Onko täällä voimanostajia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onhan täällä varmaan paljonkin ja olen huomannut että kun
täällä kehonrakentajat keskustelevat treenamisesta niin
taitaa olla niin että voimanostoliikkeet ovat kaikilla aika
kovassa huudossa.
Jos ei muuten niin silloin kun halutaan että lihakset "oikeasti"
kasvaa.
Isot painot,isot liikkeet,iso ruokahalu=Isot lihakset.

kävin nuorempana svnl kisoissa(15 v sitten).

nyt on taas fiilikset päällä(ilman suihkeita)ja tulokset:

jk 275 pp 225 mn 215

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Mä oon tehnyt tota westsidea nyt tosimielellä 2 kk ja
kyykky on tullu ylös 185stä 275een ja oon tehnyt good
morning liikettä voimanosto tyylillä pyllistellen,eli kai se on
tyyliltään vähän niinkuin japanilaisten hyvää päivää viimeksi
300 kg kakkosen.
sitten on ollu aika kovaa yläselän löylytystä myös,joten luulen
että kun pääsen rytmiin niin sitten 250-260 menee.
Toinen asia joka ahdistaa vähä kun kotisalilla on pikkuisen
liukas lattia,levyt ei oo niin korkeita kuin oikeat ja en oo
mistään löytänyt kunnon nostokenkiä(Anolla loppu,mutta
jonossa ollaan).
Teen nyt syvää GM:ia 140 kg ja vihreet kumit noin joka
kolmas viikko se auttanee kans maveen.(lets hope so)

Siirryin voimanoston pariin tuossa syksyllä, joten kisoihin voi tähdätä ehkä ensi vuoden lopulla. Joskus junnuna tietysti olisi ihan SM-mitaleja kertynyt. Kun ikä on jo 27, niin tuo avoimen taso vaatii kuitenkin panostusta.

By the way, kyykky on meikäläisellä muista nostomuodoista auttamattomasti jäljessä, mutta: tällä hetkellä kyykkään sellaiset 120 syvältä ilman siteitä. Paljonko voin odottaa parannusta maksimiin siteiden kanssa?

Tähtään sarjaan 67,5, joten esim. penkkauksen SM-kisarajaan olisi matkaa 20kg lisää penkkiin. Jos keskittyisin penkkaukseen, niin täytyisi nostella jotain 140kg tai ylikin...

Yhteistuloksen kanssa on ongelmana juuri se, että kyykkäyksen olen aloittanut varsinaisesti vasta tänä syksynä. Mutta eipä hätiä: käy sitten kisoissa kun siltä tuntuu. Vielähän tässä ehtii -jos ei muuta, niin ikämiessarjaan :lol2:

Originally posted by mbrown

jk 275 pp 225 mn 215

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Hmm... penkkaukseen keskittynyt kaveri. Meikäläisellä jalkakyykky ilman varusteita on samaa tasoa kuin penkki, mutta tuo maastanosto vähän ihmetyttää. Tietysti olet sen verran raskaampaa sarjaa.

Mä oon tehnyt tota westsidea nyt tosimielellä 2 kk ja
kyykky on tullu ylös 185stä 275een

Vähän tuossa miteskilin sitä, että kun kyykkään vain kerran viikossa ja lisukkeeksi joinain viikkoina boxia, niin jos vetäisi intensiteetin sillä tavalla, että kyykkäisin joka toinen päivä... onko huono idea? Meikäläinen kyllä kerkeää palautumaan, kunhan huolehtii muista asioista. Tuolla menetelmällä odottelisin huimaa kyykyn kehittymistä. Venäläiset muuten treenailevat nykyään melko intensiivisesti, mutta "laadukkaasti".

Originally posted by trompp
Vähän tuossa miteskilin sitä, että kun kyykkään vain kerran viikossa ja lisukkeeksi joinain viikkoina boxia, niin jos vetäisi intensiteetin sillä tavalla, että kyykkäisin joka toinen päivä... onko huono idea? Meikäläinen kyllä kerkeää palautumaan, kunhan huolehtii muista asioista.
No mun mielestä tuo on huono idea! Itse teen kyykyn 8. päivän välein! En usko että kukaan palautuu, jos kyykkää kahen päivän välein..:rolleyes:

Originally posted by jpm
No mun mielestä tuo on huono idea! Itse teen kyykyn 8. päivän välein! En usko että kukaan palautuu, jos kyykkää kahen päivän välein..:rolleyes:

I doubt it... Sen vuoksi olenkin tähän asti kyykännyt kerran viikossa.

Onhan sitä yhteistulostakin tullu tehtyä...

Siittä tuloksena:

Liitto: Ikäluokka:
SVNä SM1 1997 junioreissa
SVNä SM1 1998 junioreissa
FPO SM3 1999 alle23
FPO SM2 2000 alle23

Nykyään keskityn kehonrakennukseen..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Cypi
Onhan sitä yhteistulostakin tullu tehtyä...

Siittä tuloksena:

Liitto: Ikäluokka:
SVNä SM1 1997 junioreissa
SVNä SM1 1998 junioreissa
FPO SM3 1999 alle23
FPO SM2 2000 alle23

Nykyään keskityn kehonrakennukseen..

Ohhoh! Mahtavia saavutuksia. Miksi vaihdoit "lajia"? Tuliko niin raakasti takapakkia, vai "aikansa kutakin" vai kenties elokuvistakin tuttu "kasvoimme erilleen"?

Tuli aloitettua jonkilainen massa treeni vaihteluxs aikonaan ja se jäi päälle...

On sitä tullu vielä penkkiä ryykästyä kilpaa..

Toinen asia joka ahdistaa vähä kun kotisalilla on pikkuisen
liukas lattia,levyt ei oo niin korkeita kuin oikeat ja en oo
mistään löytänyt kunnon nostokenkiä

ai hitto vois tehdä aika kipeää nivusissa jos tekisi 300 kiloa selässä spagaatin :cool: ....auts!

Originally posted by jpm

Tämä menee jo aika paljon ohi aiheen, mutta ajattelin kokeilla kuukauden ajan, tai ehkä pidempäänkin, sellaisia intensiteettijaksoja ja pitää aina siinä välissä palautumispaussia.

Venäläiset ovat käyttäneet tällaista menetelmää...
Tuossa ainakin henkilökohtaisesti seuraan ylikutotilan kynnystä: esim. pulssin mittaukset, unen saanti. Tuosta Westside:sta en tiedä kyllä paljon mitään muuta kuin sen, että varusteilla pelataan. En minä ainakaan siihen ryhdy: tukilihaksisto ei kehity juuri ollenkaan -> loukkaantumisriski.

TUL:n nuorten suomen mestaruus alle 23v. sarjassa 82,5kg yhteistuloksella 565kg vuonna 1993. Sitä ennen lukemattomia piirinmestaruuksia sarjoissa 67,5kg, 75kg ja 82,5kg + yksi 5:n piirin mestaruus. Paras yhteistulos oli salilla 600kg.

Sittemmin treeni ollut body painotteista, mutta henkeen ja vereen olen voimanostaja...

Hävettää

Silloin nuorena oli kaikki edellytykset rykäistä kisoihin, mutta aina oli muka jotain tärkeämpää tehtävää. Naiset ja työ ajoivat treenin ohitse. Kun vielä kerran olin vetämässä kisakuntoon 90-kiloisena, olkapään bursa tulehtui ja vei mennessään sekä kyykyn että penkin. Vetokaan ei enää maistunut, kun solisluun pää tuntui irtoavan.

Nyt vuosien tauon jälkeen, vajaan vuoden treenillä kasassa tuntuisi olevan jonkin verran yli 600 kiloa. Tavoite on lähemmäs 800. Aikaa se ottaa, mutta mihin tässä enää on kiire? Näinkin heikko kunto ilahduttaa, sillä olin päästänyt itseni todella surkeaan kuntoon, hankkinut liikakiloja ja verenpainetta vaikka koko komppanialle.

Never say die!

En oo kilpailija..

En oo kilpaillut, mutta ehkä hamaassa tulevaisuudessa...
Tuloksia:

pp 130kg (vain)
mn 250kg*3
jk 175kg*4 (vain, ilman polvisiteitä)

Ikä on 19v.

edit: Ai niin unohin sanoo että kaikissa noissa on suht pitkä sarja jo alla

pp: 50/20; 90/8; 100/8; 110/8; 120/5; 125/3; 130/1;
mn: 70/12; 120/8; 150/6; 200/5; 230/5; 250/3;
jk: 60/12; 100/8; 120/6; 150/5; 160/5; 175/4;

Sanokaa hulluks jos haluatte... :evil:

Originally posted by trompp
Tämä menee jo aika paljon ohi aiheen, mutta ajattelin kokeilla kuukauden ajan, tai ehkä pidempäänkin, sellaisia intensiteettijaksoja ja pitää aina siinä välissä palautumispaussia.

Venäläiset ovat käyttäneet tällaista menetelmää...
Tuossa ainakin henkilökohtaisesti seuraan ylikutotilan kynnystä: esim. pulssin mittaukset, unen saanti. Tuosta Westside:sta en tiedä kyllä paljon mitään muuta kuin sen, että varusteilla pelataan. En minä ainakaan siihen ryhdy: tukilihaksisto ei kehity juuri ollenkaan -> loukkaantumisriski.

Eipäs sekoitella puuroja ja vellejä!
Westsidessa treenataan nimenomaan "heikkoja"lenkkejä.
Ammattilaisten kisoissa trikoot ovat sitten vahvassa osassa.
Varusteina ei treeneissä käytetä kuin vyötä (ja rannesiteitä,
polvisiteitä maksimeissa)

Eipäs sekoitella puuroja ja vellejä!
Westsidessa treenataan nimenomaan "heikkoja"lenkkejä.

Aijaa, voisitko sitten kertoa minulle miksi Westsidessa ei treenata rintaa juuri ollenkaan, vaikka se on penkissä heikoin lenkki, kaikkihan eivät suinkaan halua nostella paidalla, hyvä mbrown.

Uskoakseni hyvin monen Westsidelaisen penkki luhistuu kun otetaan "jousi" rinnan päältä pois ja voima loppuu rinnasta. Eräs tunnettu WSB-guru on heittänyt ilmaan mielenkiintoisen aforismin:"Kehittyä voi vain vahvistamalla heikkoja paikkoja, eikä vahvistamalla jo ennestään vahvoja", mutta melkein samaan hengenvetoon mainitsee, että penkissä rinta on heikko lenkki ts. heikko lihas, eikä sitä pidä treenata, vaan treenataan loppuojennuksia yms. osittaisilla liikeradoilla tehtäviä mekaanisesti helppoja ja ylisuurilla painoilla tehtäviä liikkeitä. Tiedän, että tämä suoritustyyli ei paranna raw-penkkiä yhtään ja siirtymälllä nostamaan ammattilaispaidoilla, kun oppii nostamaan niillä, pistetään tuloskehitys wsb-systeemin piikkiin, vaikka voimantuotto ei olisikaan parantunut yhtään, kun mitataan sitä ilman ottamalla ulkopuolisten avuja mukaan. Eihän pakkotoistojakaan lasketa oikeiksi toistoiksi tai ME olisi penkissä 560kg ja ennätyksen haltijana Eric Klein.

Westside on popularisoinut muutamia vanhoja ja hyviä liikkeitä ja maksimi-ja nopeusvoimaan perustuvan jaon, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että jenkeissä on liian helppo tuomarilinja kyykyssä ja Vogelpohl-tyyli+tuplacanvastrikoot+tupla-alustrikoot+taka-askelien puute on aiheuttanut pelkkää vahinkoa lajille ja väärinymmärrystä todellisen voiman suhteen. Jos esim. Monolift kiellettäisiin, joutuisi kyykyssä ottamaan taka-askelet, niin tuskin kukaan voisi ottaa niin leveää nostoasentoa. Myös syvyyteen pitäisi kiinnittää huomiota, jolloin oteleveydet palaisivat taas samoihin IPF:n kanssa. Jenkkien pelleilystä on urheilu kaukana enkä ole ainut joka on tätä mieltä mm. Ed Coan, Bil Kazmaier, Larry Pasifico ja monet muut kritisoivat ankarasti kun se pelleily alkoi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom