- Liittynyt
- 15.5.2002
- Viestejä
- 1 175
- Ikä
- 39
Menin hölmöyksissäni syyskuussa 2007 tekemään määräaikaisen puhepakettisopimuksen Telefinlandin kanssa, myyjä hehkutti että saa kuukausimaksuja puoleen hintaan jne. Tehtiin sopimus, mutta totesin melko pian, että tämän tyyppinen liittymä ei ole minun juttuni vaan maksaisin mieluummin suoraan käyttöni mukaan ilman valmiita puhe- tai tekstaripaketteja. Koitin vaihtaa DNA:lle, mutta se ei onnistunut koska olin tehnyt määräaikaisen, vuoden sopimuksen Telefinlandin kanssa.
Ok, tässä kohtaa aloin vain odotella seuraavaa syyskuuta jotta voisin vaihtaa halvempaan DNA:n liitymään. Koitti syyskuu 2008 ja ajattelin pääseväni irti Telefinlandin riistoliittymästä, jonka olin vielä mennyt muuttamaan suurempaan 500 min puhepakettiin asuessani kesän eri puolella Suomea kuin tyttöystävä, ja tällöin oli tarvetta lisäpuheajalle.
Soitin Telefinlandin asiakaspalveluun ja ilmoitin että olen ollut vuoden teidän asiakkaananne, ja nyt minun lienee mahdollista siirtyä DNA:lle asiakkaaksi (olin tehnyt jo DNA:n kanssa sopimuksen itselleni sopivasta liittymästä, mutta sain heiltä tekstiviestin että operaattorin vaihto ei onnistu). Noh, Telefinlandilta ilmoitetaan että määräaikaista sopimustani on jatkettu vuodella, koska en ollut irtisanonut sitä 14 vrk sisällä edellisen puhepakettisopimuksen umpeutumisesta. Olin noihin aikoihin ulkomailla, mutta minkäs teet kun soittoni tuli Telefinlandille 9 vrk myöhässä.
Olin hyvinkin WTF ja kysyin että pitääkö minun nyt sulkea tämä liittymä, ja avata DNA:lle liittymä uudelle numerolle. Telefinlandilta vastattiin että en pysty sulkemaan liittymää, tai laskut ainakin tulevat ihan entiseen malliin, käytän liittymää tai en. Kysyin sitten että onko mahdollista Telefinlandin sisällä vaihtaa liittymätyyppiä sellaiseen jossa laskutus tapahtuu käytön mukaan, niin vastaus oli taas jotta ei ole. Viimeisenä oljenkortena ajattelin että olisikos mahdollista vähän puhelinta käyttävänä ihmisenä pienentää puhepaketti nykyisestä 500 minuutista esim. 250 minuuttiin, niin ei kuulemma sekään onnistu. Ainoastaan suurempi paketti voitaisiin vaihtaa.
Ok, minulle on varmaankin tullut liittymän avauksen yhteydessä sopimusehdot, tai mikäli ne ovat muuttuneet niin niistä on voinut tulla joku lappu laskun mukana, mutta silti olin hyvin hämmentynyt tästä toiminnasta. Nyt maksan sitten vuoden eteenpäin joka kuukaudelta 500 minuutin puhepaketista, josta käytän ehkä n. 200 minuuttia. Tämä olkoon nyt varoituksen sanana siitä että ei kannata liian rehvakasti tehdä liittymäsopimuksia, vaan kannattaa tutustua tarkkaan mihin ne sitovat. Itse opin tämän hyvin kantapään kautta.
Telefinland poisti liittymäni yhteydestä vielä tammikuussa 2008 jostain minulle täysin vieraasta syystä 300 viestin tekstaripaketin, ja lähettelin siitä tietämättömänä kuukauden verran viestejä siinä luulossa että minulla on se muutaman sadan tekstarin paketti, kunnes laskussa näkyi että jokaisesta viestistä on laskutettu ns. normaali hinta, joka noissa pakettiliittymissä tuntuu olevan huomattavasti perusliittymiä suurempi.
En edes jaksa laskea paljonko minulle tulee tästä parin vuoden pakollisesta asiakkuudesta Telefinlandin kanssa takkiin, mutta sen verran tiedän että se on sen verran liikaa opiskelijalle että olen melko kärppänä syyskuussa 2009 naputtamassa irtisanomis - nappulaa liittymänhallintasivulla.
Ok, tässä kohtaa aloin vain odotella seuraavaa syyskuuta jotta voisin vaihtaa halvempaan DNA:n liitymään. Koitti syyskuu 2008 ja ajattelin pääseväni irti Telefinlandin riistoliittymästä, jonka olin vielä mennyt muuttamaan suurempaan 500 min puhepakettiin asuessani kesän eri puolella Suomea kuin tyttöystävä, ja tällöin oli tarvetta lisäpuheajalle.
Soitin Telefinlandin asiakaspalveluun ja ilmoitin että olen ollut vuoden teidän asiakkaananne, ja nyt minun lienee mahdollista siirtyä DNA:lle asiakkaaksi (olin tehnyt jo DNA:n kanssa sopimuksen itselleni sopivasta liittymästä, mutta sain heiltä tekstiviestin että operaattorin vaihto ei onnistu). Noh, Telefinlandilta ilmoitetaan että määräaikaista sopimustani on jatkettu vuodella, koska en ollut irtisanonut sitä 14 vrk sisällä edellisen puhepakettisopimuksen umpeutumisesta. Olin noihin aikoihin ulkomailla, mutta minkäs teet kun soittoni tuli Telefinlandille 9 vrk myöhässä.
Olin hyvinkin WTF ja kysyin että pitääkö minun nyt sulkea tämä liittymä, ja avata DNA:lle liittymä uudelle numerolle. Telefinlandilta vastattiin että en pysty sulkemaan liittymää, tai laskut ainakin tulevat ihan entiseen malliin, käytän liittymää tai en. Kysyin sitten että onko mahdollista Telefinlandin sisällä vaihtaa liittymätyyppiä sellaiseen jossa laskutus tapahtuu käytön mukaan, niin vastaus oli taas jotta ei ole. Viimeisenä oljenkortena ajattelin että olisikos mahdollista vähän puhelinta käyttävänä ihmisenä pienentää puhepaketti nykyisestä 500 minuutista esim. 250 minuuttiin, niin ei kuulemma sekään onnistu. Ainoastaan suurempi paketti voitaisiin vaihtaa.
Ok, minulle on varmaankin tullut liittymän avauksen yhteydessä sopimusehdot, tai mikäli ne ovat muuttuneet niin niistä on voinut tulla joku lappu laskun mukana, mutta silti olin hyvin hämmentynyt tästä toiminnasta. Nyt maksan sitten vuoden eteenpäin joka kuukaudelta 500 minuutin puhepaketista, josta käytän ehkä n. 200 minuuttia. Tämä olkoon nyt varoituksen sanana siitä että ei kannata liian rehvakasti tehdä liittymäsopimuksia, vaan kannattaa tutustua tarkkaan mihin ne sitovat. Itse opin tämän hyvin kantapään kautta.
Telefinland poisti liittymäni yhteydestä vielä tammikuussa 2008 jostain minulle täysin vieraasta syystä 300 viestin tekstaripaketin, ja lähettelin siitä tietämättömänä kuukauden verran viestejä siinä luulossa että minulla on se muutaman sadan tekstarin paketti, kunnes laskussa näkyi että jokaisesta viestistä on laskutettu ns. normaali hinta, joka noissa pakettiliittymissä tuntuu olevan huomattavasti perusliittymiä suurempi.
En edes jaksa laskea paljonko minulle tulee tästä parin vuoden pakollisesta asiakkuudesta Telefinlandin kanssa takkiin, mutta sen verran tiedän että se on sen verran liikaa opiskelijalle että olen melko kärppänä syyskuussa 2009 naputtamassa irtisanomis - nappulaa liittymänhallintasivulla.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: