli reissata turnilla ja toivoa että voitat potin ilman kilpailua.

Kepponen sanoi:
Mitenkä yleensä nettipokereissa tulkitaan tilanne kun kaksi pelaajaa saa värin?
Isoimman kädessä olevan värin kortin haltija ratkaisee.
Toki jos pöydästä löytyy kaikki viisi suurinta värikorttia, niin silloin potti menee puoliksi.

Voisin kyllä mekein vannoa että expektin pokerissa potti meni jakoon jos värien korkein kortti on pöydässä. Siitä on kyllä jo pari kuukautta kun siellä pelasin.

Kepponen sanoi:
Voisin kyllä mekein vannoa että expektin pokerissa potti meni jakoon jos värien korkein kortti on pöydässä. Siitä on kyllä jo pari kuukautta kun siellä pelasin.
Pelimiehenä lyöt varmaan siis myös vetoa asiasta?

No joo, kyllä Expektillä viis parasta korttia ratkaisee eli älä lyö vetoa.

Mikä mahtaa olla Sit & Go turnausten voitonmaksun rakenne? Eli esim. PartyPokerissa on useita Single ja Multi pöytiä, mutta viekö niissä voittaja koko potin vai jakaantuuko se esimerkiksi kolmen parhaan pelaajan kesken?

the m sanoi:
Mikä mahtaa olla Sit & Go turnausten voitonmaksun rakenne? Eli esim. PartyPokerissa on useita Single ja Multi pöytiä, mutta viekö niissä voittaja koko potin vai jakaantuuko se esimerkiksi kolmen parhaan pelaajan kesken?
10-pelaajan SnG voitonjako:
1. 50%
2. 30%
3. 20%

Dariel sanoi:
Jos joku sit on kiinnostunu pelaa partypoker:issa ni mun kautta saa rakeback diilin ja tienaa rahaa vaan pelaamalla, yhteyttä vaan jos kiinnostaa =)

Moi, vieläkö pystyt hoitamaan rakebackin partylle (ei skineille) ja kuinka paljon on palautusprossa?

Nordicbetissä pelasin 12 000 ihmisen 1000$ freerollin niin kahden tunnin pelin jälkeen olin 31. sijalla ja aloituspääoma 1000$ oli noussut 82 000$, tälloin oli enää turnauksessa mukana ~300 pelaajaa mutta sitten perkeleet siirsi minut samaan pöytään henkilön kanssa joka oli tienannut 280 000$ ja samoiten eniten sill hetkellä. Huonostihan siinä kävi, itellä K ja Q, eri maata niin lähdin mukaan reissailuun niin olin lopulta all-in ja oli eräs toinenkin niin tää toinen pälli voitti jätkäparilla (toinen pyödässä) ja tää toinen johdossa oleva keräsi vielä sivupotin ässällä, prkl! Oli ensimmäinen turnaus niin ihan hyvin mielestäni pelasin. :) Huomenna uudestaan. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom