Onko Vista sittenkään hyvä ?

Lukekaa testejä ja katselkaa niistä vaatimuksia mitä pelaamiseen ja tehokäyttöön tarvitaan, tuossa nyt yksi ensihätään Anandtech.comista Link Normikäytössä 1-2 Gt toki riittää, mutta jos lähdetään kikkailemaan niin sitten tarvitaan jo sellainen 3-4 Gt muistia. Minä olen tosin teknofriikki ja aktiivipelaaja, joten vastuu siirtyy myös kuulijalle tietyssä määrin ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tiettyjä palveluita pudottamalla tuo muistin "varaus" tippuu huomattavasti (ja luultavasti selviät pienemmällä muistin määräällä), mutta koska olet teknofriikki ja aktiivipelaaja niin luulen sinun nämä tietävän ja käytöstä poistaneen... ;)

Kyllä mullekkin joskus varmaan Vista tulee, kun nuorenahan se vista on väännettävä.. Mutta menee varmaan seuraavaan konepäivitykseen, kun tälle koneelle ei ole järkeä sitä asentaa kun on sen verran vanha jo.. Mitä nyt yks päivä Vistaa testasin vähän aikaan niin en kyllä tykännyt yhtään. Turhan päiväistä karkkia täynnä näytti olevan ja se ei kyllä itseäni niin lämmita :jahas:

mulla on ollu ny about kuukauden vista tässä koneella, eikä ainakaa vielä mitää hyvää sanottavaa; ohjelmat lakkaa itestään toimimasta, kaiken laisia ongelmia joita saa sitte miettii et mitä helvettii ny sitte tekis ku vista paskoo koko koneen:curs:

Muutenki vista on ainakin alussa paljon monimutkasempi kuin xp, vaikka sekin on tietysti tottumis kysymys.

Nii ja sais alkaa pian lykkää niitä vitun päivityksiä, tai laitan vielä xp:n vähäks aikaa:evil:

Ei ole tulossa Vistaa ennen kuin todella tarvitsen juuri kyseistä käyttöjärjestelmää johonkin.

Sama täällä, eli tuskin koskaan.

Moduslinkin kautta?
Lähetittekö kuitit ostetusta koneesta sinne?
Ennen sitä ne ei lähetä mitään..
Joo siis sain vahvistuksen hyväksytystä tilauksesta (eli ovat saaneet sen kuitin ja tilauksen) jo helmikuussa, mutta upgrade trackerissä ei ole edelleenkään edes arviota toimituspäivästä. Moduslink ei vastaa maileihin, Microsoftin mielestä asia ei mitenkään kuulu heille ja Gigantin tuki lupaili tutkailla asiaa.

Hommasin viikolla uuden koneen ja tässä tuli Vista vakiona. Kyllä on kirosanoja kulunut tämän kanssa tapellessa. Mitään erikoista en oo tehnyt mutta rupee jo peruskäytössä vituttamaan kun saa miettiä, miten saa jotain toimintoja tehtyä.
Ohjelmat ei meinaa oikein käynnistyä välillä ja kun koneen käynnisti ekan kerran niin tuli heti joku virheilmoitus - lupaavaa!

mitä te oikein yritätte nysvätä niiden vistojenne kanssa? mitä ei saa toimimaan? mulla ole ollut mitään ongelmia. puuttuu vaan ohjelmistovalmistajien tuki vistaan muutaman softan osalta vielä kokonaan (ei ole tuotteet vielä edes betassa, ihme touhua), mutta muuten toimii ihan täysin...

Niinkuin aina niin Mikkisoftalla on kiire rahastaa ja lykkää keskeneräisen tuotteen markkinoille. Vista alkaa mun arvoiden mukaan olla kunnossa eli ostettavissa loppuvuonna ensi vuoden alussa ;-)

Kenzu, ei mieleesi ole tullut sellaista vaihtoehtoa, että osa puutteista ja korjaustarpeista tulee esille tämänkaltaisissa tuotteissa vasta kun suuri yleisö pääsee ottamaan tuotteen käyttöönsä?

ihan samahan se on linux maailman tuotteissa, en minä niistäkään yhtäkään olisi ottamassa heti julkaisun jälkeen käyttöön... onhan autoissakin tyyppivikoja jne. ne korjataan siinä vaiheessa kun niitä alkaa tulla ilmi...

Niinkuin aina niin Mikkisoftalla on kiire rahastaa ja lykkää keskeneräisen tuotteen markkinoille. Vista alkaa mun arvoiden mukaan olla kunnossa eli ostettavissa loppuvuonna ensi vuoden alussa ;-)

Mikä siinä nyt on niin epäkunnossa? Itselläni ei tule mieleen yhtään häiritsevää ongelmaa joihin olisin törmännyt vistaa käyttäessäni. Ellei nyt joidenkin vanhojen ohjelmien yhteensopivuusongelmia lasketa, mikä nyt oil odotettavissakin. Noissakaan ei tosin yhtään tarpeellista ohjelmaa ole.

Netin selailuun ja postien kirjotteluun Vista soveltuu ihan hyvin, jos on uudempaa rautaa. Peli / tehokäyttöön ehdottomasti XP, on vaan niin törkeen tahmea toi Vista peleissä ja muissakin ihan simppeleissä jutuissa XP:hen verrattuna. Ja nyt kun XP:n tuki näillä näkymin jatkuu vuoteen 2010 saakkaa ja se paljon puhuttu DirectX 10:kin on backportattu XP:hen niin taidanpa skipata koko Vistan ja odottaa seuraavaa fiksua käyttistä, Vistasta jää sama maku ku edemenneestä Windows ME:stä eli juosten kustu kasa scheissea. :down:

Minun Vistani on toiminut hyvin ja mielestäni vähintäänkin yhtä nopeasti kuin XP.
Tähän päälle vielä Dreamscene niin olen ollut tyytyväinen.

taitaa vaan olla siinä näppiksen ja tuolin välissä se ongelma näillä joilla näitä ongelmia on... :hyper:

nimim. kun tulin tähän se oli jo rikki...

Ei toistaiseksi ongelmia. Viime viikolla tilailin uuden koneen ja pistin siihen vistan. Hiukan vielä käytön kanssa ongelmia, mutta eiköhän tämä tästä.

Itseasiassa novellin admin clientti ei suostu futaamaan, mutta eiköhän sekin onnistu kun jaksaa hieman kaivaa tietoa.

Suhteellisen asialliselta vaikuttaa.

kellä nykypäivänä ei ole kiire saada tuotetta markkinoille?

mulla esimerkis ipod nano 2gen jäätyilee joka toisella kerralla koneesta irroittamisen jälkeen (joo, eka ejectoin itunesista ja sen jälkeen windowsista ja odotan että laitteiston poistaminen turvallista). ei vieläkään toimi vaikka 4 päivitystä tullut johonkin mp3-soittimeen......

nokialla ihan sama, se on ajan henki. rikkaimmat beettatestaukseen ja sit korjataan virheet ja ehkä lasketaan hintoja.

Itsellä nyt viikon verta ollu uusi kannettava jossa 1GB keskusmuistia. Vista näyttäs ahmasevan 70-90% luokkaa muistista.

Tilasinki jo toisen gigan muistia lisää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom