Onko liikaa treenata joka päivä vatsalihaksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli nyt jumazuka kertokaapa oma mielipiteenne ja tietoakin saa tulla! Kannattaako vatsoja tehdä joka päivä vai ei? Pitääkö lepoa antaa enemmän kuin mitä se yöllä kerkeää antaa? Monestiko itse treenaat?

Ajattelin sitä vaan tässä kysyä kun tulee aina lisäpainoilla tehtyä vatsoja joka päivä... että onko liikaa tai onko siitä hyötyä niin paljon?

Imo, pari kertaa viikossa riittää aivan hyvin. Teet vaan kunnon treenin niillekin. Samanlainen lihasryhmä vatsalihaksetkin ovat kuin muutkin lihasryhmät.

Kyllä niittenki pitää antaa palautua samalla lailla ku muittenki. 2 kertaa viikossa treenaan

Kyllä niitä periaatteessa vois treenata joka päivä mikäli palautuu niin nopeasti, mutta jos niitä oikeasti haluaa treenata nousujohteisesti koko ajan painoja/toistoja/sarjoja lisäten, niin kyllä se useimmille on liikaa. Paremmin kulkee treenit ku pitää niitä lepopäiviäki välillä.

Kaikkea voi treenailla aika suurella frekvensillä, lisäksi vatsassa ei ole jänteitä jotka voisivat tulehtua. Tsekkaa pitkin päivää treenaaminen thread tjsp.

Vaatii kyllä aika paljon jos jaksaa joka päivä vatsat treenata. Itse en meinaa jaksaa niitä tehdä edes silloin kun pitäisi ja joskus saa vatsat niin kipeäksi ettei tee mieli treenata niitä pariin päivään ollenkaan. Teoriassa treenaan 3 kertaa viikkoon vatsat, käytännössä 1-2 kertaa.

Jos et muuten salilla treenaa niin voit varmaan treenata esim. 5 kertaa viikkoon. Itse en kyllä pystyisi kun saan vatsaan osumaa käytännössä joka liikkeessä. Leuat, pystypunnerrus, vinopenkki, hauiskääntö, ojentaja taljassa...kaikissa tekee vatsat(ainakin itselläni) töitä ja eipä tule treenistä paljoakaan jos on vatsat ennestään jo kipeänä :)

Vaatii kyllä aika paljon jos jaksaa joka päivä vatsat treenata. Itse en meinaa jaksaa niitä tehdä edes silloin kun pitäisi ja joskus saa vatsat niin kipeäksi ettei tee mieli treenata niitä pariin päivään ollenkaan. Teoriassa treenaan 3 kertaa viikkoon vatsat, käytännössä 1-2 kertaa.

Jos et muuten salilla treenaa niin voit varmaan treenata esim. 5 kertaa viikkoon. Itse en kyllä pystyisi kun saan vatsaan osumaa käytännössä joka liikkeessä. Leuat, pystypunnerrus, vinopenkki, hauiskääntö, ojentaja taljassa...kaikissa tekee vatsat(ainakin itselläni) töitä ja eipä tule treenistä paljoakaan jos on vatsat ennestään jo kipeänä :)

neljästi viikkoon treenaan muuten kroppaa. päivässä tulee se neljä sarjaa tehtyä lisäpainoilla semmosta 12-15 toiston sarjoin. erittäin hyvin saan aina tuntumaan mutta jo seuraavana päivänä tuntuu ku ois palautunu täysin... mutta varmaan sitä kannattas ehkä pitää se väli päivä ain jos sitä sais vatsalihaksia silleen kasvatettua paremmin.

kiitti vastauksista tullu tuota vähä pähkäiltyä että miten niitten kans tekis. lepoa voisin antaa...

Ei liity nyt vatsoihin mutta koskee topiccia. Onko parempi treenata yleisesti 3x viikossa vai 2x? Nytten treenaan tällälailla:

Ma:
-Mave 3x5
-Kyykky 3x5
-Pystypunnerrus 3x5
-Penkki 3x5
-Leuanveto leveällä otteella 3xmax

Ke:
-Ei mavea, muuten sama

Pe:
-Sama kuin keskiviikko.

Olen ajatellut siirtyä joko 2x treeniä viikossa, taikka että treenaisen Ti, To ja Pe. Palautumisen kannalta ei (luultavasti) ole ollut ongelmia, mutta mikähän olisi tehokkain tapa treenata sitten? Viisaammat kertokoon. (Ohjelmaa ei tarvitsi liikkeiltä muuttaa, vain päiviä jos niitäkään)

Ei liity nyt vatsoihin mutta koskee topiccia. Onko parempi treenata yleisesti 3x viikossa vai 2x? Nytten treenaan tällälailla:

Ma:
-Mave 3x5
-Kyykky 3x5
-Pystypunnerrus 3x5
-Penkki 3x5

Ke:
-Ei mavea, muuten sama

Pe:
-Sama kuin keskiviikko.

Olen ajatellut siirtyä joko 2x treeniä viikossa, taikka että treenaisen Ti, To ja Pe. Palautumisen kannalta ei (luultavasti) ole ollut ongelmia, mutta mikähän olisi tehokkain tapa treenata sitten? Viisaammat kertokoon. (Ohjelmaa ei tarvitsi liikkeiltä muuttaa, vain päiviä jos niitäkään)

kun tota tossa nyt kattoo niin ensialkuun oma mielipiteeni on se että laitat haukkarin ke ja penkin pois keskiviikost. kahesti viikkoon riittää ihan hyvin ainakin mulla. mullaki tuo ma, ke ja pe mutta teen ylä ja ala selän keskiviikkona ja yläselän viel la. muuten sitten ma ja pe on penkki, hauis, ojentajat ja olkapäät.... niin ja jalat keskiviikkona. perustelen ton keskiviikost penan jättämisen sillä että on enemmän keskiviikkona voimia käytös muis liikkeis ja kerkeevät palautuu rinta paremmin perjantaille:thumbs: mutta voip olla jollakin parempikin idea ja palautumisestahan se riippuu

Asia selevä, jätän penkin keskiviikolta, varsinaisia käsiliikkeitä ei ole siksi että käsistä ei tulisi "raskaita" isoja ja "kömpelöitä" kun ohjelma on luotu nyrkkeily/potkunyrkkeilyä varten, jolloin nopeat ja vahvat lyönnit ovat etua. Kiitoksia neuvoista.
(Silti nuo kädet on kasvanut vaikken ole mitään varsinaisesti niille tehnyt..)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tekeekö kukaan porukasta vatsoja voimapyörällä? Itse teen vaihtelevasti voimapyörää 3x viikkoon 3 kertaa 15 toistoa. Joskus jos voimapyörä salilla varattu niin teen sitten vain siinä vatsatelinees 5kg lisäpainolla niskantakana saman 3x15.

Tekeekö kukaan porukasta vatsoja voimapyörällä? Itse teen vaihtelevasti voimapyörää 3x viikkoon 3 kertaa 15 toistoa. Joskus jos voimapyörä salilla varattu niin teen sitten vain siinä vatsatelinees 5kg lisäpainolla niskantakana saman 3x15.

Tuli pari kertaa kokeiltua mutta tein varmasti sen väärin, sillä tuntu minusta liian huonosti vatsoissa, joten siks on tullu tehtyä lisäpainojen kanssa jalkojen nostoja ja rutistuksia. Saan paljon paremmin kovan poltteen vatsaan tehdessäni ne noilla tsydeemeillä kunnolla ja ajatuksen kanssa. Saattashan se olla tehokas tuo voimapyörä jos sen osais tehä oikeella lailla :D

Ma:
-Mave 3x5
-Kyykky 3x5
-Pystypunnerrus 3x5
-Penkki 3x5

Ke:
-Ei mavea, muuten sama

Pe:
-Sama kuin keskiviikko.

Ite lähes identtisellä ohjelmalla nyt puolisen vuotta treenannut ja toimii erittäin hyvin.Silloin tällöin myös ottanu riveä ja dippiä tonne sekaan. Voimat ja lihakset kasvanu hiton hyvin. Välillä jopa neljaan kertaan viikossa menny tolla jos energiaa ollu riittävästi.

Tuli pari kertaa kokeiltua mutta tein varmasti sen väärin, sillä tuntu minusta liian huonosti vatsoissa, joten siks on tullu tehtyä lisäpainojen kanssa jalkojen nostoja ja rutistuksia. Saan paljon paremmin kovan poltteen vatsaan tehdessäni ne noilla tsydeemeillä kunnolla ja ajatuksen kanssa. Saattashan se olla tehokas tuo voimapyörä jos sen osais tehä oikeella lailla :D

Juu, youtubesta varmaan löytyy ainakin jotakin videonpätkää voimapyörään liittyen, että niistä varmaan jotain voi oppia.
Voimapyörän ajatuksenahan on tuottaa vain sitä staattista jännitystä vatsalihaksiin.

Miten joku yleensä pystyy tekemään vatsoja jokapäivä? Itse teen 3 kertaa viikkoon omalla painolla ja pari sarjaa lisäpainoilla ja aina seuraavana päivänä vatsalihakset kipeänä.

Miten joku yleensä pystyy tekemään vatsoja jokapäivä? Itse teen 3 kertaa viikkoon omalla painolla ja pari sarjaa lisäpainoilla ja aina seuraavana päivänä vatsalihakset kipeänä.
Varmaa tekevät pitkää kestävyystreenii neitipainolla ja kuvitellaan että sillä palikat kasvaa.

Less is more!

Varmaa tekevät pitkää kestävyystreenii neitipainolla ja kuvitellaan että sillä palikat kasvaa.

Less is more!

ei oo tainnu yks neiti lukea mitä on kirjotettu kun heittää puuta paskaa. jos 12-15 toiston sarjat on kestävyystreeniä mielestäs ni ei poju tiedä mitään vatsoista...

Treenaan itse vatsat 3x viikossa, yhden sarjan failureen. Käytän liikkeenä istumaannousuja siten, että jalat eivät ole tuettuina mihinkään, jotta lonkankoukistajien osuus vähenee. Lisäpainot rinnan päällä. Aina kun saan yli 15 toistoa, lisään painoa. Tähän asti toiminut erittäin hyvin ja nousujohteisesti, joka kerta saan suunnilleen 2-3 toistoa lisää. Ikinä ei ole vatsat kipeinä, mutta voimaa tulee lisää.

Pidän huolellisesti kirjoitetusta vastauksestasi, varsinkin kohdasta: "Ei".
Vaikka kysymys onkin kyllä/ei, niin siihen voi lätkästä vähän perusteluja mukaan.

Itse asiasta en tiedä mitään.

Back
Ylös Bottom