Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No mut eiks tää ketju ollu ongelmasyöjille. Joten. Ei kauheen kiva kommentti ollut toi et muaki hävettäis.

Vaikka tää onkin ongelmasyöjille, niin ei tässä ole tarkoitus ilakoida 400 kalorin päiväsyömisillä (Alyssalta aika optimistinen tuo 600-700 :D ) ja kauhistella pizzapalasen syöntiä. Aattele jos et ois sitä syönyt, sun päiväkalorit ois olleet 100.

Maissa, tuo on tosi vähän olit sitten minkäkokoinen tahansa.

(Alyssalta aika optimistinen tuo 600-700 :D )

Laskin pizzalle n. 400-500 kaloria, nyt oli pakko käydä tarkistamassa... Eihän se yksi pala taidakaan olla niin paljon :D

Maissa, tuo on tosi vähän olit sitten minkäkokoinen tahansa.

Mun mielestä diettaillessa 1500kcal ei ole vielä liian vähän. Riippuu tietysti koosta ja aktiivisuustasosta, mutta 1500 kaloriin saa jo kaikenlaista mahtumaan ja painon putoaminen pysynee sopivana.

Oho, ei pitäny laittaa ongelmasyöjiin tätä kommenttia mutta samapa tuo :D oon siis 174pitkä ja tällä hetkellä paino 59kg.

Näillä menty tänään ja voitu ihan kivasti:
- aamupala I klo 8: pala ruisleipää Keijulla, tammenlehtisalaatilla ja marinoidulla tofulla sekä reilu 1 rkl kp. vehnänalkioöljyä
- aamupala II klo 9.30: kaurahiutaleita 1 dl, 1 rkl mustaherukkajauhetta, 1 tl piimaa c -jauhetta, reilu rkl soijaprodejauhetta, jämät öljypullosta eli noin 1 tl kp. va-öljyä ja soijamaitoa
* Ai, miksi aamupala on jaoteltu näin? Normaalisti en tee näin, mutta tänään tein lääkärikäynnin takia. En saa ennen lääkärikäyntiä syötyä kunnolla eikä ollut kuin yhden ruisleivän verran nälkä.)
- lounas puolilta päivin: riisiä, valkopapu-paprikapataa, punajuurilinssejä, salaattia ja 1 rkl auringonkukansiemeniä
* Toisinaan huomaan, että syön mukamas paljon papuja ja linssejä ja aika hintsusti perunaa tai riisiä. Monilla menee juuri toisinpäin.
- klo 14.20 -> noin tunnin verran salitreeniä
- klo 15.35 noin desi cashewpähkinöitä, banaani ja omena
- noin seiskalta kaverin kanssa kiinalaiseen eli luvassa jotain tofuisaa ruokaa
- illalla keikka > mietin, että kaipa pärjään viitisen tuntia ruoka-annoksella. Toisaalta mietin, että voisin varustautua keikalle vaikka jollain patukalla tai pähkinöillä. Olen edelleen aika huono arvioimaan, milloin tulee nälkä jne.

Yks, mikä mua on auttanut, on syömistekniikan muuttaminen. PURESKELEMINEN! Tulee hotkittua ja kurkusta menee ainakin mulla ihan suuria ruokapaloja, jos en keskity pureskelemiseen tai välillä muistuta itselleni, että nyt pitää pureskella. Kaloreja en kovin viitsi laskeskella, koska niistä tulee ahdistusta. En halua enää takaisin tarkkaa kalorinlaskukykyä. Kalorien tietäminen suurin piirtein ei aiheuta ahdistusta.

Reflektoin kovin syömisiäni, mikä on tavallaan kai hyvä. Mielestäni ruokavalioni on menossa hyvään suuntaan ja on jo huima parannus reilu vuodentakaiseen Kasvissosekeittoa ja maitosuklaata -diettiin. Never again!

Heippa taas! Tulin kertomaan kuulumisia, syömiset on lisääntynyt mukavasti, olen saanut mahdutettua jopa sen 2 lämmintä ateriaa päivään, ennen en syönyt melkein sitä yhtäkään, tänäänkin söin jopa 3 lämmintä ateriaa välipalojen ja aamupalan lisäksi:hyper: Tää palsta innosti mut ostamaan heraprotskujauhepussin josta olen sekotellut palautusjuomia ja pirtelöitä (ennen en siis juonut mitään palautusjuomiakaan) hiphei:D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
"En ole käsittääkseni ilakoinut. Vaikka minulle tuon päivän syömiseni oli ihan liikaa. Mieluummin se sata kuin seitsemänsataa kaloria".[/QUOTE]

ja et pidä itseäs sairaana? varaa aika ravitsemusterapeutille. Ja vähän tuntuu että et oo ihan kypsässä iässäkään --> mäihällä pääset ilmaiseksi mielenterveys-, neuvola- tms. palvelun kautta

Noh, onnea valitsemallesi tielle.

Kyllä ne muutkin seuraamukset kuin luurankomainen olemus joku kaunis päivä kävelee vastaan, ja sitten 100% varmuudella ajattelet, että voi kun olisi ajoissa hakenut apua.

Sanoiko joku pizza :evil: :kuola: ?
ei mulla mitään asiaa ollut...hyvä, jatkakaa :D

Vaahtera: No huh, sadan kalorin päiväsaldo siis joka päivä O_O? Tuota menoa sinulle käy hyvin nopeasti jotain vähemmän mukavaa kuten minulle kävi. Ja minä sentään söin 'ruhtinaalliset' 700-1000 joka päivä... Keho ei enää toiminut ja aloin saada epileptisiä kohtauksia anoreksian seurauksena. Minulle todettiin epilepsia ja sain lääkkeet (joilla on tapana vielä nostaa painoa itsestään). En saa ajaa vuoteen autoa ja lisäsi minua piikitetään kuukausittain ja testataan veriarvoja/lääkepitoisuutta. On kivaa olla joku koe-marsu johon tungetaan neuloja kuin johonkin neulatyynyyn.

Jos olisin tiennyt mihin kaikki tuo teinipaskalaihdutus-kompleksini johtaisi, en varmasti olisi luisunut siihen koskaan. Jos syöt noin, menetät myöskin lopulta kehosi toimivuuden etkä pysty ehkä enää koskaan urheilemaan/harrastamaan liikuntaa samalla tavalla (oletan että se kiinnostaa kun kerran pyörit tällä foorumilla).

Jonain päivänä tulee joka tapauksessa raja vastaan. Joko kohtaat sen normaalin elämän, kaikessa ahdistavuudessaan nyt tai myöhemmin. Tai sitten kärsit rappeutuvan kroppasi kanssa kunnes se luovuttaa. Pienin askelin pääset takaisin rytmiin. Vain sinä voit tehdä sen!

Ei nyt ruveta riitelee täällä, jookos? :(
Asiallista kommenttia, please.. Eikä kannata ottaa turhan herkästi itteensäkään jos tänne kerran kirjoittaa.. Aika ikävää luettavaa välillä muutenkin, tsemppausta tuntuis monet tarvivan tuohon ruokavalioonsa ja treeneihin!

Joo...ei pitäisi edes lukea tätä palstaa, mutta kuitenkin terv.alan ammattilaisena sanoisin, että alle 1000 kaloria on liian vähän kelle tahansa.

Ja jos pitää 100kcal päivässä parempana kuin "huimaa" 700kaloria, se on sairasta se. Enkä sano tätä pahalla, vaan haluaisin että myös itse ymmärrät sen.

Jos ole yli metrin pitunen turha väittää, että 700kcal päivässä on liikaa. (Ethän ole niin väittänytkään, mutta siltä kuulostaa.)

Nää viestit vois suoraa ohjata jonnekkin syömishäiriöisten asiantuntijapalstalle eikä pakkikselle btw.

En ole käsittääkseni ilakoinut. Vaikka minulle tuon päivän syömiseni oli ihan liikaa. Mieluummin se sata kuin seitsemänsataa kaloria.
Vaikka tämä on ongelmasyöjien ketju kuten itse totesit, taidat olla vähän liian ongelmainen tänne... Hanki ammattiapua.

vaahtera, olen samaa mieltä monen muun tytön kanssa: Tämä ei välttämättä ole oikea paikka sinulle, ainakaan tällä hetkellä. Tee elämäsi viisain päätös & hanki ammattiapua! Tule pakkotoisto.com:iin takaisin vasta sitten, kun olet oikeasti parantunut, sillä etenkin tämä punttimimmien puoli on rautaa rakastaville naisille!, jotka myös syövät riittävästi & tietävät terveellisestä sekä monipuolisesta ruokavaliosta edes ne perusasiat. (Muun muassa sen ettei kukaan selviä alle 1000kcal per päivä).

Voimia parantumiseen!

Hohhoijaa.. en tiiä uskaltaako tänne enää kirjoitella, mutta...
Nyt pitäs kuitenkin jotain keksiä, että sais syömisiä vähän edes lisättyä. Viimenen 7kk on mennyt saikulla (käsi leikattiin edellisen kerran maaliskuun lopussa ilman mitään tulosta) ja päivän aktiviteetit on sohvalla istuskelun lisäksi ollut jumpassa ja salilla käyntiä (alakroppatreeniä) ja niitäkin aika vaihtelevissa määrin..

Nyt sitten 1kk sitten leikattiin käsi taas (ei ollut kun neljäs kerta!!) ja eilen sain kipsin pois. Syömiset on tän neljän vkon aikana ollut siinä 1000 kalorin molemmin puolin, useimmiten ehkä vähän vajaa.. Mitat on 154 ja paino nyt n.55kg, eli ei se kulutus tosiaan mitään huimaa oo kun pääasiassa vaan istuu kotona.. Näillä syömisillä paino on tippunut ehkä pari kiloa. (todennäköisesti siis niistä vähäisistäkin lihaksista)

Saikku jatkuu nyt ainakin vielä tän vuoden loppuun, mutta nyt kun kipsi on pois kädestä, niin pääsee edes vähän liikkumaan.. Käden kanssa pitää ottaa TOSI varovasti vielä noin 1kk, eli kunnon aerobicitkin taitaa jäädä, kun hyppiminen ei varmaan tunnu oikein mukavalta.. Eli treeni on siis pääasiassa salin puolella crossarilla ja sitten jotain hikistä alakroppa treeniä, ja sekin taitaa sitten rajottua aika pitkälti jalkaprässiin (normiprässi, yhenjalan prässi, sit varmaan vähän eri kulmista tehtynä, kun en oikein muutakaan keksi, tosi vaihtelevaa hommaa:D) + vatsat

Kaipaisin vähän vinkkejä siihen, että kuinka paljon tällasessa tilanteessa oikesti voisi uskaltaa syödä. Tarkkoja määriähän nyt kukaan ei oikein voi sanoa, mutta pienetkin ja edes suuntaa antavat neuvot ovat nyt tervetulleita. Voiko tollasella n. 1000 kcalorin syömisillä, kun päivän aktiivisuus on siis lähes täysin pyöreä nolla, niin saada aineenvaihduntaa hidastettua kovinkaan paljon?!?!

Tänään söin aamulla n. 10-11 välillä jugurtin + tl lesitiiniä ja ruisleivän päällisineen, sekä 2 kp kahvia maidolla. Yhen satsuman söin ennen lääkäriin ja sieltä suoraan salille lähtöä.
Salilla n. klo 14 alkaen tein crossarilla 45min treenin. Kotiin kun pääsin niin oli kyllä aika heikko olo, vaikka noin muuten oonkin pärjännyt yleensä ihan hyvin (siis kotona makoilemalla).
Treenin jälkeen söin sitten Hk:n Bolognan spaghetin 300g, ison porkkanan raasteena ja n. 50g raejuustoa.Myöhemmin tulossa vielä varmaan leipä + jugurtti ja illalla rahkaa ananaksella + muutama manteli.

Tietenkään tällainen kotona oleskelu ja vähän jotain hikistä treeniä ei oo missään nimessä paras tilanne diettailuun, mutta kilojakaan en missään nimessä haluaisi lisää!! Eli I NEED HELP! :whip:

Ja sitten tähän ketjuun vähän :offtopic:, mutta jos jollain on vinkkejä ihan tohon alakropan treenaamiseen, niin niitä otetaan ERITTÄIN mielellään vastaan. Oma mielikuvitus kun ei oikein riitä. Kyykkyjä smithissäkään en uskalla tehdä, ennen kun tän käden kanssa saa tehdä edes vähän jotain.. Joten se rajottaa sitä jalkatreeniäkin jo aika kivasta..vaikka kyse on vaan kädestä, prkl!

Tulipas pitkä sepostus ja varmaan hivenen epäselvä, mutta jos siitä joku jotain tolkkua saa ja jaksaa vielä antaa kommenttia, niin suuren suuri kiitos:haart:

Ja toivottavasti tää mun teksti nyt ei saa ketään vihaiseksi, kun niin näyttää käyvän aika monen kohdalla täällä viime aikoina...

En sen tarkemmin ota kantaa, muuta kuin että jos haluat säilyttää vähääkään lihasmassaa, niin ruokavalioon reilusti lisää proteiineja ja kaloreita ylipäänsä. Vaikka makaisit sängyssä koko päivän ja söisit 1500 kcal, et varmasti saisi sillä nostettua painoa.

Alakropan treenaamiseen hyvä liike on esim. yhden jalan kyykky ja hack-kyykky.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom