Alna. Kerkeetkö vastaamaan:
- Mitkä ominaisuudet mielestäsi tekee susta voitollisen pelaajan? Siis niin voitollisen, että sillä elää?
- Oletko älykäs?
- onko sulla paljon "sisäpiirin tietoa", millä kääntää oddseja?
- Pystytkö pelaamaan helvetisti käsi kuussa ja täten tehdä hyvää tiliä verrattuna BI-tasoon?
- Pystytkö pysymään gameplanissä loppuun asti?
- Oletko ihan lovena pokeriin ja siksi jaksat ahmia titoa ja parantaa peliä?
Sä oot pelannut kai aika vähän aikaa (vuoden) ja olet kai käytännössä ammattilainen. Miksi olet niin hyvä noin "vähällä kokemuksella"?
Noh, koitellaan vastailla parhaalla mahdollisella tavalla.
Ominaisuuksista, niitä on vähän vaikee ite hahmottaa, mutta kuten juuri juttelin tuossa yhen vanhan kaverin kanssa, joka kuuli vasta kesällä, että pelaan pokeria. Niin se heti sano / kysy, että "sun parhaita puolia taitaa olla kärsivällisyys ja rauhallisuus?", ja vastasin, että näin on. Tosin välillä sitä ns. tilttaa itse kukakin. Ihmisluonteeltani olen siis todella rauhallienen ja kärsivällinen, joka varmasti heijastuu osittain pokeriin. Tosin sittenkun kärsivällisyys pettää niin olen todellinen tulisielu, onneksi sitä sattuu todella harvoin.
En pidä itseäni mitenkään erityisen älykkäänä, omaksun peruasiast yms. mielestäni suht hyvin ja nopeasti, mutten tykkää panostaa juurikaan "älykkyyteen", esim. koulu meni miten menin. Yläasteella en jaksanu lukee yhteenkään kokeeseen, keskiarvo oli kuitenkin 8,16. Olen yrittänyt vaan muokata sopivaa "taktiikkaa" (sisältää käsiranget, bettaus-jutut yms) tietylle tasolle, se että miten se sitten toimii isommissa, on vielä itsellekkin suuri kysymysmerkki. En todellakaan pidä vielä itseäni edes hyvänä pelaajana, vaan halu on kehittyä maailman parhaaksi.
Kolmatta kysymystä en oikeen ymmärrä, mitä meinaat sillä?
Mun suurin vahvuus on todellakin multitablaaminen ja tietokonepelien tuomat reflexit heijastuu myös pokeriin, olen pelannut mm. aq2:sta (action quake2, todella nopeatempoinen fps-peli) maailman huipulla jo kymmenettä vuotta. Tähän heijastuu myös oma tausta, eli rakastan kilpailemista, pelejä yms. Kun kerran pääsee jossain maailman huipulle (olkoon se sitten vaikka joku miinaharava tai vastaava, niin sitä haluaa olla kaikessa muussakin maailman paras. Käsiä tulee 50-80k kuukaudessa, ja pelkällä "ylimääräsellä" rahalla NL200-400 tasoilla teen suht huimia summia (3000-5000$ /kk).
Omakehittämää "taktiikkaa" noudattaen yritän mahdollisimman hyvin pelata, ja sittenkun huomaan räiskiväni, pelaavani ns. "b-peliä" tai tilttaavani niin pidän yleensä tauon, ja koitan palata taas omaan taktiikkaan ja a-peliin.
Kuten aikasemmin sanottu, rakastan kilpailua ja pokeri on yks osa-alue mun elämässä, josta en varmaan koskaan pääsis irti, vaikka yrittäisin. Ei tätä peliä voi pelata työkseen, jossei siitä tykkäisi. Pitää kuitenkin priorisoida asiat, eli se raha ja pokeri ei ole kaikki kaikessa. Itsellenikin tuli ns. seinä vastaan, kun jauhoin pokeria valehtelematta 10 tuntia päivässä yli 6kk ajan. Jollon kaikki muu sosiaalinen kanssakäyminen, urheilu, normaalit arkiaskareet jäi vähemmälle. Ja nykyään oonkin koittanu priorisoida asiat parempaan järjestykseen. Uskon, että se tuottaa tulosta. Elämässä kun on muutakin kuin pokeri.
Jep, vuosi on vielä lyhyt aika. Pitää muistaa kuitenkin, että netissä multitablattaessa käsiä pystyy vuodessa pelaamaan vaikka miljoonan. Eli ei pidä pelkästään kattoo aikaa aikana, vaan niin, että mitä sinä aikana on tehny. Ja edelleen en pidä itseäni edes hyvänä pelaajana, ja kuten todettu, NL100-200 eikä vielä NL400 kerro loppupeleissä mitään hirveitä juttuja pokeritaidoista, ne punnitaan vasta paljon isommissa pöydissä. Mutta teen kaikkeni päästäkseni sinne.
Oisko heittää jotain hyviä kirjoituksia multitablaamisesta? Esim miten löytää nopeimmin oikean pöydän, kun äänimerkki kajahtaa? Olisi erittäin kätevää esim, että jokaisella pöydällä olisi oma äänimerki, esim. pöydän numero.
Kasaatteko pöytiä jotenkin, jotat silloin kun pöytää pyytää toimimaan, se ponnahtaa muiden päälle?
Itsellä on ongelmia tuossa multitablaamisessa siinä, että menee liikaa aikaa oikean pöydän löytämiseen. Emmänyt sekunttitolkulla nitä etsi, mutta mun mielestä kun pöytä vaatii actionia, niin sen pitäisi hypätä kunnolla silmille.
Puhun siis kunnon grindaamisesta monella pöydällä, jossa jokainen turha nanosekunti pitäisi minimoida. Joku on puhunut "minipöydistä", jotka on kait kehitetty juuri tähän hommaan. Milläs saitilla sellaisia on?
Joo aika nuubia kirjoitusta, joka perustuu ainoastaan partypokerin käyttöliittymällä kokeiluun miljaardilla pöydällä.
Ite pelaan 6-8 shorttia (normaalikokosta) kahdella eri näytöllä, eli ykskään pöytä ei ole toisensa päällä (vaatii näytön joka pystyy 1600x1200 resoluutioon). Ja en käytä niin, että ikkunat hyppii silmille. Vaan seuraan jokaista pöytää ihan itse. Kannattaa testailla eri softilla, jotkut toimii toisen silmiin paremmin kun jotkut. Kaikkeen tosin tottuu, mutta vie aikanasa. Ite en tykänny yhtään full tiltin tai bossin softista multitablattaessa, mutta rakastan ongamea.
Minipöytiä on esim. ongamella, mutta itse en liiemmin niistä tykkää, parempi normaalikokosina. Enkä myöskään käytä ääniä