Onko proteiinissa sivuvaikutuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigPete
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ainakin väsyin tohon alle 2g/painokilo protskuu dieettiin muutaman viikon jälkeen, koska TYKKÄÄN SYÖDÄ LIHAA. Eli taas menee 3g/painokilo protskuu.

Jos haisee niin saa tulla suoraan sanoon päin naamaa...

oon huomannu et jos syö vähän normaalia enemmän niinkuin puntin nostelun takia on tapana,niin hikoiluttaa paljon helpommin.etenkin yöllä saattaa hikee puskee niin perkeleesti.sit jos on vähemmällä proteiinilla niin ei hikoile lähellekään yhtä paljon.oon kuullu että valkuainen nostaa kehon lämpötilaa ja itelläni se on kyl selvästi havaittavissa.

Originally posted by arnold
oon huomannu et jos syö vähän normaalia enemmän niinkuin puntin nostelun takia on tapana,niin hikoiluttaa paljon helpommin.etenkin yöllä saattaa hikee puskee niin perkeleesti.sit jos on vähemmällä proteiinilla niin ei hikoile lähellekään yhtä paljon.oon kuullu että valkuainen nostaa kehon lämpötilaa ja itelläni se on kyl selvästi havaittavissa.

Aivan sama tapahtuu mulla. Hyvänä puolena (ainakin talvella)on se, ettei juuri koskaan palele :D

Jostain luin, että proteiinista jopa 20% (oisko ollu joku t-magin artikkeli) muuttuu lämmöksi. Sen(kin) takia siinä suositeltiin lisäämään protskun määrää ravinnossa.

Nojaa, lisäravinnefirmat kai suosittelee protskun syönnin lisäämistä ikuisesti ja aina vaan enemmän, ja erityisesti juuri heidän protskujauheensa sattuu olemaan sitä ainoaa oikeaa...

Tuolta Valmarin-linkistä löytyy seuraava teksti: "Valmarin sisältää elimistön toiminnalle välttämättö-
miä emäksisiä kivennäisineita"

Ois vaan kiva tietää että mitä nämä "emäksiset kivennäisaineet" ovat, siis onko valmarin vaan jotain tyyliin "20mg magnesium, 2mg rautaa ja 0.0001mg biotiinia per teelusikka". Eli jos joku tietää tuon Valmarinin ravintosisällön niin postatkaa tänne.

Ps. Mä oon nimittäin hapan :-( Ei ollu vitsi.

Melekosen iäkäs ketju. No, ei siinä mittään.

Eli itellä seuraavanlaisia oireita ilmaantunut (en tiedä johtuuko proteiinista):
-janottaa melkeen koko ajan, juon useita litroja enemmän nestettä kuin aikaisemmin
-tämän seurauksena tietenkin pitää käydä vähän väliä kusella
-ei ole aikaisemmin ilmaantunut
-ilmennyt noin parin viikon ajan
-aloitin proteiinin käytön noin kolme viikkoa sitten

Onko muut huomannu vastaavaa? Vai mahtaakohan johtua sittenkin jostain muusta, tämä vaan tuli ensimmäisenä mieleen, kun ei mitään muuta uutta ole tullut vedettyä/tehtyä.

Melkolailla samoja oireita tullu esiin, tosin aloitin käyttämään proteiinia (hera80) jo joskus kauan aikaa sitten (1-1,5 v) mutta nyt joulun jälkee menny SARJOJEN välissä 0,7-1 shaker pullo vettä. siis shaker pulloo mahtuko 7 dl vähä päälle.

Ei mitään kusemis ongelmia mutta aina suu on vaan kuiva. Vaikuttaakohan kreatiinikään paljoa?

Kroonisen janon tapauksessa kannattaa tsekata verensokeri diabeteksen varalta. Tuossa kun oireina ovat väsymys, janotus ja kusetus.

Itsellä huomasin sen johdosta vain yhden asian, kun aloitin punttaamisen ja kunnon syömisen. Maitorahkan käytön aloittamisen jälkeen pieretti paljon enemmän kuin ennen ja paskahätä tuli paljon useammin : o.

Noh, nyt kun en ole jaksanut rahkaa vetää ei moisia ole ollut.

Niin ja sit jostain paskoista protskuista saattaa tulla finnejä.....riippuu tietysti hiilari määrästä...Bulkeissa yleensä:kippis1:

WTF? Heititkö ihan hatusta ton? Oisko perusteluja? Onko käyny mielessä et jos bulkkaat jollain paskalla ni ne finnit tulis siitä...

No siis lisääntynyt kuseminen ja jano ja paskattaminen, on ainakin mitä minä tiedän oireita nopeutuvasta aineenvaihdunnasta ainakin aluksi. Eli ei syytä huolestua jos kuukauden tai pari paska lentää ja kusi virtaa. Kyllä se siitä.

punttaaminen nopeuttaa aineenvaihduntaa-> tavara kulkee kehon läpi nopeampaa.

toisaalta taas kun elimistössä on enemmän ravintoa (proteiinia) aineenvaihdunnalle on paremmin polttoainetta-> janottaa
aineenvaihdunta pyörii aika pitkälti veden ympärillä.

syötkö kreatiinia??
itselläni tekee aina kreatiinin aloituksen kanssa samaa ja saa juoda ihan pirusti.
joissain palkkareissa ja proteiineissa on kreatiinia seassa ja toiset reagoi herkemmin kreatiiniin.

Tilanteessa ei ole mitään vakavaa (jos ei diabetestä tosiaan ole) vaan on merkki siitä, että kehosi toimii tehokkaammin.
Onko unesi muuttunut syvemmäksi?
palaudutko nopeammin?
kiinteydytkö??

nämä ovat merkkejä siitä, että aineenvaihdunta on nopeutunut.
Yleensä tähän kestää muutamia viikkoja-kuukausi ja vaatii ravintoa, että tapahtuu.

Mites muuten diabetes vaikuttaisia punttiin ja syömisiin? Meneekö vaikeaksikin?

NÄIN BODYLEHDESSÄ PARI VUOTTA SITTEN:
Liikunta yhdistettynä 1-tyypin diabetekseen on nimittäin hyvin riskaabelia, mikäli ei tiedä mitä tekee ja mitä asioita tulisi ottaa huomioon. Ravinnon määrä, laatu ja ajoitus sekä insuliiniannoksen suuruus, ajoitus ja pistokohta vaikuttavat suuresti ja ne tulisi aina sovittaa yhteen liikuntasuorituksen kanssa. Verensokerin mittaaminen tasaisin väliajoin liikuntasuorituksen aikana on myös tärkeää.
Mitä useammin, mitä korkeammalla ja mitä tasaisemmalla tempolla harjoittelet, niin sitä enemmän kiihdytät aineenvaihduntaasi. Kunhan olet huolellinen niin samalla opit, jos et hallitsemaan niin ainakin ennakoimaan, miten elimistösi tähän reagoi. Vältä aluksi harjoittelua, jossa on paljon staattista jännitystä vaativia liikkeitä ja pidä sarja- että toistomäärät korkeina. Kun on varmaa, ettet kärsi muuten eikä harjottelu aiheuta esim. verenpaineen kohoamista, voit vähitellen lisätä harjoitteluusi lyhempiä sarjoja raskaampia liikkeitä - tee se kuitenkin maltillisesti, sillä lihasten kasvun kannalta on paljon tärkeämpää saa aineenvaihdunta kiihtymään ja tuttua volyymityyliseen harjoitteluun, josta on oppinut ottamaan mahdollisimman paljon irti. Isot painot ja lyhyet sarjat tulevat kysymykseen joskus myöhemmin ihan huvin vuoksi.
Nauti hiilihydraattipitoinen ateria ennen treeniä ja varaan treeniin mukaan energiapatukka tai itsellesi sopiva hiilarilähde, jonka nautit harjoittelun kuluessa. Muista pitää huolta verensokeritasoistasi. Verensokeri kannattaa mitata ainakin 2 kertaa treenin aikana. Pidä hiilari juomaa käsillä hypoglygemian varalta.
Muista, että jos haluat paljon lihaksia tulee sinun myös syödä paljon ruokaa..

Liika proteiini tekee myös hikeen (ainakin joillekkin) pistävän ammoniakin (?) hajun..

Siitäkös se johtuukin.. Ite on tullut harrastettua vähän parisalsaa lepopäivinä ja aika kiusallista tuo ammoniakin haju kieltämättä siinä hommassa on kun väkisinkin tulee hiki..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom