Onko mavesta mitään hyötyä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jep. Ja mitä vitun merkitystä monta vuotta olet vetänyt tolleen jos se on silti päin persettä?

"Vittuun tuo kuoletus"- on paras tapa kertoa toisin sanoen että ei ymmärrä ihmiskehon mekaniikkaa. Koska jos ymmärtää niin ei halua vetää maasta ilman kuoletusta.
Taidat olla näitä teoriamiehiä?

Hyvältähän tuo karhun veto näyttää, viimeistä lukuunottamatta kuten hän itsekin totesi.

Kaikilla on hieman oma tekniikka joka liikkeessä. Jotkut treenaa ja jotkut lukee kirjoista :)

Kyllä omaan silmään marjakarhun veto on ikävää katsottavaa. Joskus väänsin Fuhrerin kanssa kuolettamisesta, mutta kyllähän se niin on että tuo pomputtelu maasta on huono homma, eri asia sitten dynaamiset suunnanvaihdot ilmassa (esim. romanialainen jne.). Muutenkin aika karski tekniikka. Itse opettelen tekniikkaa joka vetokerta ja kyselen vinkkejä kokeneemmilta nostajilta, aina se paranee ja tuntuu paremmalta. Tuloksetkin nousevat vaikka tekee iisisti ja varoo menemästä turhan loppuun. En ota vielä mitään failuresarjoja, tuntuu aina että meinaa sellaisissa mennä alaselkä mutkalle.

Kysymys Fuhrerille: olen aiemmin tehnyt maven loppuojennuksessa käsillä sellaisen kulmasoutumaisen liikkeen, eli nytkäyttänyt tankoa yläselän voimin ylös ja taakse. Tällä tekniikalla olenkin aina saanut trapsit kauttaaltaan mukavan kipeiksi. Viimeksi kuitenkin eräs äijä neuvoi jättämään tuon turhana pois. Kokeilin sitten vetää ilman sitä, ja muuten oli ihan toimivan tuntuista, paitsi että DOMSeja ei tullut yläselkään ollenkaan samoin kuin ennen, vaikka tein yhtä tiukkoja sarjoja kuin ennenkin. Eli tuntuu että saan yläselkää paremmin mukaan tuollaisella "kohautuksella" (kyse ei kuitenkaan ole normi olankohautuksesta), onko se ok? Sairaan luonteeni vuoksi toivon myös perusteluja. Kiitos!

Olen vetänyt maasta tällä tyylillä 32 vuotta....vittuun tuo kuolletus..en ole voimanostaja!

kuolestus ei meinaa mitään ootko voimanostoja tai et. kuoletuksella saat uudet paineet kropaan aina ja nosto tyyli pysyy aina puhtaana eikä tollasta mitäs tuos videos tulee esiin plus mitä fuhre laito jo.
mitä ite teen niin jos toistoja pistä saada esim 6 niin teen 6 ykköstä kuin 6 putkeen painettua toistoo:):)

ps: vyö remmit pois ;)

Zone-sarja -42%
Nyt sitten voi taas esittää kysyksen että millä järjellä ihmiset suosittelee jättämään remmit ja vyön pois..

kuolestus ei meinaa mitään ootko voimanostoja tai et. kuoletuksella saat uudet paineet kropaan aina ja nosto tyyli pysyy aina puhtaana eikä tollasta mitäs tuos videos tulee esiin plus mitä fuhre laito jo.
mitä ite teen niin jos toistoja pistä saada esim 6 niin teen 6 ykköstä kuin 6 putkeen painettua toistoo:):)

Miks ihmeesssä..vyö/ remmit pois..kerro mulle?

Katoppa Jouko Aholan nostotekniikkaa....käytkö myös neuvomassa Jokkeria? Maailman vahvin tartteis varmaan sun neuvojas.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fuhrer ei ole ihan teini kuitenkaan :D

No sä nyt valitettavasti oot....

Tuossa "väärällä" tekniikalla tehtyä selkä lihaa...
Selk.png

body12005.jpg

Taidat olla näitä teoriamiehiä?

Kyllä. Olen teoriamiehiä, veto on tällä hetkellä 300kg hujakoilla, saan spagaatin ja taivun siltaan. Totta vitussa olen teoriamiehiä jos saan siitä elantoni kun ymmärrän fysiologiaa, biomekaniikka, kinesiologiaa yms. Se tekee sen että ihmiset joita treenaan pysyy ehjänä, tulee vahvemmiksi ja liikkuvimmiksi.
Voi veljet mikä heitto :thumbs:
Sinä taas et ymmärrä, siks oot vetäny maasta tolla tyylillä 32 vuotta, ja joudut käyttämään remmejä jo tuolla painolla ja heikennät voimantuotto- ja lihaskasvupotentiaalia.
Tästä voidaan väitellä vaikka maailman loppuun asti, mä perustelen mun sanomiset, sinä ja moni muu kuittaa sillä että ei ole voimanostaja.
Alan kyl ymmärtämään miksi voimanostajat kehittyy vuodesta toiseen ja "normi-lihasta-lisää-treenaajat" eivät.
Toiset tosissaan suunnittelevat treeninsä ja toiset eivät.

En ymmärrä miks pitää väittää vastaan typerillä vittuiluilla, jokainen järkevä ihminen kiittää ja ottaa opikseen ja kehittyy. Toiset taas ei.

onko se ok?

Ehdottomasti kaikki nytkyttelyt yms turha liike pois.
Se olankohautus on aivan turha ja vaarallinen tehä siinä lopussa.
Tangon akseli kroppaan ja maahan tekee sen että epäkkäiden alaosan lihassolut vetävät, eli depressoivat lapaluita alaspäin, joka mahdollistaa olkapään stabiloinnin ja lapojen kontrollin.
Ja kun vedät tankoa epäkkäillä ylöspäin tulee hyvin paljon todennäköisemmäksi lannerangan asennon riskeeraaminen johtuen momentista, asennosta, tilapäisestä lihasväsymyksestä yms.
Vedä lavat yhteen ja alas, ja pidä tiukkana koko sarjan ajan.
DOMS on voinut tulla myös siitä kun muutat lihasten pituutta ja asentoa kesken työn niin siinä tapahtuu melkoin sylki pitenemisen ja lyhenemisen välillä.
Hyvä esimerkki on mm. vahvamieskisaajat, farmarikävelyssä lavat ovat aina yhdessä ja alhaalla.
Kohautus on yleensä semmoinen liike että jos vedät maasta samassa sarjassa niin koukistat käsiä hyvin todennäköisesti.
Tämä taas nostaa lapaluita koska epäkkään ylemmät solut aktivoituvat, ja se on taas vähän ristiriidassa sen kanssa että epäkkään alaosan pitäisi stabiloida lapaluuta.

E: Wau! Pitäisikö olla vaikuttunut? Lihaa on kyllä, ja kireys on hyvä. Mutta laita mieluummin video missä on voimaa.
Ja joo, en tosiaan ole ihan teini, enkä luultavasti myöskään heikoimmasta tai pienimmästä päästä ihmiskuntaa. Olen opiskellut, lukenut, keskustellut treenimetodeista monien voimaurheilijoiden kanssa, valmentanut, pitänyt seminaareja muutaman yms.

Sitten sun pitäisi sekin tajuta että jokasella on oma tekniikka ja kaikki ei mene juuri niin kuin kirjassa lukee. Tässä nyt ei selkeesti kuitenkaan ole kyse mistään alaselkäpyöreenä maksimejä vetävästä alottelijasta. Ja tarviiko sitä vielä laittaa kuvia jossa on woimaa, kun hän selkeesti sanoi ettei ole voimanostaja..

Remmien käyttö ei todellakaan heikennä lihaskasvupotentiaalia..maastavedossa...kyynärvarressa riittää kyllä voimaa kohtuullisesti.

Laitappa nyt oma selkäkuvasi niin katsotaan....

fuhre teksistä lainaten :Sinä taas et ymmärrä, siks oot vetäny maasta tolla tyylillä 32 vuotta, ja joudut käyttämään remmejä jo tuolla painolla ja heikennät ( voimantuotto- ja lihaskasvupotentiaalia. <--- pitää meni paikkanssa)
remmeis oon huomanu ite jos otan ne maastavetoon tunttuu et se paino painaa ihan veesti kun remmit pois sama rauta ei paina missään
oma veto tulos pyörii 280 ja pukeilta polven alta säären kohdalta 370 ei vyöt ei remmejä

fuhre teksistä lainaten :Sinä taas et ymmärrä, siks oot vetäny maasta tolla tyylillä 32 vuotta, ja joudut käyttämään remmejä jo tuolla painolla ja heikennät voimantuotto- ja lihaskasvupotentiaalia.
oma veto tulos pyörii 280 ja pukeilta polven alta säären kohdalta 370 ei vyöt ei remmejä

Oma enkka on 240 kg x 10 toistoa

Ite en myöskään ymmärrä miksi pitää negatiivisella asenteella ottaa vastaan nuo kommentit vedosta. Ite olisin kiitollinen jos joku Fuhrerin tietotaidon omaava antaisi ilmaiseksi kommenttia tekniikastani.

Back
Ylös Bottom