Ongelmia/kysymyksiä operaattoreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lazki
  • Aloitettu Aloitettu
Ollut jonkunvarran ongelmia DNA:n kanssa kannattaa olla VAROVAINEN. Asiakaspalvelu toiminta ei ole aina parasta mahdollista henkilökohtaisen kokemuksen mukaan. Kaksi vuotta maksettu puhelin nettiä 10e/kk mistä en tiennyt mitään luulin että päättyy itsestään koeajan jälkeen. Itse en maksanut laskua joten sain tietää vasta kun liittymää suljettiin. Voik kyllä tuokin olla oma moka joten ei tuomita.

Toinen luulin ostaneeni kuukausimaksullisen netin puhelimeen, niin eikös pamahda satojen eurojen tiedonsiirtomaksut seuraavassa kuussa. Valitus lähti nopeaan. Varmaan voi olla omaa huolimattomuutta, mutta jotenkin oudolta tuntuu?

Asiakaspalvelijoita muuten löytyy moneen lähtöön operaattorien toimipisteistä. Yleensä kyllä inhimilisiä virheitä nää jutut varmaan on. Voihan se tietty olla, että myyjä jotkut provikat saa ja sitten yrittää tollei lähettää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No täytyy sanoa että ei kuulosta kyllä DNA:n mokalta jos itse ostelee liittymiä tietämättä mitä oikeastaan onkaan ostanut.

Ite läpsäytän aina puhelimesta nauhotuksen päälle jos jotain ostan puhelinmyyjältä. Pari painallusta vaan eikä jää sit mitään epäselvää. :)

Helpoiten puhelinmyyjät luo luurin kiinni ku saano, että on intissä. tajuavat heti, että tämä kaveri on persauki eikä varmaa lähetä mitää ;)

Mulle kävi joskus vastaavaa, piti tulla kuukauden ilmainen kanavapaketti et cetera.

Sitten tulikin laskua perään, nakkasin koko komeuden taloyhtiön Ö-mappiin ja jätin laskut maksamatta. En muista kävinkö yhtään puhelinkeskustelua tämän palveluntarjoajan kanssa, mutta kertaakaan ei ole sen jälkeen laskua tullutkaan.

Mulle soitti joku puhelinmyyjä puheesta päätellen länsirannikolta pari kuukautta sitten ja tarjosi ViasatKultaa kolmenkympin kuukausihintaan. Myyjä kysyi katsonko mitään urheilua jne. Sanoin että katson mutta en ole kiinnostunut mistään kavapaketista, kiitos ja moro.

Viikon päästä tuli teksiviesti "kiitos tilauksesta, kanavanne alkavat näkymään tänään". DNA:n liikkeessä asiakaspalvelija ymmärsi yskän ja soittamalla jonnekin sai peruttua kyseisen paketin. Kun kerroin tarinan, sanoi laittavansa asiasta mainintaa eteenpäin. Joku eri firma hoiti sitä puhelinmyyntiä. Kanavat tais näkyä muutaman päivän mutta laskua ei ole näkynyt.

Mulle soitti joku puhelinmyyjä puheesta päätellen länsirannikolta pari kuukautta sitten ja tarjosi ViasatKultaa kolmenkympin kuukausihintaan. Myyjä kysyi katsonko mitään urheilua jne. Sanoin että katson mutta en ole kiinnostunut mistään kavapaketista, kiitos ja moro.

Viikon päästä tuli teksiviesti "kiitos tilauksesta, kanavanne alkavat näkymään tänään". DNA:n liikkeessä asiakaspalvelija ymmärsi yskän ja soittamalla jonnekin sai peruttua kyseisen paketin. Kun kerroin tarinan, sanoi laittavansa asiasta mainintaa eteenpäin. Joku eri firma hoiti sitä puhelinmyyntiä. Kanavat tais näkyä muutaman päivän mutta laskua ei ole näkynyt.

Täysin samalta kuulostaa. Urheilusta jutteli kanssa. Itse oottelen dna:n vastausta nyt.

Itellä ei kans löydy luottoo DNA:ta kohtaan ollenkaa, oli joskus puhelimessa DNA ja lähes joka toinen kuukaus oli jotai virheitä laskutuksessa. Useimmiten yrittivät laskuttaa liikaa, asia hoitu aina asiakaspalveluu soittamalla mutta kuitenki jotain tossa firmassa kusee. En suosittele kellekkään.

Tiiän useammankin kaverin keille on tehty sama. Myyjä on tuskin ehtinyt sanoa nimeään loppuun kun kaveri ilmoittaa ettei osta mitään ja lyö luurin kiinni. Provikkapalkalla oleva myyjä tulkitsee tuon myöntymiseksi, kaivaa sun numeron avulla tiedot Enirosta ja laittaa tilauksen tulemaan. :rolleyes:

Itse en DNA:ta voi suositella kenellekkään..

Täysin hatusta temmottu laskutus on teettänyt ainakin mulle tolkuttomasti harmia ja ..tutusta.
Tuntui että puhelinlaskut nousee jollain kertoimella joka kuukausi, vaikkei joinain kuukausina puhuisi juuri ollenkaan.

Viimesin niitti mulle oli, kun yksi kaunis perjantai soittelin työreisulta kotiopäin ja puhelu katkesi kesken.
Noh yritin soittaa uudestaan ja luurista kuului nopea tuuttaus. Yritin useamman kerran uudestaan ja sama tuuttaus jatkui.
Soitin auton puhelimella omaan numeroon, josta sitten kuului hälytysäänen sijasta "liittymään ei vastaanoteta puheluita".

Tästä hieman hämmentyneenä soitin asiakaspalveluun ja tiedustelin mikä mättää. Lähes tunnin jonotuksen jälkeen pääsin kuin pääsinkin asiakaspalvelun kanssa jutulle. Melko ynseään sävyyn sitten ilmoitettiin, että "kannattaisi maksaa laskunsa ajoissa".
Pienehkön käytöstapaluennon jälkeen alettiin selvittämään tätä maksamatonta laskua ja yllätys oli suuri kun maksamatonta laskua ei sitten löytynytkään :wtf:
Anteeksipyyntöjen saattelemana liittymä luvattiin avata niin pian kuin mahdollista. Vielä seuraavana tiistaina liittymä ei ollut auki, joten soittelin uudelleen a-palveluun, saaden jälleen hienon ymmärtäväisen vastauksen "eime kyllä avata liittymää kun ei kerran laskua ole maksettu" Kysyessäni mitä laskua ei ole maksettu, kun juuri perjantaina asiaa tiedustellessani maksamatonta laskua ei ollut olemassa, alkoi jälleen erittäin ynseä avautuminen laskujen myöhässä maksamisesta:confused:

Edelleenkään maksamatonta laskua ei sitten löytynyt..

Onneksi minulla oli Saunalahdella toinen liittymä, jonka otin joskus varalle jonku tuikitarpeellisen kamppanialahjan takia.
Dna oli nyt osaltani huonoksi todettu ja lopetin liittymän ja netin yms palvelut.
Yrittäessäni siirtää Dna:n numeron Saunalahdelle ilmeni, ettei numeroa voi siirtää, koska se on jo lopetettu ja siirtynyt bittiavaruuteen. Ja voi vittu että mahtoi a-palvelun setä olla iloinen, ettei lankoja pitkin pääse käsiksi.
Tämänki puhelun aikana sitten todettiin, ettei avoimia laskuja ollut.

Vielä muutama kuukausi tämän epistolan jälkeen minua muisti perintätoimisto, joka oli nyt löytänyt avoimen saatavan summan+kulut. Maksoin tämän laskun, koska ajattelin että josko jotain on tosiaan jäänyt maksamatta.
Puoltoista kuukautta sama perintätoimisto kyseli minulta tilinumeroa johon voi palauttaa maksamani liikasuorituksen, eli koko avoimen laskun summan:wall:

Eli näin hienosti minulla ja Dna:lla on synkannut. Olen avautunut. Tänx!

Joo, mullakin dna. Mulle tulee joka kuukausi 20 euron lasku, vaikka en etes käytä koko liittymää! sekös se vituttaa, yritin irtisanoo niin ei kuulemma pysty kun vasta lokakuussa jolloin sopimus loppuu. Aika outoa kun ei voi aijemmin sanoa irti. Ja intti aikana puhelin laskut oli iha mielettömän suuria, vaikka en etes paljon mitään käyttänyt puhelinta.

DNA=täyttä paskaa:jahas:

Itsellä muistui mieleen tosiaan myös aikoinaan ihmeelliset puh laskut jotka ovat nykyään murto-osa entisistä kun vaihdoin soneralle. Lisäksi valehtelivat dna:lla ettei vanhaa numeroa saa uuteen liittymään ja soneralta tät ihmeteltiin kovastikin. Sitten dna löi kapuloita rattaisiin siinä siirtopäivässä vielä vaikka kaikki oli aikaisemmin jo sovittu. Ei voi muuta sanoa kuin on se perkele kummaa toimintaa.

Kuinkahan moni maksaa ns. virheellisiä laskuja tyytyväisenä ja tietämättömänä tuohon lafkaan. Oon kyllä katkera vaan mitäs siitä. Eivät ole muuten vieläkää vastanneet tuohon valitukseen, katsokaapa vaan nii menee ens kuulle ja saavat syyn laskuttaa siitä kanavapakettia. Johki kuluttaja-asiamieheen on oltava yhteydessä sitten.

Joo, mullakin dna. Mulle tulee joka kuukausi 20 euron lasku, vaikka en etes käytä koko liittymää! sekös se vituttaa, yritin irtisanoo niin ei kuulemma pysty kun vasta lokakuussa jolloin sopimus loppuu. Aika outoa kun ei voi aijemmin sanoa irti. Ja intti aikana puhelin laskut oli iha mielettömän suuria, vaikka en etes paljon mitään käyttänyt puhelinta.

DNA=täyttä paskaa:jahas:

Itselläkin on ollut nykyisin DNA:han kuuluvan paikallisen puhelinoperattorin kanssa, joten en mitenkään puolustele dna:ta, mutta kannattaa varmaan lukea millaisiin sopimuksiin nimensä kirjoittaa. Näin jo joku taisi aikaisemminkin todeta. Määräaikaiset sopimukset on kyllä siitä huonoja, että niistä on niin helvetin hankala päästä eroon. Itsellä on vain kytkypuhelin määräaikainen, kaikki muut sopimukset toistaiseksi voimassa olevia. Sähkösopimus on edelleen hinnan nousujen jälkeenkin halvempi kujin mitkään kampanjatarjoukset. Ollut jo 8 vuotta.

DNA kusettaa nyt aina, ei kai tuo uutinen ole...

e: tämä puolentoista vuoden kokemuksella kännykkä, data ja mobiilivaihde -palveluiden toimivuudesta. Voisin kirjoittaa heidän paskasta palvelusta vaikka kirjan mutten jaksa...

Avokkini määräaikaisen mokkulan sopimus oli päättymässä ja hän soitti DNA:lle, että haluaa irtisanoa sopimuksen ettei mätkähdä sitä vuoden automaattista lisäaikaa. No sanoivat ettei 3viikkoa aikaisemmin voi irtisanoa??, koska liian pitkä aika sopimuksen päättymiseen ja totesivat, että irtisano myöhemmin. No yritti sitten viimeisellä viikolla irtisanoa niin asiakaspalvelu ei vastannut ja nettisivut alhaalla. No sitten se meni sopimuksen päättymisen yli kun seuraavan kerran sai yhteyden heihin niin kertoivat että jatkoivat sopimusta sitten vuodella.

Mokkulasopimusta ei voi jatkaan millään määräaikaisuudella, ei 12kk eikä 24kk ilman uutta sopimusta. On siis tehtävä uusi vuoden tai kahden mittainen Kimppasopimus (eli kytkytkauppa) ja tähän kuuluu uusi päätelaite. Ilman että sellaista on hakenut liikkeestä ja allekirjoittanut uusia sopimuspapereita, tai hakenut postista ja allekirjoittanut lähetystä siellä (ja jättänyt palauttamatta 14vrk palautusajan puitteissa) ei Mokkulasopimukset jatku millään tavalla. Ainoa selitys on joku väärinkäsitys sopimuksen luonteesta, tai vaihtoehtoisesti järjestelmävirhe (jostain syystä liittymältä ei ole määräaikaisuus loppunut vaikka oikeasti päivämäärä on tullut täyteen, mutta sellainenhan on järjestelmävirhe joka ei ole asiakkaan syy ja homma tietysti korjataan). Sopimuksen voi myöskin irtisanoa koska vain, ei ole olemassa mitään erityisiä "soita silloin/tällöin ja onnistuu ainoastaan vain noin ja näin".

Kaksi vuotta maksettu puhelin nettiä 10e/kk mistä en tiennyt mitään luulin että päättyy itsestään koeajan jälkeen. Itse en maksanut laskua joten sain tietää vasta kun liittymää suljettiin. Voik kyllä tuokin olla oma moka joten ei tuomita.

Toinen luulin ostaneeni kuukausimaksullisen netin puhelimeen, niin eikös pamahda satojen eurojen tiedonsiirtomaksut seuraavassa kuussa. Valitus lähti nopeaan. Varmaan voi olla omaa huolimattomuutta, mutta jotenkin oudolta tuntuu?

Asiakaspalvelijoita muuten löytyy moneen lähtöön operaattorien toimipisteistä. Yleensä kyllä inhimilisiä virheitä nää jutut varmaan on. Voihan se tietty olla, että myyjä jotkut provikat saa ja sitten yrittää tollei lähettää.

Molemmat omaa huolimattomuuttasi, eivät liity operaattoriin. Eli sama homma sulle olisi käynyt missä tahansa operaattorilla. Noissa kyllä tullaan yleensä vastaan ja laskutusta voidaan korjata vaikkei operaattorilla ole siihen mitään varsinaista velvollisuutta. Tiedonsiirtomaksut ilman pakettia ovat korkeita joten ei mitään ihmeellistä tuossa. Kaikki asiakaspalveluun soitetut puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan satunnaisesti, sekä myös tarpeen vaatiessa. "Tahallinen kusettaminen" ei siis onnistu.

Mulle tulee joka kuukausi 20 euron lasku, vaikka en etes käytä koko liittymää! sekös se vituttaa, yritin irtisanoo niin ei kuulemma pysty kun vasta lokakuussa jolloin sopimus loppuu. Aika outoa kun ei voi aijemmin sanoa irti. Ja intti aikana puhelin laskut oli iha mielettömän suuria, vaikka en etes paljon mitään käyttänyt puhelinta.

Jos sulla on kiinteä kuukausimaksullinen pakettiliittymä, maksat sen kuukausimaksun oli se nyt 10e tai 40e ja käytit puhelinta tai et. Sama homma on jokaikisellä operaattorilla. Kiinteä kuukausimaksu = KIINTEÄ KUUKAUSIMAKSU. Jos puhut todella vähän, vaihda liittymätyyppi joka on sinulle sopivampi. Ja ei, ei ole millään tavoin "aika outoa" että määräaikaista sopimusta voi sanoa irti ennen määräaikaa ja keskeyttää kesken sopimuskauden. Määräaikaisuus = MÄÄRÄAIKAINEN. Sopimuksella on alku ja loppu jotka on ennalta sovittu = määräaika.

...

Yleisesti: Hyvät ihmiset, lopettakaa se tyhmäily. Jos on epäselvyyksiä, laskut nousee tai on omasta mielestä liian suuria niin jumaliste soittakaa asiakaspalveluun tai laittakaa sähköpostia. Siellä on asiantuntevia ihmisiä töissä neuvomassa teitä palveluiden käytössä ja etsimässä parempia ratkaisuja. Väitän lähes viiden vuoden kokemuksella että 99% tapauksista asiat järjestyy, ja vielä huomattavasti paremmin kuin mitä olisitte uskaltaneet toivoa.

NYT MENI HERMOT!!!:curs:

Mulla oli DNA:n kännykkäliittymä reilun viikon, oli pakko vaihtaa Saunalahteen, kun tuo ei vaan kerta kaikkiaan toimi. Asun korvessa, täällä on muutenkin huono kuuluvuus, edes radiosta ei kuulu kunnolla kuin YleX. Sisällä häviää kännykästä kaikki tolpat välillä. Netin käyttö kännykällä toivotonta missä vaan. Navigattori ei toimi. Multimediaviestit ei lähde, ei tule. Sähköpostiviestit ei lähde. Kuvan lataaminen fb:iin ei onnistu. Saunalahden SIM-kortti tuli jo, odotan että saan käyttöön..

Ja nyt tuli tekstari DNA:lta: määräaikaissopimuksen kiinteitä maksuja on maksamatta vielä n. 360e. SIIS MITÄ VITTUA??!!!:curs: Ei ollut puhetta mistään määräaikaisuudesta, kun puhelimessa kaupat tehtiin. Että mä en jaksa näitä tappeluita. Vinkkejä? En tod. voi hyväksyä tuota laskua.

NYT MENI HERMOT!!!:curs:

Mulla oli DNA:n kännykkäliittymä reilun viikon, oli pakko vaihtaa Saunalahteen, kun tuo ei vaan kerta kaikkiaan toimi. Asun korvessa, täällä on muutenkin huono kuuluvuus, edes radiosta ei kuulu kunnolla kuin YleX. Sisällä häviää kännykästä kaikki tolpat välillä. Netin käyttö kännykällä toivotonta missä vaan. Navigattori ei toimi. Multimediaviestit ei lähde, ei tule. Sähköpostiviestit ei lähde. Kuvan lataaminen fb:iin ei onnistu. Saunalahden SIM-kortti tuli jo, odotan että saan käyttöön..

Ja nyt tuli tekstari DNA:lta: määräaikaissopimuksen kiinteitä maksuja on maksamatta vielä n. 360e. SIIS MITÄ VITTUA??!!!:curs: Ei ollut puhetta mistään määräaikaisuudesta, kun puhelimessa kaupat tehtiin. Että mä en jaksa näitä tappeluita. Vinkkejä? En tod. voi hyväksyä tuota laskua.

Onko sulla Kimppapuhelin? Otit kytkynä puhelimen tuohon mukaan? Silloin ne kuukausimaksulyhennykset tietty joudut maksamaan, eli 24kk x summa. Mikäli ei ole Kimpasta kysymys, niin onko sulla joku iso kuukausimaksullinen paketti? Asiakas on velvollinen maksamaan kuukausimaksut määräaikaisen sopimuskauden loppuun. Eli nyt ensimmäisenä: LUKEKAA TOIMITUSEHDOT. Tämä EI ole DNA:n ehto, vaan kaikkien operaattoreiden. Vasta keväällä tuli tuo muutos viestintämarkkinalakiin että numeroa ylipäätään voi siirtää operaattorilta toiselle määräaikaisuuden aikana, ennen ei olisi onnistunut koko siirto. Mikäli sinulla ei ole Kimppasopparia, sulla todennäköisesti on Etuoikeus (sillä sait jotain kuukausimaksualennuksia ym etuja liittymää ottaessa). Siinä on 14vrk perumisaika. Jos se määräaikaisuus on edelleen päällä, ei hätää.

En usko että olet ongelmissa. Mikäli sulla on siis KUULUVUUSONGELMA niin pitää olla yhteydessä asiakaspalveluun ja tekniseen tukeen. Mikäli operaattori ei voi parantaa kuuluvuutta ja taata liittymäsi toimivuutta, se sopimus puretaan (vaikka olisi Kimppasopimus). Mikäli on kyse vain tuosta Etuoikeuden määräaikaisuudesta, se hoitunee ihan yhden puhelun aikana (mikäli on aikarajan puitteissa ym asiat huomioiden). Eli mitään "ylimääräistä" et joudu minnekään maksamaan jos ihan oikeasta ja aidosta kuuluvuusongelmasta kysymys.

Vedä syvään henkeä ja soita huomenna aspaan niin asia varmaan selviää :)

Soneralta löytyy määräaikainen sopimus josta olen maksanut puhelimen pois, sopimusta joku 3kk jälellä. Vaihdoin tänään saunalahteen liittymäni ja soneralta tuli viestiä että pitää maksaa X € Soneralle vielä mutta hauskaahan oli että itse euromäärä oli jäänyt poissa viestistä.

Maksellaanko nyt soneralle puhe- ja datapaketin kuukausi hintaan (25€/kk) x 3kk, vai pudottaako Sonera automaattisesti nuo paketit pois kun numero siirtyy toiselle operaattorille? Vai pitääkö tämä tehdä itse? Määräytyykö maksettavat kuukausimaksut kyseisen päivämäärän liittymäpaketilla jolloin saat uuden sim-kortin vai voinko pyöräyttää viikon päästä paketit pois ja tulee sitä 2€/kk laskua sopparin loppuun.

Onkos muilla DNA:n asiakkailla kuuluvuusongelmia Helsingissä esim. kellareissa yms? Paska verkko.

Onkos muilla DNA:n asiakkailla kuuluvuusongelmia Helsingissä esim. kellareissa yms? Paska verkko.
Kellareissa, hisseissä, metallisissa halleissa yms. Jos et näe siel kellarissa isoa puhelinmastoa ni voit olettaa siel olevan kuuluvuusongelmia liittymällä ku liittymällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom