Onko liikaa treenata joka päivä vatsalihaksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta kun se joka päiväinen treenaaminen ei välttämättä ole paras vaihtoehto jos puhutaan nimen omaan vatsalihasten kasvatuksesta. Varmasti onnistuu joka päivä treenaamallakin jos on järki päässä. Ennemminkin tuo joka päiväinen treenaaminen palvelee juuri kestävyys ja voimaominaisuuksia, IMO. Samat asiat pätee enemmän tai vähemmän muihinkin lihasryhmiin.

mr.olkapäällä selkeästi hakusessa monikin asia, tai et ole kokeillut erilaisia tapoja treenata päätellen muissakin ketjuissa esiintyneisiin kommentteihin.

ai on. Tuosta minä haluan kuulla enemmänkin:"mr.olkapäällä selkeästi hakusessa monikin asia, tai et ole kokeillut erilaisia tapoja treenata päätellen muissakin ketjuissa esiintyneisiin kommentteihin" Voisit vaikka perustella pelle ensin...

ai on. Tuosta minä haluan kuulla enemmänkin:"mr.olkapäällä selkeästi hakusessa monikin asia, tai et ole kokeillut erilaisia tapoja treenata päätellen muissakin ketjuissa esiintyneisiin kommentteihin" Voisit vaikka perustella pelle ensin...
Mies pätee siellä sun täällä, esittää helppoja kysymyksiä ja hyökkää muita vastaan.

Riittäiskö perusteluks :)

4-jakoisten ohjelmien ketjussa ihmettelit miten joku meinaa kehittyä treenaamalla lihakset kerran viikkoon.. Ja täällä tuo vatsalihaksiin liittyvät kommentit. Ei mun sen kummemmin tartte mitään perustella, edellisessä viestissäni mainitsema kuva on vain kirjoituksiesi perusteella tullut. Ja tuo perusteeton pelleksi nimittely tuskin yhtään parantaa sitä kuvaa. Korjaa toki jos olen väärässä arveluissani niin ei jää sullekaan niin paha mieli.

Mies pätee siellä sun täällä, esittää helppoja kysymyksiä ja hyökkää muita vastaan.

Riittäiskö perusteluks :)

yleistät liikaa. kerran kommentoin kylläkin sinun asiaasi, jossa väitit ettei 6 toiston sarjoilla voi saada lihasta vaikka se on mahdollista. helppoja kysymyksiä? yhden kysymyksen olen laittanut ja se sattui olemaan tämä. tiedän että lihaksille pitää antaa lepoa, mutta se vain häiritsi kun niitä joka päivä vatsoja tekeviä bodareita ja urheilijoita on. ja en ole omasta mielestäni kyllä laittanut sellaisia asioita jotka eivät päteisi kun olen itse huomannut sen tehokkaaksi.

Mutta olisi mukava jos joku laittaisi tuohon vaikka esimerkin mikä tekee minusta niin sanonusti tietämättömän... :)

4-jakoisten ohjelmien ketjussa ihmettelit miten joku meinaa kehittyä treenaamalla lihakset kerran viikkoon.. Ja täällä tuo vatsalihaksiin liittyvät kommentit. Ei mun sen kummemmin tartte mitään perustella, edellisessä viestissäni mainitsema kuva on vain kirjoituksiesi perusteella tullut. Ja tuo perusteeton pelleksi nimittely tuskin yhtään parantaa sitä kuvaa. Korjaa toki jos olen väärässä arveluissani niin ei jää sullekaan niin paha mieli.

sitä nelijakoista ihmettelin siksi että yleensä kaksi kertaa viikkoon keho käydessä läpi saadaan parempaa tulosta. saahan sitä kerran viikossakin,mutta kaksi kertaa olisi tehokkaampi ärsykkeiden ja ym suhteen. ja kun sen ohjelman laittaja sanoi vielä siihen lisäävän siihen, niin se näytti paremmalta mielestäni. sori kerta loukkasin herkkiä tunteitasi, mutta joskus voisit tehdä paremminkin johtopäätökset...

sitä nelijakoista ihmettelin siksi että yleensä kaksi kertaa viikkoon keho käydessä läpi saadaan parempaa tulosta. saahan sitä kerran viikossakin,mutta kaksi kertaa olisi tehokkaampi ärsykkeiden ja ym suhteen. ja kun sen ohjelman laittaja sanoi vielä siihen lisäävän siihen, niin se näytti paremmalta mielestäni. sori kerta loukkasin herkkiä tunteitasi, mutta joskus voisit tehdä paremminkin johtopäätökset...

Joo, minä otan opikseni nyt. Eli yleensä 4-jakoinen on huonompi kuin 2-jakoinen. Roger.

...IMO noita jakoisuuksia ei oikein voi laittaa järjestykseen. Kaikki ne toimii hyvin ja paras kehitys tulee vaihtelusta. Edelleenkin noista viesteistäsi tulee sama kuva kuin aikaisemminkin, mutta parempi että minä olin väärässä, kuin se, ettet sinä osaisi mitään.

edit. Eikä se edes ollut sen ohjelman alkuperäinen postaaja, joka puhui niistä liikkeiden lisäyksistä. Ehkä 1-2 täydentävää liikettä sinne olisi voinut laittaa per päivä, mutta ei todellakaan tarvi 4-5 liikettä lisää niinkuin siellä ehdotettiin.

ja lisään tuohon vielä sen että jotkut haluaa vahvat, kovat ja sixpackin sen läskin sijasta. Ja joo tiedetään että joku jäisi jahruamaan tuohon ettei vatsojen teko polta rasvaa... kylläää eihän se poltakkaan, mutta isommat saa. Ja antaahan se kropalle hyvin ilmettä.

Ymmärän kyllä jos jotain kamppailulajia varten tehdään vatsoja pitkiä sarjoja, mutta jos haluaa erottuvan kasipackin, niin ne jokapäiväiset sarjat eivät toimi. Vatsalihaksen ovat pohjimmiltaan samaa lihaskudosta kuin kehon muutkin lihakset, ja ne vastaavat tuossa ylempänä olevassa viestissäni tehtävään treeniin kasvamalla, ainakin omalla kohdallani. Jos mietitään esim. hauiksen tekemistä päivittäin, ei tulosta synny pitkällä tähtäimellä lainkaan. Sitten toinen joka tekee haukset vaikka kolmijakoisessa selän kanssa saa tuloksia.( huom, älkää takertuko tähän:david:)

Ja ennen kuin joku sanoo että hauis ja vatsat eri asioita, niin ne onkin. Tämä esimerkki vain siksi että useat ihmiset soveltaa hauikseenkin tätä treenaa jokapäivä tyyliä saamatta tuloksia.

Joo, minä otan opikseni nyt. Eli yleensä 4-jakoinen on huonompi kuin 2-jakoinen. Roger.

...IMO noita jakoisuuksia ei oikein voi laittaa järjestykseen. Kaikki ne toimii hyvin ja paras kehitys tulee vaihtelusta. Edelleenkin noista viesteistäsi tulee sama kuva kuin aikaisemminkin, mutta parempi että minä olin väärässä, kuin se, ettet sinä osaisi mitään.

edit. Eikä se edes ollut sen ohjelman alkuperäinen postaaja, joka puhui niistä liikkeiden lisäyksistä. Ehkä 1-2 täydentävää liikettä sinne olisi voinut laittaa per päivä, mutta ei todellakaan tarvi 4-5 liikettä lisää niinkuin siellä ehdotettiin.

No joo hei ei ollut tarkotus alottaa mitään riitoja enkä väitä olevani aina oikeassa. Itse olen oppinut mitä olen oppinut niin ihan kokemuksen ja neuvojen kautta niiku monet muutkin... varmaan itekin. Ja olet oikeassa vaihtelua lihakset tarvitsee ja en jaksanut lukea niitä sen henkilön postauksia aiempia jos niitä oli. Onhan sillä voinut olla jo käytössä 2-jakoinen ja homma alkanut junnaamaan paikoillaan, johon hakenut vaihtelua. My misstake.

Ja tuohon JumBelle että tuo "ja lisään tuohon vielä sen että jotkut haluaa vahvat, kovat ja sixpackin sen läskin sijasta. Ja joo tiedetään että joku jäisi jahruamaan tuohon ettei vatsojen teko polta rasvaa... kylläää eihän se poltakkaan, mutta isommat saa. Ja antaahan se kropalle hyvin ilmettä." laitoin tuota ennen että olin alkanut tehdä vatsoja kolmesti viikkoon enkä enää tee niiku jotkut bodarit, sillä elävät eri aineilla. Ja voin sanoa etten treenaa joka päivä hauksia ym. jos niin kuvittelet... tai sitten ymmärsin väärin mitä ajattelit. Hmm joo huomasin vielä laittaneeni tuon lainaamasi juttuni väärin. Pitäs katella näköjään tarkemmin noita juttuja eikä olla samaan aikaan kaikilla muilla sivuilla.

Ymmärän kyllä jos jotain kamppailulajia varten tehdään vatsoja pitkiä sarjoja, mutta jos haluaa erottuvan kasipackin, niin ne jokapäiväiset sarjat eivät toimi.

Hmm.. Luin tän lauseen monta kertaa, mutta en vaan saa tota avattua itselleni. Eli toimii muttei toimi? Eli tulee kestävyyttä ja voimaa, muttei kokoa? Eli siis tekemällä pitkää sarjaa lihas EI kasva? Wait. What?

Vatsalihaksen ovat pohjimmiltaan samaa lihaskudosta kuin kehon muutkin lihakset, ja ne vastaavat tuossa ylempänä olevassa viestissäni tehtävään treeniin kasvamalla, ainakin omalla kohdallani. Jos mietitään esim. hauiksen tekemistä päivittäin, ei tulosta synny pitkällä tähtäimellä lainkaan.

Myöskään boldattu kohta ei aukea mulle. Millä tavalla ei synny nimenomaan pitkällä tähtäimellä tulosta lainkaan? Hauikset menee tukkoon, tulehtuu, ei palaudu, vai ei yksinkertaisesti vain kasva ollenkaan? En ole valitettavasti kertaakaan kuullut negatiivista palautetta esim. päivittäisistä leuanvedoista. Mites se menikään; vedät usein leukoja=> kehityt leuanvedossa.

Asiat eivät ole käytännössä näin yksinkertaisia, mutta teoriassahan se menee noin. (Eikö?) Vai olenkohan vaan itse ymmärtäny väärin ja maailma onkin mustavalkoinen. Ilmeisesti vähemmän on aina enemmän..

Tää nyt ei oo henkilökohtaisesti kellekään, mutta suosittelen porukalle kriittistä tietojen käsittelyä, eli kaikkea lukemaansa ei automaattisesti kannata pitää universaalina totuutena. On myös suositeltavaa ajatella itse asioita muodostaessaan mielipiteitä asioista. Tällainen oma ajattelu ja asioiden punnitseminen sopisi imo varsin hyvin esim. Wanhoihin Cunnon Bodauslegendoihin.

Niklas86:
Kamppailulajeissa ei lihastenkasvu ole päämäärä, kuten bodauksessa. Jokapäiväinen rääkki kyllä lisää varmasti kestävyyttä ja kovuutta<-(älkää takertuko tähän), muttei kokoa ainakaan paljon. Progressio on lihastenkasvun perusta myös vatsalihastreenissä. Joten vaikka vatsoissa tuntuu polte jossain 30-40 toiston välimaastossa, niin voin sanoa olevani ihmeissäni jos lihakset tällä kasvaa. Mutta esim painijoilla ja voimistelijoilla on suuret lihakset vaikka he saattavat treenata jokapäivä. Käsittääkseni tämä johtuu siitä että painijoiden ja voimistelijoiden "sarjat" ovat lyhyitä, kuten tauotkin, mikä on ihanteellista lihasten kasvuun. Lisäksi heidän liikkeensä eivät ole identtisiä joka treenissä ja ne ovat paljon koordinaatiota vaativia, toisinkuin esim: vatsapenkki.

Laitoin tohon nimenomaan että älkää tarttuko tuohon epäolennaiseen hauis esimerkkiin.. Hauis on pieni lihas ja jos sitä jokapäivä rääkkää rajoille niin se pahimmassa tapauksessa alkaa kutistua. Lihas kasvaa levossa, ja jos lihakselle riittää vaikka vain se yhden yön yli nukkuminen niin mikäs siinä. Jos treenaa sopivasti usein, niin tuloksia syntyy. Kunhan vaihtelee liikkeitä, toistoja ja sarjoja.

Niin jos hauista vääntää jokapäivä viikon putkeen niin tulosta syntyy, se on eriasia kuinka paljon. Tälläinen viikon ohjelma on olemassakin. Mutta jos tilannetta katsotaan pitkällätähtäimellä, eli vaikka vuoden päähän, ei tulosta pahemmin synny jos tällälailla väännettäisiin habaa jatkuvasti. Varmaankin olisi käden jokaisessa jänteessä tulehdus. Ja tiedän että on olemassa erityisohjelmia, joissa treenataan jotain kehon jälkeenjäänyttä lihasta usein, mutta niissä on myös lepopäiviä ja treenin raskaus vaihtelee paljon.

Vedän itsekkin päivittäin leukoja, kun ovitanko. Päivän aikana tulee 1-6 sarjaa. En siitä huolimatta laske sitä treeniksi. Jos joka päivä vetäisin leuoille, eli selälle ja hauiksille täyden treenin, en varmaan suuresti kehittyisi.

Ja noi legendat.. Varmasti osa niistä on totta mutta jos minä tekisin Arnoldin kahden tunnin kyykky treenin, jossa teen vain kyykkyä 2tuntia putkeen niin saisin ylikunnon varmaan parin treenin jälkeen. Ehkä minä olen vain tällainen vajaasti palautuva henkilö, treenaan siis niin paljon kuin kehoni kestää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom