Onko raejuusto epäsuosittu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RegeX
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa olla hyvin pitkälti suomalaisten juttu tuo KUNNOLLINEN raejuusto. Olin autonhakureissulla Saksassa viime kesänä, eikä sieltä kunnollista raejuustoa löytynyt edes isoista marketeista. Ainoa mitä löytyi oli juuri tuota hötöstä "valmiiksi pureskeltua" raejuustoa, jossa oli rasvaa neljästä kahdeksaan prosenttia... Kyllähän sitä nyt pakon sanelemana kaksi päivää söi, mutta ei siitä kyllä oikein jokapäiväiseksi ravinnoksi olisi...

Myös rahkaa oli Saksasta yllättäen vaikea löytää, tosin sitä kyllä pienellä vaivan näöllä löytyi. Paljon oli sokeroituja rahkoja, muttei peruskamaa juurikaan.

training_day sanoi:
Itsellä on usein raejuusto ruoan lisäkkeen, esim. perunan, riisin tai muun vastaavan korvikkeena.

Sama juttu meikäläisellä, ainakin kaks kertaa päivässä sitä tulee syötyä just lisukkeena ruoan kanssa. On hyvää ja maistuu melkein minkä tahansa safkan kanssa :thumbs:

Kai se on sitten niin että muualla päin maailmassa salilla kävijät jäävät jostain paitsi. :D

*Menee kauppaan ostamaan kymmenen purkkia raejuustoa*

*hmm... sehän tekee 360grammaa protskua* :kuola:

Raejuusto kuuluu peruskamaan, mitä jääkaapistani löytyy...sillä on erittäin helppo paikata puuttuvat protskut ruoka-annoksesta...itse käyttelen pääsääntöisesti rasvatonta mallia, koska esimerkiksi jauhelihasta tulee helposti riittävä määrä rasvaa ja tällöin rasvatomalla raejuustolla sitten lisäilen puuttuvan määrän proteiinia.

Raejuusto on juuri neutraalin makunsa ansiosta mitä parhain proteiininlisääjä muuten laihoihin aterioihin (jos esim. joutuu turvautumaan mikroateriaan). Mutta pysyisin kaukana Valion valmiiksi maustetuista raejuustoista, ainakin Tzaziki tms. oli todella paskan makuista.

Tomi sanoi:
Raejuusto on lähestulkoon jokaisen suomalaisen kehonnakertajan perussettiä. Kannattaa muuten sitten unohtaa ne Valion 1,30 e maksavat rasvattomat pöperöt, kun ihan tavallisissa 95 snt maksavissakin on hurjat 2% sitä rasvaa, eli käytännössä olematon määrä. Amerikkalainen raejuusto on ilmeisesti samanlaista höttöä kuin Valion Cottage Cheese -nimellä kulkeva kuolonjuusto? Ostin kerran jostain marketista hädissäni kaksi purkkia ko. tuotetta, enkä saanut kahta lusikallista enempää alas. Hyi saatana, en ihemettele miksi raejuusto on suomalaisten juttu, jos se muualla on oikeasti sissijuustoa. :urjo:

Huomasinpa että Ingmanilta oli tullut 400 g rasvaton raejuustopurkki, hinta sama kun siinä tavallisessa, eli 1,69€ proteiinia myös se 18 g tässä rasvattomassa, rasvaisemmassa oli 16 g.

mites ootteko ikinä kokeillu et tekis tehosekottimella raejuustosta ja vaik mustikkakeitosta juoman??...vois mennä helpommin alas ku ei oikeen kaikille maistu...

huumor sanoi:
mites ootteko ikinä kokeillu et tekis tehosekottimella raejuustosta ja vaik mustikkakeitosta juoman??...vois mennä helpommin alas ku ei oikeen kaikille maistu...

Mikset vaan sekoita rahkaa ja sitä mustikkakeittoa? Ei ole mitään järkeä vetää raejuustoa väkisin jos ei uppoa.

Ite syön päivittäin 1-2 200g purkkia raejuustoa, ja hyvin uppoaa kun samalla syö vähän jotain suolaista siinä sivussa. Mun mielestä kannattaa syödä sekä tota rasvaista, että rasvatonta versiota, ne maistuu hieman erilaisilta, eikä siihen raejuuston makuun kyllästy niin helposti.

Mun mielestä pelkkä raejuusto maistuu pahalta. Sen sijaan tulee syötyä raejuusto-tonnikala -comboa aika usein, siitä saa ok salaatin kun lisäilee vaikka oliiveja, tomaattia, jnejne. Menee tosin ilman rehujakin hyvin alas. .Iltapalalla tota tulee vedettyä usein kun maku vaan paranee kun laittaa kunnon lorauksen oliiviöljyä mukaan.

S0874 sanoi:
Mun mielestä pelkkä raejuusto maistuu pahalta. Sen sijaan tulee syötyä raejuusto-tonnikala -comboa aika usein, siitä saa ok salaatin kun lisäilee vaikka oliiveja, tomaattia, jnejne. Menee tosin ilman rehujakin hyvin alas. .Iltapalalla tota tulee vedettyä usein kun maku vaan paranee kun laittaa kunnon lorauksen oliiviöljyä mukaan.

Tämä on tuttuakin tutumpi combo, tosin laitan siihen yleensä ananasta, josta tuleekin ainoat hiilarit iltapäivän safkalla jos en ole treenaamassa käynyt (näin dieetillä siis). Reilu ruokalusikallinen salsakastiketta vielä joukkoon ja se on suorastaan hyvänmakuista. :kuola:

Joka aamu 200g purkillinen Valion 2% kamaa naamariin. Jos se olisi halvempaa, en söisi rahkaa ollenkaan...

Timba79 sanoi:
Tämä on tuttuakin tutumpi combo, tosin laitan siihen yleensä ananasta, josta tuleekin ainoat hiilarit iltapäivän safkalla jos en ole treenaamassa käynyt (näin dieetillä siis). Reilu ruokalusikallinen salsakastiketta vielä joukkoon ja se on suorastaan hyvänmakuista. :kuola:

Tota salsasoossia täytyy testata. Mutta ensin haen jotain kunnollista salsakastiketta... Ostin tossa Lidl:istä Kania -salsaa, ja se maistu aivan helvetin sokeriselle meikäläisen suussa. Olihan se tulista joo, mutta todella makeaa jotenkin.

Aika nirso taidan olla :david: :lol2:

S0874 sanoi:
Tota salsasoossia täytyy testata. Mutta ensin haen jotain kunnollista salsakastiketta... Ostin tossa Lidl:istä Kania -salsaa, ja se maistu aivan helvetin sokeriselle meikäläisen suussa. Olihan se tulista joo, mutta todella makeaa jotenkin.

Aika nirso taidan olla :david: :lol2:

No niin olet! :lol2:

Minä nimittäin käytän just tota kyseistä Kanian salsaa ja se on mun makuun todella paljon. Salsakastikkeita on vaikka mitä merkkejä, eli ei muuta kun kokeileen vaan.

Timba79 sanoi:
No niin olet! :lol2:

Minä nimittäin käytän just tota kyseistä Kanian salsaa ja se on mun makuun todella paljon. Salsakastikkeita on vaikka mitä merkkejä, eli ei muuta kun kokeileen vaan.

Kaveri vetelee useamman purkin salsakastikkeella höystettynä joka päivä. En ole vielä uskaltanut testata, mutta pitää varmaan koittaa :). Ei kyllä raakana putoa toi materiaali, mutta sapuskan kylkeen oikein loistava lisuke.

Jakob sanoi:
Kaveri vetelee useamman purkin salsakastikkeella höystettynä joka päivä. En ole vielä uskaltanut testata, mutta pitää varmaan koittaa :). Ei kyllä raakana putoa toi materiaali, mutta sapuskan kylkeen oikein loistava lisuke.

Kausittain menee useampikin purkki päivässä. Joskus taas tulee pidempikin tauko raejuuston kanssa. Mutta mausteita on tullut testailtua erilaisia, mutta mikään ei ole voittanut salsakastiketta. Eli kokeile ihmeessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom