Niklas86: Kun sulla nyt näyttää olevan tota tietotaitoa ja luultavasti sovellat sitä treenatessa, niin saisko pari kuvaa kunnosta? Kun muilla on väärät metodit käytössä esim. huippukeharit lässyttää ihan täyttä paskaa. Btw, vasta oli tuosta proteiinimäärästä juttua ja se ei näyttäis olevan ihan scheissee. (Sen mukaan, seki tutkimus oli vaan kehareiden sienien syönnin tulosta?)
Okei vastataas sit vielä. Mulla ei ole mitään todisteltavaa ni kuvia en uppaa. Kuitenkin rehellisesti sanoen en todellakaan näytä siltä, että oisin 12v treenannu. :D Se ei silti imo todista mitään mistään.
En ole sanonut minkään metodin olevan väärä, enkä sanonut oman ajattelumaailmani olevan oikea. Sanoin että jokapäiväinen treeni ei hyvin organisoitunoituna johda ylikuntoon ja päivittäin treenaamalla VOI saavuttaa korkean työmäärän, korkealla intensiteetillä ja täten varmasti myös hyvää tulosta, mutta en sanonut etteikö sitä voisi harvemminkin treenaamalla saavuttaa. Siitä ollaan samaa mieltä ilmeisesti että paljon = paljon, sä vaan meinaat sillä erilaista lähestymistapaa ku mä. Sun mielestä on fiksumpaa vetää kerralla tukkoon ja mun mielestä useammin ja vähemmän. Useasti treenaamalla on silti merkittävästi
helpompi kasvattaa työmäärää. Yhdessä treenissä on vaikeampi tehdä 50 sarjaa ku kahdessa 25, jne jne..
Mitä tuohon protskujuttuun ja bodarien skeidapuheisiin, ni onhan noita kaikenmaailman Colemaneja jotka selittää että lisäravinteilla on kasvanu eikä roinaa olla käytetty, Martinezeja jotka selittää vetäneensä muksuna tuhatta leukaa per päivä ja vaikka mitä juttua löytyy. Kuka uskoo, minä en. Evoluution ansiosta ihmisen ruuansulatuselimistö käyttää aikalailla kaiken fiksun ravinnon hyödykseen, mitä se saa käyttöönsä, ml proteiinit.
Ko. 30g myytti kumottu esim. tässä. Ja siis, mitä toi edes käytännössä tarkottais että 30g/ateria? Siinä kestää aika kauan, että se ravintomassa edes pääsee suolistoon imeytymään, eli miten se vaikuttaa siihen jo suolessa imeytyvään proteiiniin, mitä sinne vatsalaukkuun tulee odottamaan pyloruksen avautumista?
No pistä niitä tutkimuksia sitten tännekki äläkä pihtaile sitä tietoa? Sanoppas ketkä woimailijat treenaa 7 kertaa viikkoon? Ja entäpä muun treenin vaikutus vatsoihin? Maastaveto & kyykky, Entäpä ne? Vai meinasitko ihan vatsoja hinkata 365 kertaa ja sitten seuraavana vuonna uus lihasryhmä? Ja palautuminen on ihan 100% vaikka tekis sen vuoden?
Voin palata asiaan myöhemmin, nyt on tärkeempiä kiireitä. Ps. monet painonnostajat treenaa päivittäin, kyykkyä, riveä, temppua ja työntöä. Raskaatki liikkeet voi tehdä joko a)kevyesti, b)fiksusti suhteutettuna käytettäviin treenikertoihin ja määriin. Esim. "arskan kultaisessa kuusikossa" kyykätään aikalailla hampaat irvessä kolmesti viikossa ja helposti sen jaksaa.