Onko ihminen käynyt kuussa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huumor
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö ihmisillä ihan oikeasti ole muuta tekemistä...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Filmi olisi mennyt piloille...

Nyt skarppausta erska, tai menee hohto koko threadista. Eli joko järjellistä perustelua miksi filmi olisi mennyt piloille, tai mieluummin linkki ryssien selityksiin.

Näissä tredeissä parasta on nimenomaan linkit, joissa on kuvamatskua tai muuta dokumenttia esim käytetystä tekniikasta. :kuola:

On tuo kuureissu ollut aivan käsittämätön projekti aikanaan, ei pysty ymmärtämään kuinka ison työn se on vaatinut. On ne ennenvanhaan ollu kovia. Nykyään kun kaiken saa laskettua ja simuloitua tietokoneilla ym. ei silti saada yhtä lentokonetta ajoissa tehtyä (airbus) saati ydinvoimalan betoneita valettua. :D
Muistaakseni P-38 Mustangin suunnittelun aloittamisesta ekaan sarjatuotantokoneeseen meni puolitoista vuotta! saatan puhua paskaakin[/quote]
 
Muistaakseni salaliittöhörhöt perustelivat niin että Nasa olisi käyttänyt peilin asentamiseen miehittämättömiä lentoja... :jahas:
Väittäisin, että tuohon maailmanaikaan miehittämättömät kuulennot olisivat olleet suht mahdottomia.
 
Nyt skarppausta erska, tai menee hohto koko threadista. Eli joko järjellistä perustelua miksi filmi olisi mennyt piloille, tai mieluummin linkki ryssien selityksiin.

Näissä tredeissä parasta on nimenomaan linkit, joissa on kuvamatskua tai muuta dokumenttia esim käytetystä tekniikasta. :kuola:

On tuo kuureissu ollut aivan käsittämätön projekti aikanaan, ei pysty ymmärtämään kuinka ison työn se on vaatinut. On ne ennenvanhaan ollu kovia. Nykyään kun kaiken saa laskettua ja simuloitua tietokoneilla ym. ei silti saada yhtä lentokonetta ajoissa tehtyä (airbus) saati ydinvoimalan betoneita valettua. :D
Muistaakseni P-38 Mustangin suunnittelun aloittamisesta ekaan sarjatuotantokoneeseen meni puolitoista vuotta! saatan puhua paskaakin
[/QUOTE]

nykyään on olemassa standardit, vaatimukset, lait, asetukset yms joille aikanaan ois naureskeltu... P-38 mustangi saattais saada euroncapilta vähän heikomman arvion kuin nykyauto. (mutta kuitenkin pidän moista luotettavampana kuin nykyisiä autoja epävarman elektroniikan takia...) nykyautoilta vaan vaaditaan aika paljon enemmän. on sähköinen ruiskutus, airbag, abs, esp... kuten myös lentokoneilta. ensin pitää useampi lentokone rakentaa testejä varten ja testeissä nähdään saako niitä myydä kellekään... jos ei niin ei kun takasin piirrustuspöydän ääreen. vaatii ihan vtusti rahaa. niin kuin tuo kuussakäyntikin. mutta ei siinä, aikanaan vaatinut aika kovasti aivotyötä varmasti moinen reissu. nykyään ei taida irrota kauheesti rahaa nasalle kun se tuskin löytää öljyä kuusta...aikanaan piti pistää rahaa että ei hävittäis venäjälle, nykyään ei ole moista uhkaa ja voidaan säästää kuulentojen rahat jonnekin muualle.

ja ydinvoimalan betonit... niistä vois vaan sanoa "vittu mikä munaus" ei kilpailutus aina toimi noissa... joku jankon betoni tulee paikalle ja kusee hommat :D onhan noita betonin laatuongelmia ollut normi rakentamisessakin...
 
mikä ihmeen P-38 Mustang? P-38 Lightning vai P-51 Mustang? aivan sama minulle...

38, 51, kuka noita numeroita muistaa... :D

"The prototype NA-73X was rolled out just 117 days after the order was placed, and first flew on 26 October 1940, just 178 days after the order had been placed — an incredibly short gestation period. "

Siitä ei löytynytkään tietoa koska suunnittelu oli aloitettu tai koska eka massatuotantokone tuli ulos, mutta nopeata toimintaa joka tapauksessa. Ja pahasti offtopikkia. :)
 
Nyt skarppausta erska, tai menee hohto koko threadista. Eli joko järjellistä perustelua miksi filmi olisi mennyt piloille, tai mieluummin linkki ryssien selityksiin.

Näissä tredeissä parasta on nimenomaan linkit, joissa on kuvamatskua tai muuta dokumenttia esim käytetystä tekniikasta. :kuola:

On tuo kuureissu ollut aivan käsittämätön projekti aikanaan, ei pysty ymmärtämään kuinka ison työn se on vaatinut. On ne ennenvanhaan ollu kovia. Nykyään kun kaiken saa laskettua ja simuloitua tietokoneilla ym. ei silti saada yhtä lentokonetta ajoissa tehtyä (airbus) saati ydinvoimalan betoneita valettua. :D
Muistaakseni P-38 Mustangin suunnittelun aloittamisesta ekaan sarjatuotantokoneeseen meni puolitoista vuotta! saatan puhua paskaakin
[/QUOTE]
Edellisessä postissani näkyy se linkki,josta ilmenee että suojia kameroissa on myös käytetty. Siis ryssät väittivät ettei se filmi olisi tallentanut mitään noissa olosuhteissa. Todennäköisin vaihtoehto on minun mielestäni se että kuussa käytiin silloin kun väitettiin, mutta kuvaus/yhteydet eivät pelanneet ja maassa jouduttiin lavastamaan tapahtumat uusiksi, jotta propaganda voitto cccp:tä vastaan oli saavutettavissa. Kuulla ei ole varsinaista kaasukehää ja tämän vuoksi lämpötilat vaihtelevat +130 ja −200 celsiusasteen välillä.
 
Onpa taas niin hyvä topicci, että en malta olla mainitsematta luennolla kuultua. Nimittäin sitä, että NASA olisi vuosikausia lentojen jälkeen myöntänyt Apollo 16 tai 17:n (en muista kumpi) miehistön voineen kuolla jos olisivat olleet liikkeellä myöhemmin, sillä auringossa tapahtui suurehko hiukkaspurkaus.

Jaa löytyihän siihen netistäki tekstiä:

To die, you'd need to absorb, suddenly, 300 rem or more.

The key word is suddenly. You can get 300 rem spread out over a number of days or weeks with little effect. Spreading the dose gives the body time to repair and replace its own damaged cells. But if that 300 rem comes all at once ... "we estimate that 50% of people exposed would die within 60 days without medical care," says Cucinotta.

Such doses from a solar flare are possible. To wit: the legendary solar storm of August 1972.

It's legendary (at NASA) because it happened during the Apollo program when astronauts were going back and forth to the Moon regularly. At the time, the crew of Apollo 16 had just returned to Earth in April while the crew of Apollo 17 was preparing for a moon-landing in December. Luckily, everyone was safely on Earth when the sun went haywire.

"A large sunspot appeared on August 2, 1972, and for the next 10 days it erupted again and again," recalls Hathaway. The spate of explosions caused, "a proton storm much worse than the one we've just experienced," adds Cucinotta. Researchers have been studying it ever since.

Cucinotta estimates that a moonwalker caught in the August 1972 storm might have absorbed 400 rem. Deadly? "Not necessarily," he says. A quick trip back to Earth for medical care could have saved the hypothetical astronaut's life.

Lähde: http://science.nasa.gov/headlines/y2005/27jan_solarflares.htm
 
Noi roihut on kyllä riskejä astronauteille. ISS:lläkin tulee aina vipinää kun tulee varoitus purkauksesta, varsinkin jos on avaruuskävely käynnissä. Niillä on siellä kai jonkinlainen "suojakomero" johon voi mennä vartoomaan purkauksen ajaksi tms. Joku Mars missio onkin jo vähä riskimpi noiden purkausten suhteen kun reissu kestää niin pirun kauan ja todennäköisyys purkaukselle alkaa olemaan jo aika suuri. Noita varten pitäs kehittää joku scifileffoista tuttu suojakenttä joka heijastais/ohjais hiukkaset johonki muualle niin kuin maan magneettikenttäkin. Luultavasti näin aikanaan tehdäänkin...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom