Onko ohjelmani kunnossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
YLEISTÄ

Ikä: 24 vuotta
Pituus: 175 cm
Paino: 75 kg
Painoindeksi 24,5
Peruskulutus ilman liikuntaa 2374 kcal
Kokonaisenergiankulutus liikunnan kanssa 2587 kcal
Kalorivaje 446 kcal

RAVINTO

Neljä appelsiinia
Kolme annosta Weetabixia
Rasvatonta maitoa
Kaksi kananmunaa
Tonnikalasäilyke
Broilerinkoipi (ilman nahkaa)

Energiaa yht.: 2141 kcal
Hiilihydraatteja yht.: 213 g
Proteiineja yht.: 163 g
Rasvaa yht.: 66 g
Suolaa yht.: 8.9 g
Kuitua yht.: 27.5 g

Energiaa hiilihydraateista 40 %
Energiaa rasvasta 28 %
Energiaa proteiineista 31 %
Energiaa alkoholista 0 %

KUNTOILU

Treenaan kropasta melkein jokaista treenattavaa lihasta. Yhtenä päivänä keskityn 15 min yläkroppaan ja käsivarsiin. Toisena 15 min vatsalihaksiin ja jalkalihaksiin. Käytän 12.5kg käsipainoja, vatsalautaa, viisto ja pystypenkkiä sekä leuanvetotankoa. Treenin jälkeen lähden kymmenen minuutin iltalenkille (aamuaerobiseen ei ole aikaa). Muistan tietysti venytellä perusteellisesti, ettei kroppa tule kipeäksi. Tavoitteena ei ole mitään hirvittäviä lihaksia hankkia vaan saada kiinteyttä ja piirrettä lihaksiin.

KYSYMYKSIÄ

1. Mihin järjestykseen pitäisi syöminen laittaa? Eli vähän hakusessa on mitä ja miten pitäisi syödä että lihakset kasvaa. Kauanko pitää odottaa treenin jälkeen että saa syödä yms.

2. Pitäisikö kuntoilla vaan joka toinen päivä, että lihakset palautuvat? Onko siitä jotain haittaa, että nostelee taas painoja heti seuraavana päivänä?

3. Mulla kun on melko vähän tuota läskiä, mutta on kuitenkin jonkun verran, niin pitäisikö kalorivaje pitää paljon pienemmällä kuin se minulla nyt on? Olin joskus kuulevani, että keho ottaa energian lihaksista siinä vaiheessa, jos on enää vähäsen läskiä jäljellä ja -500 kcal vaje.

4. Kasvaako lihakset miinuskaloreilla eli kalorivajeen aikana? Minullahan noita proteiineja on ruokavaliossa kuitenkin melkoisesti, eli eikös se hoida homman kotiin? Kuntoiltuakin tulee varmaan riittävästi lihasten kasvua ajatellen.

5. Yleisestihän neuvotaan että hiilihydraatit tulisi nauttia aamulla ja proteiinit illalla. Mistä tämä johtuu?

:offtopic: Pitääkö Arnold Schwarzeneggerin syödä jotain 4000 kcal päivässä ettei sille iske säästöliekki päälle? Ja sitten kun se säästöliekki iskee niin sehän tarkottaa sitä että läskit kasaantuu. Miten se tyyppi pysyy sitten läskittömänä? Tyhmä kysymys ehkä.

No HUH,HUH!Miten sä jaksat laskee kaikki noi hommat!?Itse en ole sen kummosemmin laskenu ikinä miten paljon mitäkin syön ja hyvin on pärjänny.Pitää vaan maalaisjärellä aateltuna syödä kunnolla ja terveellisesti.Jos haluat kiinteyttä ja sitä että lihas loistaa,niin kannattaa liikkua ja urheilla mahdollisimman paljon.Kannattaa kokeilla uintia,koska se jos mikä kiinteyttää,poistaa rasvaa ja kohottaa kuntoa (HUOM.Minun mielestä).Itse pidän kunnon korkeella ja rasvat kurissa aamuaerobisella ja nyrkkeilemällä VVS:ssä.Aamuaerobiselle kannattaa lähteä heti aamulla kun ei ole syönyt mitään (Tai ainakin niin minulle on sanottu ja hyvin on toiminu).Eikun tsemppiä kiinteytykseen! :thumbs:

BBB-1 sanoi:
No HUH,HUH!Miten sä jaksat laskee kaikki noi hommat!?Itse en ole sen kummosemmin laskenu ikinä miten paljon mitäkin syön ja hyvin on pärjänny.Pitää vaan maalaisjärellä aateltuna syödä kunnolla ja terveellisesti.Jos haluat kiinteyttä ja sitä että lihas loistaa,niin kannattaa liikkua ja urheilla mahdollisimman paljon.Kannattaa kokeilla uintia,koska se jos mikä kiinteyttää,poistaa rasvaa ja kohottaa kuntoa (HUOM.Minun mielestä).Itse pidän kunnon korkeella ja rasvat kurissa aamuaerobisella ja nyrkkeilemällä VVS:ssä.Aamuaerobiselle kannattaa lähteä heti aamulla kun ei ole syönyt mitään (Tai ainakin niin minulle on sanottu ja hyvin on toiminu).Eikun tsemppiä kiinteytykseen! :thumbs:

Nehän laskee ihan helposti netissä. :rock:

jukkas sanoi:
KYSYMYKSIÄ

1. Mihin järjestykseen pitäisi syöminen laittaa? Eli vähän hakusessa on mitä ja miten pitäisi syödä että lihakset kasvaa. Kauanko pitää odottaa treenin jälkeen että saa syödä yms.

2. Pitäisikö kuntoilla vaan joka toinen päivä, että lihakset palautuvat? Onko siitä jotain haittaa, että nostelee taas painoja heti seuraavana päivänä?

3. Mulla kun on melko vähän tuota läskiä, mutta on kuitenkin jonkun verran, niin pitäisikö kalorivaje pitää paljon pienemmällä kuin se minulla nyt on? Olin joskus kuulevani, että keho ottaa energian lihaksista siinä vaiheessa, jos on enää vähäsen läskiä jäljellä ja -500 kcal vaje.

4. Kasvaako lihakset miinuskaloreilla eli kalorivajeen aikana? Minullahan noita proteiineja on ruokavaliossa kuitenkin melkoisesti, eli eikös se hoida homman kotiin? Kuntoiltuakin tulee varmaan riittävästi lihasten kasvua ajatellen.

Vastailen tässä ajankulukseni niihin mihin osaan antaa kattavan vastauksen IMO.

1.Jos sulla ei ole käytössä palautusjuomaa, niin syöt treenin jälkeen HETI. Jos käytössä on palari, juot sen heti treenin jälkeen ja syöt ruuan 1,5-2h päästä palarista.

2.Palautuminen riippuu ohjelmasta ja toi sun ohjelma ei hääppöseltä näyttänyt(ei millään pahalla). Kannattaa etsiä alottelioiden osiolta kotitreeniohjelmia.

3.Lihas kasvu on aika hiljasta, jos on miinuskaloreilla. Eli nyt sun täytyy päättää laihdutatko vai lisäätkö lihasmassaa. Jos toi ruokailu oli kokopäivän ruokailu, niin pitäi syödä "hieman" enemmän. En millään voi uskoa, että tossa on ton verran kaloreita. Ja noi 15 minuutin treenit taida riittää, mutta näistähän mä jo mainitsin 2.kohassa.

Toivottavasti tästä oli nyt hyötyäkin, etten nyt lykännyt tähän väliin tällasta soopa liuskaa. :nolo:

suortti sanoi:
Vastailen tässä ajankulukseni niihin mihin osaan antaa kattavan vastauksen IMO.

1.Jos sulla ei ole käytössä palautusjuomaa, niin syöt treenin jälkeen HETI. Jos käytössä on palari, juot sen heti treenin jälkeen ja syöt ruuan 1,5-2h päästä palarista.

2.Palautuminen riippuu ohjelmasta ja toi sun ohjelma ei hääppöseltä näyttänyt(ei millään pahalla). Kannattaa etsiä alottelioiden osiolta kotitreeniohjelmia.

3.Lihas kasvu on aika hiljasta, jos on miinuskaloreilla. Eli nyt sun täytyy päättää laihdutatko vai lisäätkö lihasmassaa. Jos toi ruokailu oli kokopäivän ruokailu, niin pitäi syödä "hieman" enemmän. En millään voi uskoa, että tossa on ton verran kaloreita. Ja noi 15 minuutin treenit taida riittää, mutta näistähän mä jo mainitsin 2.kohassa.

Toivottavasti tästä oli nyt hyötyäkin, etten nyt lykännyt tähän väliin tällasta soopa liuskaa. :nolo:

Kiitti hyvästä infosta. Vastauksia:

1. Jos haluaa laihduttaa niin ei pitäisi kai syödä heti treenin jälkeen. Kroppa kai ottaa vastaan hiilareita parhaimmillaan 45 min päästä suorituksesta.

2 & 3. No eikö se yksinkertaisesti riitä että alkaa väsyttää? Jos vaikka teen kolme neljä 12 kappaleen sarjaa 12.5 kilon painoilla niin eikö se riitä? Vai pitäisikö sitten mulla olla painavammat käsipainot? Alkuvaiheessa voisin vaikka polttaa rasvaa, sitten voisin siirtyä lihasten kasvattamiseen. Kyllä siinä on sen verran kaloreita.. energynetin sivuilla laskettu juttu. :piis:

jukkas sanoi:
Kiitti hyvästä infosta. Vastauksia:

1. Jos haluaa laihduttaa niin ei pitäisi kai syödä heti treenin jälkeen. Kroppa kai ottaa vastaan hiilareita parhaimmillaan 45 min päästä suorituksesta.

2 & 3. No eikö se yksinkertaisesti riitä että alkaa väsyttää? Jos vaikka teen kolme neljä 12 kappaleen sarjaa 12.5 kilon painoilla niin eikö se riitä? Vai pitäisikö sitten mulla olla painavammat käsipainot? Alkuvaiheessa voisin vaikka polttaa rasvaa, sitten voisin siirtyä lihasten kasvattamiseen. Kyllä siinä on sen verran kaloreita.. energynetin sivuilla laskettu juttu. :piis:

1.En tosta tiedä, mutta lihaskasvun kannalta se ei ole hyvä juttu. Jotkut käyttää kasivaiheista palautusjuomaa, eli heti treenin jälkeen proteiinit ja tunnin päästä hiilarit. Tolleinkin voi toimia hyvin ellei paremminkin. Ja ilmeisesti valitsit se huonomman tien eli laihdtuksen. :D

2&3. Tarkoitushan on, että lopetetaan sitten kun jokainen treenattava lihasryhmä on saanut tarpeeksi rasitusta. En tiedä johtuuko ruokavaliostasi, mutta ei 3-4 sarjasta luulisi väsyvän. Olen sitten väärässä kaloreiden suhteen. Taitaa olla sitten aikamoista ravihevosen rehua se Weetabix. Ja ei noi laskurit ole aina paikkansapitäviä, itsekkin olen saanut niillä merkittävästi vääriä tuloksia. Kannattaisi kuitenkin tarkistaa se itse.

Löysin yhden loistavan kotitreenaus threadin alottelioiden osiolta, jossa on ohjelmaa ja linkkiä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=17873&highlight=kotona+ohjelma

Tosta valitset kommenttien mukaan itsellesi sopivan ohjelman.

Lenkkeilystä viellä:
Noi 10 minuutin lenkit on liian lyhkäsiä. Rasvan palaminen alkaa vasta muutaman hetken kuluttua lenkin alusta. Lenkki kannattaa ajoittaa n.1-1,5h päähän ruokailun molemmin puolin, jotta keho hyödyntäisi mahdollisimman paljon rasvaa kuitenkaan kuihtumatta. Voit myös yrittää välttää hiilihydraatteja lenkkiä edeltävällä aterialla. Voi olla hifistelyä, mutta kofeiini ja muut piristeet parantaa rasvan palamista.

ps. HERÄTYS!

1 Kannattaa syödä suurin osa ravinnosta aamiaisella ja ennen ja jälkeen treenin sekä ennen nukkumaanmenoa(lähinnä vain proteiinia ja rasvaa tällöin).

2 Voit kuntoilla joka päivä jos tavoitteena on vaan kiinteytyä ja polttaa rasvaa ja jos ja kun treenit on kevyillä painoilla suoritettuja.

3 Kalorivaje on ihan hyvä, voisit jopa vähentää sitä jos kerta läskiä on nyt jo aika vähän eikä ole kiire.

4 Lihakset ei kasva miinuskaloreilla juurikaan ellet ole juuri aloittanut kuntoilua tai sitten treenaa äärimmäisillä metodeilla ja syö siten että otat huomioon hormonaaliset vasteet eli aika paljon aivo sekä ruumiillista työtä vaatii kasvattaa lihaksia miinuskaloreilla ellei ole aloittelija. Tosin aloittelija voi olla myös siten että aloittaa KOVAN treenin ekaa kertaa elämässään :D Proteiinia et saa mitenkään älyttömiä määriä mielestäni, enemmänkin voisit syödä jos aikomuksena on lihaa kasvattaa miinuskaloreilla.

5 Hiilarit menee aamulla parempaan käyttöön kuin illalla. Insuliiniherkkyys yleensä heikkenee iltaa kohti jolloin läskin palaminen saattaa vaarantua jos illalla otetaan enimmät hiilarit. Vähän nyt yksinkertaistaen ja muutamia oletuksia tehden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom