No entäs jos alkaisit Rime keskittyä siihen juoksemiseen? Ottaisit siinä tavoitteita, ei ainoastaan pakkomielteistä(?) 10 km 3x viikossa. Sinun ruokailusi ovat nyt niin huonot, että ne syövät tehoa juoksultasi. Olen lukenut, että syöt lenkkipäivinä pari näkkäriä enemmän, jahtaat ja laskeskelet ainoastaan kaloreita. Että kuinka monta näkkäriä voi syödä kun kävit juoksemassa 10 km. Entäs jos kiinnittäisit huomion siihen, että mitä kannattaa syödä että juoksu kulkee. Juoksua harrastaneena tiedän, ettei varmasti kulje, jos kituuttaa koko viikon odottaen perjantain mättöä. Ei varmasti juoksu kulje viikolla eikä viikonloppuna. Juokse erilaisia lenkkejä, 5 km kovaa, intervalleja, pitkää ja hidasta ja sitten koitat puristaa 10 km omaan enkkaan. Koetko ollenkaan liikunnan iloa?
30 km viikossa juoksua on riittävästi. Mutta sulle se ei ole koskaan riittävästi, jos kyttäät ainoastaan kulutustasi ja kaloreita.
Joo, mä myönnän että tosta kympistä on tullu silleen pakkomielle, että se on ainoa lenkki joka riittää.
Tiedän myös että tollaiset tasaiset, samantehoiset ja samanlaiset lenkit viikosta toiseen ei pahemmin kehitä kuntoa, tai sitä mieltäkään.
Juoksusta kyllä saan mielihyvää, eihän kukaan voi kieltää lenkin jälkeistä fiilistä.
Ja lenkin aikana, mutta joskus lenkki kulkee hyvin, joskus ei, ja siihenkin vaikuttaa monet asiat.
Oman kehonsa kuuntelu olis kyllä avainasemassa, ja sitä mä harjottelenkin joka ikinen päivä.
Ja ihan varmasti ihan koko elämäni ajan.
Nyt vaan nää akillesvaivat muutenkin haittaa tätä juoksua, ei pysty juoksemaan niin nopeasti, vaan se on enemmän tommosta hidasta hölköttelyä.
Kiitos
Sabi (jälleen) pitkästä vastauksesta.
Mä tajusin jotenkin eilen että sitä on ajatellut aina että jää tosiaan pelkkää tyhjää tän sairauden jälkeen.
Mutta itseasiassa, tää sairaushan on se tyhjyys ja tekee kaikesta muustakin ympärillä olevasta merkitsemätöntä ja tyhjää.
Ja sen tyhjyyden täyttää parantuessa elämä.
Syömisen ja liikkumisen yms, tulisi tulla vaan siinä rinnalla elämän kanssa, eikä olla se pääasia ja elämän sisältö.
Ensin mikään syöminen ei ole liian vähän, ja mikään liikuntamäärä tarpeeksi, mutta nyt näiden vuosien jälkeen keho varmaan lähtee ottamaan kaikkea takaisin.
Se huomaa saavansa enemmän ruokaa, mutta ei silti tarpeeksi, ja vastaavasti mikään ruokamäärä ei tunnu riittävän ja täyttävän.
Kuinkahan kauan tätäkin kestää... Mutta nojoo, kai tossa on jotain perää?
Mä todellakin yritän lisätä rasvaa, ja siitä motivoituneena jääkaapista ei löydy enää oikein mikään kevyt-tuotteita.
Eilen kävin hakeen turkkilaista ja kreikkalaista jugurttia, kermaviiliä, kermaa, sardiinejä öljyssä...
Puuroonkin meni taas öljyä ja tänään vielä ajattelin syödä ihan kunnolla leipää.
En halua uskoa että viljat aiheuttais mulle ahmimishimoja, mutta kuulemma sellainenkin on mahdollista.
Aamupuurosta on vaan hankala luopua ja korvata sitä esim. munilla, ja kyllä varmaan juoksukin kulkee paremmin hiilareilla?
Mutta mene ja tiedä, kokeila ja uskalla.