Olen tämän threadin tänne laittaja. Päätin laittaa oman otsikon alle tämän tyyppiset ruokavaliokeskustelut, kun punttimimmien "tavallisessa" mitä söit tänään/eilen threadissa tuli kommenttia, että syömishäiriöiset eivät saisi laittaa sinne päivän syömisiään.
Itse voi sanoa, että lasken ja vertailen ja olen pakkomielteinen liikunnan, ruoan ja suhteen aivan yhtä paljon riippumatta siitä onko pakkotoistolla juuri tämä kyseinen threadi. Internet on täynnä sivustoja, joille syömishäiriöiset, jotka haluavat vertailla syömisiään ja painojaan muiden kanssa, voivat mennä sitä tekemään. Kuitenkin nämä sivustot eivät pääasiassa ole parantumismyönteisiä, eivätkä ihmiset, jotka niillä vierailevat, saa minkäänlaista apua siitä, että he lukevat, miten joku toinen yrittää terveytensä ja mielenterveytensä kustannuksella tulla x kiloa painavaksi.
Mielestäni punttimimmit, jolla suuri

osa ihmisistä on suhteellisen tervejärkisiä, mitä tulee omaan kehon kuvaan, treeniin ja ruokavalioon, on parempi paikka pohtia näitä asioita, kuin pelkille syömishäiriöisille tarkoitettu sivusto, jolla suuri

osa käyttäjistä ei halua tai pyri parantumaan aktiivisesti tai on niin syvällä sairaudessaan parantumisyrityksistään huolimatta, että ei pysty katsomaan asioita realistisesti.
Kuitenkin jos suurin osa on sitä mieltä, että tämä ei ole oikea paikka syömishäiriöisille voidaan threadi poistaa. Ei häröjen tarvitse tunkea terveiden joukkoon, jos meitä ei haluta.
Myönnän toki sen, että tänne kirjoittamisesta ei ole käytännössä mitään apua, jos ei tee työtä myös muilla alueilla parantuakseen. Kuitenkin olo saattaa helpottua, kun huomaa, että joku välittää tarpeeksi, että yrittää neuvoa ja auttaa. Selvähän se että monet häröt vertaavat syömisiään tämänkin otsikon alla kirjoitettuihin, mutta samaa he tekevät ruokakaupassa, koulussa, internetissä, televisiota katsoessaan ja kotona ruokapöydässä.