Ongelmia/kysymyksiä operaattoreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lazki
  • Aloitettu Aloitettu
Oolrait, tuo kyllä riittää minulle. Eli jos on oikeissa ongelmissa, niin sentään kuluttajavirasto auttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta siis edelleen laskutetaan myös niistä tulevien kuukausien palveluista, joita asiakas ei voi enää käyttää?

Tottakai voi kunhan maksaa laskunsa. Jos asiakas jättää laskunsa maksamatta, on liittymä PAKKO laittaa tilapäiseen sulkuun jottei asiakas pysty aiheuttamaan lisää vahinkoa (enimmäkseen itselleen soittelemalla liittymällä ja kasvattamalla laskua). Asiakashan on itse jättänyt laskut maksamatta, ei liittymää muuten kukaan kiinni laita. Kun maksut on hoidettu = liittymää voi käyttää normaalisti. Mikäli asiakas on normaalijärkinen niin hän luonnollisesti on yhteydessä operaattoriin jo etukäteen (kuten olen useasti jo selvittänyt aiemmissa viesteissäni) eikä liittymän käyttöön tule mitään esteitä, eikä asiakaskaan todennäköisesti joudu mihinkään maksuvaikeuksiin kun osaa järkevästi sopia niitä tulevia maksujaan. Lähes poikkeuksetta omalla tyhmyydellään sitä hallaa itselleen tehdään. Tahallisesti välinpitämättömät asiakkaat ketkä eivät pidä huolta raha-asioistaan voivat syyttää vain itseään.

Mitä tuo 24:n euron kännykkä tähän liittyy? Puhuin siitä, paljonko operaattori on itse maksanut kännykästä.
Niin, tämä on sitten näkökohtakysymys. En muistanut tähdentää, että kännykkä nyt tietysti lähtisi asiakkaalta pois jotain käypää arvoa vastaan, ettei siitä nyt hyötymään pääsisi..

No se liittyy juuri siten että tuollaiset ovat halvimpia puhelimia, osa kytkykauppojen puhelimista on jopa ilmaisia, eli asiakas ei maksa puhelimestaan pennin latia ja ne näkyvät laskulla nollahintaisina. Näissä tapauksissa operaattori ei saa siitä yhtään mitään vaan kaikki tulot ovat pelkkiä liittymän käyttömaksuja. Kännykän poisottaminen ei ole vaihtoehto. Omistussuhde muuttuu asiakkaalle sopimuksen allekirjoituksen jälkeen, ja kuten aiemmin on todettu, eivät ole jälleenmyyntikelpoisia. Päätelaitteita ei siis vuokrailla asiakkaille vaan ne ostetaan omiksi.

Niin, mutta edelleen liittymän pysyessä suljettuna, laskutetaan tulevatkin kuukaudet vaikka niitä ei käytetä. Oletuksena nyt varmaan on, että joskus ne laskut pystytään maksamaan, ei kai niitä muuten karhuttaisi? Mutta sitten kun ne aikanaan maksetaan, on maksettu tyhjästä kun puhelinta ei ole voinut käyttää. Jos näin, ei ollenkaan yksinkertaista.

Hoitamalla laskunsa asiakas saa kokoajan sovittua palvelua. Mikäli asiakas rikkoo ehtoja ja todistaa olevansa luottokelvoton, ei operaattori mitenkään voi luotolla antaa kerryttää lisää laskua. Edelleen, toistan itseäni näinkin yksinkertaisessa asiassa ;) Miksi asiakas saisi rikkoa sopimuksen mutta operaattori ei voisi estää tilannetta mitenkään? Kun molemmat hoitavat oman osuutensa ei ongelmia tule puolin eikä toisin. Kuukausimaksut ovat kuitenkin niitä mitkä ovat joku "varma tulonlähde" operaattorille tälläisiä sopimuksia tehdessä, ja se minimisumma on saatava. Tässäkin voisi muuten kieroilla niin että ostaisi sen puhelimen ja liittymän, jättäisi kaksi ekaa laskua maksamatta ja liittymä suljettaisiin. Sitten kun ei muka voisi käyttää liittymää kun operaattori on käytön estänyt (pakko estää kun asiakas ei maksa laskuja) saisi kytkykaupan pelkällä päätelaitteen osamaksulla. Kaikkihan tekisi niin. Siinä saisi sitten vaikka 22 kuukauden ajalta 10-20e normipakettiliittymän hinnan ilmaiseksi minkä asiakas muuten vähintäänkin maksaisi.

Eli nyt hei kamoon, olet ihan fiksu tyyppi joten oletan sinun nämä ymmärtävän kun tälläiset asiat ovat 95% normaalijärkisistä asiakkaistakin päivänselviä asioita. En aio jankuttaa enempää tästä asiasta kun keskustelu ei niin etene. Uskon että oikeasti ymmärrät mistä on kysymys.

Viimeisen kerran: ASIAKKAALLA ON MAKSUVELVOLLISUUS. MISSÄÄN EI VOI JÄTTÄÄ LASKUJAAN MAKSAMATTA, OLI SE SITTEN LAINALYHENNYS, VUOKRA, KUUKAUSIMAKSUT MATKAPUHELINLIITTYMÄSTÄ tms. Ei vain voi olla maksamatta ja kuvitella ettei siitä elämässä tulisi mitään ongelmia tai sanktioita.

Niin mikäs kytkykauppa se sellainen olisikaan, jossa kahta tuotetta/palvelua ei olisi sidottu toisiinsa? Taidetaan puhua ihan normaalista kaupasta silloin. Eihän se mitään kytkykauppaa ole tietenkään, jos puhelimen ostoon ei ole kytketty mitään muuta palvelua esim. liittymää.

Voi kai operaattoritkin myydä pelkkiä puhelimia osamaksulla halutessaan, aivan kuten muutkin yritykset.

Väsyneenä nyt kirjoittelin varmaan kytkyistä ja kimpoista ja ties mistä, ei nussita pilkkua jos sanat sekaisin kun pointtini kuitenkin oli eri asia. "Ilmaisia lahjoja" ja osamaksupuhelimia ilman jonkinlaista sopimusta ei myydä millään operaattorilla. Aina niissä on joku sopimus. Normaaleja osamaksullisia puhelimia ilman liittymää ei taida olla yhdelläkään operaattorilla (en ainakaan ole tietoinen), ja ainakin kaikki ns. "lahjukset" on kielletty. Eli nollahintaisia päätelaitteita ei voisi jakaa asiakkaille ilman jtn sopimusta (nettitikut ovat mm. nollahintaisia, samoin jotkut matkapuhelimet). Siksi siis ylipäätään puhe kytky/kimppasopimuksesta ja siitä miksi sellaisia on jne.

Kuluttajaviraston kanta kytkysopimusten purkamiseen:

Jos kuluttaja on ilman omaa syytään joutunut maksuvaikeuksiin, esimerkiksi vakavan sairauden, työttömyyden tai muun erityisen seikan vuoksi. Perusteena voi olla esimerkiksi käyttäjän kuolema tai muutto ulkomaille. Operaattori voi tällaisessa tilanteessa periä vain liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut"[/I](http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kytkykauppa/)

Tätä ei operaattorit ymmärrettävistä syistä varmasti kovin hanakasti mainosta kuluttajille.

Oolrait, tuo kyllä riittää minulle. Eli jos on oikeissa ongelmissa, niin sentään kuluttajavirasto auttaa.

Tuostakin olen kirjoittanut aiemmin. Sosiaaliseen suoritusesteeseen voi vedota, mutta sillä ei voi huijata. Todellisissa ongelmissa oleva ihminen onkin täysin eri asia kuin välinpitämätön ja laskunsa hoitamaton yksilö. Noita sopimuspurkuja (ja yleensäkin siis sosiaaliseen suoritusesteeseen vetoamisia) on viimeisen vajaan viiden vuoden aikana tullut todistettua tasan kaksi kappaletta. Kertonee siis siitä että se on harvinaista. Toki kuolemantapauksissa (joita tulee tasaiseen tahtiin) ja esim ulkomaille muutoissa liittymän laskutus loppuu välittömästi koska asiakkaasta itsestään riippumattomista syistä hän ei voisi palvelujamme käyttää (kuollut ei voi liittymää käyttää eikä ulkomailla ole kotimaan operaattorin verkkoa). Tällöin asiakas maksaa vain päätelaitteen osuuden, ja kuoleman kohdalla loppulasku päätelaitteesta osoitetaan kuolinpesälle ja kuolinpesä myöskin omistaa puhelimen/mokkulan (menee sitten perunkirjoituksissa kenelle meneekään).

Kun asiakkaat pyytävät kimppasopimuksensa purkua, heidän täytyy aina perustella syyt. Se voi olla kuuluvuus tai jokin myyjän virheellinen tuoteinfo, tai juurikin sosiaalinen suorituseste. Kyllä heitä tiedotetaan ja ovat aika hyvin itsekin asiasta tietoisia. Järkevät asiakkaat ovat yhteydessä operaattoriin ongelmien kohdatessa ja harvemmin purkuun edes joudutaan turvautumaan, asioilla on tapana järjestyä. Suurimmaksi osaksi nämä ongelmat mistä ollaan puhuttu koskevat tahallisesti välinpitämättömiä ja laskujaan systemaattisesti hoitamatta jättäneitä ihmisiä.

Lähes poikkeuksetta omalla tyhmyydellään sitä hallaa itselleen tehdään. Tahallisesti välinpitämättömät asiakkaat ketkä eivät pidä huolta raha-asioistaan voivat syyttää vain itseään.

Mun fiksuudesta voi olla monta mieltä, mutta en kai missään vaiheessa ole puhunut tahallisesta välinpitämättömyydestä. Miksi silti puhut siitä joka postissa? Mun kiinnostukseni asiaan liittyi juuri sellaiseen kaveriin, jolla oikeasti on kämppä menossa alta, joutuu työkyvyttömäksi ym. Mutta siihen tuossa jo vastattiin. Mielestäni ilmaisin ekoissa kysymyksissä aiheen ihan selkeästi, mutta silti vastauksesta toiseen vedotaan johonkin laiskuuteen ja välinpitämättömyyteen kun ei operaattorille heti soitettu.

No se liittyy juuri siten että tuollaiset ovat halvimpia puhelimia, osa kytkykauppojen puhelimista on jopa ilmaisia, eli asiakas ei maksa puhelimestaan pennin latia ja ne näkyvät laskulla nollahintaisina. Näissä tapauksissa operaattori ei saa siitä yhtään mitään vaan kaikki tulot ovat pelkkiä liittymän käyttömaksuja. Kännykän poisottaminen ei ole vaihtoehto. Omistussuhde muuttuu asiakkaalle sopimuksen allekirjoituksen jälkeen, ja kuten aiemmin on todettu, eivät ole jälleenmyyntikelpoisia. Päätelaitteita ei siis vuokrailla asiakkaille vaan ne ostetaan omiksi.
No, vaikka asiakas nyt sitten maksaisi koko listahinnan kännykästään (ellei sitäkin ulosmitata,) on se silti oikeudenmukaisempaa kuin pitää pakettihintoja yllä. En kyllä edelleenkään ymmärrä, mitä siinä "ilmaisessa kännykässä" sitten voittaa jos liittymälaskut moninkertaistuvat oikeudessa :D

Hoitamalla laskunsa asiakas saa kokoajan sovittua palvelua. Mikäli asiakas rikkoo ehtoja ja todistaa olevansa luottokelvoton, ei operaattori mitenkään voi luotolla antaa kerryttää lisää laskua. Edelleen, toistan itseäni näinkin yksinkertaisessa asiassa ;) Miksi asiakas saisi rikkoa sopimuksen mutta operaattori ei voisi estää tilannetta mitenkään? Kun molemmat hoitavat oman osuutensa ei ongelmia tule puolin eikä toisin. Kuukausimaksut ovat kuitenkin niitä mitkä ovat joku "varma tulonlähde" operaattorille tälläisiä sopimuksia tehdessä, ja se minimisumma on saatava. Tässäkin voisi muuten kieroilla niin että ostaisi sen puhelimen ja liittymän, jättäisi kaksi ekaa laskua maksamatta ja liittymä suljettaisiin. Sitten kun ei muka voisi käyttää liittymää kun operaattori on käytön estänyt (pakko estää kun asiakas ei maksa laskuja) saisi kytkykaupan pelkällä päätelaitteen osamaksulla. Kaikkihan tekisi niin. Siinä saisi sitten vaikka 22 kuukauden ajalta 10-20e normipakettiliittymän hinnan ilmaiseksi minkä asiakas muuten vähintäänkin maksaisi.

Eli nyt hei kamoon, olet ihan fiksu tyyppi joten oletan sinun nämä ymmärtävän kun tälläiset asiat ovat 95% normaalijärkisistä asiakkaistakin päivänselviä asioita. En aio jankuttaa enempää tästä asiasta kun keskustelu ei niin etene. Uskon että oikeasti ymmärrät mistä on kysymys.

Viimeisen kerran: ASIAKKAALLA ON MAKSUVELVOLLISUUS. MISSÄÄN EI VOI JÄTTÄÄ LASKUJAAN MAKSAMATTA, OLI SE SITTEN LAINALYHENNYS, VUOKRA, KUUKAUSIMAKSUT MATKAPUHELINLIITTYMÄSTÄ tms. Ei vain voi olla maksamatta ja kuvitella ettei siitä elämässä tulisi mitään ongelmia tai sanktioita.

En vain ymmärrä kuinka jaksat veisata saman virren omasta näkökulmastasi vastaamatta kysymyksiin. Jos vuokran jättää maksamatta, niin eikö silloin lennä lennä pihalle parin kuukauden jälkeen, sen sijaan että lennät pihalle ja maksat silti vuokraa kaksi vuotta? Puhut myös koko ajan luoton kerryttämisestä, mutta eihän siitä ole kyse, jos esim. ne puhepaketin minuutit laskutetaan joka tapauksessa mutta niitä ei saa puhua. Etkö näe mitään eettistä/loogista ongelmaa siinä, ettei luoteta mutta silti laskutetaan kuin luotettaisiin?

Tuostakin olen kirjoittanut aiemmin. Sosiaaliseen suoritusesteeseen voi vedota, mutta sillä ei voi huijata. Todellisissa ongelmissa oleva ihminen onkin täysin eri asia kuin välinpitämätön ja laskunsa hoitamaton yksilö. Noita sopimuspurkuja (ja yleensäkin siis sosiaaliseen suoritusesteeseen vetoamisia) on viimeisen vajaan viiden vuoden aikana tullut todistettua tasan kaksi kappaletta. Kertonee siis siitä että se on harvinaista. Toki kuolemantapauksissa (joita tulee tasaiseen tahtiin) ja esim ulkomaille muutoissa liittymän laskutus loppuu välittömästi koska asiakkaasta itsestään riippumattomista syistä hän ei voisi palvelujamme käyttää (kuollut ei voi liittymää käyttää eikä ulkomailla ole kotimaan operaattorin verkkoa). Tällöin asiakas maksaa vain päätelaitteen osuuden, ja kuoleman kohdalla loppulasku päätelaitteesta osoitetaan kuolinpesälle ja kuolinpesä myöskin omistaa puhelimen/mokkulan (menee sitten perunkirjoituksissa kenelle meneekään).

Sori, ilmeisesti missasin sen aiemman kirjoituksen sitten. En vain ymmärrä sitäkään, ettet vain linkannut/kirjoittanut sitä kirjoitusta heti siihen ensimmäiseen vastaukseen, niin kysymyksiin olisi vastattu? Jaksoit kuitenkin erikseen tiedustella, että vieläkö oli huolia :)

Jos menettää työnsä eikä pysty maksamaan laskujaan, voi toki vedota sosiaaliseen suoritusesteeseen ja sen perusteella pyytää Kimppasopimuksen purkua. Tässä ei mielestäni ole kuitenkaan järkeä koska maksut tulevat kertarysäyksellä asiakkaalle (päätelaitteen kuukausilyhennykset kerralla maksettaviksi, ja useissa tapauksissa myös liittymätyypin mukaiset kuukausimaksut loppukaudelta). Mikäli itse menettäisin työpaikkani, vaihtaisin liittymätyypin mahdollisimman pieneksi ja tietenkin maksaisin pienissä erissä hankkimani päätelaitteen pois. Väitän että esim. työttömällä 1-20e Kimppapuhelin kuukaudessa on huomattavasti helpompi hoitaa kuin jopa 100-400e kerralla. Päätelaitteen palauttaminen ei valitettavasti ole mahdollista koska tuotteen arvo on todennäköisesti laskenut 50-80% mallista riippuen, eikä ole edes jälleenmyyntikelpoinen.

[ellei hän ole asiakkaana sellaisella operaattorilla jossa liittymätyyppiä ei saa vaihtaa tälläisen sopimuksen aikana].

Noitahan minä kritisoin eli mahdollisuutta pitää isoa pakettia laskutuksessa liittymän ollessa kiinni, ja sitten J@rno siteerasi kuluttajaviraston kannan, joka oli yhtä mieltä. Problem? Ei sinun tarvitse jankuttaa, mutta toivottavasti nyt itse ymmärsit, mistä minun huolessani oli kysymys :)

Mun fiksuudesta voi olla monta mieltä, mutta en kai missään vaiheessa ole puhunut tahallisesta välinpitämättömyydestä. Miksi silti puhut siitä joka postissa? Mun kiinnostukseni asiaan liittyi juuri sellaiseen kaveriin, jolla oikeasti on kämppä menossa alta, joutuu työkyvyttömäksi ym. Mutta siihen tuossa jo vastattiin. Mielestäni ilmaisin ekoissa kysymyksissä aiheen ihan selkeästi, mutta silti vastauksesta toiseen vedotaan johonkin laiskuuteen ja välinpitämättömyyteen kun ei operaattorille heti soitettu.

Noitahan minä kritisoin eli mahdollisuutta pitää isoa pakettia laskutuksessa liittymän ollessa kiinni, ja sitten J@rno siteerasi kuluttajaviraston kannan, joka oli yhtä mieltä. Problem? Ei sinun tarvitse jankuttaa, mutta toivottavasti nyt itse ymmärsit, mistä minun huolessani oli kysymys :)

Nyt kun tästä ei makseta palkkaa (vaikka työajallani vastailenkin ;)) niin vastaan lyhyesti tähän tärkeimpään: Jo alunperin kerroin sosiaalisista suoritusesteistä jne ja lohdutin sinuakin sillä ettei kenellekään "hyvälle ihmiselle" tapahdu mitään pahaa kunhan hoitaa asiansa. Hommat saadaan aina jotenkin järjestymään.

Syy miksi puhuin näistä välinpitämättömistä laskujansa auki jättävistä ihmisistä johtuu puhtaasti siitä, että 95% tapauksista on sellaisia. Eli tosiaankaan niitä sosiaalisia suoritusesteitä ei ole tullut vastaan kuin muutamia vajaan viiden vuoden aikana, se on äärimmäisen harvinaista että tilanne on niin paha että tuollaisiin purkuihin joudutaan edes lähtemään :)

Edit: Yömyöhään ei aivot käyneet itselläkään ihan virkeimmillään, eli siitä johtunee asioiden toistaminen. Mutta hei, kertaus on opintojen äiti ;)

Onko eve jollain operaattorilla töissä? Tiätkö menikö tää homma läpi, että kytkysopimuksia voi purkaa ilman sopimusrikko"sakkoja" maksamalla vaan jäljellä olevat kuukausimaksut. Pitäisi kai ensiviikolla vaihtua vai?

Onko eve jollain operaattorilla töissä? Tiätkö menikö tää homma läpi, että kytkysopimuksia voi purkaa ilman sopimusrikko"sakkoja" maksamalla vaan jäljellä olevat kuukausimaksut. Pitäisi kai ensiviikolla vaihtua vai?

Olen joo. ICT-alalla on tullut oltua jo vuosikausia ja saman operaattorin palveluksessa yli neljä vuotta. Työkokemus on suhteellisen laaja kun olen tässä vuosien aikana edennyt uralla tehtävästä toiseen, joten tietotaito on kohtalaisen monipuolinen. (Eli toisin sanoen mun pitäisi tietää kaikesta kaikki, aina prepaid-asiakkuuksista postpaidliittymien laskutukseen ja teknisiin ongelmiin sekä verkon toimintaan, lisäpalveluista puhumattakaan. Totuushan on ettei tällä alalla tiedä koskaan kaikesta kaikkea ja koko ajan asiat muuttuu ja teknologia kehittyy).

Viestintämarkkinalakia koskevat muutokset astuvat voimaan 25.05.2011 ja toistaiseksi tarkkoja tietoja ei ole luovutettu julkisuuteen. Itse tiedän näistä asioista enemmän piakkoin, mutta kaikkea faktaa ei ole lupa etukäteen luovuttaa. Lakimuutoksen voimaan astumisen jälkeen voin tätäkin asiaa enempi kommentoida mikäli on tarvetta.

Dna liikkeen myyjä vaan koitti saada mua vaihtaan liittymää tällä verukkeella. Lupas vielä hyvittää mun jäljellä olevat kuukausimaksut laskuissa :)

Dna liikkeen myyjä vaan koitti saada mua vaihtaan liittymää tällä verukkeella. Lupas vielä hyvittää mun jäljellä olevat kuukausimaksut laskuissa :)

95% todennäköisyydellä puhui totta ainakin siinä määrin että asiakkaita käännyttäessä voi käyttää jotain tuollaista henkilökohtaista tarjousta myyntivalttina. Uusi operaattori voi hyvittää omilla laskuillaan esim. ne kuukausimaksut tms mitä asiakkaalle tulee toiselta operaattorilta. Eli hyvä tarjous, kannattaa hyödyntää jos muuten oli mielenkiintoa.

Edit: Saman tarjouksen voi tehdä varmaan kuka tahansa operaattori, mikäli heillä vaan on joku tietty hyvitysoikeus ja kampanjoita.

Edit2: Jos hyvitysoikeudet riittää, voihan sitä antaa vaikka mitä normitarjousten ohi meneviä etuja asiakkaalle. Esim. jos yleinen tarjous olisi joku 50% 6kk maksuista, voi jollain olla oikeudet sanoa joo, meille vaan, pistetään 6kk 100% ja hyvitys X summaa päälle. Ainoa keiden tarjouksia hieman epäilisin on puhelinmyyjät, mutta tässäkin tulee se hyvä puoli että jos suoramarkkinoinnista on soitettu ja puhuttu paskaa, voidaan asia yleensä asiakaspalvelussa korjata. Asiakas useimmiten saa aina sen mitä on luvattu vaikkakaan sellaista tarjousta ei olisi. Päämääränä on kuitenkin tyytyväiset asiakkaat :)

Kysymys Saunalahden/Elisan liittymien omistajille: Onko teillä pätkinyt puhelut nyt hiljattain? Nyt muutaman kerran, kun joku on soittanut niin hetken päästä lyö yhteyden poikki itsestään.. Voihan se olla puhelimessakin vika..

Tulee vissii postissa joku dna-paketti ekat 4kk 9,95€ / kk siitä eteepäi 14,95€ / kk. 350min puheaikaa. Nyt pyöriny laskut siinä 20-30€ välissä. Se myyjä soittelee mulle jostai rovaniemeltä :D.

PS: Onko normaalia kysyä hetun loppuosaa, jotta postipaketti tulee varmasti oikealle henkilölle?

Kysymys Saunalahden/Elisan liittymien omistajille: Onko teillä pätkinyt puhelut nyt hiljattain? Nyt muutaman kerran, kun joku on soittanut niin hetken päästä lyö yhteyden poikki itsestään.. Voihan se olla puhelimessakin vika..

Ei ole ollut moista ongelmaa. Sen sijaan Nokian läppäpuhelimet teki mulle aikanaan tota, että yhtäkkiä puhelu katkesi, puhelin muka sammui, mutta käynnistyikin itse uudestaan parin sekunnin päästä.

Onko ongelma kaikkialla, vaiko jossain tietyssä osoitteessa ollessasi?

Mikäli ongelma kaikkialla = vika päätelaitteessa tai sim-kortissa. Selviää kokeilemalla sim-korttia toiseen päätelaitteeseen. Jos ei pätki, puhelimessa vika, jos pätkii, vika sim-kortissa.

Mikäli ongelma tietyssä paikassa = verkkovika tukiasemassa. Soita asiakaspalveluusi ja tee vikailmoitus (+ kokeile verkonvaihtoa 2G/3G, toisessa voi toimia ongelmitta)

Tulee vissii postissa joku dna-paketti ekat 4kk 9,95€ / kk siitä eteepäi 14,95€ / kk. 350min puheaikaa. Nyt pyöriny laskut siinä 20-30€ välissä. Se myyjä soittelee mulle jostai rovaniemeltä :D.

PS: Onko normaalia kysyä hetun loppuosaa, jotta postipaketti tulee varmasti oikealle henkilölle?

Henkilötunnus tulee varmistaa vähintäänkin loppuosaa kysymällä. Muutenhan joku voisi vain esiintyä sinuna. Kampanja on oikein. Joustava 350 normaalisti 14.90e/kk, nyt 9.90e/kk 4kk ajan.

Henkilötunnus tulee varmistaa vähintäänkin loppuosaa kysymällä. Muutenhan joku voisi vain esiintyä sinuna. Kampanja on oikein. Joustava 350 normaalisti 14.90e/kk, nyt 9.90e/kk 4kk ajan.

Kiitos.

Onko ongelma kaikkialla, vaiko jossain tietyssä osoitteessa ollessasi? Mikäli ongelma kaikkialla = vika päätelaitteessa tai sim-kortissa.

Kotona lähinnä pätkinyt, mutta muutama päivä sitten pätkäsi reissun päällä. Pitänee katsoa kuinka kauan polla kestää tuota hommaa..

E: Kuitti löyty puhelimesta ja takuuta jäljellä jonnekkin marraskuuhun asti jotenki vien sen huoltoon :D Jos ei vikaa löydy niin perkele sitte tilataan uus sim-kortti..

Kotona lähinnä pätkinyt, mutta muutama päivä sitten pätkäsi reissun päällä. Pitänee katsoa kuinka kauan polla kestää tuota hommaa..

E: Kuitti löyty puhelimesta ja takuuta jäljellä jonnekkin marraskuuhun asti jotenki vien sen huoltoon :D Jos ei vikaa löydy niin perkele sitte tilataan uus sim-kortti..

Ööö... Helpoin on ekana kokeilla sim-korttia jonkun toisen kännykkään, ei ehkä kannata puhelinta samantien huoltoon laittaa ;) Ja sim-kortinhan saat samantien oman operaattorisi myymälästä tai jälleenmyyjältä, ei varmaankaan tarvi tilailla. Vaihtoon menee 5min.

DNA kusetti

Nyt kävi tällainen tapaus, että pari kuukautta sitten joku puhelinmyyjä soitti ja tarjosi ViasatKulta kanavapakettia. Totesin, että ei kiinnosta enkä maksa mitään. Mies tarjosi sitten kanavapakettia kuukaudeksi ilmaiseen katseluun johon totesin, että näissäkin on aina koira haudattuna joten ei kiitos. Mies totesi tähän, että ei ole vaan he lähettävät sopimuksen allekirjoitettavaksi kuukauden ilmaisen katselun jälkeen ja jos mieleni on muuttunut niin laitan nimen paperiin ja toimitan DNA:lle. Eli käytännössä kuukaudeksi Viasat näkymään ilman mitään temppuja, näin puhelimessa luvattiin.

No nyt tuli lasku, jossa laskutetaan ensi kuusta 12kk:n sopparilla olevaa ViasatKulta kanavapakettia. Kuluva kuukausi on siis tämä ilmainen kuukausi. Otin jo yhteyttä asiakaspalveluun ja tein kirjallisen valituksen. Tekisi vaan mieli hirttää munista nämä kusettajat kun ei ole kyseisen lafkan kanssa ensimmäinen kerta kun kustaan silmään. Vittu kun pistää vihaksi :curs:

Tosiaan ei mistään isoista rahoista ole kysymys, mutta periaatteesta

Eipä ole varmaan DNA:n myyjä vaan joku heidän hankkima edustajafirma. Harvemmin enää operaattorit itse hoitaa puhelinmyyntiä.

Se, että DNA kusettaa tavalla jos toisella ei ole ensimmäinen kerta. Avokkini määräaikaisen mokkulan sopimus oli päättymässä ja hän soitti DNA:lle, että haluaa irtisanoa sopimuksen ettei mätkähdä sitä vuoden automaattista lisäaikaa. No sanoivat ettei 3viikkoa aikaisemmin voi irtisanoa??, koska liian pitkä aika sopimuksen päättymiseen ja totesivat, että irtisano myöhemmin. No yritti sitten viimeisellä viikolla irtisanoa niin asiakaspalvelu ei vastannut ja nettisivut alhaalla. No sitten se meni sopimuksen päättymisen yli kun seuraavan kerran sai yhteyden heihin niin kertoivat että jatkoivat sopimusta sitten vuodella. Sitten irtisanoivat sen sopimuksen kun saivat kuulla, että sopimuksen toinen osapuoli vastaa yhden ison firman henkilöstön matkapuhelinliittymien kilpailutuksesta.. Vittu mitä kusetusta mun mielestä. Onko tuollainen laillista ettei sopimusta (määräaikaisten liittymien kohdalla) voi purkaa tiettyä aikaa ennen vai kusettivatko ne tossa?

Eikös noi mokkulasopimukset määräajan jälkeen muutu toistaiseksi voimassaoleviksi (voi irtisanoa heti kun haluaa) ja toi uuden määräajan otto vaatis tosiaan uuden sopparin? Aika hanurista, jos ovat lisävuoden automaattisesti laittaneet. Mutta en yhtään epäile etteikö noin olisi, kun on itekin noita sotkuja saanut joskus selvitellä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom