Kyykkäsköhän mike?
Eiköhän se kyykännyt. Miksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyykkäsköhän mike?
Mitä jos se "ukkeli" oliki vaikka 82,5 kilosissa kilpaileva nostaja joka teki vaikka päivän sarjat 250kg:lla?
Eiköhän se kyykännyt. Miksi?
Ei paljon voimanosto lajina kiinnosta, ajattelin vaan että terve mies kun ei patin pattia. En silti väheksy suoritustansa, ihan ok malmihan siinä liikahteli.
Silti neuvoisin tuijottamaan enemmän sitä peiliä kuin malmin määrää jos ulkonäkösyistä treenaa. Tekee niitä liikkeitä millä saa haluamaansa tulosta. Oli se sitten mave, leuat tai vaikka taljat.
Mietin vaan, että onko jotkut järkyttävät raudat joskus myös kyykännyt.. Luin, että kovan tason penkkaaja ainakin ollut Yllätyin vaan kun ei tehnyt mavea, mutta olenkin uusi forumilla ;)
Ei se mave latseja pahemmin kasvata. Ja tekihän Ronnie paljon muitakin selkäliikkeitä. Yksi esimerkki on pakkiksen Mike mikä ei käsittääkseni mavea juuri harrastanut ja silti selkä oli iso.
En tee saman päivänä juuri koskaan. Eilen tein kyykkyä 100kg3x10. Mavea treenaan eri tavalla. Muissa liikkeissä teen normaalisti 3 työsarjaa, mutta mavessa kasvatan painoja, kunnes pääsen painoon, jolla uskon saavani enintään 5-6 toistoa. Eli teen vedossa normaalisti vain yhden työsarjan. Ja mave siis ekana liikkeenä treenissä. Olen joskus myös tehnyt ensin kyykyn ja sit maven, mutta en tykkää tehdä näin, koska silloin ei kumpaakaan liikettä oikein pysty tekemään täysiä. Mave treenaan myös aika harvoin, kerran-pari kuussa isoilla painoilla. Kyykky taas on mun suurin pelkoni. Aina ennen kyykkytreeniä ahdistaa ihan sikana. Ja alaselkä mulla on ollut jumissa enemmän tai vähemmän koko sen ajan, kun aloitin salitreenit reilu pari vuotta sitten. Treenini on koko ajan ollut aika epäsäännöllistä, välillä kyykkyä tulee trenattua pari kertaa viikkoon, väliilä kerran. Sama juttu maven kanssa, niinkuin mainitsinkin. Aika fiilispohjalta olen treenannut koko ajan.
Pakko väittää vastaan...
Katoppa noiden voimanostajien selästä se joulukuusen yläpuolinen osa, siis latsien alaosa ja väitä ettei se oo mavella kasvatettu :D
15kg??? 50kg voisi näkyäkin.
E: Ja ei mave tosiaan latseihin ota juurikaan. Kannattaa perehtyä siihen mitä mikin lihas tekee niin tietää sitten mihin eri liikkeet kohdistuvat. Latsit vetävät olkavartta edestä ja ylhäältä alas ja taakse (kuten kapean otteen leuoissa), mavessa liikerata latseille on aika pieni.
Mavessa latsit myös ojentavat selkää.
Maastaveto on paras selkäliike IMO. Treenaaminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja sitkeyttä jotta tulosta saisi aikaan. Lyö Googleen hakusanaksi Ronnie Coleman niin näet mitä MAVE selälle tekee. Terv: TEAM :thumbs:
Korjaan. Lyö googleen hakusanaksi Ronnie Coleman niin näet mitä HORMONIT selälle ja muille lihaksille tekee ;)
Mavessa latsit myös ojentavat selkää.
Mitähän nyt tarkoitat selän ojentamisella?