Jos olet 180cm/70kg, harrastat liikuntaa noin paljon, syöt noin, kuten sanot syöväsi niin Karpitar hyvä, miksi ihmeessä haluat pudottaa painoa?
Jos antamasi tiedot pitävät paikkansa, olen kuvia näkemättäkin varma, että sulla on sutjakka kroppa, jossa ei läsää kummoisesti ole, joten painonpudotuksen tarve kertoo lähinnä asennevammasta, anteeksi vain.
Kilppariongelmien lisäksi palelu yms. voivat ja tod.näk. sun tapauksessa johtuvatkin liian matalasta kalorimäärästä. Sinuna tekisin esim. niin, että lisäisin kalorimäärää vaikkapa 2500kcal/vrk, vähentäisin aerooppisia max 1krt/vko tahtiin ja tsekkaisin vielä kerran sen punttireenin (sitä ei kannata vähentää), että miten se menee, teetkö todella fiksusti. On ammattilaisia ja "ammattilaisia". Jos punttireeniohjelmasi on saliohjaajan tekemä, se ei kerro ohjelman laadusta yhtään mitään.
Sitten vaikkapa kuukauden tai parin jälkeen em. meiningillä sulla olisi mahdollista miettiä asioita uudelleen, uudesta näkökulmasta. Mikä on ollut olotila, onko vielä paleltanut ja ollut veltto fiilis koko ajan, onko läsää kertynyt kauheasti (tuskin kertyy) ja mitä jatkossa, onko läskiä hirveesti (tod.näk. ei), onko paino noussut (tuskin nousee) ja onko nousu ollut läsää vai lihaa. Tiedäthän, että lihas painaa todella paljon, muttei vie tilaa kovinkaan paljoa? Oletko tullut ajatelleeksi, että jos olet jo jonkun aikaa tiukasti punttireenannut, niin painat aiempaa enemmän lihaksen takia, eli kudoksen, josta on vain hyötyä?
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin rasvanpolttovalmisteisiin pätevät ihan samat säännöt, kuin muihinkin aineisiin. Mitä vahvempaa, sitä pahemmat sivuvaikutukset. Tehokkaimpia läsänpoistajia ovat sellaiset aineet, joiden sivuvaikutukset ovat psykoosi ja kuolema. Nimiä en mainitse, lukekaa lääkeainepuolelta lisää, jos todella kiinnostaa. Sitten taas reseptivapaissa rasvanpolttovalmisteissa on kofeiini aina se tehokkain ainesosa. Sitä saa halvimmalla hinnalla apteekista kofeiininappien muodossa tai kahvista. Muistattehan, että kofeiini on piriste ja sen liikakäytöllä on myös haitallisia sivuvaikutuksia. Piristeiden laskut pitää maksaa joskus, siitä ei mihinkään pääse.
Mulla on toistaiseksi kokeilluilla lisäravinnerasvanpolttovalmisteilla mennyt melkein aina maha sekaisin, joten en viitsi niitä käyttää. :( Olen kokeillut niitä lähinnä piristysmielessä, rasvanpolttoon ei ole ollut tarvetta eikä halua.