Onko raejuusto epäsuosittu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RegeX
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
No niin olet! :lol2:

Minä nimittäin käytän just tota kyseistä Kanian salsaa ja se on mun makuun todella paljon. Salsakastikkeita on vaikka mitä merkkejä, eli ei muuta kun kokeileen vaan.

Tahallaan mainitsin kun muistelin että oot jossain threadissa kehunu tota kyseistä merkkiä :D

Mutta sokerista se on silti, ja tämä on fakta :arvi: :lol2:

Toisinaan tulee ostettuu santamariaa tai jtn muuta ns. texmex-merkkiä. Santa-maria hot salsa... :kuola: Tosin tuollaset merkit on valitettavan kalliita mielestäni. Pitää vissiin kokeilla vanhaa kunnon tabascoa raejuustotonnikalaan.

Onko kukaan muu huomannut, että Valion raejuuston laatu ois jotenkin laskenut. Ennen pystyin syömään sitä ihan helposti, mutta nykyään ne papanat maistuu ja tuntuu ihan kumilta ja sitä nestettä on sielä purkissa ihan törkeesti. Sama juttu on Ingmannin raejuuston kanssa, mutta se on vielä hirveempää. Nykyään syön Euro Shopperin raejuustoa ja se on ihan eri luokkaa ja paljon halvempaa. Hinta on ainakin Columbuksen K-Marketissa 75snt/200g (muistaakseni).

Wendy sanoi:
Kansainvälisestä käytöstä sen verran, että esimerkiksi norjalaisessa raejuustossa on rasvaa 4,6%, joten usein ja paljon syötynä toi alkaa jo tuntumaan. Voi siis olla, että on muitakin paikkoja, joissa tarjonta on heikohkoa.

Heh, minun mielestäni tuo 4.6% on niin vähän, että vaikka sitä söisi
kilon päivässä, niin ei ole mitään syytä stressata.

Loistava protskun lähde , mutta joka pelkää liikaa suolaa voisi karttaa raejuustoa.
Jos sitä kiskoo 400g tai enemmän päivässä niin siittä tulee jo melkonen suola annos.
Onko kukaan koskaan miettinyt....(yöllä)

suortti sanoi:
Onko kukaan muu huomannut, että Valion raejuuston laatu ois jotenkin laskenut. Ennen pystyin syömään sitä ihan helposti, mutta nykyään ne papanat maistuu ja tuntuu ihan kumilta ja sitä nestettä on sielä purkissa ihan törkeesti.

KYLLÄ! Ennen raikkupurkissa oli lähinnä papanoita ja hiukan vaan nestettä. :curs: Nykyisin puolet on sitä litkua (heraa kai, eli ei viitsisi kaataa edes pois) ja tosiaan makukin jotenkin muuttunut. Olen harkinnut avautumista asiasta Valion kuluttajaneuvontaan. Vielä en oo jaksanut kuitenkaan, laiska kun olen...

Ja sitten alkuperäiseen asiaan palatakseni: opiskelin Englannin maalla pari vuotta sitten ja ostin kaupasta pari purkkia Cottage Cheesea. Hyi s**t*n*. Kahdesta purkista 1 3/4 jäi jääkaappiin odottamaan vanhentumista. No, muutenkin englantilainen ruoka oli vähän, sanoisinko, schaissea. (<- melkein saksaa..)

Tomi sanoi:
Kannattaa muuten sitten unohtaa ne Valion 1,30 e maksavat rasvattomat pöperöt, kun ihan tavallisissa 95 snt maksavissakin on hurjat 2% sitä rasvaa, eli käytännössä olematon määrä.

Joo, mutta se maku.. :urjo:

En saa itse alas mitään muuta kuin valion 2%:sta ja lidlin vastaavaa. Ingmanit ja euroshopperit aiheuttavat pahoinvointia jo ajatuksena. Tosin siksipä syönkin nykyään pääasiassa rahkaa.

Onko muuten jossain mukavaa taulukkoa eri ruoka-aineiden aminohappokoostumuksista? Finelistä ei valitettavasti löydy.

Tässä toissaviikolla söin ihan liian suolaista valion 2% raejuustoa. Niitä oli kai muutama purkki, joista kaksi oli todella suolaisia. Laitoin sit viestiä Valiolle ja sain 6 euron lahjakortin valion tuotteisiin.Pääsin viel voitolle rahassa. Ostin koko rahalla raejuustoa.

Offtopiccina mietityttää, et miten vaihdossa. Lähen syyslukukaudeksi Espanjaan. Mitähän siellä syön? No ainakin maitoa siel on kuulemma monenlaista. :)

Tomi sanoi:
Raejuusto on lähestulkoon jokaisen suomalaisen kehonnakertajan perussettiä. Kannattaa muuten sitten unohtaa ne Valion 1,30 e maksavat rasvattomat pöperöt, kun ihan tavallisissa 95 snt maksavissakin on hurjat 2% sitä rasvaa, eli käytännössä olematon määrä.

Valion rasvattomassa on myös 2 g enemmän proteiinia per 100 g kuin perusversiossa. ;) . Itse olen vain tykästynyt Valion rasvattoman makuun. Ingmanit ei uppoa millään :urjo: . Hintalaatusuhteeltaan Lidlin (en nyt muista tuotteen nimeä) basic raejuusto olisi paras, halpaa mutta syötävää, ei eronnut maku juurikaan Valion rasvattomasta, ehkä siirryn siihen jos vaan jaksaa hakea raejuustot kaupungin toiselta laidalta.

Soppaluu sanoi:
Tässä toissaviikolla söin ihan liian suolaista valion 2% raejuustoa. Niitä oli kai muutama purkki, joista kaksi oli todella suolaisia. Laitoin sit viestiä Valiolle ja sain 6 euron lahjakortin valion tuotteisiin.Pääsin viel voitolle rahassa. Ostin koko rahalla raejuustoa.

Hah, hyvä liike (tai oikeushan sulla oli valitukseen) Riittikö kirjallinen reklamaatio vai jouduitko lähettämään näytteen? Mitä kautta lähetit viestin Valiolle? Vois kokeilla itsekin :D

setae sanoi:
Joo, mutta se maku.. :urjo:

En saa itse alas mitään muuta kuin valion 2%:sta ja lidlin vastaavaa. Ingmanit ja euroshopperit aiheuttavat pahoinvointia jo ajatuksena. Tosin siksipä syönkin nykyään pääasiassa rahkaa.

Onko muuten jossain mukavaa taulukkoa eri ruoka-aineiden aminohappokoostumuksista? Finelistä ei valitettavasti löydy.

No se maku mikä maksaa...Tosin täytyy sanoa että euroshopper on tosi kuivaa, mutta toisaalta siitä saa siedettävää kunhan lisää pari pisaraa öljyä. Sinänänsä Ingmanin rasvattomat raejuustot rulettaa nykyään kun saa 400g purkin 1,7 eurolla. Valio taas ylihinnoittelee..

jep, raejuusto on lisäkkeenä oiva vaihtoehto.
Itse tykkään väsätä salaatteja (älkää kertoko kenellekkään), mihin heitän tonnikalaa tai kanaa sekä reilusti raejuustoa ja jonkinverran ruokaöljyä sekaan, namia on. Mehukeitonkin kanssa raejuusto on nannaa.
Sellaisenaan se ei maistu miltään.

Täällä menee rasvatonta maitoa pari litraa päivässä. Lisäksi syön monipuolisesti tuoretta kalaa ja kanaa kasviksien kera. Kun kaapista vielä lisäksi löytyy Fastin heraa niin raejuusto on jäänyt vähemmälle.

Ingmanni on parasta jos pitää syödä "raakaana". Tosin valio menee parhaiten kanasuikalekastikkeen kanssa. Kannaattaa kokeilla salaattia, raejuustoa ja päälle salaattikastiketta!! Jos ei tykkää noista mistään tai on vaikea syödä noista mitään, niin parhaiten ne menee sekaisin..

Ingman saa äänen multaki; raejuustona ja varsinkin rahkana.

Satamaidon raejuusto rokkaa! Siinä on maku aivan eri luokkaa kuin muissa. Suosittelen!
Harmi vain, että sitä ei ihan joka paikasta saa. Taitaa olla vain Länsirannikko sen markkina-aluetta(?)

Powerhousu sanoi:
Syynä voi olla se, että ehkä raejuustoa ei edes tunneta monessa maassa ainakaan kovin yleisesti. Sama juttu rahkan kanssa. Esim. Espanjasta sitä ei meinaa löytää mistään.

Tää on vähän :offtopic: mutta tulipa mieleeni.

Oltiin Priestin kanssa Tallinnassa ja yritettiin löytää paikallisesta Prismasta mm raejuustoa ja rahkaa.
Kodujuusto löytyi, mutta rahkaa ei millään!

Kyseltiin sitten paikalliselta taksikuskilta kaikin mahdollisin elein ja kielin, että mikä mahtais olla rahka eestiksi.

Taksikuski pyöritteli vähän aikaa päätään ja hetken oli hiljaista, sitten:
"Uliskohaa see vatkadu piim?"
Ei sitte selvinny tuo rahka-arvoitus meille sillä reissulla. :lol2:

Mutta halpaa ruoka oli ja hyvääkin. Esim kodujuusto(200g), heh, maksoi vajaan 50senttiä. Eri makuiset kivennäisvedet olivat myös edullisia, vajaan euron 1,5 litraa. Erityisesti pirni oli hyvää. Ens kesänä taas mennään! :D

Ilecules sanoi:
Hah, hyvä liike (tai oikeushan sulla oli valitukseen) Riittikö kirjallinen reklamaatio vai jouduitko lähettämään näytteen? Mitä kautta lähetit viestin Valiolle? Vois kokeilla itsekin :D

Lähetin ihan valion sivuilla olevasta palauteosiosta vai mikäs se nyt olikaan. Siinä kysyttiin kaikkea, et mikä purkki, päivämäärä jne. Purkin olin jo heittänyt menemään, joten pistin sen mitä muistin. :) Ilmeisesti siellä oli oikeasti ollu joku valmistusvirhe siinä kastikkeessa ja se ei ollut sekoittunut kunnolla. Vastaus ja lahjakortti tuli sitten postissa eikä mennyt kuin muutama päivä. Pisteet Valiolle!

Ite tykkään kyllä syödä raejuusto ihan sellaisenaan !

Offtopic: Tuli tässä pohdiskeltua että mikä olis edullisin proteiinilähde ihan perus marketista. Lidl:ssä ainakin on erittäin halpaa maitorahkaa, eikös se ole 89c 400g jos oikein muistan :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom