Onkohan täs liikaa jalkoja jo tehty?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kitiska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on oma pers,trainer.Tarkoitus on kasvattaa massaa.Hän tosin väittää että mun täytyy tehdä jalkoja 25 sarjoilla elikkäs 3-5x 25 toistoa joka jalka liikkeessä,Ja arvatkaa mikä helvetti se on kun 90kg vedät 25 kertaa.Siis mulle se on helvetti!Olen yrittäny kertoa,että eiköhän toi 25 ole liikaa ku kasvatan massaa,niin ei kuulemma ole ku on isosta lihaksesta kyse
Käsiä ja selkää ym.tehdään taas 15 toistolla eli 3-5 kertaa ja 15 toistoo.Näissäki on suhteessa aika isot painot mut näissä on vielä henki kulkenut,eikä ole itkua väännetty niin paljon ku jaloissa:)
Kysäsen ny teidän fiksujen mielipidettä asiasta
ja olen treenannut nyt 9kk ajan(aerobinen pohjakunto on hyvä,liikun työn ja harrastusten puitteissa koko ajan)Ja syön nykyään kun hevonen,rasva prossa 19.Vielä pitäis saada toi pieni alamasu makkara pois:)Vaikeaahan tämä on hoikan naisen saada massaa,mutta kyllä tuloksia on näkynyt jo kuukausien varrella.Mutta olisko tulokset parempia jos muuttaisin omia treenejä erilaiseksi kuin mitä toi mun treenari on neuvonu ainakin jalkojen suhteen.
Samalla myös kysäsen,koska tosiaan on massan kasvatuksesta kyse,onko mun aerob.harrastuksesta zumbasta ja muista jumpista haittaa enemmän ku hyötyä.Mutta koirien kanssa pitkiä lenkkejä en voi jättää pois,samoin kun duunin puolesta olen koko ajan asiakkaiden kanssa ulkona kävelemässä:).Kiitoksia etukäteen vastauksesta.

Pistä se ohjelma kokonaisuudessaan esille. Todennäköisesti on aika surkea, 25 toiston sarjat kun ei yleisesti ole sieltä parhaasta päästä hypertrofian kannalta.

"Tarkoitus on kasvattaa massaa." Ja "Vielä pitäis saada toi pieni alamasu makkara pois" ei jotenkaan tunnu sopivan yhteen.

Aika pitkiä sarjoja tosiaan tossa on, jos aina teet tollasia. Se pitää kyllä paikkaansa, että jalkoja voi tehdä vähän korkeammilla toistoilla, jos haluaa. Mä ainakin tykkään vaihdella 8-16 toistoa ja pohkeille sitte 15-20. Muullekkin kropalle voi välillä tehä tollasia vähän pidempiä pumppaavia sarjoja, mutta ehkä se perinteinen 8-12 on parempi.

Ja helvettiähän sen treenaamisen kuuluukin olla. ;)

Hetkonen minne se mun juttu hävis,näkyykö teillä???hei ku vastaa tohon normaali vastaus niin tuleeko se vastaus myöhässä ,eikä laita pikana,voi jee ku oon tumpelo hah

Noissa pitkissä sarjoissa on se hyöty että lihaskunto paranee. Kun tai jos siirryt isompiin painoihin ja lyhyempiin sarjoihin toi parantunut lihaskunto auttaa pitkällä tähtäimellä lihasmassan kehittymiseen.

Treeni pitääkin olla helvetillistä kunhan ei riko itseään. Pitää oppia olemaan siellä "helvetissä".

Tosiaan vaikea ottaa kantaa ohjelmaan ilman kyseisen PT:n perusteluja ja kuten zxc sanoi kyseessä on todennäköisesti katsottu sen verran pitkältä ajalta asiaa, että on lähdetty liikkeelle ensimmäisestä portaasta.

Mistä noita vitun maratonsarjojen suosijoita sikiää? Hypertrofia=perusvoimatreeni=4-12 toiston sarjoja n.70-85% painolla. Heitä se sun personal trainer roskislaatikkoon ja istu päälle.

Tuossa nyt todennäköisesti personal trainer ajatellut, että lähdetään rakentamaan sitä kuntoa askel askeleelta. Nuo +20 toiston sarjat menee pitkälti kestovoiman puolelle. Ehkä hänellä suunnitelmissa, että kestovoimajakson jälkeen perusvoimakausi ja sitten maksimivoimakausi jne. Voi tosin olla, että eivät nuo trendisalien trainerit ihan noin syvällisesti suunnittele :) Mutta voithan sä siltä kysästä, mikä hänellä ajatuksena.

Ei mahda kovin kummoinen koulutus olla personal trainereilla kun 99% jutuista mitä täällä kuulee niistä on järkyttäviä aivopieruja. 90-luvun bodauslehdissäkin on enemmän asiaa(pahin loukkaus minkä keksin).

Ei mahda kovin kummoinen koulutus olla personal trainereilla kun 99% jutuista mitä täällä kuulee niistä on järkyttäviä aivopieruja. 90-luvun bodauslehdissäkin on enemmän asiaa(pahin loukkaus minkä keksin).

Kuka tahansahan pystyy sanoo itteensä persönal raineriks, koulutus on sit ihan eri juttu ja melkein se ois aina asiakkaan ite tarkistettava kautta tai toista et onko kyseisestä ihmisestä mihinkään. JOS on asiansaosaava henkilö tässä kyseessä ni tuo Rane1:sen ajatus kuulostaa fiksulta eli eka peruskunto/kestovoima, sit perusvoima ja lopuks maksimivoimakaus. MUTTA tässäki ajatustavassa se idea pitäs heti alusta saakka viedä myös sinne asiakkaalle ettei tule just noita epäilyksiä et onko tää nyt seuraavat 30v tätä samaa 20+ toiston hinkkausta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^täysin samaa mieltä, itse kun alalla toimin niin aina välillä ottaa aika rajusti päähän että täällä dissataan aika rankasti pt:tä. Asiakas on kuitenkin se joka sen valitsee, ihan yhtälailla joku voisi sanoa jotain bodaria aivan paskaksi personal traineriksi kun hänen asiakkaan marathon aika parantunut. Jos nyt otettaisiin se pää pois sieltä pensaasta ja ymmärrettäisiin että personal trainer ei ole sama asia kuin kuntosaliohjaaja, ja jos jos nyt joku on saanut huonon ohjelman pt:ltä niin onko kaikki pt:t huonoja? Varsinkin kun nämä ohjelmat ovat tulleet "ilmaiskäynneiltä" jolloin aikaa on alle tunti ja siinä ajassa on mahdotonta tehdä hyvää saliohjelmaa jos asiakaan lähtötaso on nolla. PT:n vastuulla on että asiakas pystyy harjoittelemaan sitä ohjelmaa myös yksin ja silloin ei voida viedä pirkko 50v tekemään takakyykkyä tangolla...

Täällä kun on näitä asiantuntijoita niin pirusti ilman että on päiväkkään tehnyt liikunnanalan hommia, niin hyvähän se on sillon huudella.

Ihmiset ovat erilaisia, ja ilman tietämystä kehotyypistä/taustoista/kuun asennosta/sukulaisten kengännumerosta, tai näkemättä esitietolomaketta/koko treeniohjelmaa/tavoitteita, ei INTERNETIN välityksellä muuta voi todeta, kuin että uskon/toivon, että trainerisi tietää mitä tekee.

Jaloille on syytä tehdä vähintään 10 toistoa per sarja ja mielummin ylikin, lihaskasvu on jalkojen kohdalla varmasti parempi pidemmillä 10-25 toiston sarjoilla kuin 4-8 toistolla jotka sopivat hyvin esim. penkki punnerrukseen.

Naisilla rasva painottuu alavartaloon ja jos olet valmentajallesi kertonut kertonut haluavasi päästä siitä eroon, niin pidemmillä sarjoilla se onnistuu paremmin, vaikka olisit ruokavaliossa muutaman sataa kaloria plussilla.
Itse vedän välillä esim. prässiä 30 toiston sarjoilla, pyrin silti pitämään painot lähellä 400kg ja etureidet ovatkin kehossani pienimissä rasvoissa hauisten ohella, lähes pelkkä nahka jaa sormien väliin.

Olen seurannut salillani SM-tason body fitness tyttöjen treenejä ja kyllä ne vetelevät huippuluokan valmentajien ohjeilla noita yli 20 toiston sarjoja jaloille ja ovat niillä metodeilla menestyneet PM-tasolla asti. Treenaavat muuten vielä jopa supersarjoja näillä 20-30 toiston seteillä eli kahta liikettä yhdistellen.
Esim jalkojen ojennus eristävänä ja päälle välittömästi 20-30 toistoa prässiä ja saavat massakaudellakin tällä hakattua huomattavan määrän lihaa reisiin.

Zumbat ja muut airobiset jättäisin pois, että jalat saavat palautua, koirien ja asiakkaiden kanssa kävelystä on sen sijaan hyötyäkin, koska tehot näissä ovat niin alhaalla että toimivat hyvin palauttavina harjoituksina jaloille.

Onhan siinä liikaa jalkoja jo tehty, ihmiselle riittää kävely jne. jalkatreeniin. Keskity esim. ojentajiin ja hauiksiin...
No ei vaan, sun PT on ihan paska. Tai ainakin näillä vajaavaisilla tiedoilla. Kysy siltä, mikä sen suunnitelma on, nimittäin silloin suunnitelma on ihan asiallinen, jos tällä rakennetaan pohjakuntoa jalkoihin.

Jaloille on syytä tehdä vähintään 10 toistoa per sarja ja mielummin ylikin, lihaskasvu on jalkojen kohdalla varmasti parempi pidemmillä 10-25 toiston sarjoilla kuin 4-8 toistolla jotka sopivat hyvin esim. penkki punnerrukseen.

Naisilla rasva painottuu alavartaloon ja jos olet valmentajallesi kertonut kertonut haluavasi päästä siitä eroon, niin pidemmillä sarjoilla se onnistuu paremmin, vaikka olisit ruokavaliossa muutaman sataa kaloria plussilla.
Itse vedän välillä esim. prässiä 30 toiston sarjoilla, pyrin silti pitämään painot lähellä 400kg ja etureidet ovatkin kehossani pienimissä rasvoissa hauisten ohella, lähes pelkkä nahka jaa sormien väliin.

Kerroppas mulle miten tuo toimii, minäkin haluan plussilla vetäessä saada rasvaa pois jalkalihojen päältä! Sama toimii varmasti myös vatsalihasten osalta? Paikallinen rasvanpoltto on edelleen haista paska-juttua ja sitä ei kannattais alottelijoille ehotella koska se ei toimi, varsinkaan pluskaloreilla! Tuo että sulla on rasvattomat koivet on geenien ansiota, kuten sanoit ni naisilla rasvaa voi kertyä helpommin just jaloille eikä se sieltä vittuunkaan katoa ilman koko kropan rasvaprosentin tiputtamista. Tietysti se rasvamäärä näyttää pienemmältä kun jalkalihakset kasvaa, mutta kasvaako lihakset noilla 20+ toistoilla joilla et saa voimaa vittuakaan ja näin lisäraudat liikkeissä tulee tuskallisen hitaalla aikataululla verrattuna lyhkäsempiin sarjoihin joissa saat rautaa lisätä viikottain? Koitappas lisätä 20+ prässisarjaan samaa tahtia rautaa kuin 10 toiston sarjaan...Omat reidet kasvaa parhaiten 2krt/viikko treenaamalla, ekassa treenissä 3x4-6 toistoa ja tokassa 4x8-12, kaikki on yksilöitä, mutta voin vannoa ettei kenenkään koivet kasva/kehity noilla 20+ toiston sarjoilla jatkuvasti tehtynä yhtä hyvin ku 6-12 pitusilla ja isolla rautamäärällä.

Kuten sanottua niin tuommoset toistomäärät toimii ainoastaan tiettynä osana treenikiertoa, ei jatkuvasti tehtynä. Annetuilla tiedoilla ei voi muuta johtopäätöstä tehä ku sen että nuo toistot on tarkotettu hamaan tulevaisuuteen saakka.

Vai että ihan pitkillä sarjoilla rasvaa pois jaloista? On kyllä Archey aika kujalla. Just tollasta sontaa oli 90-luvun bodauslehdet sun muut täynnä ja sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Jaloille ei todellakaan tarvitse tehdä sen pitempiä sarjoja. Surullista miten moni aloittelija varmaan haksahtaa kaiken maailman höpöhöpöjuttuhin tollasten ihmisten takia.

Vai että ihan pitkillä sarjoilla rasvaa pois jaloista? On kyllä Archey aika kujalla. Just tollasta sontaa oli 90-luvun bodauslehdet sun muut täynnä ja sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Jaloille ei todellakaan tarvitse tehdä sen pitempiä sarjoja. Surullista miten moni aloittelija varmaan haksahtaa kaiken maailman höpöhöpöjuttuhin tollasten ihmisten takia.

Totta, mutta silti näillä yli 20 toiston sarjoilla sitä pattia tuppaa tulemaan, varsinkin joihinkin lihaksiin. Jos ongelma on kuten allekirjoittaneella, että kehitys tupaa tulemaan voimassa eikä lihaksessa, niin noilla hapotus-sarjoilla voi aika ainakin aika huoletta olla voimien nousun suhteen :)

Jengi treenaa usein 6 - 8 toiston sarjoilla koska se on helpointa. On aivan eri asia vetää sarja failureen 6-8 toiston sarjassa kuin pitkässä esim 20 toiston sarjassa. Varsinkin jos on pitempään treenannut pitkillä sarjoilla jalkoja, pystyy käyttämään isoja painoja sarjoissa. Itse treenaan kyykkyjä 20-10 toiston sarjoissa ja prässiä 30-10.

Mulla aivan samat painot kuin Archeylla 30 toiston prässisarjoissa eli 400kg (kelkka 100 kg + 300 kg).

Kyllä se voima kasvaa kun tekee pitkiäkin sarjoja. Jos tavoite on 200 kg penkissä niin treenaa 20 toiston sarjoja. Kun menee 160kilolla 20 toistoa niin ykkönen on lähellä 200 kiloa.

"Paikallinen rasvanpoltto ehdittiin jo kumota myyttinä moneen kertaan. Sittemmin tutkijat ovat kuitenkin havainneet, että lipolyysi (rasvan ”purkaminen” rasvasoluista) ja rasvan käyttö energiaksi kiihtyy selkeästi jalassa, jota treenataan. Treenaamattomassa jalassa se ei kiihdy. Paikallista rasvanpolttoa siis tapahtuu."

Toisaalta tuo vaatii vuosien harjoittelua että sillä olisi edes jotain merkitystä, mutta kyllä hapottamainen eli pitkät maitohappoa tuottavat sarjat tehostavat aineen vaihduntaa paremmin kuin lyhyet voimasarjat. Tuohon ne aamu anaerobiset ja HIIT:in tapaisten intervallien tehot perustuvat rasvanpoltossa ja nillä on todettua after burn (jälkipoltto) vaikutusta, jolloin elimisto kuluttaa kaloreita vielä seuraavana päivänäkin enemmän vaikka ei harrastettaisi liikuntaa.

Syklittelemällä kaloreita olemalla välillä miinuskaloreilla voidaan myös ehkä lisätä lipoosia, vaikka kuukausitasolla oltaisiinkin plussalla.
Tehokkainta rasvojen palaminen hapottavilla treeneillä ja intervalleilla on tietenkin silloin kun ollaan pysyvästi miinuskaloreilla.

"Paikallinen rasvanpoltto ehdittiin jo kumota myyttinä moneen kertaan. Sittemmin tutkijat ovat kuitenkin havainneet, että lipolyysi (rasvan ”purkaminen” rasvasoluista) ja rasvan käyttö energiaksi kiihtyy selkeästi jalassa, jota treenataan. Treenaamattomassa jalassa se ei kiihdy. Paikallista rasvanpolttoa siis tapahtuu."

Voisit liittää LÄHTEEN mukaan, koko tutkimus kun olisi ihan mukava lukea.

Back
Ylös Bottom