Onko tässä järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bunny
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pitää itekki laittaa tänne oma "ohjelma" jos sitä vaikka sais vähän rakentavaa palautetta.
Eli salilla tullu käytyä sellanen reilu pari vuotta mutta tätä itse mietittyä ohjelmaa tullut tehtyä nyt noin vuosi. Kokoa sellaset 182/85-88

1.päivä: rinta - hauis

penkki x3
vinopenkki käsipainoilla/laitteessa x3
taljassa x3

hauis kulmatangolla x3
hauis taljassa x3
käsipainoilla x3

2.päivä: olkapäät - ojentajat

pystypunnerrus käsipainoilla x4
laitteessa x3
vipunostot x3
kulmasoutu taljassa x3

ransk. punnerrus x4
ojentajat taljassa x4

3.päivä: jalat - vatsa - selkä

prässi x4
koukistaja x3
pohkeet istualtaan x3

vatsarutistukset x4
jalkojen nosto x2

ylätalja x3
alatalja x4
vartalon nostot x3

Ravinnosta: Tulee pyrittyä syömään proteiinipitoista ruokaa. Paljon kanaa ja lihaa muutenki reilusti vihanneksien kera mut kesällä vähän päässy repsahtaan.

Palautusjuomana ennen Fastin Reco2 mut nyt ostin ihan testimielessä Muscle+. Saa nähä löytyykö eroja ja millaisia...

Mut kommenttia saa laittaa tohon mitä tulis parantaa. Kiitos. :)

Itse ehkä vaihtaisin neljän prässi sarjan tilalle 2x takakyykky ja 2x prässi. Itsellä toiminut noin ihan hyvin mutta muista en sitten tiedä.

En itse tekisi kahta punnerrusta olkapäille samassa treenissä, kulmasoudulla oletan että tarkoitat pystysoutua? Lisäksi tekisin takaolkapäille vipunostoja.

En ole henk.koht ikinä uskonut jalkatreeniin missä ei ole jonkin sortin kyykkyä. Tee mieluummin vaikka 4 sarjaa kyykkyä kuin prässiä. Ja jos teet vain yhden takareisiliikkeen niin tekisin mieluummin vaikka romanialaisia kuin koukístusta, ja enemmän sarjoja. Selkätreeni näyttää IMO aika naurettavalta, sulta puuttuu kaikki vapailla tehtävät soudut ja omasta mielestäni tärkein, eli veto. Suosittelisin selkätreeniksi vaikka seuraavaa: Vetoa 3 sarjaa, kulmasoutua 3-4 sarjaa ja leuanvetoja leveällä myötäotteella 30 toistoa. Ei väliä monta sarjaa joudut tekemään, kunhan niitä tulee n.30 toistoa. Siinä on yksi alaselän/koko kropan perusliike, kulmasoutu paksuuteen ja leuat leveyteen. Toivottavasti autto jotain.

Paska ohjelma. Ei mavea eikä kyykkyä. Sarjojen määrät päin persettä.

tota jakoa vois muuttaa jalat ja selkä samana päivänä ei hyvä idea (tämä on oma mieli pide) kaksi isointa lihasryhmää kerralla ei toi 3 jakosessa!vaiha jalat olkapäiden paikalle

Originally Posted by bunny
Pitää itekki laittaa tänne oma "ohjelma" jos sitä vaikka sais vähän rakentavaa palautetta.

Rakentavaa palautetta :) Vaikkakin kyllä itsekin olen sitä mieltä että kyykky ja mave on pakko olla ohjelmassa, vaikka itse en niitä nyt teekkään mutta johtuu ihan lääkityksen tuomista selkävaivoista. Ja reenijaosta sen verran että itellä on kyllä jalat ja selkä ihan omina päivinä eikä niissä todellakaan tunnu siltä että reeni jäisi lyhyeksi tai että jaloille tai selälle tulisi sillon enemmän reeniä kuin muille lihasryhmille. Itse asiassa en ymmärrä miten kerkeät/jaksat tehdä jalat ja selän samana päivänä ellei sitten tee jotain 2 tunnin reenejä. Tuohonki saattaa kyllä vaikuttaa jalkareenin vähäisyys omaan verrattuna, normaalisti kyykky ja pohkeet ja etu- ja takareidet vielä erikseen laitteissa ja joskus päälle/loppuun prässiä, yhen jalan mavea tai askelkyykkyä ns. kävellen.

^^mutta vain oma reenitapa/ohjelma:david:

Tää on taas tätä vitun rakentavaa kritiikkiä, oo sanomatta mitään jos ei oo mitään fiksua kommentoitavaa.

Heh, rakentavaa joo:)..no osa on, osa ei. Joo ootte oikeassa kyllä tosta, että jalka- ja selkätreeni ollu kyl vähän niin ja näin.
Ja se oli tarkotus noissa olkapäissä olla pystysoutu eikä kulmasoutu. Mut lisää kommenttia saa laittaa jos vaan on vielä jotain sanottavaa tosta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onhan se rakentavaa palautetta, juurihan siinä mä listasin vialla olevia asioita. Takerrutte vaan tuohon sanaan jonka valitsin kuvaamaan ohjelmaa.

Onhan se rakentavaa palautetta, juurihan siinä mä listasin vialla olevia asioita. Takerrutte vaan tuohon sanaan jonka valitsin kuvaamaan ohjelmaa.

Paska kommentti, ja tyyppikin taitaa olla ihan perseestä :thumbs:

06_02_11.jpg

Hehheh.. otahan tosiaan ne selkä ja jalat eri päiville.

Esim.
1. Selkä, hauis
2. Jalat
3. Rinta, olkapäät, ojentajat

Ja selälle ehdottomasti OIKEAT liikeet kehiin eli kulmasoutu, maastaveto, jne.. ei pelkillä taljoilla saa mitään aikaiseksi.

Samoin jalkatreeniin kyykyn ja prässin rinnalle takareisille esim SJMV ja sitten niitä laitteita päälle jos tuntuu.

moro.oletko koskaan kuullut jaosta työntäviin ja vetäviin liikkeisiin? jalat ovat oma päivänsä . teet vetävät liikkeet ( selkä ja hauis') ja työntävät ( olkap. , rinta ja ojentajat) omina päivinään. tulee samat 3 treeni päivää ( vaikka ma , ke ja pe) ja vähän järkeä / turvallisuutta reeniin . esim kun teet selän ensin , niin hauikset ovat jo valmiiksi lämpimät omaan osaansa - vähemmän vamma riskiä. ok painot saattavat olla pienemmät hauiksille ( vrt jos vedät hauikset tuoreena) , mutta lihas ei sitä tajua . teet niin "isoilla" painoilla kuin pystyt 6-12 x toistoja ja vähät välität painojen määrästä ja paremmin menee perille....
olettaen , että vedät ihan naturaali linjaa , niin ehkä sarjoja jotain 10-12x rinta, 10x olkapäät , 10-12x selkä , 10-15x jalat ja 5-8x kädet . kannattaa kokeilla mikä toimii sinulle parhaiten- vaihtele vaikka kuukausittain sarjojen määrää tahi sinnepäin. vatsaa voi hinkata joka reenin lopuksi / aluksi 5 min . tehokasta työtä on jo kohtuu kiva.
että ihan tältä pohjalta , rakentavasti kuten Reiska( se remontti) konsanaan:thumbs:

Eli salilla tullu käytyä sellanen reilu pari vuotta mutta tätä itse mietittyä ohjelmaa tullut tehtyä nyt noin vuosi. Kokoa sellaset 182/85-88

1.päivä: rinta - hauis

penkki x3
vinopenkki käsipainoilla/laitteessa x3
taljassa x3

hauis kulmatangolla x3
hauis taljassa x3
käsipainoilla x3

2.päivä: olkapäät - ojentajat

pystypunnerrus käsipainoilla x4
laitteessa x3
vipunostot x3
kulmasoutu taljassa x3

ransk. punnerrus x4
ojentajat taljassa x4

3.päivä: jalat - vatsa - selkä

prässi x4
koukistaja x3
pohkeet istualtaan x3

vatsarutistukset x4
jalkojen nosto x2

ylätalja x3
alatalja x4
vartalon nostot x3

Ravinnosta: Tulee pyrittyä syömään proteiinipitoista ruokaa. Paljon kanaa ja lihaa muutenki reilusti vihanneksien kera mut kesällä vähän päässy repsahtaan.

Palautusjuomana ennen Fastin Reco2 mut nyt ostin ihan testimielessä Muscle+. Saa nähä löytyykö eroja ja millaisia...

Mut kommenttia saa laittaa tohon mitä tulis parantaa. Kiitos. :)

Ohjelmassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, ehkä joillekin lihasryhmillä aika kevyttä harjoittelua (esim. selkä, jalat), mutta tietysti asia riippuu myös siitä millaista kehitystä haet. Jalkoja ja selkää tosin pystyy harvoin treenaamaan tehokkaasti samana päivänä. Monihan treenaa jaottelulla työntävät/vetävät, mutta eipä tuo niin ehdotonta ole, sillä palautumiskyky on täysin yksilöllistä. Optimikierron löytää vain itse kokeilemalla. Kyykky ei ole millään tavalla välttämätön liike, prässilläkin pärjää; jos et ole alaselkävaivainen maastavedon ja kyykyn lisääminen ohjelmaan ajoittain voi olla hyvää vaihtelua, sillä näissä liikkeissä keskivartalo vahvistuu kokonaisvaltaisesti. Kulmasoutu ja leuanvedot ovat myös hyviä liikkeitä selkäpäivälle. Tsemiä treeneihin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom