Onko proteiinissa sivuvaikutuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigPete
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On, sivutuotteena oikein nautittuna turpoat kuin pullataikina;)

Kananmunanvalkuaista kun vetää tarpeeks niin aina silloin tällöin pääsee pieniä tuhnuja :) . Se ei oo välttämättä mukavaa kun oot tekemässä jalkaprässissä maksimisarjaa ja joku kaunis nainen on varmistamassa kun yllättäen pääsee hirveä leija fanfaarein ilmoille.

Originally posted by jpm
Liika proteiini tekee myös hikeen (ainakin joillekkin) pistävän ammoniakin (?) hajun..
Jeps näin on närhen munat vaattteet haiseen niin...:urjo:

Ja kannattaa muistaa ettei käytä ku muutamia samoja paitoja salilla, koska vaikka ne pesis ni ku alkaa vähänkin hikoiluttaa niin tuo ammoniakin haju alkaa pukkaamaan läpi vaikka olisi miten paljon dödöä laittanut....ikävää mutta totta. Eli ei kannata mitään sellaisia paitoja laittaa mitä esim. käyttää ravintolassa. Niin ja sit jostain paskoista protskuista saattaa tulla finnejä.....riippuu tietysti hiilari määrästä...Bulkeissa yleensä:kippis1:

Originally posted by BigPete
Niin että onko siinä minkäänlaisia sivuvaikutuksia

Vähän off topic, mutta minulla on tullut sellainen ilmiö, että rankan sarjan jälkeen *hengityksen* haju muuttuu erikoiseksi! En oikein itse osaa sanoa, että onko se ammoniakin haju, vai mikä. Mielestäni kreatiinin syönti on ainakin vahvistanut tätä. Ei kellään muulla ole samanlaista tapahtunut?

Re: Re: Onko proteiinissa sivuvaikutuksia?

Originally posted by Mtmm

Sähän voit sen itse testata juomalla vaikka maitoa, siinäkin on mm. proteiinia.

Ja B-vitamiinin sivuvaikutuksia voit testata itse juomalla vaikka korin keskiolutta, siinäkin on mm. B-vitamiinia.

Originally posted by Mtmm
Nyt Hannibal on vähän tyhmä. Hannibal, keskikaljassa on ERITTÄIN vähän b-vitamiinia, kun taas maidossa on suhteellisen paljon proteiinia, joten ELÄ Hannibal juo sitä bissee, ota B-Strong!!

Vittumainenkin oon.

Pointti oli siinä, että on vähän liikaa muuttujia pelissä ja tutkimus menee kovin ei-tieteelliseksi, jos maidonjuonnilla käydään testaamaan proteiinin sivuvaikutuksia. Onhan esim. rasvattomassa maidossa enemmän hiilihydraattia kuin proteiinia.

Korjatkaa lääketieteen opiskelijat/harrastajat jos olen väärässä, mutta olen käsittänyt, että liian proteiinipitoinen ruoka nostaa veren uraattipitoisuutta. Tämä taas altistavaa ainakin iskiakselle. Muutenkin uraateilla (virtsakiteillä) on tapana kerääntyä niveliin ja sitä kautta aiheuttaa kipuja ja harmeja.

Ei siihen varmaan kuole. :p Tietenkin jos sattuu olemaan maksatulehdus, niin ei kannata yli 60 grammaa päivässä syödä, voipi iskeä myrkytys.:evil:

Proteiinit ovat typpipitoisia aineita, joten niiden hajoamistuotteena syntyy typpipitoisia yhdisteitä. Eli kyllä uraattipitoisuus varmaan nousee ja virtsatiekiteiden riski kasvaa. Mutta tuskinpa se iskiakselle altistaa (eikös se johdu iskias-hermon puristuksesta?), lähinnä luulisin sen altistavan kihdille. Joku tarkemmin asioista tietävä voisi kertoa tarkemmin. Ja tuskinpa ihan vähäinen proteiinin lisäys ravintoon vaikuttaa millään tavalla haitallisesti. Varmaan aika paljon saa syödä proteiinia ennen kuin alkaa haittavaikutuksia olla.

Jaa-a onko sitten vaarallisempaa syödä kehonrakennustyyliin ehkä hieman ylimääräistä proteiinia, vai noudattaa perusjampan ruokavaliota joka koostuu keppanasta ja HK:n sinisestä?

Nyt jäi vähän epäselväksi, mitä kysyjä tarkoitti, mut jos tässä haetaan sitä, että syö tyyliin 300 g proteiinia päivässä, niin onko siitä haittaa, niin vastaus on kyllä ja ei. Enimmät proteiinit kannattaa ottaa kiinteästä ruoasta ja jättää proteiinijuomat vähemmälle, sillä happo-emästasapainon pitämiseksi balanssissa paljon proteiinia syövän tulisi syödä myös paljon vihanneksia ja hedelmiä. Sen huomaa ihan käytännössä, että olo on tukkoinen ja vittumainen, jos elimistössä jyllää hapan.

Ei noissa juomissa sinänsä mitään vikaa ole, itsekin niitä tulee joka päivä juotua, mutta jos pääasiallinen ravinnonlähde on proteiini-hiilarijuomat, niin ei se mitään hyvää tee elimistölle. Tai sitten voi ainakin auttaa tilannetta esim. juomalla Valmarinia, halpaa kuin saippua ja saa kaikista itseään kunnioittavista lisäravinneliikkeistä http://www.biotiini.com/vatsa_suolisto/index.htm#Valmarin
:kippis2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom