Onko oikeanlainen jalkatreeni 4-jakoiseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kiitoksia vastauksistanne, kuinka mun ton ohjelman suhteen kannattaa muuttaa toistomääriä sittenkun olen esim. 1,5kk treenannu tai 2vkoa? Jonka mr kukkakeppi teki.. :]

No jos haluaa vaihdella toistomääriä niin itse sanoisin 4 vkon välein.

Ymmärsithän toki, että esim Penkki 3x6-10 tarkoittaa sitä, että kun tulee 10 toistoa jokaisessa sarjassa täyteen niin lisäät esim 2,5 kg ja aloitat tekemään 3x6 kunnes saat taas 3x10 ja lisäät painoa.

Tyyliin näin:
1. Treeni Penkki 3x6x100 kg
2. Treeni Penkki 3x8x100 kg
3. Treeni Penkki 3x10x100 kg
4. Treeni Penkki 3x6x102,5 kg jne...

No jos haluaa vaihdella toistomääriä niin itse sanoisin 4 vkon välein.

Ymmärsithän toki, että esim Penkki 3x6-10 tarkoittaa sitä, että kun tulee 10 toistoa jokaisessa sarjassa täyteen niin lisäät esim 2,5 kg ja aloitat tekemään 3x6 kunnes saat taas 3x10 ja lisäät painoa.

Tyyliin näin:
1. Treeni Penkki 3x6x100 kg
2. Treeni Penkki 3x8x100 kg
3. Treeni Penkki 3x10x100 kg
4. Treeni Penkki 3x6x102,5 kg jne...
Joo en oikein tajunnut mutta nyt tajuan. :] Mitkä tuon hyödyt sit on? Itsellä ei ole kokemusta tuollaisista sarjoista..

Hyötyinä juurikin ne mitä iPush sanoi. Kuormitetaan lihasta progressiivisesti, jotta saadaan lihas voimistumaan samalla tuhoamaan lihassäikeitä, jotka korjaantuessa vahvistuvat --> kasvaa.

Tuo mainitsemani tapa on omasta mielestäni "helpompi" tapa nostamaan sarjapainoja jne.

Esim. jos tekisit nyt penkkitreenin mainitsemallasi tavalla (4x10x120kg) ja se tekisi todella tiukkaa ja saisit juuri ja juuri ne tehtyä, on seuraavassa treenissä vaikea siirtyä isompiin sarjapainoihin samalla sarja/toistomäärillä. Todennäköisesti et saisi seuraavassa treenissä tehtyä täyttä 4x10 vaan sarjat jäisi vajaiksi tyyliin 8-10,7,6,5. Tosin 4x8x125kg saattaisi olla mahdollista.

mainitsemallani tavalla taas, kun pystyisit tekemään x kg painolla 12 toistoa niin pystyt todnäk tekemään x+2,5kg sen 3x8 sarjat. Ja tästä taas toistoja nostomalla tulet voimakkaammaksi. Itse näen tämän tavan helpompana progressiivisuutena. Käytännössä ottaen saatat luulla, että tämä on hitaampi tapa nostaa sarjapainoja jne.Mutta pitkässä juoksussa tämä on parempi ja nopeampi tapa kuin mainitsemasi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom